سئات

کوپرا فورمنتور VZ5 با تیونینگ گیرای ABT

کمپانی ABT با ارتقای محصولات کوپرا غریبه نیست زیرا این خودروساز از پلتفرم‌ها و قوای محرکه گروه فولکس‌واگن استفاده می‌کند. جدیدترین پروژه این تیونر فورمنتور VZ5 است که قوی‌ترین محصول تاریخ کوپرا محسوب می‌شود. ABT به حدی قدرت این خودرو را افزایش داده است که می‌توان آن را رقیب برخی از محصولات صاحب‌نام در دنیا دانست.

کوپرا فورمنتور VZ5 نسخه‌ای تولید محدود از این شاسی‌بلند اسپرت است و فقط به تعداد ۷ هزار دستگاه تولید خواهد شد. در قلب این خودرو پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری آئودی قرار دارد که در حالت استوک قدرت ۳۸۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متری تولید می‌کند. نیروی پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. اگرچه این ارقام برای یک خودروی جمع‌وجور بسیار خوب به نظر می‌رسند اما پیشرانه موردبحث پتانسیل‌های زیادی دارد و قبلاً خودش را در آئودی RS3 اسپرت بک ثابت کرده است.

ABT هم‌اکنون قدرت ۴۴۴ اسبی و گشتاور ۵۳۰ نیوتون متری را از این نیروگاه آهنین استخراج کرده است. این قدرت با ماژول پاور S این تیونر به دست آمده است. واضح است که افزایش قدرت تأثیر مثبتی روی پرفورمنس فورمنتور VZ5 گذاشته است و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیه‌ای شده است که ۰.۳ ثانیه بهتر از نسخه استاندارد است. ABT همچنین می‌گوید این خودرو سریع‌تر از نسخه پایه پورشه ۹۱۱ کررا است. سقف سرعت نیز از ۲۵۰ به ۲۷۰ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.

VZ5 از نظر بصری خودروی جذابی است و به خاطر بدنه‌ای عضلانی، ارتفاع کمتر از سطح زمین و عناصر مسی‌رنگ روی بدنه جلب‌توجه می‌کند. به همین خاطر ABT خیلی دست روی بدنه نگذاشته است و تنها به نصب رینگ‌های جدید ۲۰ یا ۲۱ اینچی بسنده کرده است. این تیونر همچنین پکیج‌های ارتقای پرفورمنس خود را برای نسخه‌های ۴ سیلندر ۲ لیتری کوپرا فورمنتور عرضه کرده است و در این حالت شاهد قدرت ۳۶۵ اسب بخاری هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4910 ديدگاه)

    کوپرا فورمنتور سال ۲۰۱۹ رونمایی شد و از اون سال تا الآن بهبود های زیادی رو تو بخش عملکردو کیفیت داشته و تو کلاس SUV  قرار میگیره و اینجور که از عکسای داخل کابینش پیداست احساس مدرنیته بودن و امکانات کاملاً بروز به آدم میده

    موافقم 8
    مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3541 ديدگاه)

    فوقالعاده شده 👌
    یک مشکلی که هست دیگه فرق اینو با ماشینای چینی و الفارمئو نمیشه تشخیص داد

    موافقم 5
    مخالفم 0
  3. net

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    اگر دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست بود به جای ۴ اگزوز روی هم قرار گرفته قشنگتر میشد.اگر رینگ خاکستری مایل به تیره داشت و خط سفید نازک اطراف شیشه دربها داشت و چراغ عقب متصل نبود قشنگتر میشد

    موافقم 4
    مخالفم 2
  4. مسعود

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (512 ديدگاه)

    طراحیش فوق العادس…😍😍
    کاش پاش به ایران باز میشد

    موافقم 9
    مخالفم 0
  5. Humer

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    یه سوال تفاوت کوپرا و سئات چیه ؟؟؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (877 ديدگاه)

      برند پرفورمنس سئاته
      بهتر بگم نسخهٔ اسپرت و عملکردی از محصولات سئات

      موافقم 5
      مخالفم 0
  6. Jdm باز

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    طراحیش خوشگل و جذابه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. مهردادکمال

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    چقد این کوپرا جذابه لعنتی کاش فولکس یاد بگیره دست از این طراحی های به شدت ساده و یکنواخت برداره

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا