چرا تویوتا GR کرولا از دکمه الکتریکی و نشانگرهای آنالوگ استفاده می‌کند؟

یک‌شنبه 14 فروردین 1401 - 13:30
مطالعه 4 دقیقه
Toyota-Corolla-1
ما هم مثل شما چندساعتی را صرف بررسی مشخصات فنی تویوتا GR کرولا 2023 کرده‌ایم. یکی از ویژگی‌های GR کرولا در یکی از خودروهای به نمایش درآمده غایب...
تبلیغات

ما هم مثل شما چندساعتی را صرف بررسی مشخصات فنی تویوتا GR کرولا 2023 کرده‌ایم. یکی از ویژگی‌های GR کرولا در یکی از خودروهای به نمایش درآمده غایب بوده است و یک ویژگی دیگر هم وجود داشته است که اصلاً نباید در این خودرو دیده می‌شد! تویوتا گالری تصاویر استودیویی را از جدیدترین محصول GR خود منتشر کرد و البته انتشار این تصاویر با معرفی جهانی GR کرولا هم‌زمان شد. در تصاویر منتشر شده جزئیاتی همچون سه خروجی اگزوز و پشت آمپرهای دیجیتالی 12.3 اینچی دیده می‌شوند.

اما خبرنگاران اجازه بررسی نزدیک خودروهایی که به‌صورت رسمی معرفی شدند را داشتند و با بررسی این خودروها برخی تفاوت‌ها بین نمونه‌های واقعی و حاضر در تصاویر آشکار شد. واضح‌ترین تفاوت در خودروی خاکستری دیده می‌شود که از نوع نسخه سفارشی Circuit Edition است و از ورودی هوای روی کاپوت، سقف کربنی، بال عقب بزرگ، پانل‌های آلومینیومی و یک جفت دیفرانسیل تورسن سود می‌برد. این دیفرانسیل‌ها در نسخه پایه وجود ندارند.

اما آنچه در این مدل سفارشی دیده نمی‌شود پانل داشبورد TFT است که قرار بوده در تمامی GR کرولاها نصب شود. بجای این پانل شاهد پشت آمپرهای آنالوگ عادی هستیم که تا رقم 258 کیلومتر در ساعت (160 مایل در ساعت) شماره‌گذاری شده است. دورشمار نیز ردلاین 6500 را نشان می‌دهد. در بخش راست پشت آمپرها نیز پانل دیجیتال کوچکی وجود دارد. همچنین GR کرولا Circuit Edition فاقد نمایشگر استاندارد 8 اینچی است و بجای آن از نمایشگر قدیمی‌تر با کلیدهای فیزیکی بیشتر در کناره‌ها استفاده کرده است. همین تنظیمات در نسخه‌های استاندارد کرولا با قدرت حدود GR کرولا دیده می‌شوند.

خودروی قرمز رنگ نیز از نوع Core بوده است و بنابراین از همان گلگیرهای پهن، پیشرانه 300 اسبی و گیربکس 6 سرعته دستی سود برده است اما فاقد مواردی همچون ورودی هوای روی کاپوت، سقف کربنی و اسپویلر عقب است. این خودرو از پشت آمپرهای دیجیتالی اشاره شده استفاده می‌کند و به نمایشگر 8 اینچی مجهز است اما یک ویژگی بسیار عجیب دارد و آن‌هم دکمه EV یا الکتریکی است. GR کرولا قطعاً خودرویی الکتریکی یا پلاگین هیبریدی نیست و تا آنجایی که می‌دانیم تویوتا برنامه‌ای برای استفاده از چنین پیشرانه‌ای در کرولا ندارد هرچند عملکرد EV می‌تواند به تمایز این خودرو از فولکس‌واگن گلف R کمک کند. به نظر می‌رسد این خودروها خیلی زودتر از نسخه‌های نهایی ساخته شده‌اند و در آن‌ها از قطعات موجود استفاده شده است.

زمانی که از کارمندان تویوتا درباره این موضوع پرسیده شد سخنگوی این شرکت گفت از این موضوع بی‌اطلاع است. البته همین موضوع هم عجیب به نظر می‌رسد زیرا آن‌ها می‌دانند که تصاویر منتشر شده سریعاً در سراسر اینترنت پخش خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.