ایران خودروایستگاه خبر

نمونه برقی ایران خودرو “ری‌ را” مهرماه رونمایی می‌شود

K125 برقی!

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خبر از رونمایی نسخه برقی پروژه کراس اوور k125 در مهرماه امسال داد. این محصول که در گذشته با نام “ری‌ را” شناخته می‌شد احتمال دارد تا با اسم جدید “سیستان” یا “طبس” روانه بازار شود.

به گزارش پدال، علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو در نشست با رییس، نایب رییس، سخنگو و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید خودرو برقی گفت: از پاییز امسال برنامه ریزی برای تامین قطعات این خودرو را آغاز خواهیم کرد و طبق برنامه طی ۱۸ ماه تا دو سال این خودرو را به تولید انبوه خواهیم رساند.

بخوانید: موفقیت ایران خودرو “ری‌ را” در آزمون تصادف با عابر پیاده

وی ادامه داد: با اختصاص صرفه جویی حاصل از کاهش مصرف سوخت به تولید خودروی برقی، به ویژه در شبکه تاکسی رانی که ظرفیت تولید ۱۰ هزار دستگاه در سال وجود خواهد داشت، می‌توان زمینه تسریع در اجرای این طرح را ایجاد کرد.
وی توسعه خودروی برقی را الزامی برای ایران خودرو عنوان کرد و لازمه دستیابی به اهداف این حوزه را ایجاد زیرساخت‌های لازم و مقدمات استفاده از خودرو برقی در کشور دانست و افزود: پیش بینی می‌کنیم در صورت ایجاد الزامات، در کم‌تر از دو سال آینده بتوانیم نخستین خودروی برقی ایران خودرو را وارد بازار کنیم.
عظیمی ضمن اشاره به برنامه این شرکت درخصوص توسعه خودرو‌های برقی و هیبریدی، خاطرنشان کرد: هم راستا با سیاست‌های کلان اقتصاد کشور و وزارت صمت و در راستای کاهش مصرف سوخت که در حال حاضر نیاز روزانه مازاد بر ظرفیت تولید آن است، توسعه خودرو‌های برقی و هیبریدی را دنبال می‌کنیم و نمونه خودرو برقی تولید شده ایران خودرو به تایید وزیر محترم صمت نیز رسیده است.
مدیرعامل ایران خودرو تولید خودرو هیبریدی را نیز از دیگر طرح‌های توسعه‌ای ایران خودرو برشمرد و با بیان این که استفاده از این خودرو‌ها سبب کاهش قابل توجه و بهینه سازی مصرف بنزین خواهد شد، افزود: نمونه اولیه تارای هیبریدی ایران خودرو در ۱۶ ماه آینده به تولید خواهد رسید و شرایط تولید بهتری را نیز خواهد داشت.
وی طراحی موتور سه سیلندر را دیگر طرح توسعه‌ای ایران خودرو دانست و گفت: نخستین موتور از این خانواده در بهار سال آینده به تولید خواهد رسید و به این ترتیب گام بلندی در مسیر کاهش مصرف سوخت برداشته خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین از افزایش کیفیت محصولات این گروه صنعتی با رفع ایراد ۳۴ قطعه شناسایی شده در شبکه تامین که علت ۶۵ درصد از مراجعات به شبکه خدمات پس از فروش است تا پایان پاییز خبر داد.
وی با تاکید بر این که در حال اجرای کیفیت و استاندارد در سطح قطعه سازان هستیم، ادامه داد: انتظار داریم با این رویکرد بتوانیم تحول مهمی را در کیفیت محصولات رقم بزنیم.
عظیمی در تشریح مشکلاتی که گریبان گیر صنعت خودرو است، گفت: صنعت خودرو مشکلاتی دارد که برخی سیاست‌های نادرست به این مشکلات دامن زده است، اگر مشکل قیمت گذاری دستوری حل نشود، امکان اجرای دقیق و به موقع طرح‌ها وجود نخواهد داشت.
وی افزود: باید خودروسازان و نهاد‌های مرتبط با قیمت گذاری با تشریح شاخص‌های تاثیرگذار در بهای تمام شده تولید به ادبیات مشترکی برسند تا به دور از نظرات غیرکارشناسی سبب توزیع یارانه از جیب سهام داران به برخی افراد که مشتریان واقعی و نهایی نیستند، نشوند و از زیان بیش‌تر صنعت خودرو نیز جلوگیری کنند.
مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: در شرایطی که نهاده‌های تولید با قیمت‌های بورس خریداری می‌شود نمی‌توان محصول را با قیمت دستوری و بسیار پایین‌تر از بهای تمام شده تولید به فروش رساند و این بر خلاف اصول اقتصاد است.
وی گفت: از ابتدای سال تاکنون با وجود مشکلات متعدد و شرایط تحریم موفق به افزایش حدود ۲۰ درصدی تولید شده ایم و این میزان در نیمه دوم سال به ۳۰ درصد خواهد رسید.
عظیمی تصریح کرد: با آزادسازی قیمت‌ها نیاز به هیچ حمایتی نداریم و می‌توانیم با برنامه ریزی براساس ظرفیت‌های تولیدی، محصولات با کیفیت‌تری را تولید کرده و تحویل مشتریان دهیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    هنوز نیامده ندیده نسخه برقی داد!! واقعا فازتون چیه به خدا

    موافقم 56
    مخالفم 4
    1. سعید

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خیلی ماشین ها همان اول نسخه برقی را ارائه می‌دهند ربطی به دیده شدن نداره .تسلا برقی است و بنزینی نداره

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. X

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    خوش به حال خرس قطبی پایین زمستون میخوابه این صحنه رو نمیبینه

    موافقم 58
    مخالفم 9
  3. sinasvj

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    لگن بنزینیو اول بسازین بعد لگن برقیشم بیارین

    موافقم 54
    مخالفم 12
  4. Fy

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    ایران خودرو بهتره رو ساخت و ایمنی این ماشین کار کنه تا برقی کردنش😐

    موافقم 42
    مخالفم 6
  5. علی

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هنوز معمولیش بیرون نیومده برقیش تولید شد!

    موافقم 29
    مخالفم 6
  6. Radmehr (ایتالیایی فن متعصب)

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (541 ديدگاه)

    الان کجا میزننش به شارژ؟ :/

    موافقم 39
    مخالفم 3
  7. دیجی

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (305 ديدگاه)

    یاحضرت ادیسون

    موافقم 20
    مخالفم 2
  8. نانو

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یه دونه جایگاه شارژتو کشور نیست فقط رونمایی و خود نمایی با پول بیت المال

    موافقم 39
    مخالفم 7
    1. ❤BMW❤

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      داداش ، هر چیزی باید از یه جایی شروع بشه دیگه ،
      اول رونمایی میکنن ، بعدش استفاده :)

      موافقم 9
      مخالفم 4
  9. محمود

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (78 ديدگاه)

    این ریرا رو قشنگ از “لینک اند کو” کپی پیست کردن. مثلا مدلهای ۰۱ یا ۰۶ link&co رو ببینید

    موافقم 9
    مخالفم 8
    1. پژمان

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (66 ديدگاه)

      عجب کامنتی بود👏

      موافقم 3
      مخالفم 0
  10. فرزاد

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (289 ديدگاه)

    کاشکی خودِ نمایندگی فروشی بنام ایران‌خوردو هم فقط تو فاز معرفی می‌موند و هرگز اجرایی نمی‌شد همچنین سایه‌پا

    موافقم 3
    مخالفم 2
  11. علی

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (92 ديدگاه)

    یه نمونه بنزینی ازش قبلا ساخته بودن، الانم که یه نمونه برقیشو میخوان نمایش بدن، بزودی یک نمونه خودران هم ازش ساخته خواهد شد فقط اگه صبور باشید همه تکنولوژیهای آینده هم یک نمونش ساخته میشه

    موافقم 16
    مخالفم 1
  12. (Saeed(peugeot

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    به پیر به پیغمبر ما حالا ها برامون زوده برقی چون ته زیر ساخت داریم ….نه سرمایه شو …نه مکانیک شو ….هیچی شو

    شما میخوایی برادری تون و ثابت کنید همه این ماشین ها رو تارا / ریرا / دنا ….. اول هیبرید و پلاگین هیبرید و بساز ….چون تا سرعت ۵۰ کیلومتر اگه اشتباه نکنم نیازی به سوخت ندارند یا خیلی خیلی کمه …..و در کلان شهرها با این ترافیک سرعت از ۴۰ به زور بالا میره

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. SS

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (751 ديدگاه)

      کاملا درسته بهترین کار در حال حاضر تولید هیبرید و نهایتا پلاگین هیبرید هست.
      بیشترین هدر رفت سوخت در ترافیک های شهری هست که این هدر رفت رو میشه با سیستم های هیبریدی (حتی غیر پلاگین) تا حد زیادی کم کرد
      خودروهای برقی در حال حاضر در شهرهای بزرگ هم زیرساخت درستی ندارن و عملا با خرید این ماشین ها خارج شهر هم نمیشه رفت
      علاوه بر این خودروهای برقی فشار زیادی به زیرساخت برق میارن که با این وضعیت صنعت برق و فرسودگی نیروگاه ها بعید هست در حال حاضر گزینه خوبی باشن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. پژمان

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    بقیه شرکت ها عرضه میکنن ، شرکت های ایران هم فقط رونمایی میکنن حالا کی برسه به عرضه خدا داند

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. Bagher

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    میگن نسخه بنزینی2 سال دیگه قراره به بازار بیاد
    یعنی انقد لفتش میدن تا اینم قدیمی بشه

    نسخه برقیشم با توجه به اون حداقل 4 سال وقت لازم داره

    موافقم 6
    مخالفم 0
  15. وحید

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر کاری بکنید یه عده میان پارازیت میندازند. زمان ملی شدن صنعت نفت هم نخست وزیر (فکر کنم رزم آرا بود) میگفت شما (ایرانی‌ها) نمیتونید یه کارخونه سیمان اداره کنید. اگه به اندازه‌ی یک هزارم این خودباخته‌ها، ایران امیرکبیر، داور، مصدق داشت الآن از ژاپن و آلمان میومدند پیش ما تلمذ کنند

    موافقم 3
    مخالفم 13
    1. حسین

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (104 ديدگاه)

      میرسلیم عزیز به پدال خوش اومدی ، حالا با اسم مستعار فرقی نداره ولی تفکرت همون تفکر میرسلیم هست.
      ویران خودرو و چارپا چندین ساله با پلتفرم پراید و پژو آردی ماشین می سازند و سالانه مردم تو این خودرو ها جونشون رو از دست می‌دن ؛ بعدشم ه‍مین تابوت هارو با هزاران منت و کلک با قیمت سدان های روز دنیا که اغلب ۵ ستاره ایمنی دارند می فروشند و ماشین های بروز چینی با قیمت خودرو های پرچمدار آلمانی،(حالا بماند که مجبوریم به جای خودرو های روز دنیا ماشین چینی تو خیابون ببینیم ، سوار که اصلا نمی تونیم بشیم.)
      حالا واسه اینکه اسم و رسم برا خودشون در کنند و اعتماد مردم رو جلب کنند به دستاورد سازی و خبرسازی های پوچ و بیهوده روی آوردن.
      داستان اینه نه صنعت نفت.

      موافقم 8
      مخالفم 1
  16. ح

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خودرو برقی بدرد نمیخوره ایران در تابستان مشکل برق داره حالا حساب کن 30ملیون از این خودرو بیاد وبخواد شارژ بشه در حالی که ما کشور داری نفت هستیم وقتی یک نفر به این فکر نکرده عقل دارید یا پاره سنگ ویبره عقلتون

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. احمدم

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مگه یک شبه ده میلیون نفر خودروی برقی میخرند ! یک شیبی ملایم داره، چین ده سال پیش شروع کرده تازه به سهم ۴۰ درصد تا ۵۰ درصد میخواد نزدیک بشه ، توی ایران هم بیاد سال اول شاید ۲ تا ۳ درصد باشه ، حداقل طی یک شیب ملایم ۵ تا ۱۰ ساله شاهد تغییر نسل تکنولوژی خودرو ها باشیم.

      شیر آب یا کلید برق نیست که بزنی یکدفعه همه خودروها برقی باشند ، بمرور زمان هم نیروی متخصص آموزش میبیند ، الان روستاها هم تعمیرکار موتورسیکلت و تراکتور پیدا شده ، توی ایران هم بمرور بصورت تجربی یکسری به سمت این حوزه خدمات برقی میروند.

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا