پارس خودرونیسان

نیسان ماکسیما کارکرده بخریم یا نه؟ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید

آیا خرید نیسان ماکسیما کارکرده در بازار فعلی توجیه دارد؟ در جدیدترین مقاله راهنمای خرید پدال به دنبال یافتن پاسخ این سؤال خواهیم بود.

نیسان ماکسیما یکی از خوش‌نام‌ترین سدان های ژاپنی موجود در بازار کشورمان است. این خودرو که هم‌اکنون در هشتمین نسل خود قرار دارد محصول پرچم‌دار نیسان در بازارهایی همچون خاورمیانه، کره جنوبی و چین به شمار می‌رود. اولین بار ماکسیما در سال ۱۹۸۲ و با برند داتسون معرفی شد. این خودرو جایگزینی برای داتسون ۸۱۰ بود اما در ادامه به عنوان جایگزین لوکس‌تر آلتیما بازاریابی شد. یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های ماکسیما را می‌توان استفاده از متریال لوکس در کابین و پیشرانه ۶ سیلندر دانست. اکثر نسخه‌های ماکسیما در اوپاما ژاپن تولید شده‌اند اما از سال ۲۰۰۴ تولید این خودرو در تنسی آمریکا نیز شروع شد.

در دهه ۷۰ و ۸۰ شمسی که خودروهای بسیار متنوع و شناخته شده‌ای در مقایسه با بازار امروز عرضه می‌شدند پارس‌خودرو به دنبال عرضه محصولی سطح بالا بود و در سال ۱۳۸۰ پنجمین نسل از سدان ژاپنی ماکسیما را معرفی کرد. قیمت این خودرو در زمان خود معادل یک آپارتمان متوسط در شهری همچون تهران بود و به خاطر برند نیسان، کیفیت بالا و پیشرانه پرقدرت کاملاً محبوب شد. ماکسیما در طول این سال‌ها دوران پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و رقبای زیادی داشته است. در نهایت تولید این سدان ژاپنی در سال ۱۳۹۱ به پایان رسید و هم‌اکنون شاید برخی افراد به دنبال خرید نسخه‌های کارکرده آن باشند. در ادامه می‌خواهیم بدانیم آیا نیسان ماکسیما کارکرده ارزش خرید دارد یا خیر.

نیسان ماکسیما کارکرده بخریم یا نه؟

سدان ژاپنی موردبحث از جنبه‌های گوناگون بررسی شده است تا پاسخ سؤالاتمان را بیابیم پس همراه ما باشید.

طراحی ظاهری نیسان ماکسیما

پنجمین نسل ماکسیما در کشور ما با نام سفیرو نیز شناخته می‌شود. این نسل ماکسیما که با پسوند QX و کد A33 مشهور شده اگرچه در برابر محصولات مدرن امروزی حرفی برای گفتن نخواهد داشت اما طراحی شیک و باوقاری را به نمایش می‌گذارد. ماکسیما کاملاً ظاهر خودروهای چند دهه پیش را دارد و در بخش جلو می‌توانیم جلوپنجره ساده و چراغ‌های بزرگ و نرم را نام ببریم. در نمای جانبی وجود زه‌های محافظ بر قدیمی بودن طراحی خودرو تأکید خواهند داشت و رینگ‌های ساده چند پره نیز قدیمی اما شیک هستند.

وقتی به بخش عقب ماکسیما نگاه کنید اوضاع کمی بهتر خواهد بود. در این بخش نیز چراغ‌های بزرگ و یک بال روی صندوق خودنمایی می‌کنند. طراحی ظاهری ماکسیما اگرچه قدیمی شده اما همچنان شاخصه‌های مورد احترام سدان های اوایل قرن ۲۱ میلادی را نشان می‌دهد و با گذشت چندین دهه از تولیدش همچنان می‌توانیم آن را قابل‌قبول بدانیم. همچنین طراحی ماکسیما در مقایسه با رقبای دوران خود از جمله تویوتا کمری گرند و هیوندای آزرا بهتر و سطح بالاتر خواهد بود.

طراحی داخلی نیسان ماکسیما

وقتی وارد کابین این سدان ژاپنی شوید همان داستان بدنه در اینجا نیز صدق خواهد کرد. تمامی بخش‌های داشبورد و کنسول‌ها در عین سادگی طراحی شده‌اند اما با نظم و ترتیب خاصی در کنار یکدیگر قرار دارند. برخلاف خودروهای امروزی خبری از نمایشگرهای بزرگ در کابین نیست و دکمه‌های فیزیکی حرف اول را در این بخش می‌زنند. کیفیت متریال بکار رفته در کابین بسیار بهتر از خودروهای تولیدی در کشور است و قطعاً از این نظر شما را راضی خواهد کرد. همچنین فضای زیادی در کابین برای سرنشینان وجود دارد و صندلی‌های مخمل آن نیز راحتی زیادی دارند. به این مورد باید صندوق‌عقب جادار را نیز افزود که نیازهای یک خانواده را کاملاً برآورده می‌سازند.

پیشرانه و گیربکس نیسان ماکسیما

در ادامه بررسی نیسان ماکسیما کارکرده به یکی از مهم‌ترین بخش‌ها یکی قوای محرکه می‌رسیم. ماکسیما به لطف پیشرانه ۶ سیلندر پرقدرت خود تا سال‌های سال در کشورمان یکه‌تازی می‌کرد. در دل این خودرو نیروگاه آهنین ۳ لیتری قرار دارد. این موتور که با کد VQ30DE شناخته می‌شود ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۲۸۸ نیوتون متر گشتاور دارد. این نیرو هم از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی و هم گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک راهی چرخ‌ها می‌شود.

مدل‌های گیربکس دستی در عرض ۷ ثانیه می‌توانند از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسند که این عملکرد برای سدانی در دهه ۸۰ شمسی بسیار خوب به شمار می‌رود. البته مدل‌های اتوماتیک کمی کندتر هستند و صفر تا صد حدود ۸.۵ ثانیه‌ای را ثبت می‌کنند. پیشرانه ماکسیما از همان ابتدا عطش بالایی برای مصرف سوخت داشت و همین موضوع می‌تواند برای خریداران یک مسئله چالش‌برانگیز باشد؛ اما از نظر استهلاک قوای محرکه و قیمت قطعات با یک خودروی ژاپنی کار درست روبرو هستیم که در صورت نگهداری اصولی و انجام به موقع سرویس‌ها مشکل چندانی نخواهد داشت. قیمت قطعات ماکسیما کارکرده هم معمولاً کمتر از رقبای وارداتی و دست‌دوم است.

با توجه به پیشرانه پرقدرت ماکسیما باید انتظار رانندگی پرهیجانی را داشت که در عمل نیز این‌گونه است اما سدان موردبحث از مشکلی رنج می‌برد و آن‌هم تعادل بخش عقب خودروست. با توجه به نبود سیستم‌هایی همچون کنترل پایداری و کشش و همچنین سیستم تعلیق ساده در عقب، اندکی بازی با خودرو در پیچ‌ها می‌تواند پایداری خودرو را به هم زده و باعث اسپین شدن خودرو شود. سواری خودرو اما نرم است و انتظارات یک خانواده به ویژه در سفرهای طولانی‌مدت را برآورده می‌کند و صندلی‌های راحت آن نیز نقش مهمی در این میان ایفا می‌کنند. در جدول زیر می‌توانیم مشخصات فنی نیسان ماکسیما مونتاژ پارس‌خودرو را مشاهده کنیم:

پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری تنفس طبیعی
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۲۲۷/۲۸۸
گیربکس ۵ سرعته دستی/۴ سرعته اتوماتیک
صفر تا صد کیلومتر در ساعت (ثانیه) – دستی/اتوماتیک ۸.۲/۹.۵
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۲۳۰
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) ۱۰.۵
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۴۹۳۰/۱۷۸۰/۱۴۳۵
فاصله بین محورها (میلی‌متر) ۲۷۵۰
وزن (کیلوگرم) ۱۴۱۰

امکانات و تجهیزات نیسان ماکسیما

یکی از معایب اصلی نیسان ماکسیما کارکرده را می‌توان کمبود تجهیزات ایمنی و رفاهی در آن دانست. این خودرو از همان زمان عرضه به تجهیزاتی همچون دو کیسه هوا، ترمز ضد قفل، سیستم تهویه مطبوع خودکار، صندلی‌های برقی جلو و… بسنده کرده بود و در مقابل رقبا نیز حرف چندانی برای گفتن نداشت. حتی این خودرو فاقد سانروف و گرم‌کن صندلی است و قطعاً رقبای دیگر با دست پر در میدان حاضر خواهند بود؛ بنابراین خریداران این خودرو باید کمبود امکانات خودروهای مدرن را در نظر بگیرند و سپس دست به انتخاب بزنند.

قیمت نیسان ماکسیما

بسته به مدل تولیدی، نوع گیربکس، کارکرد، وضعیت بدنه و… قیمت خودرو نیسان ماکسیما بسیار متفاوت خواهد بود. در حال حاضر با بررسی آگهی‌های فروش این خودرو در پلتفرم‌های آنلاین می‌توان گفت نیسان ماکسیما کارکرده با قیمت بین ۸۰۰ میلیون تومان تا ۱.۴ میلیارد تومان خریدوفروش می‌شود.

رقبای نیسان ماکسیما

درصورتی‌که شما به دنبال خرید خودروی سدان صفر یا کارکرده در بازه قیمتی ۱ تا ۱.۵ میلیارد تومان باشید گزینه‌های مختلفی پیش رو وجود خواهد داشت. اکثر مدل‌های صفرکیلومتر این بازه قیمتی از نوع چینی هستند که از این دسته می‌توان به چری آریزو ۵ و ۶، کی ام سی J7 و بهمن ریسپکت اشاره کرد. در بخش کارکرده‌ها نیز خودروهایی همچون تویوتا کمری و کیا سراتو حضور دارند.

سدان های چینی یاد شده از طراحی به‌روزتر و تجهیزات بیشتری سود می‌برند اما در بحث لذت و کیفیت سواری نخواهند توانست پا به پای ماکسیما حرکت کنند. البته این خودروها از گارانتی‌های طولانی‌مدت برخوردار هستند اما در بخش تأمین قطعات مشکلات زیادی دارند و خریداران نباید انتظار تأمین سریع تمامی قطعات را داشته باشند. خودروهای کارکرده‌ای همچون کمری و سراتو در بازار کشورمان طرفداران زیادی دارند و اگرچه در بخش کیفیت می‌توان کمری را با ماکسیما در یک راستا دانست اما از نظر لذت و کیفیت سواری قطعاً ماکسیما سواری جذاب‌تری خواهد داشت. با عنایت به این موارد می‌توان تا حد زیادی خریداران را درباره هدف خود از خرید خودرو راهنمایی کرد.

مزایا و معایب نیسان ماکسیما

باید دقت داشت این مقاله درباره خودرویی است که تولید آن بیش از یک دهه پیش متوقف شده و طبیعی خواهد بود که برخی ویژگی‌های آن در مقایسه با خودروهای روز کاملاً قدیمی و از مد افتاده به نظر برسد. با این وجود، نیسان ماکسیما دارای مزایایی همچون پیشرانه پرقدرت و کم استهلاک، کابین جادار و صندلی‌های راحت، کیفیت ساخت مطلوب و سواری نرم و پرشتاب است. البته این سدان ژاپنی در مقابل مشکلاتی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تجهیزات کم، طراحی ظاهری قدیمی، مصرف سوخت بالا و نهایتاً عدم تعادل بخش عقب خودرو در پیچ‌های پرسرعت اشاره کرد.

جمع‌بندی

با مقایسه خودروهای تولیدی دو دهه قبل خودروسازان و محصولات امروزی آن‌ها آه از نهاد هر دوستدار خودرویی بلند خواهد شد. در سال‌های نه چندان دور خودروهای به‌روز و باکیفیتی همچون مزدا ۳، نیسان ماکسیما و مرسدس بنز E کلاس در کشورمان مونتاژ می‌شدند اما امروز شاهد جولان خودروهای چینی با قیمت‌های فضایی در بازار هستیم؛ اما درباره نیسان ماکسیما کارکرده باید گفت اگر خواهان خودرویی ژاپنی با کیفیت مطلوب، پیشرانه پرقدرت و سواری متفاوت هستید ماکسیما می‌تواند گزینه خوبی باشد به شرطی که از پس هزینه‌های یک محصول کارکرده برآیید و مشکلی هم با آپشن های حداقلی آن نداشته باشید. اما اگر خودرویی صفرکیلومتر با آپشن های به‌روز را می‌خواهید و علاقه‌ای به سر و کله زدن با مشکلات احتمالی خودرویی کارکرده ندارید احتمالاً سدان های چینی بازار انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود هرچند باید با مشکلاتی همچون کمبود قطعات، افت قیمت سریع و کیفیت نه چندان بالا کنار بیایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3273 ديدگاه)

    ماکسیما ماشین خوبیه
    ولی تلاشتونو بکنین به سلطان آزرا ۳۳۰۰ مدل ۲۰۱۱ نمی‌رسه گوگولی 😏😏😏

    موافقم 13
    مخالفم 184
    1. ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3273 ديدگاه)

      ماکسیما بازا شاخ میشن واسه آزرا وقتی هنوز نتونستن از پس مزدا نیو و فونیکس FX بر بیان😏😏😏

      موافقم 9
      مخالفم 151
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      بخرید
      بخرید
      بخرید
      ماکسیما شاسیش سالم باشه بقیه مسائلش حل میشه با قطعات اورجینال و به نسبت خوش‌قیمت !
      من به ماکسیما در ایران لقب طلا را میدم ، چرا ؟
      چون شما خودرویی سوار میشید با قیمتی مفت اما لذت سواری و کشش در حد لکسوس !!!
      از ماکسیما زیاد گفتم ولی هرچه هم بگوئیم تا تجربه رانندگی و مالکیتش را نداشته باشید ، گفتن‌ها بی‌فادست !
      ماکسیما داشتم و اگر خداشاهده هنوز صفرکیلومترشو منتاژ میکردن من خریدارش بودم !
      ماکسیما را باید کسی بخره که دست‌و‌دلش برای خرید قطعه‌ی اورجینال نلرزه و یه خط قرمز بکشه روی قطعه تایوانی و چینی !
      ماکسیما را باید کسی بخره که سفر جاده‌ای زیاد میره !
      ماکسیما را باید کسی بخره که قبلش لگن‌های کره‌ای چینی ایرانی داشته و تفاوت را احساس بکنه !

      تنها مشکل مالک ماکسیما اینه که وقتی بخواد ماشینشو عوض کنه دیگه هیچ خودرویی جوابگوی انتظاراتش نیست مگر لکسوس ES350 باشه !

      بویی که در کابین ماکسیما به سبب کیفیت بالای قطعاتش استشمام میکنید در کمتر خودرویی پیدا میشه جز خودِ نیسان مثل تیانا مورانو یا اوریون و تمام لکسوس‌ها !!!

      بدبختانه مشکل جای پارک دارم و اگر نه بی‌درنگ یه ماکسیما میگرفتم و حالشو میبردم ، البته که اتوماتش دست‌کمی از دنده‌ایش نداره و بسیار هم کم‌استهلاک و خدماتش ارزان هست به نسبت حالی که میده !

      ماکسیما بخرید
      بخرید
      بخرید
      .

      موافقم 176
      مخالفم 64
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        اونایی که میان میگن چینی‌ها ایرانی‌ها دوسال گارانتی دارند و ماشین کارکرده یعنی دست به آچار !!! اینا همونایی هستند که در عمل صفر و در حرف صد هستند و بیسواد که میگم دقیقاً منظورم همینان !
        ۱- قیمت قطعات چینی را بگیرید تا کار دستتان بیاد !
        ۲- به عشق گارانتی لگن بخرید تا بفهمید از کار افتادن زندگی یعنی چی !
        ۳- کسی که پول نداره حتی نباید به فکر خرید وارداتی بیوفته از هر مدلی ، چرا که قیمت اجرت و قطعات بالاست اما به شما قُل میدم از تمام چینی‌ها حتی اقتصادیهاشونم ژاپنی کره‌ای‌ها بهترند !
        ۴- کسی وارداتی و منتاژی خوب میخره و اوورهال میکنه که عقل تفکیک بین آپشن و سواری خوب را بدونه !

        سواری گرفتن از پُکیده‌ترین وارداتی شرف داره به بهترین چینی و ایرانی !

        کلاً هر خودرویی که میخرید ، بنا بر درآمد و پول تو جیبتون باید باشه اما در کنار داشتن پول ، عقل و تفکر هم حاکم باید باشه که بهترین خرید را داشته باشید نه عراجیفی بر پایه‌ی شنیده‌ها !
        تااااا دلتون بخواد از نزدیک شاهدش بودم افرادی که ایرانی چینی خریدن بر اساس گارانتی و پای عمل که به میان اومد به چه‌کنم چه‌کنم افتادن و خدمات لگن‌هایشان را سپردن به مجموعه‌های خدماتی با جیب مبارکشون و نمایندگی‌ها کاری به سر مردم میارن تا غید گارانتی را بزنید یا بگذارید لگن‌هایتان مدت‌ها در پارکینگ بخوابه تا قطعه برسه و این چرخه در آخر ادامه داره چون نه قطعه کیفیت داره نه خدمات !

        موافقم 73
        مخالفم 55
        1. شلبی

          ۱۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (685 ديدگاه)

          ماشین بدی نیست بخصوص موتور سرحال و خوبش ولی مشکل کوبش عقب و گیجیه عقب در پیچ ها رو داره و همینطور ترمز ها هم کمی ضعیف هستند،در کل ماشین ژاپنیه دف جلو خوب تا وقتی که تجربه یه المانیه دف عقب رو نداشته باشید،لذت رانندگیه دف عقب واقعا یه چیز دیگه است

          موافقم 51
          مخالفم 11
        2. ,سعید

          ۲۳ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          باسلام وادب بنده یک دستگاه ماکسیما مدل ۸۲ دنده ای‌ سال۸۳ ۱۰هزارگارکرده بود خریداری کردم دوستان خداشاهد تاامروز
          فقط روغن فیلترها ودوبارلنت ترمز وبنزین
          کل هزینه ماشینم بوده وقصدفروش هم ندارم
          ه
          رچندخانواده دو و سه سالی هست که سربه سرم می گذارن بابا ماشین جدید بخر
          فعلا زیربارنرفتم چون هیچ ماشینی نظرم را با این پول تامین نمی کندواگرهرچقدراز راحتی
          وبدون هزبنه بودنش بگم اقراق نگردم ۲۱ ساله
          باامنیت بالا مسافرت رفتم وهیچ گونه مشکلی نداشتم بسیارماشین خوبیست من از ۱۰همان۱۰ رومیدهم

          موافقم 21
          مخالفم 0
      2. عدنان

        ۲۰ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خدایش راست میگی ۴سال ماکسیمادنده داشتم فروختم آزراکالیفرنیا۲۰۱۱خریدم وهمون فشارهای ماکسیماروبه آزراآوردم یاتاقان زدموتورترکید همه روامتحان کردم الان es350گرفتم فقط بدی es350که مشکل آریون وrxهست گیربکسه و توش فیلترش بایدسروقت وکارکردمتناسب عوض بشه که اصلا رعایت نمیشه وهمین بعداز۱۰سال کارکرد گیربکس اکثراتعمیرلازمه ولی بااینکه ۳۵۰۰سی سی هست باکروزقفل رو۱۲۰نمایشگرمصرف سوخت ۶وخورده ای میزنه به هفتم نمیرسه درضمن واسه عزیزانی که آزراوچینی هاروباژاپنی مقایسه میکنن ژاپنی رومسافتهای هزارودویصدکیلومترماهی یکی دوباراونم بیشترباسرعت بالای ۲۰۰توشب رفتم چندبارآزرا روهمین کارکردم موتورزد چینی‌ها هم اینطورمسافت طولانی باسرعت بالاببرین بعدبیاداضهارنظربدین فقط شتاب اولیه نیست اونا به لطف گیربکس جدیددوکلاچه وموتورتوربوکه طولانی مدت بااین سرعت توانایی نداره بااون حجم موتورکم اگه ماشین عمری میخوای نه شتاب لحظه ای به غیرژاپنی فکرنمیکنی درضمن توربونیازبه رسیدگی زیاده داره ازجمله بنزین سوپرواکتان همیشگی نیازدارد

        موافقم 36
        مخالفم 0
    3. NAVID@@98

      ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (57 ديدگاه)

      هرکی ماکسیما داشته میدونه اکسل عقب این ماشین ضعیفه و تو پیچای پرسرعت ول میده و در میره
      با میل موح گیر و استرس بار و … مشکلش کمتر میشه ولی بازم اصل اشکال سرجاشه 💨
      هرکی اینو ندونه یا نگه بیسوادی بیش نیست😘

      کلیتش ماشین بدی نیست 🤷
      ولی مسلما انتظار اروپایی یا آمریکایی ازش نداشته باشید چون مسلما تو کشش به پای بی ام و نمیرسه حتی به پای گلف چهار سیلندر جدید هم نمیرسه تو کیفیت کابین و بوی کابین به پای مرسدس نمیرسه
      و تو تقویت هم به پای آمریکایی ها نمیرسه🙅
      ماشین ژاپنی کم آزاریه ولی قطعات و قیمت لوازمش گرونه و کمیاب ولی الان پیداکردن نمونه تمیزش خیلی سخته 🤦🙀

      پس خریدش به همین راحتی نیست 👅
      و تقریبا پیشنهاد خریدش مفت نمیارزه چون فقط تعداد و درصد کمی از مردم و مشتریان رو شامل میشه تازه اگه پیدا شه مکانیک و تعمیرکار موتورش هم کار هر مکانیکی نیست 🤝😘

      ماشینای چینی و ایرانی هم که هیچ ماشین کارکرده کره ای و ژاپنی هم که بازم هیچ چون دیگه لگن شدن و بدرد نمیخورن 😂🤪

      کلا تو این مملکت هر تز دادنی بیفایدست و بین بد و بد تره🤪😝

      موافقم 80
      مخالفم 40
      1. بهنام

        ۱۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (828 ديدگاه)

        NAVID@@98
        سال ۸۷ با ماکسیما مدل ۸۴ از بابلسر رفتیم مشهد . پنج ماه اون ماشین دستم بود و بعدش فروختم . هنوز سواری ماکسیما تو ذهنم مونده و هنوز هم دوست دارم بخرمش اگه تمیز با قیمت منطقی پیدا بشه . بسبار راحت و عالی و منم تو اون سفر اکثر مواقع کیلومتر ماشین بیشتر از ۱۴۰ کیلومتر بوده جاهایی که جاده راه میداد . هیچ جا هم پشت ماشین در نرفت و سواری نرم و عالی اون با اون شتاب فوق العاده اش تو ذهنم مونده . بنظرم اگه تجربه ی رانندگی یا مالکیت چیزی رو ندارید از روی هوا نظر ندین . آخه الآن میشه سمت ماشین اروپایی دست دوم رفت اونم ب ام و ؟ فکر میکنم نمیدونی ماکسیما چیه ؟

        موافقم 68
        مخالفم 31
        1. NAVID@@98

          ۱۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (57 ديدگاه)

          سلام بهنام جان🤝
          میدونم بهتر از شما میدونم همین تجربه هم داشتم 😘
          مشکل ضعف اکسل عقب ماکسیما یه مشکل طراحی بوده که از زمان ساختش همراهش بوده ✍️
          و تحت فشار زیاد معلوم میشه و یه حدی کمتر نشون نمیده
          ولی واقعا مشکل اکسل عقب ماکسیما هست اونایی که داشتن یا در اون حد فشار نیوردن یا اطلاع ندارن😄
          ولی واقعا هست 🥳
          هرکی ندونه این مورد ماکسیما چی بوده کلا یا نمیدونه ماکسیما چی هست یا هنوز تجربه ش کمه.😛🙅
          بفرما باهم پشت فرما بگازونیم اکسل عقب به فنا بره حیفه ولی 🙅😘😂

          موافقم 38
          مخالفم 16
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          بهنام
          برای همین میگم تا کسی تجربه سواری یا مالکیت خودرویی را نداشته باشه نمیتونه درک کنه من شما و دیگری از چی تعریف تمجید یا نقد میکنیم !!!

          با ماکسیما بارها و بارها سرعت بالایِ ۲۰۰ تا ۲۶۰ را مثل آب خوردن رفتم ( اما در کفی ) !

          تنها باگ ماکسیما در رفتنش هنگام پیچ‌های تند اونم با سرعت بالاست و البته که با بسیاری از همدوره‌ای‌های ماکسیما مشابه هست و خیلی‌ها اصلاً انگاری نمیدونند این خودرو حداقل برای ۲۴ سال پیش ارائه شده نه امروز !
          اتفاقاً دلیل خوب بودن ماکسیما همین هست که برای زمانی بوده که هنوز خودروها مصرفی نشده بودند !

          خودروهای امروز شدن مصرفی و جیب مالک را خالی میکنند تا خدمتی ارائه کنند اما ماکسیما سواری‌ای و حسی به سرنشینان خودش میده بی‌همتا به نسبت قیمتش !

          حقیقتاً با ماکسیما یواش رانندگی کردن هنر میخواد چون اگر یه لحظه چشم و حواص به کیلومتر نباشه ، ناخداگاه راحت روی ۱۶۰ تا ۱۸۰ کیلومتر در جاده میرونید ولی فکر میکنید مثلاً ۱۰۰تا دارید میرونید !

          اینکه چطور برخی‌ها مقاوت میکنند در برابر حقایق ، نه از عجایب ، بلکه از ادعا و بی‌سوادیست !

          دعا کنید جاپارک داشته باشم ، بی‌درنگ میگردم دنبال یه تمیز خونگیش و میگیرمش ، چون هنوز لذت سواریش زیر زبونم گیر کرده و خاطرات نابی داشتم اَزین خودرو تازه اونم با قیمتی که الان باید چری ریسپکت جک ….. و این چرتاپرتارو بخرید !

          موافقم 38
          مخالفم 32
        3. NAVID@@98

          ۱۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (57 ديدگاه)

          تازه نقص اکسل عقب ماکسیما فقط به‌خاطر ساده بودن سیستم تعلیقش نیست
          کلا بازوی اتصال بین شفت اتاق و اکسل فقط یه ورق نازکه که بیشتر به دلیل ه‍مین نقص باعث گیجی فرمون دهی توفشار رانندگی میشه 🤧😝🙅

          هرکی هم میگه من سرعتای بالا بدون مشکل رفتم یا چرتو پرت میکه یا خالی بسته یا شانس آورده یا اصلا نفهمیده چه خبره و یا بیسوادی بیش نیست👅😘

          فنر تعادل هم که میچپونن تو بازار افتر مارکت پیدامیشه ولی درد آنچنانی رو دوا نمیکنه 🤫🤪

          خوش بگازونید باش اگه داریدش بچازونیدش ولی نه تو سرعتای زیاد که کلاهتون پس معرکست💨🤦😛😘

          موافقم 32
          مخالفم 21
    4. جنوب

      ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (324 ديدگاه)

      من با آزرا دوبار با ماکسیما کورس بستم
      دوبارش با آزرا کالیفرنیا جلو زدم

      موافقم 17
      مخالفم 29
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        آزرا ۲۰۱۱ جدا از اینکه قدرتش بیشتر از ماکسیماست ، گیربکسشم ارتقاء یافته هست و اشتباه نکنم ۷ دنده شده و با مدل‌های قبل ۲۰۱۰ متفاوتِ !
        اتفاقاً خودم آزرا ۲۰۱۱ رو به سبب طراحی جذاب و گیربکسش دوست دارم ولی با همون آزرا هم نمیشه تو پیچ تند رفت ، تجربه سفر طولانی از تهران تا جنوب ایران را دارم باهاش !

        اما باز هم میگم که احساسی که از ماکسیما و سواریش میگیرید را فقط تو لکسوس ES میشه جستجو کرد !!!

        موافقم 25
        مخالفم 15
        1. ۱۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3273 ديدگاه)

          یکم باید ارتفاعش رو تنظیم کرد
          آزرا ۲۰۱۱ و جنسیس ۲۰۱۳ تنها ماشین های خوشگلی بودن که هیوندای اونم شانسی تونست بزنه
          وگرنه عمرا میتونست همچین ماشینایی رو از نظر طراحی درست کنه
          تو نگاه اول وقتی آزرا ۲۰۱۱ رو میبینی فکر می‌کنی لکسوس یا تویوتا یا یه ماشین ژاپنی هست من خودم هم اینجوری بودم

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. جنوب

          ۱۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (324 ديدگاه)

          نه ۶ دنده س
          یه مدل قبلتر ۵ دنده بودن

          موافقم 5
          مخالفم 2
      2. ۱۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3273 ديدگاه)

        با ۳۳۰۰ بنداز

        موافقم 5
        مخالفم 3
      3. NAVID@@98

        ۱۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (57 ديدگاه)

        جنوب جان دقیقا جنوب جان همینطوره آزرا شتابش بیشتره 👌😘

        میمونه نرمی سواری که اصلا هیچ پشیزی این نرمی ماکسیما بدرد نمیخوره هیچ پشیزی هم بدرد نمیخوره چون این نرمی به قیمت نقص و ساده و شل و ول بودن اکسل و سیستم تعلیق عقب ماکسیما و عدم تقسیم وزن مناسب تموم شده 💨🤧😝

        و از زمین تا آسمون با نرمی و ایروله بودن نرمی خودروهای لوکسی مثل بنز و رولزرویس کاذیلاک و … فرق میکنه 😱😜

        البته نباید با اونها هم مقایسه بشه
        ولی با پراید هم نباید مقایسه بشه و بعد بگیم نرمه و فلان و… 😂💨😘

        اگه بخواهیم با فکر و تجربه مناسب بگیم میگیم سواری نرم در حد معمولی همراه با نقص و گیجی در سیستم تعلیق عقب و تقسیم وزن نامناسب و عقبش هم زیادی پایین میره 🤧😝

        هرکی هم میگه من تو سرعتای بالا بدون مشکل رفتم یا تو نرمی چرتو پرت میگه یا خالی بسته یا شانس آورده یا اصلا نفهمیده چه خبره و یا بیسوادی بیش نیست👅😘

        موافقم 18
        مخالفم 21
        1. جنوب

          ۱۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (324 ديدگاه)

          منکه خیلی از ازرا ۲۰۱۱ راضی بودم.هرچند فروختم و ندارمش.

          موافقم 5
          مخالفم 3
    5. رضا

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      😂 خواب دیدی خیره ، اون به قول شما سلطان آزارا میدونی اصطحلاک چند برابری داره نسبت به محبوب دلها ماکسیما ؟ ضمن اینکه خودروهای پر خرج کُره ای اصلا در حدی نیستن که با خودروهای ژاپنی کم اصطحلاک و بی آزار قابل قیاس باشن همینطور که همین خودروهای کره ای هم نمیشه با خودروهای بی کیفیت چینی و خودروهای تولید داخل کذایی و نا ایمن مقایسه کرد

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. ۶ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3273 ديدگاه)

        مطمینی😂😂

        موافقم 0
        مخالفم 2
  2. خلیل

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    ماشین بسیار عالیه به مدت چند سال داشتم.

    فقط شاید الان نمونه های سالم ش یکم سخت گیر بیاد

    موافقم 38
    مخالفم 4
  3. Shahrukh

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    از رفقا ، کسی هست تجربه مقایسه فنی بین بیوک اتومات و ماکسیمای اتومات داشته باشه؟
    به شرط سلامت فنی هردو ، کدومشون در بحث شتاب اولیه و ثانویه برتره؟

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. ممدقلی

      ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (73 ديدگاه)

      بیوک موتور ضعیفتری نسبت به ماکسیما داره و تکنولوژیشم قدیمیه ولی گیربکس مکانیکیش خیلی خیلی سریعتر از گیربکس برقی ماکسیما عمل میکنه و تو شتاب اولیه بیوک میبره ولی تو شتاب ثانویه کشش ماکسیما بیشتره

      موافقم 9
      مخالفم 10
      1. Shahrukh

        ۱۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (126 ديدگاه)

        ارادت
        از حق نگذریم موتور بیوک ضعیف نیست🙂
        350 n/m گشتاور و چهار دهنه کاربرات،قطعا ازش رقیب لایقی میسازه واسه بقیه

        موافقم 11
        مخالفم 5
        1. ع

          ۱۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3 ديدگاه)

          بیوک کاربرات دو دهنه داره , چهار دهنه برای دوج چارجر و پلیموث همی‌کوداس

          موافقم 3
          مخالفم 2
      2. ع

        ۱۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        بیوک مدل ۵۷۰۰ سی سی ماکسیما ۳۰۰۰ سی سی
        موتور بیوک ضعیفه ؟؟؟ خنده دار بود

        موافقم 3
        مخالفم 3
  4. محمد

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ماکسیما رو میشه به تموم این صفر کیلومتر ها ترجیح داد با اونم موتور شش سیلندر اما اخه چرا esp نداره
    عدم تعادل بخش عقب اونم برا ماشینی به طول ماکسیما خیلی جالب نیست

    موافقم 35
    مخالفم 5
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (980 ديدگاه)

    وجود باله رو صندوقش خیلی رو زیباییش تاثیر گذاشت بدون اون اصلا خوب نیست

    موافقم 22
    مخالفم 8
  6. محمد

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    این چیزی که تعریف میکنم از تجربه نزدیکانم هست که این ماشین رو خریدن : از عمر آخرین مدل هاش نزدیک ۱۲ سال میگذره اکثرا خصوصا مدلی های هشتادی ۳۰۰ ۴۰۰ هزارتا کارکردن ولی شما کیلومتر بالای ۲۰۰ تا پیدا نمیکنید بار ها کیلومتر کم شده و صفرشویی کردن ، عمری از این ماشین گذشته و به غیر از مصرفی ها نیاز به خرج های کلی تری داره ، خیلی از اون آدم هایی که مثلا با پول یه دنا یا تارای صفر مدل های ۸۱ تا ۸۳ رو خریدن که پز ماکسیما سواری بدن با کلی ضرر برگشتن به ماشین های معمولی ، ماشینی هستش که مصرف سوخت و هزینه هاش ( خصوصا مدل های قدیمی تر) به درد آدمی که حقوق کارمندی داره یا دست به آچار نیست نمیخوره با اینکه از ماشین ایرانی و چینی بدم میاد ولی اونا دو سه سال اول گارانتی داره و بالاخره نو هستن این ماشین قطعه ای خراب بشه باید کلی هزینه کنید ، کلا این ماشین دوستان برای همون حاجی بازاری ها و پزشک های دهه هشتاد بود که با جیپ پر صفر کیلومتر این ماشین رو سوار شدن (سال ۸۱ ۸۲ ۴۰ تومن قیمت آپارتمان متوسط تو مرکز تهران بود) فقط اگه وضع مالی خوب و حوصله تعمیرات دارید سمتش برید

