تویوتا

تویوتا GR یاریس و GR کرولا تیون شده با قدرت فراتر از 500 اسب بخار، هرکول‌های جیبی!

تویوتا GR یاریس و GR کرولا جدید در نسخه استاندارد هم خودروهای پرفورمنس و احساس‌برانگیزی هستند اما این به معنی عدم وجود فضا برای بهبود نیست. تیونرهایی وجود دارند که پیشرانه ۳ سیلندر هاچبک های داغ تویوتا را به‌صورت فوق‌العاده‌ای تیون می‌کنند. به منظور نشان دادن اینکه پرفورمنس محصولات GR تویوتا تا چه حد می‌تواند افزایش پیدا کند، کانال یوتیوب موتیو ویدئو دستورالعمل تیونینگ کاملی را تدارک دیده‌اند.

موتیو ویدئو کانالی استرالیایی است که روی تیونینگ خودروهای پرفورمنس تمرکز می‌کند. این کانال به خاطر تیونینگ تویوتا GR یاریس که قدرت فراتر از ۵۰۰ اسب بخار تولید می‌کند مشهور شده و البته رکورد سریع‌ترین GR یاریس در خط درگ با زمان ۱۰.۸ ثانیه را نیز در اختیار دارد. تمامی این تجارب باعث شده‌اند محدودیت‌های پلتفرم GR یاریس به مرزهای فراتری برسد و بنابراین تیم موتیو ویدئو چیزهای زیادی درباره ارتقای پیشرانه ۳ سیلندر توربوی جدید تویوتا می‌داند. این نیروگاه کاملاً جدید G16E-GTS حجم ۱.۶ لیتری دارد و در حالت استاندارد قدرت ۲۶۸ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری تولید می‌کند. نیروگاه یاد شده در برادر بزرگ‌تر یعنی GR کرولا قدرت ۳۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد. G16E-GTS شاید در حالت استوک هم قدرت قابل‌توجهی داشته باشد اما برخی تغییرات ساده می‌توانند قدرت بیشتری را به ارمغان بیاورند. موتیو ویدئو می‌گوید متوجه ناسازگاری‌های زیادی در داینوی GR یاریس شده‌اند و معتقدند این امر به خاطر عدم داغ شدن سیستم چهار چرخ محرک هاچبک تویوتا طراحی شده است. ECU استوک خودرو نیز ناسازگاری‌هایی همچون ردلاین مصنوعی یا زمان‌بندی متفاوت دورهای بالاتر پیشرانه را دارد.

با حل این موضوع‌ها در تست‌های داینو موتیو ویدئو می‌تواند تغییراتی کم‌هزینه را اعمال کند. چنین تغییرات ساده‌ای ارزش هزینه کردن را دارند و قدرت قابل‌توجهی را آزاد می‌کنند. همچنین دست‌کاری اگزوز هم اگرچه قدرت زیادی را ایجاد نمی‌کند اما روی صدای تولیدی تأثیر مثبتی دارد. در خلال تیون این خودرو تنها مشکل فنی مشاهده شده فنرهای سوپاپ استوک بوده‌اند. به همین خاطر موتیو ویدئو در زمان تیونینگ GR یاریس از فنرهای سوپاپ قوی‌تری استفاده کرده است. زمان نصب فنرهای سوپاپ جدید شاید بخواهید میل بادامک‌های پرفورمنس را نیز در نظر بگیرید که قطعاً تأثیر مثبتی روی خروجی پیشرانه خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
Motive Video

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. امیرشایان فرازی

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (456 ديدگاه)

    واو

    موافقم 14
    مخالفم 1
  2. بهنام

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (907 ديدگاه)

    دو محصول فوق العاده از کمپانی معظم تویوتا. واقعا حسرت نبودنشون تو بازار کشورمون رو دارم .

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. محمد رستمی نژاد

      ۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (73 ديدگاه)

      کمپانی معظم چیه ؟
      بگو کمپانی خسیس تویوتا

      موافقم 3
      مخالفم 4
  3. JDM lover

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (882 ديدگاه)

    یکی از جذاب ترین هاچبک های چند سال اخیر همین دوتا بودن
    واقعا عالین

    موافقم 11
    مخالفم 1
  4. meysam

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3616 ديدگاه)

    این دو محصول تداعی کننده دوره اوج ژاپنی‌ها دهه ۹۰ میلادی هستن

    موافقم 13
    مخالفم 2
  5. Matin2

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (412 ديدگاه)

    فقط اینا رو تیون نکرده بودن که کردن
    ولی خدایی ا
    عالی شده

    موافقم 6
    مخالفم 2
  6. پدرام

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (787 ديدگاه)

    خود یاریس هم فکر نمی کرد از یه ماشین کم هیجان شهری با موتور کوچک تبدیل به یک هیولا بشه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  7. ههع

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    استهلاک میدونید چیه ؟ بی ام وی فنا و پورشه بازا.
    هیچکسی حوصله ی تعمیرگاه رفتن نداره . بی ام وی رو که بنداز دور پورشه هم بدک نیست اما تویوتا هوندا فولکس و آئودی قرار نیست حالا حالا خراب بشه .
    کرولا میخریم و یاریس و چندسال فقط آب و روغن فقط .
    وسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا