نسل جدید نیسان آبی زامیاد مجهز به استانداردهای ۸۵ گانه با نام زامیاد EX به زودی بر روی خط تولید قرار خواهد گرفت. مدل فعلی وانت نیسان به دلیل عدم پشتیبانی از استانداردهای روز مجوز تولید نداشته و تا یک ماه دیگر از خط تولید کنار خواهد رفت.
به گزارش پدال به نقل از سایپا نیوز، بابک مصدق، معاون توسعه محصول شرکت زامیاد، از انعقاد قراردادی میان این شرکت و شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران برای تولید ۳۰ هزار دستگاه وانت نیسان دوگانهسوز سنگین خبر داد. بر اساس این قرارداد، تولید این خودروها طی سال جاری در دستور کار زامیاد قرار دارد و به تدریج وارد بازار خواهد شد.
وی با اشاره به روند تولید وانت نیسان در سال گذشته اظهار کرد: «بر اساس مجوز صادره از سوی سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید ۳۵ هزار دستگاه وانت نیسان با الزامات فنی پیشین مجاز شناخته شد. تاکنون ۳۰ هزار دستگاه از این تعداد به تولید رسیده و مابقی نیز طی یک ماه آینده تکمیل خواهد شد.»
مصدق همچنین از برنامه زامیاد برای عرضه نسخه بهروزشده وانت نیسان پس از تکمیل تعهدات قبلی خبر داد و گفت: «زامیاد در نظر دارد پس از پایان تولید نسخههای پیشین، مدل جدید وانت نیسان را منطبق با استانداردهای ۸۵گانه طراحی، تولید و به بازار عرضه کند.»
معاون توسعه محصول زامیاد با تشریح مشخصات فنی این مدل جدید افزود: «برای بهبود پایداری خودرو و انطباق با الزامات جدید، فاصله بین دو محور عقب و جلو به میزان ۱۶ سانتیمتر افزایش یافته است که موجب بهبود دینامیک حرکتی میشود. همچنین تمامی تایرها از نوع رادیال انتخاب شدهاند و سیستم فرمان هیدرولیک نیز بهطور کامل بازطراحی و بهروز شده است.»
وی ادامه داد: «سیستم هشدار انحراف از مسیر نیز مطابق با یکی از الزامات ۸۵گانه، با بهرهگیری از دوربینهای پیشرفته طراحی و نصب شده و تمامی آزمونهای عملکردی آن با موفقیت انجام شده است. افزون بر این، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته بهواسطه رادار تعبیهشده در پشت جلوپنجره فعال میشود که آن هم مراحل تست را با موفقیت پشت سر گذاشته است.»
مصدق به برخی دیگر از بهروزرسانیهای صورتگرفته نیز اشاره کرد و گفت: «صندلیهای جدید قابل تنظیم در دو جهت طراحی شدهاند تا ارگونومی بهتری برای راننده فراهم شود. همچنین سیستم هشدار بستن کمربند ایمنی به صورت استاندارد روی خودرو نصب شده است. افزایش ۱۶ سانتیمتری طول کابین نیز امکان استفاده از تریم و صندلیهای جدید را مهیا کرده است.»
بر پایه تفاهمنامهای که در مهرماه سال گذشته میان وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد به امضا رسید، تولید وانت نیسان بر پایه استانداردهای قدیمی تنها تا سقف ۳۵ هزار دستگاه مجاز شناخته شد و ادامه تولید آن منوط به رعایت کامل استانداردهای ۸۵گانه است.
Ali.malek
۱۷ خرداد ۱۴۰۴مقدار بزک کردن خودروی عهد بوق برای فرو کردن در پاچه خلق الله و بیشتر پر کردن جیب ۱درصد
مقدار افزایش قیمت برای پر کردن جیب ۱۰۰درصد
Mgh
۱۷ خرداد ۱۴۰۴جوک سال نیسان آبی با رادار خط خوان و دوربین ۳۶۰!!!
فورد
۱۷ خرداد ۱۴۰۴ما یدونه صفر گرفتیم رفتم بیارمش تو جاده نه تعادل داشت نه ترمز خلاصی فرمونش در حد قایق موتوری رسیدم سریع زیر قیمت دادم رفت
ashkanyp
۱۷ خرداد ۱۴۰۴همین الان ۱ میلیارده صفرش، اینو میخوان چند بفروشن جالبه
elijah2001
۱۷ خرداد ۱۴۰۴اینارو شورولت کاستوم ۶۰ سال پیش داشت
۱۷ خرداد ۱۴۰۴اینو دیگه درست نکنید جان ناموستون
به جاش برید کاپرا درست کنید
علی Shelby
۱۷ خرداد ۱۴۰۴بس کن نیسان آبی
کی میخوای مارو ول کنی
خیلی ماشین عتیقه ای هست آخه الآنم که استاندارد های ۸۵ گانه رو گرفته میخواد تا ۱۰ سال دیگه تولید بشه
بابا ایران کوه منابع هست ولی به لطف دزدای تو مملکت باید نیسان و بنز ۶۰ . ۷۰ سال پیش رو با قیمت کذایی و چندین برابر بخریم
بعد منت هم میزارن صندلی ماشین رو عوض کردیم و هشدار کمر بند بستن گذاشتیم
اگه استاندارد های خودرو تغییر نمیکرد یا همین استاندارد ۸۵گانه نبود قول میدم این کارم نمیکردن
من نمیدونم یکی نبود اونجا یه اسم رو این بزاره اکستند آخه .آدم زبونش قفل میکنه میخواد اسم اینو بگه . آدم یاد هفتک که به جای تیک گذاشته بودن میوفته همون قدر مسخره
ملت ماشیناشون رو نخرن بمونه رو دستشون ورشکست شن راحت بشیم نه اینکه ماشین های عتیقه شون رو با قیمت چند برابر اونم قرعه کشی بخریم
Ali.d
۱۷ خرداد ۱۴۰۴🤣🤣🤣🤣🤣🤣
حاجی خیلی قشنگ گفتی
خدایا چطور دلت اومد مارو تو ایران بدنیا بیاری؟
واقعا مگه چیکارت کرده بودیم؟
javad-bmw
۱۷ خرداد ۱۴۰۴علی شلبی ، واسه همین صف میبندن
پرهام رهام
۱۷ خرداد ۱۴۰۴این الان یه ۲۰ سال دیگه قرار تولید بشه با این وضعیت . اینم از وضعیت خودرو ساز ها طرف به جای ارائه محصولات تازه و روز دنیا میاد محصول ۶۰ سال پیش با یه اسم دیگه و چند تا آپشن پیش پا افتاده فرو میکنه تو پاچه مملکت. متاسفم برای این وضعیت.
yektachafi
۱۷ خرداد ۱۴۰۴💔
ماشین باز
۱۷ خرداد ۱۴۰۴نزدیک قله ایم و داریم رکورد میزنیم !
نیما
۱۷ خرداد ۱۴۰۴بعد یارو تعجب کرده تو ایران هنوز 405 تولید میشه
Ali
۱۷ خرداد ۱۴۰۴بعد راضی هستیم که نیسان داریم😂
کیانوش
۱۷ خرداد ۱۴۰۴ابرو نداشتید واسه این کشور شما که در هر صورت تا پنجاه سال دیگه هم تولیدش میکنند لااقل ی موتور سه سیلندر دیزلی دو و نیم لیتر واسش بذارید که مصر کم تری داشته باشه و کاربرد اصلیش که تره بار و حمل آهن آلات هستش حتی تبریز به چابهار هم دیدم نیسان بار میگیره یعنی هیچری که راننده نیسان در میاره در آخر باید خرج کمرش کنه آخه خداییش با چه عقل و منطقی بیش تر از دو هزار کیلومتر مسیر رو قبول میکنید برید با این وانت اصلا پلیس راه باید بار بری بین استانی رو با نیسان ممنوع کنه نصب مبلغ کرایه رو هم کمیسیون میگیرن نه یک نفر بعضی وقت ها ی بار سه تا دلال داره وضعیت بار دادن به نیسان های خیلی خیلی افتتاح تر از کامیون کشنده هاست و فساد خیلی بیشتری توشه با اینکه راننده هاش صد برابر بیشتر از راننده های کامیون و تریلی اذیت میشن چه فیزیکی چه روحی
وزارت نفت و راه کوفت و زهر مار نمیتونن ی تسهیلات بده که به جای نیسان این کامیونت ۴.۸ تن جدید فوتون که میتونه سه تن هم بار حمل کنه سوختش هم دیزلی خیلی خیلی به صرفه تر و منطقی تر از نیسان هستش قیمتش نهایتا هفتاد هشتاد درصد گرون تر از نیسان صفر هستش اما از،اونور دوام بیشتری داره چون کامیون نه ی وانت بنزینی با پلتفرم پنجاه شصت ساله واسه بار داخل شهر هم باز خود زامیاد مگه ی کامیونت واسه جایگزینی نیسان معرفی نکرد واسه داخل شهر یعنی وقتی ایرانخودرو هنوز مایلی میزنه با رادار خط خان از زایمان چرا باید گله کرد مگه قرا. نبود اینه خصوصی شن آدم شن یا لااقل مثل آدم رفتار کنن و تولید پلتفرم های قدیمی رو تموم کنن
کیانوش
۱۷ خرداد ۱۴۰۴خدایش کی قراره این کشور ی کار درست انجام بده تو هر صنف و هر حوزه ای به هر کسی تو خارج از کشور بگیم که تقریبا تصف حمل نقل بار تو کشور ایران گردن ی وانت پنجاه ساله است که از تبریز تا چابهار هم بار میبره محاله باور کنه وضعیت حمل و نقل ما از سی سال پیش پاکستان و بنگلادش هم بد تره ی زمانی راننده هامون فیلم های هند و پاکستان رو میدین مسخره میکردن غافل از اینکه خودمون از کل دنیا مسخره تریم اصلا چرا باید ی محصول بنزینی واسه حمل بار بین شهری استفاده بشه حتی ون های کارگو هم دیزلی هستن تو کشور های دیگه
کیانوش
۱۷ خرداد ۱۴۰۴من از عید منتظرم تو صدا سیما یکی بگه آقا افق ۱۴۰۴ چی شد یعنی واقعا همه یادشون رفت قرار بود ۱۴۰۴ قله رو فتح کنیم بعد بریم فضا
Reza-a
۱۷ خرداد ۱۴۰۴آفرین دقیقا قرار بود تو تا سال ۱۴۰۴ سه ملیون ماشین تولید کنن که یک میلیونش صادرات باشه!
حالا انگار نه انگار حتی یه روی خودشونم نمیارن، کلمه وقاحت اینجا شرح حال نیست سبک مپیریت کشوره
منصور
۱۷ خرداد ۱۴۰۴عمر نیسان آبی تو ایران اندازه پیکانه
ایران فرانسه
۱۷ خرداد ۱۴۰۴اونوقت اون موتور پر مصرف عهد دقیانوس که صدی ۱۷ می سوزونه و با ۲۴۰۰ سی سی ۹۰ اسب بخار راندمان داره چی اون شاسی که وسط اش یه نیم دایره غیر استاندارد خورده تا ظرفیت بار رو بالا ببره و تو تصادف باعث میشه همه ضربه به اتاق منتقل بشه و اون راننده و سرنشین له بشن چی اون هندلینگ افتضاح چی که با کوچکترین نیروی اضافه ماشین منحرف میشه چی واقعا خودتون رو مسخره کردید چند وقت قبل بهمن یک کامیونت زیر یک میلیارد با ظرفیت حدود ۳ تن معرفی کرد خیلی سخت بود یک چیزی تو این مایه ها زامیاد پلت فرم شو کامل می خرید و تو تیراژ بالا می داد دست راننده ها ولی نون تو زدن ماشین های از رده خارج ه یادم نمیره یکی از مدیران ایران خودرو می گفت سود اصلی ما تو پیکان بود چیزی قریب صددرصد سود ماشین جدید که سود نداره همه بدبختی های این کشور سر تفکر شوم و نحس کمونیزم ه که مثل طاعون با همه چیز ما عجین شد مثل ترابانت
سجاد
۱۷ خرداد ۱۴۰۴بهمن هم دید شیر تو شیره ،از 800 تومن رسوندش به. یک میلیارد و سیصد
O
۱۷ خرداد ۱۴۰۴آقا اصلا به نیسان کاری ندارم فقط اون عکس رو نگا😂 آقایون سایپا تازه دوره های یادگیری فتوشاپ رپ شروع کردن مثل اینکه😂
بعدشم نمیدونم چه دلیلی داره اینو بیان تولید کنن خب برن سراغ پادرا پلاس رنگشو آبی کنن به جای اینکه سفید دو هزاری تحویل بدن تولید قطعات شو بیشتر کنن تا قیمت قطعات بدنه ارزون تر بشه و سپر جلوش فلزی کنن بعد اینو توقف تولید کنن و از اونجایی که مردم ما هیچ وقت از صف ثبت نام خودرو کنار نمیان اونو هم میخرن حداقلش ظاهرش ۱۰ سال از این جلوتره
O
۱۷ خرداد ۱۴۰۴صندلی قابل تنظیم در دو جهت 🤣 خنده عصبی
Hamid
۱۷ خرداد ۱۴۰۴یا خدا. نه میشه خندید، نه گریه کرد. فقط باید خواست زودتر این کابوس تموم بشه. مدیران خودرو سازی، آینه تمام عیار مدیران این مرز و بوم هستند. حالا هی بشینیم از چشم انداز ۱۴۰۴ یا برنامه هفتم توسعه صحبت کنیم. آب در هاون کوبیدنه.
امیر
۱۷ خرداد ۱۴۰۴ای زندگی
علی
۱۷ خرداد ۱۴۰۴نیسان ابی رکوردار بالاترین مصرف سوخت و بالاترین امار تصادف و همچنین بالاترین مقدار حمل باره چون جایگزینی نمیتونند براش پیدا کنند هر بار با برچسبی جدید تولید میشه داشت یادم میرفت کامیون های جدید توی اروپا از رینگ و لاستیک کوچک استفاده میکنند دلیلش اینه که رینگ و لاستیک بزرگ باعث نابودی اسفالته مثل نیسان که نابودگر اسفالت هم هست.