    موافقم 39
    مخالفم 24
  7. H2

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    شاهین جان این مقالات بررسی ماشینهای کارکرده بازار خیلی خوبه. به درد خیلیها از جمله خودم خیلی خورده. دستت درد نکنه.
    لطفا ادامه بده

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (4526 ديدگاه)

      سلام چشم حتما. لطفا هر خودرویی مدنظرتون هست پیشنهاد بدین تا با تحریریه هماهنگ بشه جهت انتشار. یکی از دوستان رنو مگان رو پیشنهاد داده بود که ان شالله در روزهای آینده اونو هم کار می کنیم.
      ممنونم

      موافقم 36
      مخالفم 0
      1. علی جردن

        ۱۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1049 ديدگاه)

        واقعا ممنونم لطفا مگان ۲۰۰۰ اتومات برسی کنید مشکلات تعویض گیربکس داره یا نه

        موافقم 19
        مخالفم 2
      2. H2

        ۱۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (382 ديدگاه)

        من علاقه زیادی به سری دوم کرولا وارداتی دارم مدلهای ۲۰۰۸ به بعد که اتاق جدیدتری دارن
        منظورم این اتاقه
        https://divar.ir/v/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF%D8%B5%D8%AF%D9%81%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D9%84%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B3-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%A8%D8%B4%D8%B1%D8%B7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C/QZkVLtt1
        ممنون میشم

        موافقم 14
        مخالفم 2
      3. 🤡

        ۱۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (144 ديدگاه)

        لطفا تویوتا کرولا ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ هم بررسی کنید

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. ۱۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3273 ديدگاه)

          ۲۰۰۸ بخر که عشقه

          موافقم 3
          مخالفم 3
      4. حسین

        ۱۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2824 ديدگاه)

        تو رده ۶۰۰ میلیون هم دست دوم ها رو مقایسه کنید .
        مزدا۳ دست دوم کامنتاش خوب نبود ، مگان هم خیلی زشت هست .
        اگه میشه سایر گزینه های چینی و غیر ایرانی رو بررسی کنید.

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. شاهین

          ۱۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (4526 ديدگاه)

          چشم حتما ترافیک مطالب اجازه بده به مرور این دست مطالب رو ادامه میدیم. مگان و کرولا رو گذاشتیم تا اگه جناب سردبیر و دبیر سایت تایید کنن کار کنیم. در بازه قیمتی 600 میلیون تومن هم پیشنهادات رو بفرمایید دونه به دونه من میفرستم تا تایید شد حتما کار کنم.
          ممنون از همراهی شما عزیزان

          موافقم 13
          مخالفم 1
        2. RIO

          ۱۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (240 ديدگاه)

          میشه بفرمائید چجوری مگان زشته؟؟

          موافقم 4
          مخالفم 3
      5. علی‌اکبر زِینالی

        ۱۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (137 ديدگاه)

        سلام. لطفا کامارو مخصوصا مدلهای دهه ۷۰ رو بررسی کنید.
        سپاسگذارم.

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. شاهین

          ۱۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (4526 ديدگاه)

          سلام اقای زینالی مطالب مربوط به خودروهای کلاسیک رو همکارمون اقای عباسی انجام میدن میتونین اونهارو هم دنبال کنین
          تشکر

          موافقم 5
          مخالفم 1
      6. حسین

        ۱۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        آقا شاهین
        رقیب همین ماشین
        تویوتا کمری گرند هم فراموش نکنید
        قیمت مناسبی داره و مشکلات ماکسیما هم نداره
        برای مصرف کننده مناسب هست
        جای بررسیش واقعا خالیه

        موافقم 5
        مخالفم 1
  8. H2

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    این ماشینا با این ابعاد اصلا بدرد شهری مثل تهران نمیخورن. جا پارک براش همه جا پیدا نمیشه
    فقط جاده و سفر

    موافقم 13
    مخالفم 6
  9. مانی

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (255 ديدگاه)

    نکته مهمی که در این متن ذکر نشده این است که قطعات یدکی نیسان ماکسیما به ویژه قطعات بدنه آن بسیار کمیاب و گران قیمت هست و هر تعمیرکاری هم قادر به تعمیر موتور پیچیده 6 سیلندر آن نیست.کلا ماکسیما ماشینی هست که نیاز به مراقبت بسیار و سرویس و نگهداری مرتب و دقیق دارد.طرح بدنه آن نیز بسیار قدیمی بوده و اصلا به روز نیست.کلا نیسان ماکسیما را می توان ماشینی دانست که به لطف هیاهوی کاذب و جوسازی دلالان و نمایشگاه داران هست که هنوز در بازار زنده مانده است وگرنه سالها پیش باید از صحنه بازار حذف می شد،همانطور که سیتروئن زانتیا هم سالهاست از صحنه بازار حذف شده و به نوعی فراموش شده است.

    موافقم 24
    مخالفم 27
    1. H2

      ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (382 ديدگاه)

      سیتروئن اگه از بازار حذف شده ولی این همچنان خواهان داره بی دلیل نیست
      این دوتا رو اصلا با هم مقایسه نکن
      زانتیا اون سیستم تعلیق کلی شلنگ و بست داره که بعد مدتی خشک میشن و از صد جا نشتی می‌دن. کلا زانتیا داشته باشی باید هرماه تعمیرگاه باشی
      ولی ماشینایی مثل ماکسیما و مزدا ۳۲۳ و هیوندای آوانته خیلی خیلی دردسرشون کمتره

      موافقم 33
      مخالفم 3
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      کاربر مانی
      شما که تجربه‌ی خودرویی نداری ، مجبوری نیستی اینجا ماکسیما را بکوبی !
      اونی که ماکسیما داشته و سوار شده حتی به کل شرکت سیتروئن نگاه هم نمیکنه چه برسه زانیایی که از همون اولش هم سرطانِ استهلاک بود و ایمنیش از پراید کمتر !

      موافقم 26
      مخالفم 31
  10. Toyota 4runner

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خیلی باید طرفدار ژاپن و طراحی نیمه مدرن باشی تا ماکسیما بخری
    من که اگر پولشو داشته باشم ماکسیما نمیخرم بنظرم کمری گزینه بهتری هست
    یا حتی آزرا با وجود اینکه خرج و دردسر بیشتری داره قیافش بروز تر هست و اپشنایی بیشتر داره

    موافقم 9
    مخالفم 14
    1. ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3273 ديدگاه)

      آزرا ۲۰۱۱ سلطان جاده ها کابوس ماکسیما و مزدا ۳ اره دایی کره ای هست ولی کابوس بعضی از ژاپنی هاست که قدرت و آپشن و کیفیت ندارن و مدعین فقط چون ژاپنی هستن کیفیت دارن💪💪

      موافقم 2
      مخالفم 23
  11. ارسلان

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (457 ديدگاه)

    به نظر من اگه ادم بخواد از ژاپنی های کارکرده قدیمی انتخاب کنه اگه برای دلش نمیخواد بخره و فقط یه ماشین بی دردسر میخواد بهتره اولا سراغ مونتاژی نره بخاطر اشکالات مونتاژی ایران دوما تویوتا اولویتش باشه اونم به دو دلیل / اول اینکه تویوتا از تمام ژاپنی های دیگه ساپورت یدکی بهتری داره در ایران و دوم اینکه دوامش بیشتر از باقی هم وطنانش هست

    موافقم 20
    مخالفم 5
  12. یوسف

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (939 ديدگاه)

    یادش بخیر من سال 86 یه دونه نقره ای مدل 84 رو خریدم 28 و پونصد……
    گیربکس هم دنده ای بود…..
    شتابش عالی بود هیچ ماشینی توی درگ حریفش نمی شد. آزرا و ایکس تری روراحت توی درگ قورت داد.
    ٣تا مشکل اساسی داشت….. اول اینکه زود صفحه کلاچ تموم می‌کرد….
    دوم اینکه همیشه جریمه میشدم. چون وقتی 160 بری انگار داری 80 تا میری.
    سوم اینکه اگه 120 تا بری باهاش به علت سکوت و نرمی ماشین خیلی زود خوابت میگیره….
    من فقط پول روغن و بنزین و صفحه کلاج دادم و ۵ سال باهاش عشق کردم.

    موافقم 31
    مخالفم 5
    1. ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3273 ديدگاه)

      ماکسیما جاش تو آینه ازراست💪

      موافقم 4
      مخالفم 31
  13. بابک

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    ماشین خوبی هست اما همیشه به اندازه توان اقتصادی تان ، خودرو بخرید.
    ماکسیما شاسی قوی ، مصرف سوخت ۱۱ تا ۱۲ ، ابعاد بزرگ
    فاقد آپشن و الزامات ایمنی ESP و…دوام قطعات بالا اما قطعات فابریک ژاپنی گران..قطعات بدنه معمولا بد پیدا می شود…البته چینی و تایوانی تو بازار هست
    حساسیت موتوری کمی دارد و تا آخرین لحظه ، کار می کند
    حواستان به پمپ روغن و نوع روغن مصرفی باشید
    کاسه نمدهای ماکسیما نشتی روغن پیدا می کند..
    فرمان هیدرولیک خوبی دارد…کولر هم قوی است….کولر فابریک ماکسیماهای وارداتی هیتاچی است
    با همه اینها قبل از خرید مطمئن بشوید از پس هزینه های نگهداری خودرو ۶ سیلندر ۳۰۰۰ سی سی برمی آید ، آن وقت بخرید و لذتش راببرید..
    خیلی ها را دیدم ماکسیما باکارکرد بالا گرفتن و تا یکسال پیگیر تعمیر و سرویس ماشین بودن و بعد فروختن
    به هیچ عنوان ماکسیمایی که شاسی آن ضربه خورده یا جوش شده نخرید..

    موافقم 20
    مخالفم 2
  14. Zahid AMG. 2005

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    ماکسیما ماشین خوبی هست ولی مدل های جدیدش عالی هستن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  15. علی‌اکبر زِینالی

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    آیا میشه (با قیمتهای بالاتر) صفرشو پیدا کرد؟
    کلکسیون منظورمه.
    و کاش به رنگهای موجود هم می‌پرداختید.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  16. مسی

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوسال ونیم هست،ماکسیمامدل۸۹دارم،از شیراز با۵سرنشین رفتم اربیل و برگشتم،راحت ونرم،
    قبلش هم۸۲۰صفر داشتم،حالم از چینی بدمیشه،یه پیچ ماکسیما می‌ارزه به هرچی ماشین چینی آشغال هست،
    ماشین ژاپنی مرد هست.

    موافقم 15
    مخالفم 1
  17. یاس ی

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    نکته نه چندان جالب در مورد این مقاله اینه که ماکسیما داره توقف تولید میشه و آخرین نسلش احتمالا 2024 باشه ولی ما به خاطر بازار بسته هنوز داریم راحع به مدلهای ده تا بیست سال قبل این ماشین مقاله میخونیم. بدون اینکه غیر از این مدل ، مدل دیگه ای از ماکسیما را در بازار خودمون دیده باشیم. نمیدونم گناه ما چی بود که توی این دوره گیر افتادیم.

    موافقم 8
    مخالفم 4
  18. akbar

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام ماکسیما کف بسیار ضعیفی داره اگر زیر ماشین به سنگی بخوره سرنشینان نابود می شوند واگه سرعت بالا باشه صندلی به بیرون هدایت میشه باورکردنی نیست ولی این اتفاق افتاد و راننده متاسفانه فوت کرد

    موافقم 1
    مخالفم 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا