سوبارو BRZ با یک تیونینگ بسیار بحثبرانگیز!
ارتقای یک خودرو موضوعی کاملاً شخصی و سلیقهای است. برخی افراد دوست دارند کار را به شرکتهای مشهور بسپارند اما برخی افراد نیز به دنبال خرید قطعات افترمارکتی از بازار هستند تا خودشان دست به آچار شوند. شاید بخواهید خودروی شما سریعتر شود و هندلینگ بهتری داشته باشد. شاید هم همانند مالک این سوبارو BRZ بخواهید خودرویی بسازید که از نظرتان یک مجسمه هنری متحرک باشد! اما در چنین مواردی به فکر اینکه نتیجه نهایی میتواند بدتر از انتظارتان باشد نیستید. چنین تیونینگ بزرگی نظرات کاملاً مختلفی را در پی خواهد داشت. قطعاً برخی افراد به ظاهر این BRZ غبطه میخورند و از طرفی هم افراد زیادی معتقدند با چنین تغییراتی سوبارو BRZ خودرویی به درد بخور نخواهد بود، خودرویی که در سالهای اخیر جزو بهترین محصولات اسپرت برای رانندگان بوده است.
خود مالک اعتراف میکند این خودرو در خیابانها به شدت آسیب دیده است. سیستم تعلیق خودرو از نوع استاتیک است و بنابراین ارتفاع چند میلیمتری از سطح زمین دارد و مانور دادن با آن در خیابانها و عبور از ناهمواریها بسیار سخت است. در واقع این BRZ در زمان چرخش و عبور از خیابانها همانند یک کامیون بزرگ عمل میکند. آکیلا، سازنده این BRZ میگوید در ارتقای خودرواش از سه روند مختلف ژاپنی الهام گرفته است. اولی شاکوتان است که مشخصه آن کاهش شدید ارتفاع خودرو و استفاده از رینگ و لاستیکهای پهن است. روند دوم هم اونیکیان نام دارد که کمبر وحشتناک را به ارمغان میآورد. نهایتاً هم به روند بوسوزوکا میرسیم که روی استفاده از سیستمهای اگزوز حجیم با خروجیهای بزرگ بیرون زده از سپرهای عقب تمرکز دارد.
صفحات استرات قابل تنظیم و بازوهای کم ارتفاع سیستم تعلیق باعث شدهاند کمبر زیادی ایجاد شود. رینگهای بسیار پهن با پهنای 12 اینچی در جلو و 13 اینچی در عقب هم ظاهر خودرو را بیشتر دستخوش تغییر کردهاند. مالک مدعی است لاستیکها کاملاً با دیگر بخشهای بدنه برخورد میکند. شوخی نمیکنیم! ارتفاع خودرو به حدی پایین است که در زمان عبور از یک دستانداز، رینگها باعث آسیب به گلگیرها شدهاند! مالک خودرو اعتراف میکند هر روز با انتقاد شدید به خاطر تغییر ظاهر BRZ مواجه میشود. شاید این خودرو باب میل بسیاری از ماها نباشد اما خب به او به خاطر تلاشهایش احترام میگذاریم و مشخص است که آکیلا از نتیجه کار خود هم کاملاً راضی است. شما درباره چنین تغییراتی چه نظری دارید؟ آیا فقط ظاهر زیبا مهم است یا سواری و هندلینگ نیز باید در اولویت قرار گیرد؟