سوبارو

سوبارو BRZ با یک تیونینگ بسیار بحث‌برانگیز!

ارتقای یک خودرو موضوعی کاملاً شخصی و سلیقه‌ای است. برخی افراد دوست دارند کار را به شرکت‌های مشهور بسپارند اما برخی افراد نیز به دنبال خرید قطعات افترمارکتی از بازار هستند تا خودشان دست به آچار شوند. شاید بخواهید خودروی شما سریع‌تر شود و هندلینگ بهتری داشته باشد. شاید هم همانند مالک این سوبارو BRZ بخواهید خودرویی بسازید که از نظرتان یک مجسمه هنری متحرک باشد! اما در چنین مواردی به فکر اینکه نتیجه نهایی می‌تواند بدتر از انتظارتان باشد نیستید. چنین تیونینگ بزرگی نظرات کاملاً مختلفی را در پی خواهد داشت. قطعاً برخی افراد به ظاهر این BRZ غبطه می‌خورند و از طرفی هم افراد زیادی معتقدند با چنین تغییراتی سوبارو BRZ خودرویی به درد بخور نخواهد بود، خودرویی که در سال‌های اخیر جزو بهترین محصولات اسپرت برای رانندگان بوده است.

خود مالک اعتراف می‌کند این خودرو در خیابان‌ها به شدت آسیب دیده است. سیستم تعلیق خودرو از نوع استاتیک است و بنابراین ارتفاع چند میلی‌متری از سطح زمین دارد و مانور دادن با آن در خیابان‌ها و عبور از ناهمواری‌ها بسیار سخت است. در واقع این BRZ در زمان چرخش و عبور از خیابان‌ها همانند یک کامیون بزرگ عمل می‌کند. آکیلا، سازنده این BRZ می‌گوید در ارتقای خودرواش از سه روند مختلف ژاپنی الهام گرفته است. اولی شاکوتان است که مشخصه آن کاهش شدید ارتفاع خودرو و استفاده از رینگ و لاستیک‌های پهن است. روند دوم هم اونیکیان نام دارد که کمبر وحشتناک را به ارمغان می‌آورد. نهایتاً هم به روند بوسوزوکا می‌رسیم که روی استفاده از سیستم‌های اگزوز حجیم با خروجی‌های بزرگ بیرون زده از سپرهای عقب تمرکز دارد.

صفحات استرات قابل تنظیم و بازوهای کم ارتفاع سیستم تعلیق باعث شده‌اند کمبر زیادی ایجاد شود. رینگ‌های بسیار پهن با پهنای ۱۲ اینچی در جلو و ۱۳ اینچی در عقب هم ظاهر خودرو را بیشتر دستخوش تغییر کرده‌اند. مالک مدعی است لاستیک‌ها کاملاً با دیگر بخش‌های بدنه برخورد می‌کند. شوخی نمی‌کنیم! ارتفاع خودرو به حدی پایین است که در زمان عبور از یک دست‌انداز، رینگ‌ها باعث آسیب به گلگیرها شده‌اند! مالک خودرو اعتراف می‌کند هر روز با انتقاد شدید به خاطر تغییر ظاهر BRZ مواجه می‌شود. شاید این خودرو باب میل بسیاری از ماها نباشد اما خب به او به خاطر تلاش‌هایش احترام می‌گذاریم و مشخص است که آکیلا از نتیجه کار خود هم کاملاً راضی است. شما درباره چنین تغییراتی چه نظری دارید؟ آیا فقط ظاهر زیبا مهم است یا سواری و هندلینگ نیز باید در اولویت قرار گیرد؟

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2502 ديدگاه)

    چقدر از کمبر متنفرم حتی با زاویه خیلی کم .

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۱۳
    1. محمد

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      واقعا به درد نخور و زشت و مسخره و غیر عقلی

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۴
      1. Farzad

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2502 ديدگاه)

        دقیقا 👌

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    2. ماکسیمیلیان

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (523 ديدگاه)

      سلام و درود!
      جناب ببخشید اشتباهاً نظر مخالف را برای دیدگاه‌تان ثبت کردم.
      یا علی🌷

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۲۰
      1. Farzad

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2502 ديدگاه)

        حالا زیادم مهم نیس 😂

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
    3. زیزیگولو

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3124 ديدگاه)

      انگار یه تریلی با بار از بالا افتاده روش و اینم اینجوری پهن زمین شده!!! یا مگسی که با پشه کُش زدی تو سرش!!! آخه این چیه دیگه!!؟؟

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۱
      1. من⁦^_^⁩

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (202 ديدگاه)

        😂😂😂😂😐

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۲
      2. Farzad

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2502 ديدگاه)

        گل گفتی 😀

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    4. جناب ایکس

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1382 ديدگاه)

      کمبر چرخ عقب خیلی سممممم تره با این حال

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۲
      1. Farzad

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2502 ديدگاه)

        سم خالص بدون عوارض

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    5. MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1143 ديدگاه)

      همون قدر که از زیادش بدم میاد از کمش خوشم میاد

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
      1. Farzad

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2502 ديدگاه)

        خب سلیقه ایه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    6. مانی

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2339 ديدگاه)

      F400 carving مرسدس رو ببین

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
      1. Farzad

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2502 ديدگاه)

        دیدم مشکلی نداره 🙂

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    7. سياوش

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (18 ديدگاه)

      این چجوری اصلا راه میره ؟
      به نظر من کمبر یکی از ناشیانه ترین تیون های ماشینه
      فکر کنم مدیر عامل سوبارو روزی چند بار به این بنده خدا فحش میده …. !

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. Farzad

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2502 ديدگاه)

        بله

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. Philipp

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1097 ديدگاه)

    این سوبارو BRZ سوگولی منه

    حالا ایشون اومد با تمام احترام ر – د توش
    اه

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۵
  3. AMANTE

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (695 ديدگاه)

    یکبار سوار ماشین کمبر با تعلیق نوع استاتیک شدم، هیچ لذتی از سواری ایش نمیبری و هی صدای خش خش برخورد زیر ماشین و سواری سفت که چاله های ریز هم باعث تکان شدید بدنه و انتقال به راننده میشد. ماشین کمبر فقط از بیرون زیبا و دوست داشتنی هست.

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱
    1. 🔥A.H MOTORS🔥

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (455 ديدگاه)

      بعضی ها با این صدا عشق میکنن😐

      انگار ماشین داره از درد فریاد میزنه…😪
      این ها دیگه چه جور ماشین بازن

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
  4. Khosrow

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2107 ديدگاه)

    پلیس بودم کاری میکردم صاحب ماشین کمبر بزنه ..

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۰
  5. جناب ایکس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1382 ديدگاه)

    فقط برای جلب توجهه، همون مدلای دریفت حرفه ای هم جلوشون فقط کمبرشون منفیه اونم خیلی کمتر از این، فوقش‌ ۷ ۸ ۱۰ درجه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  6. مهدی

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    اول کمبر زدن بعد یه ماشین گذاشتن روش
    لوله اگزوزش هم که انگار تو ماشین ۴ تا میله فرو کردی

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  7. Sina10

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2425 ديدگاه)

    از زاویه کمبر مشابه این خوشم نمیاد
    زاویه کمبر خودش
    سه دسته است دوستان حرفه ای تر توی مبحث تیونینگ بهتر میدونن
    یکیش میشه مثبت که یعنی بالای چرخ دور تر از زیر چرخه نسبت به خود ماشین
    یکیشم صفر
    یکیشم منفی که یعنی بالای چرخ نزدیکتره نسبت به زیرش به سمت خود ماشین
    تاحدی زاویه کمبر منفی میگن که چسبندگی و افزایش میده بابت نوع قرار گیریش البته باعث اسیب به تایر بصورت غیریکنواخت میشه
    ولی خب در این مورد به نظرم تنظیم کارخونه بهترین گزینه است و تنها شرکت های تیونر معتبر شاید بتونن تغییر نه چندان چشمگیر توی این زاویه بوجود بیارن ، بار ها دیدیم که طرف با پارس و ۴۰۵ چنین زاویه ای بوجود اورده و نتیجه فاجعه ای بیش نبوده
    برخلاف خیلیا من از ظاهر زاوبه کمبر اصلا خوشم نمیاد! مخصوصا عقب ، اینجوری دیده میشه که ماشین داره له میشه!
    شاید اگه زاویه چرخ خیلی کم باشه تا حدی که به چشم نیاد اونوقت زیبایی داشته باشه برام
    این یارو گند زده به BRZ ، همه چیز درباره این ماشین فاجعه در اومده ، نمونه کاملی از اغراق
    گفته از سه روند ژاپنی استفاده کرده ، به نظر من هر سه تای اینا زشتن
    اگزوز بزرگ و بیرون زده اگه طولش کم باشه بدک نیس ولی این فاجعه در اومده
    کاهش ارتفاع بیش از حد برای من جذابیت خاصی نداره بجز در مواردی که به نظرم شامل این نمیشه
    (روند دوم هم اونیکیان نام دارد که کمبر وحشتناک را به ارمغان می‌آورد.) اینم از همشون بدتره ! کمبر وحشتناک😂

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  8. سهیل

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    زیر دستگاه پرس هم می بردنش این شکلی نمی شد اخه به اینم می گن ماشین ماشین ماشینیه که راه بره این رو که باید بین مجسمه و ماشینه طبقه بندی کننن اصل کمبر رو از بین برد با این کار کثیفش اخه این جور لاستیک به یه ماشین اصل ونصب دار میاد 🤔🤔🤣🤣

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا