ایستگاه خبر

معرفی وانت پراید / از سایپا 151 چه می‌دانید؟

رپورتاژ: پراید خودرویی است که سال ۱۳۷۲ شرکت سایپا آن را تولید کرد و به تدریج مدل‌های مختلف آن از صندوق‌دار و هاچبک با اسامی مختلف مانند صبا، نسیم، پراید ۱۴۱، سایپا ۱۱۱ و سایپا ۱۳۲ راهی بازار شدند. بسیاری از مدل‌های مختلف این مدل خودرو طی سال‌ها به دلایل مختلف از رده خارج شده و دیگر تولید نشدند.


یکی از مدل‌های پراید که چند سالی است روانه بازار مصرف شده، وانت پراید است که پراید وانت ۱۵۱ نام دارد.  با تولید این خودروی کوچک گزینه فروش وانت پراید در شرکت خودروسازی سایپا در دسترس علاقمندان قرار گرفت و کسانیکه به دنبال خرید وانتی جمع و جور بودند این مدل خودرو را انتخاب کردند.

وانت سایپا ۱۵۱

این وانت ساخته شرکت سایپا که به منظور جایگزینی پیکان وانت تولید شد از خانواده پراید است و با طراحی شبیه خودروهای پراید در خیابان‌های شهرهای ایران مشاهده می‌کنیم و بیشتر برای حمل لوازم سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد که قادر به حمل آنها باشد.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ سال ۱۹۹۳ شمسی تولید شد و موتوری ۴ سیلندر ۸ سوپاپه دارد. حجم موتور این وانت ۱۳۲۳ سی سی و حداکثر قدرت آن ۷۱ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۰۸ نیوتن متر در ۲۷۵۰ دور در دقیقه است. دنده آن ۵ سرعته دستی، فرمان آن هیدرولیک و همچنین شتاب این خودرو از صفر تا صد ۱۴.۵ ثانیه محاسبه شده است.

برای افرادیکه به دنبال خرید وانت صفر از نوع پراید هستند باید بگوییم که بیشترین سرعتی که می‌تواند با این خودرو راند ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است.

 

معایب و مزایای سایپا ۱۵۱

صرفه نظر از طراحی نه چندان جذاب این خودرو، یکی از امتیازاتی که افراد در سایت دیوار به دنبال خرید مدل‌های صفر و کارکرده وانت پراید هستند، مصرف پایین بنزین این خودروست بطوریکه مصرف سوخت شهری آن ۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت جاده‌ای آن ۵.۶ لیتر در در هر ۱۰۰ کیلومتر و همچنین مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر محاسبه شده است.

آگهی وانت کارا
تبلیغ وانت کارا-سایپا ۱۵۱
حجم باک بنزین سایپا ۱۵۱ به میزان ۴۹ لیتر است. ضمن اینکه گزینه‌هایی مانند ترمز و پایداری ABS و کیسه هوا برای راننده و همچنین تجهیزاتی مانند کولر، سیستم ضد سرقت، چراغ هشداردهنده عیب موتور، درب باز کن باک از داخل، فرمان با قابلیت تنظیم ارتفاع، قفل مرکزی و سیستم پخش صوتی با قابلیت پخش فرمت‌های MP3  و CD از امتیازات این وانت پراید محسوب می‌شوند.

از معایب این مدل وانت هم می‌توانیم به دیفرانسیل جلو بودن آن اشاره کنیم که کنترل آن را سخت‌تر می‌کند. ضمن اینکه در اتاقک وانت پراید دو سرنشین جای داده می‌شوند و همین فضای کم موجب می‌شود ورود به اتاقک برای افرادیکه جثه بزرگی دارند، سخت باشد. زاپاس خودرو هم در پشت صندلی سرنشین کنار راننده قرار گرفته است، این را هم باید اضافه کنیم که با اینکه فرمان خودرو هیدرولیک است اما مثل اکثر مدل‌های پراید کم فرمان خودرو سفت است و چرخاندن آن برای برخی افراد دشوار است.

منبع : ویرلن

پایان رپورتاژ آگهی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا