تویوتا کمری هیبرید وارداتی جدید؛ مشخصات و قیمت مدل 2025 در ایران

چهارشنبه 7 خرداد 1404 - 04:55
مطالعه 13 دقیقه
toyota camry hybrid (11)
نگین تندیس الماس و  ایمان مهر اسپرلوس واردکننده‌ی جدیدترین مدل تویوتا کمری هیبرید برای بازار ایران هستند. این شرکت‌ها دو نوع پیشرانه مختلف را عرضه...
تبلیغات

نگین تندیس الماس و  ایمان مهر اسپرلوس واردکننده‌ی جدیدترین مدل تویوتا کمری هیبرید برای بازار ایران هستند. این شرکت‌ها دو نوع پیشرانه مختلف را عرضه می‌کنند.

سه محصول تویوتا با پیشرانه‌ی هیبرید شامل کرولا، کرولا کراس و کمری توسط شرکت نگین تندیس الماس رونمایی شدند. این خودروها مربوط به سامانه جانبازان نیستند و برای عموم عرضه می‌شوند. شرکت واردکننده که قبلا با نام الماس خودرو شناخته می‌شد، برای واردات محصولات تویوتا آماده می‌شود. همچنین ایمان مهر اسپرلوس، کمری هیبرید 2/5 لیتر را برای سامانه‌ی چانبازان عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کرولا و کرولا کراس و کمری نگین الماستویوتا راو4 هیبرید وارداتی 

قدمت تویوتا در حدود ۸۰ سال است و امروزه نزدیک به ۱۷ میلیون دستگاه در سال، تیراژ تولید دارد. تقریبا در هر کلاس بدنه، محصولی مطرح از تویوتا در سراسر جهان فروخته می‌شود و بیشترین سهم فروش به کرولا و کمری و راو۴ اختصاص دارد. طی ۴۰ سال اخیر، تویوتا در گروه پرفروش‌ترین خودروسازان جهان دیده می‌شود و معمولا، رتبه‌ی اول را کسب می‌کند. حتی محصولات ارزان‌قیمت تویوتا که توسط کارخانه‌های فعال در کشورهای کمتر توسعه یافته مثل تایلند، کنیا، ونزوئلا  و پاکستان تولید می‌شوند؛ قیمت رقابتی و کیفیت قابل قبول فراهم می‌کنند. در سمت دیگر ماجرا، کشور ایران هرگز نتوانست مونتاژکار تویوتا شود و صرفا وارد‌کننده‌ی محدود، باقی ماند.

بیش از ۲۰ سال است که تویوتا با کمری و کرولا، بازار سدان‌های خانوادگی دنیا را تصاحب کرده و هر سال تولیدکننده‌ی پرفروش‌ترین خودروهای جهان در این کلاس بوده است.  اولین کمری در حدود سال‌های ۱۹۸۰ (۱۳۵۹) معرفی و جایگزین مدل محبوب کرونا شد، نخستین‌بار ایرانی‌ها در جزیره کیش با مدل ۱۹۹۴ آن در تیپ تاکسی آشنا شدند. در همان دوران، کمری‌های مورد استفاده در شبکه‌ی تاکسی‌رانی کیش، به‌خوبی امتحان خود را پس دادند و در هوای ۴۰ تا ۵۰ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصدی این منطقه صدها هزار کیلومتر کار کردند. کمری هنوز هم با مدل‌های جدید، گزینه‌‌ی اصلی حمل و نقل عمومی در گرم‌ترین نقاط خاورمیانه به شمار می‌آید.

تاکنون 9 نسل از تویوتا کمری معرفی شده است و نسل آخر، با کد XV80  حدود یک سال سابقه تولید دارد. نسل قبلی با کد XV70 در کشورهای مختلف دنیا از 2017 تا امروز همچنان مونتاژ می‌شود.  کمری 2025 تنها در چهار کشور شامل ژاپن، امریکا و تایلند و چین تولید شده و طبیعتا از طریق چین وارد ایران خواهد شد. شرکت GAC -تویوتا کمری مونتاژ چین را عرضه می‌کند. این خودرو در سراسر جهان، فقط با بدنه‌ی سدان چهاردر ارایه خواهد شد و نسخه‌های کوپه یا استیت (واگن استیشن) ندارد. همچنین پیشرانه و نوع گیربکس انواع کمری در کشورهای مختلف، متفاوت است.

برای اطلاع از اخرین اخبار و بررسی خودرو های وارداتی جدید این صفحه از پدال را دنبال کنید.

کپی لینک

طراحی بدنه و نمای بیرونی تویوتا کمری 2025

نسل جدید پریوس با حالت خاص چراغ‌ها و کاپوت جلو، زبان طراحی جدید تویوتا را در سال 2022 نمایش داد. این ترکیب، حالا برای کمری در ابعاد بزرگ‌تر اجرا شده و باتوجه به فروش بسیار خوب پریوس، احتمالا نظر مثبت مشتریان کمری 2025 را هم به دنبال خواهد داشت.

در نمای اصلی، کشیدگی باریک از گوشه‌ی چراغ جلو به سمت لبه‌ی کاپوت، ابتکار خلاقانه‌ی تویوتا برای کمری است. هرچند که خط مربوط به محل اتصال درپوش موتور، کملا در دید باقی مانده و نکته‌ی منفی محسوب می‌شود؛ حذف جلوپنجره باعث شده حس اسپرت خودرو بیشتر از نسل‌های قبل باشد. حفره‌ی بزرگ در وسط سپر، حالت لانه‌زنبوری دارد و البته از ادوات پلاستیک سیاه، تشکیل شده؛ اما نسخه‌ی وارداتی از نوع هیبرید، عملا فاقد مواد ارزان‌قیمت برای این قسمت است. در مجموع، کمری جدید، فراتر از یک سدان اقتصادی و نزدیک به کلاس لوکس، دیده می‌شود. در بعضی مدل‌ها تزینات کروم در نمای روبرو وجود دارند.

از دید جانبی، خبری از مواد پلاستیکی ارزان‌قیمت نیست و صرفا، قاب پنجره‌ها چنین حالتی دارند. خط عمیق روی بدنه در امتداد دستگیره‌ها دیده می‌شود و روی درها نیز، حجم‌دهی چشم‌نواز وجود دارد. شیب سقف تا انتهای بدنه، حس یک سدان اسپرت را به مخاطب می‌دهد و فاصله محوری نزدیک به 3 متر، ابهت کمری 2025 را تقویت می‌کند. مدل وارداتی مجهز به آینه بغل همرنگ بدنه، رینگ اسپرت 17 اینچ و سقف پانورامیک است.

برای نمای پشت، چراغ‌های باریک با خطوط  افقی، بلوغ در طراحی کمری 2025 را نشان می‌دهند. برآمدگی شبیه اسپویلر روی کاپوت عقب، جالب توجه است و حجم‌دهی خاص خودروهای شرقی، روی قسمت‌های مختلف دیده می‌شود. برخلاف نسل‌های قبل، واژه‌ی CAMRY در امتداد فضای بین چراغ‌ها نقش بسته و زیر نشان تجاری تویوتا، ترکیب جالبی دارد. نسخه‌ی وارداتی از سری هیبرید، ظاهرا فاقد ادوات پلاستیکی سیاه‌رنگ خواهد بود و از دید عقب خودرو، تماما هم‌رنگ بدنه است.

تویوتا کمری 2025 با طول 4,885 و عرض 1,840  و ارتفاع 1,455  و فاصله محوری 2,825  میلی‌متر، به مقداری ناچیز بزرگ‌تر نسل‌های قبلی موجود در ایران است و از این نظر، تفاوت خاصی ندارد.

کپی لینک

طراحی داخلی و نمای کابین تویوتا کمری جدید 2025

افرادی که تجربه رانندگی با کمری 2016 -2017 موجود در ایران را داشته باشند، هنگام ورود به کابین مدل 2025 متوجه تغییرات گسترده در مقایسه با نسل‌های قبل می‌شوند. نمایشگر بزرگ روی داشبورد، پنل دیجتال پشت فرمان و کشیدگی جذاب داشبورد در قسمت روبروی شاگرد (کنار راننده)، دلیل استقبال بسیار خوب بازار جهانی از کمری جدید را نشان می‌دهد.

ظاهرا برای مدل وارداتی، از نمایشگر لمسی 12 اینچ و پنل دیجیتال 10 اینچ پشت فرمان استفاده شده است. برخلاف پیش‌بینی‌ها کمری 2025 همچنان از اهرم گیربکس مکانیکی استفاده می‌کند و حتی برای نسخه‌ی هیبرید، نمونه‌ی الکترونیکی (مشابه بی‌ام‌و یا سدان‌های چینی) ارایه نمی‌شود.

در بخش بالای داشبورد، پلاستیک سخت وجود دارد اما در نیمه‌ی سمت راست (مقابل شاگرد)، چرم هم‌رنگ بدنه استفاده شده است. مواد نرم و باکیفیت، داخل تودری‌های جلو و عقب نیز پرکاربرد هستند تا حس لوکس برای کمری، تقویت شود. البته طراحی کنسول، کلیدها، جالیوانی و فضای بین صندلی‌های جلو کاملا ساده است. فرمان کاملا گرد (فاقد شکستگی یا طرح D کات) و دکمه‌های روی آن نیز، تفاوت خاصی با مدل‌های قدیمی کمری ندارند.

حتی ارزان‌ترین مدل کمری 2025 طراحی بسیار خوب صندلی و راحتی قابل قبول برای 4 سرنشین بلندقد فراهم می‌کند. احتملا نسخه‌ی وارداتی، صندلی‌های تمام چرم خواهد داشت اما ترکیب چرم و پارچه در مدل‌های پایه نیز، کیفیت بسیار خوبی دارند. سه رنگ سیاه و سرخ و سفید برای صندلی‌ها، تودری و تزئینات داشبورد برای غالب کشورهای دنیا وجود دارند؛ اما نمونه‌ی وارداتی در نمایشگاه‌های ایران، مجهز به  صندلی چرم -پارچه‌ با رنگ نارنجی است. کمری 2025 فقط 430 لیتر فضای صندوق دارد که در مقایسه با سدان‌های ایرانی، مثل سمند (با صندوق 500 لیتری)  فراتر از انتظار نیست. هوندا آکورد جدید که برای ورود به کشورمان رونمایی شده نیز، صندوق 473 لیتری دارد.

برای اطلاع از آخرین اطلاعیه ها و شرایط ثبت نام خودرو وارداتی ۱۴۰۳ به این لینک مراجعه کنید.

کپی لینک

پیشرانه و تجهیزات فنی تویوتا کمری 2025

تویوتا کمری ۲۰۲۵ وارداتی  باترکیب پیشرانه ۲ لیتر چهار سیلندر و سیستم هیبرید، توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۸ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو با گیربکس CVT در چین مونتاژ می‌شود.  میانگین مصرف سوخت ۴/۵ لیتر در صد کیلومتر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت، دیگر مشخصات کمری هیبرید وارداتی هستند.

 

نمونه‌ی وارداتی ایمان مهر اسپرلوس، هیبرید مجهز به موتور 2/5 لیتر با قدرت 228 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن‌متر است. این مدل هم مجهز به گیربکس CVT است. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 7 ثانیه، میانگین مصرف سوخت 5 لیتر در صد کیلومتر و نهایت سرعت محدود شده به 185 کیلومتر برساعت، دیگر توانایی‌های کمری هیبرید هستند.

کپی لینک

قیمت تویوتا کمری 2025 و پیش‌بینی برای بازار ایران

حدود قیمت کمری هیبرید مونتاژ چین با امکانات دیده شده در مراسم نگین تندیس الماس، ۲۵ هزار دلار است. با این شرایط، مشتری ایرانی نیاز به بودجه‌ی ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومانی برای خرید کمری وارداتی دارد.  اندک نمونه‌های وارد شده از مدل‌های 2024 و 2025، هم‌اکنون در نمایشگاه‌های تهران، 6/5 تا 7 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. هم‌چنین کمری ۲۰۱۶ با کارکرد ۵۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر، 4 تا 4/5 میلیارد تومان است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.