سایپا

اعلام زمان فروش خودروهای آریا و اطلس سایپا

تولید و عرضه خودرو آریا از اواخر سال جاری (سال ۱۴۰۱) آغاز خواهد شد. به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تولید و فروش خودرو اطلس سایپا نیز در سه‌ ماهه اول سال ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

مشخصات سایپا آریا

کراس اوور آریا در مردادماه سال ۱۳۹۹ رونمایی شد و قرار بود در سال ۱۴۰۰ روانه بازار شود که این اتفاق نیفتاد.

سایپا آریا در واقع نسخه‌ی کراس اوور شاهین است، یک خودروی هاچ‌بک کراس شهری که اگرچه نمی‌تواند با کراس اوورهای مطرح بازار رقابت کند اما به واسطه‌ی طراحی‌های جدید سایپا می‌تواند در بازار خودروی کم تنوع و گران قیمت ایران با استقبال خوبی مواجه شود.

سایپا آریا بر روی پلتفرم SP100 سایپا تولید می‌شود که یک پلتفرم چند منظوره به حساب می‌آید. این پلتفرم پیش از این برای تولید و عرضه سدان جدید سایپا، یعنی شاهین استفاده شده بود که از نظر ایمنی و طراحی با استقبال خوبی روبرو شد.

سایپا امکانات رفاهی تقریباً خوبی برای این خودرو در نظر گرفته شده است که می‌توان به ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، رهیاب ماهواره‌ای، دوربین و سنسور عقب، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک به‌ صورت تک کاناله، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی، دیلایت و اتولایت، شیشه‌ بالابرها و آینه‌های جانبی برقی (مجهز به سیستم تاشو برقی) و نشانگر وضعیت دنده‌ها اشاره کرد.

گفته می‌شود آریا با پیشرانه‌های مختلفی با قدرت ۱۰۸ تا ۱۵۶ اسب بخار تولید خواهد شد، اما طبق برنامه‌ی سایپا این خودرو فعلاً در نسخه دیفرانسیل جلو، به مرحله تولید خواهد رسید.

مشخصات سایپا اطلس

سایپا اطلس نیز هاچ‌ بکی کراس‌ اوور است که بر اساس کوییک طراحی شده است. خودروی اطلس، قرار است یکی از نخستین محصولات سایپا باشد که در تولید آن از موتور بهبود یافته تیبا یا همان موتور M15GSI استفاده می‌شود.

از مزایای این موتور می‌توان به کاهش شش تا هفت‌ درصدی مصرف سوخت، افزایش هفت‌ درصدی قدرت، افزایش پنج‌ درصدی گشتاور و استفاده از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ اشاره کرد.

طبق مشخصات منتشر شده قدرت موتور سایپا اطلس حدود ۸۹ تا ۹۴ اسب‌ بخار خواهد بود. بیشینه‌ی گشتاور این پیشرانه نیز تقریبا‌ً عددی بین ۱۳۵ تا ۱۳۸ نیوتن ‌متر محاسبه شده است.

همچنین گفته می‌شود خودروی اطلس با تریم داخلی جدیدی نسبت به کوییک و کوییک فیس لیفت ( کوییک S و G) عرضه خواهد شد.

از امکانات احتمالی خودروی اطلس می‌توان به سانروف، صندلی‌های برقی، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی داشبورد، دو عدد کیسه هوا، دوربین عقب، حسگرهای پارک و … اشاره کرد.

سایپا آریا و اطلس، تلاش‌های دیرهنگام، کند و کم رمقی است که اگر در یک بازار رقابتی اتفاق می‌افتاد باید به مراتب پیش‌تر و بهتر صورت می‌گرفت.

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (147 ديدگاه)

    جدای از کیفیت و ایمنی مضخرفشون
    قدرت خرید هم نداریم بخریم☹️

    موافقم ۵۳
    مخالفم ۱
  2. عرفان

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. این خودروها می بایست دهه ی ۷۰ شمسی تولید می شد. برای ۱۴۰۱ خیلی عقب افتاده است. متشکرم.

    موافقم ۵۳
    مخالفم ۰
  3. Hamid

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    میدونید قرعه کشی یک ترفند روانشناسی هست که باعث نشه همه بخواهند خوردو تو یک زمان بخرند به امید برنده شدن معطل بمونند
    یک دلیل دیگش همیشه مشتری داشتن خودروسازها هست
    تا کی مردم رو بازی می‌دهید
    بخدا گناه داریم
    ما موش آزمایشگاهی شما نیستیم

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۲
    1. فرشید

      ۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (82 ديدگاه)

      چه جالب… حالا که توجه میکنم کاملاَ حق با شماست

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  4. s.k.power

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (117 ديدگاه)

    «خودروی اطلس، قرار است یکی از نخستین محصولات سایپا باشد که در تولید آن از موتور بهبود یافته تیبا یا همان موتور M15GSI استفاده می‌شود»

    ببخشید من اطلاعاتم کمه، میشه لطفا یکی راه نماییم کنه، مگه موتور تیبا همون موتور بهبود یافته پراید نیست😐 باز اونو دوباره بهبود میدن؟😐

    بابا جلل خالق، از شیر اینقدر لبنیات به دست نمیاد که اینا دارن از پراید این همه چیز میسازن.

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۳
  5. Jdm باز

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    رفتن موتور بهبود یافته پراید رو دوباره بهبود دادن 😂😂
    اصن پراید کلا رفتنی نیس انگار

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  6. Ilia2008

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (88 ديدگاه)

    از اون آریا و شاهین ( رامبلر آمریکن ) رسیدیم به چی . گذاشتن اسم آریا و شاهین رو این ماشینا بی حرمتیه

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
  7. genius

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (835 ديدگاه)

    دولت مالزی وقتی میخواد محصولات پروتن رو که صد برابر این پرایدهای بزک شده تکنولوژی دارن بفروشه میاد و بیش از ۵۰ درصد بهای نهایی محصول رو بصورت یارانه تقبل میکنه تا مردم راغب به خرید از برند ملیشون بشن.اینجا چی؟!؟

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
  8. Amard

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (487 ديدگاه)

    به جز تغییر جلو پنجره دیگه چی بلدید جلو پنجره اطلس که واقعا زشت باز شاهین با قلب گنجشک از نظر طراحی بیرونی قابل تحمل البته کیفیت که همه دیدیم که چطور اتیش میگیرن صدای موتور هم که همون پراید مگر اینکه ایران خودرو یه دونه از موتور های واشری یاتاقانی بده سایپا تا بربچ باهاش رخ عقاب بیان

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  9. HamiD

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2377 ديدگاه)

    اطلس چقدر زشته !!!!
    این چیه آخه!!!!
    رسماً آشغال …

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  10. amir

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (89 ديدگاه)

    با نمایشگاه چند روز پیش پکن تو تهران و الانم نشون دادن اینا مشخص شد واردات دروغی بیش نیست و وقتی این ماشینا چند برابر قیمت جهانی میفروشن و مردم میخرن چرا بزارن واردات ازاد بشه!

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  11. matin

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (169 ديدگاه)

    عکس دوم واقع اطلس بود؟؟؟!!!!
    واقعا چی با خودشون فکر کردن که اینو طراحی کردن؟؟!!
    چند روز پیش پدال یک مطلب درمورد مست بودن هیءت مدیره بنز زمان تایید ای ام جی وان گذاشته بود
    حالا اینا مست بودن اونو تایید کردن شما که ۱۰۰ برابر زشت تر از اونو طراحی کردین چی بودین؟؟

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  12. نیشه

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اخ جون، بریم صف بکشیم برای خرید 👏

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  13. پدرام

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (398 ديدگاه)

    کمر علم تیونینگ شکست ۸۷ شده ۸۹-۹۴ اسب بخار!!
    این همه افزایش قدرت یهویی مصرف کننده رو شوکه می کنه

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
    1. momeni

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (17 ديدگاه)

      من فکر کنم این ۲ اسب بخار افزایش قدرت خودش کلی رو تعداد تلفات جاده ای ایران بگذاره . بابا بخدا خودروی ایرانی همون ۴۸ اسب بخار(قدرت موتور پیکان) براش زیادم هست . با این وضع ترمز و ایربگ ماشین ایرانی نباید ۸۰ کیلومتر در ساعت بیشتر بره . پس کو استاندارد خودروسازی؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  14. SLR _ 722

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (97 ديدگاه)

    یک نکته جالب در خصوص ایران خودرو و سایپا نبود هیچ گونه زبان مشترک طراحی در محصولاتشان هست .

    هر وقت یک ماشین جدید ( !!! ) می‌خوان تولید کنند میشینن از اول و بدون هیچ نگاهی به طراحی سایر محصولاتشون یک چیز کاملا جدید طرح می زنند .

    بنظر من دلیل اصلیش هم نبود چشم انداز بلند در طراحی و همینطور بی هویت بودن تولیدات داخل هست ( البته به عنوان نکته مثبت بی هویتی دستشون توی طراحی هم خیلی باز میشه )

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. momeni

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (17 ديدگاه)

      کی میگه زبان طراحی مشترک ندارند؟ قتل عام ایرانیان تنها زبان مشترک خوودورهای ایرانیه که بین خودورهای ایرانخودرو و سایپا درحال استفاده است . تازه خداییش شما بجز خودوری ایرانی کی شده سوار یه ماشین بشی با ۵۰ کیلو پلاستیک خشک بد رنگ و زائده دار طرف بشی؟ خداییش اگر اینا زبان طراحی مشترک نیست پس چیه؟ اصلا اینارو بیخیال . خدایی کدوم ماشین خارجی صفر کیلومتری بوی ماشین صفر ایرانی رو داره؟ بوی چسب و لاستیک و روغن سوخته مختص خودورهای صفر کیلومتر ایرانیه . شما ظاهرا دقتت کمه داداش .😂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا