تویوتا

تویوتا میرای، ساخت یک خودرو برای فردا

بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو، هنوز تمایل چندانی به رویکرد خودروهای سبز و الکتریکی ندارند. با این وجود، تکنولوژی در این مرحله توقف نکرده و خودروهای با پیل سوختی نیز به میدان وارد شده‌اند. تویوتا میرای، نتیجه تلاش‌های این شرکت ژاپنی برای تولید یک خودروی هیدروژن سوز واقعی است. خودرویی که حاصل فعل و انفعالات شیمیایی آن تولید الکترون برای موتور الکتریکی و همچنین بخار آب است.

2016 Toyota Mirai
۲۰۱۶ Toyota Mirai
تویوتا میرای در سال ۲۰۱۴ رونمایی شده و اکنون در بازار ژاپن با قیمت پایه ۵۷ هزار دلار به فروش می‌رسد. البته مشوق‌های مالیاتی در این کشور، قیمت نهاییان برای مصرف‌کننده را تا ۴۵ هزار دلار کاهش داده‌اند.

2016 Toyota Mirai
۲۰۱۶ Toyota Mirai Fuel Cell
توان خروجی این خودرو ۱۵۳ اسب بخار و گشتاور آن ۳۳۵ تیوتن متر می‌باشد. پیل سوختی که در آن هیدروژن با اکسیژن ترکیب می‌گردد، در زیر صندلی‌های جلو واقع شده است.

2016 Toyota Mirai Fuel Cell Interior
۲۰۱۶ Toyota Mirai Fuel Cell Interior
2016 Toyota Mirai Fuel Cell Interior
۲۰۱۶ Toyota Mirai Fuel Cell Interior
2016 Toyota Mirai Fuel Cell Interior
۲۰۱۶ Toyota Mirai Fuel Cell Interior
تویوتا میرای قادر است شتاب صفر تا صد را در زمان قابل قبول ۹.۰ ثانیه ای، ثبت کند. شتاب ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعتان نیز ۳.۰ ثانیه می‌باشد. از این خودرو می‌توان به‌عنوان یک منبع یا نیروگاه انرژی الکتریکی سیار نیز استفاده کرد.
باید دید که استقبال از این خودرو و خودروهای پیل سوختی مشابه چون هوندا FCV، هیوندای توسان هیدروژنی و غیره می‌تواند آینده ای روشن برای چنین تکنولوژی را رقم بزند یا خیر.

جواد عقیلی

داستان از اونجا شروع شد که پدال گاز رو فشار دادم.

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2874 ديدگاه)

    ماشین زیبایی نیست اما تکنولوژی باحالی داره.قیمتی که داره باهاش میشه بنز کلاس E یا بی ام و سری ۵ سوار شد..تویوتا ریسک میکنه(البته حساب شده) و برای همینه که دوست داشتنیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      زیادی شلوغش کردن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. ali2240

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (513 ديدگاه)

    طراحی افتضاح… تکنولوژی پیشرو…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. CBR400

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (578 ديدگاه)

    طراحیش به کانسپتها نزدیکتره . بار اول که دیدمش فکر کردم کانسپت دیگری از تویوتاست . آقا احسان حرف خوبی میزنی و کاملا با نظرت موافقم . قطعا ریسک تولید این خودرو خیلی بالا بوده . چون بدلیل طراحی خاصی که داره مشتریهای خاصی هم داره . در کل درسته زیبا نیست ولی اصلا زشت هم نیست .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. محمد

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (302 ديدگاه)

    yes .The just TOYOTA………….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. حامد

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (262 ديدگاه)

    جسارتشون رو تحسین می کنم در حالی که خیلی راحت میتونند خودروهای بنزینی تولید کنند و سودشان را ببرند راه آینده را باز کرده اند. طراحی اش هم به نظرم جذابیت های خاص خودش رو داره و مشکل اکثر ما اینه که عادت کردیم اگه یک ماشین شبیه یکی از کلیشه های ذهنی مون نباشه زشته. البته جاداشت قشنگ تر بشه ولی خوب زشت هم نیست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. saleh.cars.motorcycles

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    تو زیباییی که به سختی میتونه نظر خریدارهارو جلب کنه اما دوستداران محیط زیست وهوای پاک بسیار از این خودرو راضی خواهندبود(اگر باظاهرش مشکلی نداشته باشن)
    وچقدر جالب این خودرو در ژاپن باقیمت پایه ۵۷ هزار دلار شروع میشه اما مشوق‌های مالیاتی تو این کشور قیمت را تا ۴۵هزاردلار کاهش میدن که این فوقالعادست. وتو رقابت ظاهری با Honda FCV Concept 2014 بنظر میاد هوندا برتری داشته باشه
    دم ژاپنی ها گرم با این تکنولوژی و قوانینشون
    باتشکرازپدال

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. علیرضا

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    همچنان ماشینای بنزین سوز رو ترجیح میدم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حامد

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (262 ديدگاه)

      شما فعلا ترجیح بده تا ببینیم به کجا می رسه این کشور! قصد جسارت ندارم ها به هر حال هر کسی نظری دارد اما کشوری که روز به روز آلوده تر فاسد تر و فقیر تر می شود!!!!بخش زیادی اش هم ناشی از همین بنزین است! باز هم ما بنزین را دوست دارید و از بوی آن مست می شوید و صدای گاز دادن برایتان دلنشین تر از موسیقی است! امیدوارم روزی بیدار شویم که دیر نشده باشد. روزی که خواسته هایمان را بتوانیم آشکارا بگوییم بدون اینکه بیم جانمان را داشته باشیم. روزی که …

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. mobin

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فارغ از بدنه پف کرده و قیمت بالا ، داشبورد جذاب و قشنگی داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. HaMiDrEzA

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    من الان دیگه یقین پیدا کردم زیباییه ماشین کاملا سلیقه ای هست. درسته یه استثناهایی همیشه هست و یه ماشینو ۹۹% مردم میگن زیباست یا زشت هست و اونموقع میشه نتیجه گیری کرد.
    الان اکثر دوستان گفتن که این ماشی زشته یا طراحیه خوبی نداره، درحالی که من به شخصه خیلی ازش خوشم اومد و به نظرم واقعا زیباست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. edris

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    کاملا حرفت درستHaMiDrEzAجان زیبایی یک طراحی سلیقیه ای من به شخصه خیلی خوشم آمد از ظاهرش از داخل از همه چیش فکرش بکن یک ژنراتور برق همراهته محشره تویوتا حرف نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. ارمان

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    سر انجام باید این تحول صورت بگیره و همه ماشینهای دنیا که نمیتونن پیشگام باشن باید یکی دوتا کمپانی بیوفتن وسط و تاریخ سازی کنن خیلیها فکر میکردن تویوتا پرییوس نمیتونست خوب باشه اما خیلی خرابیاش کمه و تو امریکا که اینجور ماشین زیاد جای ارزه اندام نداره عالی به فروش رسیده. دوستان نمیتونین با طرحها مخالف باشید چون این تغییر ضروریه شاید حالا نه اما اون روز میاد که ماشینهای بنزینیو مسخره میکنن
    میگن ای بابا از یه سوخت گرون همش ۳۰% بازده میگرفتن!!!!
    همون بلایی که سره ماشین بخار اومد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. علی آهنگر

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    قشنگ نیس اما اگه تویوتاست که من میگم طراحی این شکلی سپر جلوش هم حتما دلیلی داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. عارف

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    من به شخصه سوخت هیدروژن رو بیشتر از نیروی برق میپسندم،چون برای تولید برق هم باید اغلب سوخت فسیلی مصرف بشه،اما با ساخت نیروگاه های تولید هیدروژن میشه کلا سوخت فسیلی رو گذاشت کنار

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حامد

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (262 ديدگاه)

      دوست عزیز هیدروژن سوخت مستقیم نیست و پیل سوختی در واقع یک نوع باتری است.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. اریک

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (103 ديدگاه)

    یه جز طراحی تویوتا سوپرا که ایتال دیزاین طراحیش کرده بود بقیه تویوتا ها طراحی خوبی ندارند. تویوتا سوپرا یک ماشین افسانه ای بود حیف که دیگه ادامه دار نشد…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. سعید

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    تنها مشکلش سپر جلوشه که خیلی یجوریه وگرنه همه چیزش عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. شهریار

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    طراحیش به شدت بده….ای ییی ی …چیه این؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. کبیریان

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام یه مدت باب شده هر کسی میاد راجع به طراحی و ظاهر ماشین ها نظرات فوق تخصصی میده! عموما هم شامل طراحی های جدید میشه حالا مال هر برندی! ولی حقیقت اینه چشم این افراد به کلیشه های فعلی عادت کرده همونطور که اگر ماشین های روز این دوره رو سی سال پیش جایی به نمایش میذاشتن عوام بازم میومدن میگفتن زشته و فلانه و چرا چراغش اینقد نازکه و از این حرفا! خیلی جالبه هر کسی میاد حاصل هزاران ساعت طراحی برترین مهندسان و طراحان دنیا رو اینقد راحت میبره زیر سوال

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا