درگ رکوردداران نوربرگ‌رینگ؛ مرسدس AMG GT بلک سریز و پورشه 911GT2 RS

پنج‌شنبه 16 شهریور 1402 - 08:30
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault
در این درگ جذاب، خودروهایی که زمانی رکورد پیست نوربرگ‌رینگ را در اختیار داشتند حالا در نبردی بسیار متفاوت از جهنم سبز به مصاف هم رفته‌اند.
تبلیغات

پیست نوربرگ‌رینگ خصوصاً برای خودروسازان آلمانی موضوعی حیثیتی است و به همین دلیل، شرکت‌هایی مثل پورشه و مرسدس بنز همواره بر سر رکوردهای این پیست باهم رقابت داشته‌اند. به‌عنوان‌مثال، درحالی‌که در سال 2017 پورشه 911GT2 RS رکورد سریع‌ترین خودروی این پیست را بنام خود ثبت کرد، مرسدس AMG GT بلک سریز در سال 2020 این رکورد را شکست و سپس یک سال بعد GT2 RS با کیت منثی دوباره رکورد را پس گرفت.

حال اما GT2 RS و بلک سریز دوباره به رقابت با یکدیگر برخاسته‌اند اما این بار بجای پیست بیست‌وچند کیلومتری نوربرگ‌رینگ، رقابت این دو سوپرکار آلمانی در خط مستقیم 400 متری خواهد بود. هرچند این خودروها از لحاظ قدرت و پرفورمنس نزدیک به هم هستند و اما نوع پیشرانه آن‌ها و محل قرارگیری آن کاملاً باهم متفاوت است. زیر کاپوت کشیدهٔ بلک سریز در جلو، نیروگاه 4 لیتری V8 توئین توربوی مرسدس با میل‌لنگ تخت با 730 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است درحالی‌که موتور 3.8 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه در عقب 700 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

نیروی موتور اما در هردو خودرو توسط گیربکس‌های هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. در این نبرد تمام آلمانی، از لحاظ قدرت و گشتاور برتری با مرسدس است اما 911 هم مزیت وزن کمتر را خواهد داشت. علاوه بر این، در پورشه بیش از 60 درصد وزن روی محور عقب قرار دارد که در لانچ از حالت سکون می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

در حال حاضر، تولید هردوی این خودروها خاتمه یافته اما این پایان رقابت مرسدس و پورشه نخواهد بود زیرا نسخه‌های پرچم‌دار نسل دوم AMG GT و نسل 992 پورشه 911 در دست توسعه هستند. البته نبرد این ماشین‌ها در آینده به شکل هیبریدی خواهد بود زیرا مرسدس هم‌اکنون روی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی AMG GT با بیش از 800 اسب بخار قدرت کار می‌کند درحالی‌که طبق گفته‌ها، GT2 RS جدید هم در سال 2026 با پیشرانهٔ هیبریدی به بازار خواهد آمد.

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

پورشه 911GT2 RS

AMG GT سری سیاه

پیشرانه

3.8 لیتری H6 توئین توربو

4.0 لیتری V8 توئین توربو

قدرت

700 اسب بخار

730 اسب بخار

گشتاور

750 نیوتن متر

800 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته دوکلاچه

7 سرعته دوکلاچه

محور محرک

عقب

عقب

وزن

1470 کیلوگرم

1540 کیلوگرم

قیمت

294,450 دلار

326,50 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.