15 نکته فنی جالب درباره پورشه پانامرا 2017

یک‌شنبه 2 آبان 1395 - 13:30
مطالعه 9 دقیقه
3_2017_porsche_panamera
از شاسی الکتریکی گرفته تا بال جذاب جدید، پانامرا 2017 پر از تکنولوژی‌هایی است که تجربه‌ی سواری مورد انتظار شما از یک مدل چهار درب پورشه را برآورده...
تبلیغات

از شاسی الکتریکی گرفته تا بال جذاب جدید، پانامرا 2017 پر از تکنولوژی‌هایی است که تجربه‌ی سواری مورد انتظار شما از یک مدل چهار درب پورشه را برآورده می‌سازد.

در این نوشتار حقایق فنی جذابی را در رابطه با خودرویی که با عرضه‌ی نسل دومش سروصدایی زیاد در محافل خودرویی پیچیده ذکر می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • فضا برای بزرگ‌سالان

در این نسل شاهد فضای بیشتری برای افراد بزرگ‌سال هستیم.

  • طراحی دیفرانسیل عقب

همه‌ی پانامراها در حال حاضر بصورت چهارچرخ محرک عرضه می‌شوند اما نسخه‌ی دیفرانسیل عقب نیز در راه است. این خودرو دارای سیستم تعلیق بادی و فرمان پذیری چرخ‌های عقب به‌صورت سفارشی است.

  • آلومینیوم بیشتر

پانامرا اولین خودرویی است که در ساخت آن از معماری MSB گروه فولکس‌واگن بهره گرفته شده است. کاپوت، گلگیرهای جلو، پانل‌های جانبی بدنه و سقف از آلومینیوم ساخته شده‌اند.

  • پیشرانه‌ی 550 اسبی جدید پورشه

پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو کاری جدید از سوی پورشه است. این پیشرانه سبک‌تر از نسخه‌ی 4.8 لیتری قبلی است و قدرت 550 اسب بخاری و گشتاور 770 نیوتون متری تولید می‌کند. توربوهایی با ویژگی توئین اسکرول نیز در قلب پیشرانه‌ی V شکل جای گرفته‌اند.

  • گیربکس PDK جدید با توانایی تحمل گشتاور بیشتر

گیربکس 8 سرعته PDK کاملاً جدید پورشه در پانامرا 2017 ظاهر شده است. دنده‌های هفتم و هشتم برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت کاربرد بیشتری دارند. پانامرا در دنده‌ی ششم به حداکثر سرعت خود می‌رسد. این گیربکس می‌تواند تا 1000 نیوتون متر گشتاور را تحمل کند.

  • فضای محفظه‌ی بار و صندلی‌های عقبی تاشونده

در عقب خودرو صندلی‌های تاشوی 40/20/40 با خم شدن می‌توانند فضای بار 495 لیتری پانامرا را به 1302 لیتر افزایش دهند.

  • گرفتن کمی هوا

ساب فریم جلوی جدید سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر دارد. ترمزهای کربن سرامیک نیز به عنوان یک آپشن قابل سفارش هستند.

  • تنها آلومینیوم نیست...

ساختار پایه ترکیبی از آلومینیوم و فولاد با استحکام بالا است.

  • آن‌ها را خاموش‌کنید

پیشرانه‌ی 8 سیلندر به سیستم غیرفعال کردن سیلندرها مجهز است. این سیستم برای اولین بار در یک پورشه ظاهر می‌شود و می‌تواند دو، سه، پنج و هشت سیلندر را از مدار خارج کند. کاربری سیستم در دورهای 950 تا 3500 پیشرانه است.

  • بله دریچه‌های هوای جانبی کاربردی هستند

دریچه‌های کناری پانامرا برای دکور و زیبایی نیستند بلکه هوای داغ داخل چرخ‌های جلو را خارج می‌کنند.

  • بال فوق‌العاده

بال سه‌تکه‌ای پانامرا توربو برای عملکرد آئرودینامیکی کامل در سرعت‌های بالا طراحی شده است.

  • چگونگی کاهش تکان‌های بدنه در پانامرا

سیستم اسپورت کنترل شاسی دینامیک پورشه که به‌صورت سفارشی در دسترس است دربردارنده‌ی میله‌های پایدارکننده با فعال‌کننده‌های الکترومکانیکی 48 ولتی است که در هنگام عبور از پیچ‌ها تکان‌های بدنه را کاهش می‌دهند.

  • سیستم تعلیق تنظیم شونده

فنرهای بادی سه محفظه‌ای جدید 60 درصد حجم هوای بیشتری نسبت به سیستم تعلیق بادی نسل پیشین پانامرا دارند. این فنرها می‌توانند به منظور سواری بهتر و همچنین تغییر زاویه‌ی آئرودینامیکی در سرعت‌های بالا ارتفاع خودرو را افزایش یا کاهش دهند.

  • 911 در برابر پانامرا: سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب

برخلاف 911 که از فعال‌کننده‌های جدا برای هر چرخ استفاده می‌کند، سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب پانامرا از تنظیمات راند اند پینیون که به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند بهره می‌برد.

  • وقتی سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب کار می‌کند

این سیستم با گردش هماهنگ چرخ‌های جلو به منظور بهبود پایداری کار می‌کند. تا سرعت 48 کیلومتر در ساعت، چرخ‌های عقب در جهتی مخالف چرخ‌های جلو و حداکثر به مقدار 2.8 درجه به منظور بهبود چسبندگی خودرو می‌چرخند.

منبع: motortrend

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.