ایستگاه خبر

آنچه از آپشن‌های چری تیگو 7 باید بدانیم

رپورتاژ: گروه خوروسازی چری تولید کننده انواع اتومبیل در جمهوری خلق چین بوده که دارای رتبه هفتم تولید خودرو در این کشور پر جمعیت است. شرکت مدیران خودرو جهت کسب سهم بیشتری از بازار خودروهای نسبتا لوکس، در سال ۹۶ از کراس اوور تیگو ۷ رونمایی کرد. این خودرو تحت برند چری و در سگمنت کراس اوورهای واقعی به بازار ایران عرضه شد و شاید بتوان گفت چری تیگو ۷ جزء گران‌قیمت‌ترین چینی‌های بازار است. اما در عین حال می‌شود گفت که این قیمت بالا دلایلی دارد که شاید همین دلایل باعث می‌شود که این خودرو نسبت به سایر محصولات چینی بازار متمایز شود. شرکت مدیران خودرو جهت کسب سهم بیشتری از بازار خودروهای نسبتا لوکس، در سال ۹۶ از کراس اوور تیگو ۷ رونمایی کرد. این خودرو تحت برند چری و در سگمنت کراس اوورهای واقعی به بازار ایران عرضه شد و شاید بتوان گفت تیگو ۷ جزء گران‌قیمت‌ترین چینی‌های بازار است. یکی از مدل‌هایی که می‌خواهیم به بررسی آپشن‌های آن بپردازیم تیگو ۷ است.

سانروف پانوراما و سنسور نور و باران

داشتن سنسور نور امتیاز یژه‌ای برای چری محسوب می‌شود، چراکه همه خودروهایی که در بازار ایران وجود دارند از این مزیت برخوردار نیستند. عملکرد این سنسور به گونه‌ای است که با تاریک شدن هوا بلافاصله چراغ‌های خودرو روشن شده بدون اینکه نیاز باشد راننده اقدامی در این زمینه انجام دهد. دیگر سنسور بکار رفته در تیگو سنسور باران است که با خودکار عمل کردن هنگام باران و برف به شما این اطمینان را می‌دهد که دیگر نیاز نیست خودتان در این زمینه اقدامی کنید اتومبیل‌های زیادی را می‌توان یافت که این سنسور در آن‌ها بکار رفته است اما در ایران چندان مورد استفاده خودروسازان قرار نمی‌گیرد.

داشتن سانروف را نمی‌توان یک امتیاز خاص برای خودروهای امروزی محسوب کرد زیرا اکثر آن‌ها به این نوع از سقف‌ها مجهز هستند، حتی در شرکت‌ های خودروسازی کشور خودمان هم بعضی ماشین‌ها را همراه با سانروف می‌سازند اما چیزی که باعث خاص بودن چری تیگو۷ شده سقف پانورامای آن است که دید فوق العاده‌ای را به شما در هنگام تماشای آسمان می‌بخشد. این سقف را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که کاملا برقی باز و بسته شده و با منعکس کردن بیشتر نور به داخل فضای کابین چری تیگو ۷ فضای روشنی را به داخل این خودرو ببخشد.

از دیگر سنسورهای بکار رفته در این خودرو سنسور پارک است که معمولا در بیشتر خودروهای تولید شده امروزی بکار می‌رود.

دوربین و سیستم فرمان تیگو۷

چری تیگو ۷ بجای بهره بردن از سیستم فرمان هیدرولیکی از سیستم فرمان برقی استفاده کرده که می‌توان گفت مزیت‌هایی برای خود دارد به این صورت که این سیستم به صورت یک موتور برقی بر روی فرمان قرار گرفته و باعث می‌شود فرمان همچنان قابلیت نرمی و انعطاف پذیری خوبی داشته باشد به طوری که راننده احساس کار کردن با فرمان هیدرولیکی را حس خواهد کرد.

راننده می‌تواند با استفاده از دوربین تعبیه شده ۳۶۰  در جه اطراف خورو را به طور کامل مشاهده کرده و با داشتن دید مناسب از اطراف خودرو قادر خواهد بود که تیگو را بهتر کنترل کند، استفاده از این دوربین یکی از مهمترین آپشن‌های تیگو ۷ محسوب می‌شود زیرا این مورد را در کمتر خودرویی می‌توان یافت به همین خاطر سازندگان چری تیگو۷ آن را همواره نقطه فوتی برای خود می‌دانند دوربین‌هایی که برای دید خودرو استفاده می‌شود را در قسمت جلو، عقب و جانب‌های آن قرار می‌دهند که بتواند فضای اطراف را به طور کامل پوشش دهد.

سیستم استارت بدون کلید و تهویه دوگانه

سیستم تهویه چری تیگو ۷ دو کاناله است به صورتی که هر کدام از سرنشینان می‌توانند از یک کانال آن بهره‌مند شوند و سیستم تهویه خود را داشته باشند. قابلیت دیگری که برای این سیستم می‌توان در نظر گرفت این است که سرنشینان می‌توانند دمای مورد نظر خود را تنظیم کرده و از آن بهره ببرند، بدون اینکه مزاحم کانال مجاور شوند و حتما نیازی نیست مدام با توجه به ذائقه سرنشینان این سیستم را کم و زیاد کرد. تهویه دوکاناله را برای خودرو چری می‌توان یک مورد ناب در نظر گرفت زیرا کمتر خودرویی را می‌توان در بازار ایران یافت که مجهز به این سیستم جالب باشد.

همچنین دکمه‌ای برای راننده در این خودرو تعبیه شده که به وسیله آن می‌توان بدون بکار بردن سوییچ درب خودرو را باز کرد و آن را استارت زد، در واقع در این خودرو این قابلیت وجود دارد که راننده دیگر از کلید استفاده نکند و همه چیز با یک دکمه حل خواهد شد.

 

سیستم کترل باد لاستیک و نگهدارنده خودرو

اولین سیستمی که به آن اشاره می شود TPMS است یعنی کنترل کننده باد لاستیک‌های خودرو، در مواقعی که شما به عنوان راننده خودرو حواستان چندان معطوف به لاستیک‌های اتومبیلتان نیست این سیستم به شما هشدار می‌دهد که باد آن‌ها کم شده و اقدامات لازم را باید در این زمینه انجام داد و همچنین این سیستم تاثیر بسیار زیادی در ایمنی هم دارد زیرا غفلت در این مورد می‌تواند در بعضی مواقع منجر به تصادفات جاده‌‌ای شود.

دومین سیستمی که به آن اشاره می‌کنیم بیشتر به درد ترافیک‌های سنگین می‌خورد به این صورت که راننده می‌تواند پای خود را از روی پدال ترمز برداشته و به خودرو اجازه دهد به طور اتوماتیک خودش این وظیفه را برعهده بگیرد. سیستم نگدارنده خودرو از ایجاد قفل که بر اثر فشار دادن پدال گاز و ترمز ایجاد می‌شود جلوگیری به عمل می‌آورد.

چری تیگو ۷ خودرویی چینی بوده که حضورش در بازار ایران کاملا محسوس است، توجه به آپشن‌های گفته شده برای این خودرو باعث می‌شود که به خرید آن تمایل پیدا کنید، چراکه در ساخت این خودرو به راحتی و ایمنی سرنشینان توجه بسیار زیادی شده است.

 

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. AMG_S73///

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    نمیدونم چی بگم والا
    کره ای مونتاژ بگیری بهتر از این اعجوبه است

    موافقم 26
    مخالفم 23
  2. AMIR-REZA

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    خبر داغ داغ نیسان زد پروتو تو سایت نیسان ازش تصاویر بیشتری منتشر شده:

    (پدال لطفا لینکوحذف نکن)
    https://www.thenissannext.com/en/z-proto.html

    موافقم 6
    مخالفم 2
  3. Hamidreza

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2443 ديدگاه)

    مثلا که چی!؟
    آپشن آخه!
    والا ما اونقدر عقب مونده ایم که یه ماشین داغون که اونور هیچکس حتی بهش نگاه هم نمی کنه برای خیلی از مردم دست نیافتنی شده
    خواستم یه لپ تاپ بگیرم
    رفتم مطالعه کردم نوشته مناسب برای کودکان
    بعد 27 میلیون قیمت داشت!
    وضع اینقدر خرابه عزیزان!!!!!!!!!!
    پدال لطفا این آشغال ها رو تبلیغ نکن! برو با سایت های تبلیغاتی دیگه قرار داد ببند!

    موافقم 22
    مخالفم 12
  4. M.A.S

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (815 ديدگاه)

    به نظرم تیگو 7 خیلی ماشین جالبیه حتی نسبت به کره ای ها
    اما قیمتش قابل هضم نیست
    البته ابن روزا قیمت چی قابل هضمه
    چینیا هم رویایی شدن

    موافقم 28
    مخالفم 3
  5. Mohammad FM480

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    تیگو 7 بنظرم از بد ترکیب ترین چینی های بازار هست.
    دریغ از یک ذره زیبایی و هماهنگی…

    موافقم 8
    مخالفم 26
  6. Mad.z.Max

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    اصلا چری تیگو ۷ بگیم تمام آپشنای بنز اس کلاس رو داره (متنفرم از حتی اسم آپشن دیگه)
    اونوقت زیر کاپوتش چه آپشنی (!!) هست؟
    آهان بله، یک و نیم لیتری توربو چینی با ۱۵۰ اسب بخار چینی!!
    اندازه ۱۰ تا اس کلاسم بزک دوزک داشته باشه، بازم با اون موتور مسخره نمی ارزه!!!! ضمن اینکه وای به روزی که اون آپشنا به خرج بیوفتن..

    موافقم 4
    مخالفم 9
  7. Kiarash

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (54 ديدگاه)

    بسیار ماشین خوبیه بشرط اینکه با رده های خودش مقایسه بشه نا با s کلاس بنز
    از اینکه یک خودرو کراس اوور را با سدان مقایسه میکنید نشان از بی دقتی و بی منطق بودن کامنت های دوستان است.
    همین عزیزان برای اینکه پراید را ۲روز زودتر بهش تحویل بدن به هر کس و ناکسی رو میندازن.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  8. Kiarash

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (54 ديدگاه)

    بسیار ماشین خوبیه بشرط اینکه با رده های خودش مقایسه بشه نا با s کلاس بنز
    از اینکه یک خودرو کراس اوور را با سدان مقایسه میکنید نشان از بی دقتی و بی منطق بودن کامنت های دوستان است.
    همین عزیزان برای اینکه پراید را ۲روز زودتر بهش تحویل بدن به هر کس و ناکسی رو میندازن.

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا