پشت فرمان تویوتا تاکوما هیبرید 2024، یک پکیج واقعاً خوب

سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 05:30
مطالعه 6 دقیقه
2024-toyota-tacoma-1
پیشرانهٔ هییریدی هرچند بهبود قابل‌توجهی در مصرف سوخت به دنبال ندارد اما با گشتاور فوری و فراوان، تاکوما را متحول می‌کند.
تبلیغات

بزرگ‌ترین مشکل نسل قبلی تویوتا تاکوما گشتاور پایین بود. موتور V6 این خودرو تنها 360 نیوتن متر گشتاور در 4,600 rpm تولید می‌کرد درحالی‌که موتور چهار سیلندر توربوشارژ جدید 430 نیوتن متر گشتاور را از دور 1,700 rpm در اختیار راننده قرار می‌دهد و سیستم هیبریدی سفارشی هم باعث می‌شود احساس کنیم زیر کاپوت تاکوما یک V8 قرار دارد. همچنین خشن‌ترین نسخه‌های تاکوما یعنی TRD Pro و تریل‌هانتر هم فقط با پیشرانهٔ هیبریدی عرضه می‌شوند.

این پیکاپ از سیستم هیبریدی i-Force Max تویوتا بهره می‌برد که از یک موتور الکتریکی بین پیشرانهٔ بنزینی توربو و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تشکیل شده است. انرژی موردنیاز این موتور توسط یک پکیج باطری 1.9 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که زیر صندلی‌های عقب نصب شده است. مجموع خروجی این سیستم 326 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور است. همین قوای محرکه در فورانر و لندکروزر پرادو هم ارائه می‌شود. به‌طور خلاصه، قوای محرکهٔ هیبریدی، تاکوما را متحول کرده و هرچند بهبود قابل‌توجهی در مصرف سوخت به دنبال ندارد اما گشتاور فوری و فراوان باعث می‌شود پیکاپ تویوتا رانندگی بسیار بهتری داشته باشد.

کپی لینک

تاکوما تریل‌هانتر

تریل‌هانتر که به‌تازگی به خانوادهٔ تاکوما اضافه شده، عملاً یک آفرودر توانمند و آمادهٔ کارخانه‌ای با لاستیک‌های استاندارد 33 اینچی گودیر، کمک‌فنرهای Old Man Emu، محافظ‌های رکاب، سپر عقب فولادی و باربند سفارشی برای نصب چادر روی سقف است. طبیعتاً تریل‌هانتر به‌صورت استاندارد به تمام تجهیزات آفرودی تاکوما مثل دوربین 360 درجه، آنتی‌رول بار قطع شونده و قفل دیفرانسیل‌های مرکزی و عقب هم مجهز است. مسیر آزمایشی ما شامل صخره، تپه‌های شنی و چند مانع سخت می‌شد اما این‌ها برای تریل‌هانتر در حد تمرین هم نبودند و آن لاستیک‌های 33 اینچی هر مانعی را مغلوب می‌کرد.

در حالت Low-4 پیشرانهٔ هیبریدی گشتاور بسیار زیادی را فراهم می‌کند اما این گشتاور خیلی خوب مدیریت می‌شود و با رها کردن ترمز خودرو به جلو پرتاب نمی‌شود. کالیبراسیون قوای محرکه آن‌قدر نرم است که فراموش خواهید کرد یک موتور الکتریکی هم وجود دارد. در مسیرهای مثل محل آزمایش ما حتی نیازی به فعال کردن قفل دیفرانسیل عقب هم نبود زیرا سیستم MTS (مالتی‌ ترین) تویوتا که به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود، برای مقابله با هر مسیری وظیفهٔ خود را به نحو احسن انجام می‌دهد. آنتی‌رول بار قطع شونده نیز ویژگی بسیار خوبی است که باعث افزایش انعطاف تعلیق روی موانع چالش‌برانگیز می‌شود. این ویژگی روی مسیرهای خشن واقعاً به کار می‌آید.

عرضهٔ نسخهٔ تریل‌هانتر حرکت هوشمندانه‌ای از تویوتا محسوب می‌شود. در حال حاضر ماجراجویی‌های خارج از جاده به تفریح بسیار محبوبی تبدیل شده و بنابراین تقاضای زیادی برای توانایی‌های آفرود بالا با گارانتی کارخانه وجود دارد. البته پیکاپ‌های میان سایز آفرودی دیگری هم در بازار حضور دارند اما هیچ‌کدام به‌طور خاص روی کمپینگ خارج جاده‌ای تمرکز ندارند و هرچند ما نتوانستیم به محدودیت‌های این پیکاپ نزدیک شویم اما شک نداریم که باید همراه وفاداری برای سفرهای طولانی خارج از جاده باشد.

کپی لینک

تاکوما TRD Pro

درحالی‌که تریل‌هانتر برای آفرودهای تخصصی سرعت پایین ساخته شده، هدف TRD Pro آفرودهای بسیار سریع‌تر است. این پیکاپ تویوتا رقیب فورد رنجر رپتور و شورلت کلرادو ZR2 محسوب می‌شود. مثل دیگر مدل‌های TRD Pro، تاکوما هم از کمک‌فنرهای فاکس ریسینگ بهره می‌برد که سه تنظیمات مختلف دارد. حالت اول برای رانندگی در جاده‌های معمولی است درحالی‌که حالت‌های دوم و سوم فشرده‌سازی کمک‌فنرها را برای آفرود سریع‌تر افزایش می‌دهد. TRD Pro روی همان لاستیک‌های 33 اینچی تریل‌هانتر قرار دارد اما از رینگ‌های متفاوت و گلگیرهای پهن‌تر استفاده می‌کند.

این کمک‌فنرها بهترین ویژگی تاکوما TRD Pro هستند. روی مسیرهای ناهموار هرچه سریع‌تر رانندگی کنید همه‌چیز نرم‌تر می‌شود و با یک پرش کوچک با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت، پیکاپ چنان به زمین بازمی‌گردد که به نظر می‌رسد چرخ‌ها اصلاً از زمین جدا نشده‌اند. همچنین صندلی‌های پرفورمنس ایزوداینامیک تویوتا نیز به دو کمک‌فنر در پشتی مجهز هستند که ضربات و حرکات را جذب می‌کنند. البته این صندلی‌ها ابتدا احساس عجیبی دارند و فضای پای کوچک صندلی‌های عقب تاکوما را اشغال می‌کنند اما باعث میشوند هنگام حرکت‌های پرسرعت روی مسیرهای ناهموار راحت‌تر باشید.

کپی لینک

جمع‌بندی

پیشرانهٔ هیبریدی به‌صورت استاندارد در نسخه‌های TRD Pro و تریل‌هانتر ارائه می‌شود که هردو به ترتیب با قیمت پایهٔ 65,395 دلار و 64,395 بسیار گران‌قیمت هستند. برای دیگر تیپ‌های تاکوما یعنی TRD آفرود، TRD اسپرت و لیمیتد هم قوای محرکهٔ هیبریدی 3,700 دلار به قیمت اضافه می‌کند. بااین‌حال، اگر هم‌زمان با تاکومای معمولی و هیبریدی رانندگی کنید، به نسخهٔ هیبریدی علاقه‌مند خواهید شد. با اینکه سیستم هیبریدی کاهش قابل‌توجهی در مصرف سوخت به دنبال نخواهد داشت اما گشتاور زیاد آن تاکوما را متحول می‌کند.

کپی لینک

مشخصت فنی

تاکوما تریل‌هانتر

تاکوما TRD Pro

پیشرانه

2.4 لیتری 4 سیلندر توربو هیبریدی

قدرت

326 اسب بخار

گشتاور

630 نیوتن متر

مصرف سوخت

10.2 لیتر ترکیبی

زاویهٔ حمله

35.2 درجه

35.7 درجه

زاویهٔ فرار

22.3 درجه

25.3 درجه

زاویهٔ شکست

24.0 درجه

27.4 درجه

قیمت

64,395 دلار

65,395 دلار

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.