عملکرد موفقیت‌آمیز فناوری خودران دیپ روت چین در ترافیک شهری

سه‌شنبه 18 مرداد 1401 - 13:30
مطالعه 4 دقیقه
DeepRoute-Autonomous-Car-Video-1
شاسی‌بلند ام‌جی مارول R که از فناوری خودران و بدون راننده شرکت DeepRoute.ai بهره می‌برد، توانست با موفقیت در ترافیک شهر شنژن چین مسیر 22 کیلومتری...
تبلیغات

شاسی‌بلند ام‌جی مارول R که از فناوری خودران و بدون راننده شرکت DeepRoute.ai بهره می‌برد، توانست با موفقیت در ترافیک شهر شنژن چین مسیر 22 کیلومتری را طی کند.

پیش از این فیلم‌های زیادی دیده‌ایم که نشان می‌دهد خودروهایی با فناوری خودران در جاده‌های عمومی آزمایش می‌شوند، اما آخرین ویدیو از DeepRoute.ai کاملاً چشمگیر است و ماهیت پیچیده سیستم Driver ۲.۰ با قابلیت سطح ۴ را برجسته می‌کند. به گزارش carscoops، نمونه اولیه بدون راننده این خودرو خودران در شهر شنژن چین تحت شرایط ترافیکی سنگین آزمایش شد و نشان داد که چگونه به سناریوهای چالش‌برانگیز واقعی واکنش نشان می‌دهد.

ویدئو یک مسیر ۱۴ مایلی را در جاده‌های منطقه تجاری مرکزی شنژن نشان می‌دهد که در یک ساعت تکمیل شد. پس از مقررات جدید خودروهای متصل هوشمند که در شنژن از ۶ ژوئیه اعمال شد، این اولین آزمایش قانونی بدون راننده در چین به شمار می‌رود. توجه داشته باشید که شنژن چهارمین شهر بزرگ چین با جمعیت ۱۷/۵ میلیون نفر و جاده‌های پر ازدحام است.

تماشای مدیریت فناوری خودرو خودران در موقعیت‌های دشوار با تغییر مسیر خودروها، پیاده‌روی خطرناک عابران پیاده نزدیک به ترافیک، دوچرخه‌ها در مسیر اشتباه و خودروهایی که از چراغ قرمز عبور می‌کنند، بسیار جالب است. تجربه کلی باید برای راننده معمولی بسیار ناامیدکننده باشد، اما سیستم خودران بیش‌ترین صبر و حوصله را در دنیا دارد و همیشه رفتار غیرقانونی و خطرناک سایر کاربران جاده را می‌بخشد. با این حال، تا زمانی که یاد نگیرید به کامپیوترها اعتماد کنید، مسافر بودن در این خودروی بدون راننده قطعاً برای اعصاب شما سخت خواهد بود.

برخلاف سایر سیستم‌ها، سخت‌افزار و نرم‌افزار DeepRoute.ai به نظر می‌رسد که با هم هماهنگی دارند و حتی به عنوان یک اقدام احتیاطی برای محافظت از جان انسان‌ها و جلوگیری از برخورد، سرعت خود را کاهش می‌دهند. بنابراین، فناوری خودران نه تنها به چراغ‌های راهنمایی، علائم راهنمایی و رانندگی و ترافیک مسیر واکنش نشان می‌دهد، بلکه می‌تواند خطوط حرکت را تغییر دهد و به شیوه‌ای پویا با محیط اطراف تعامل کند، حتی زمانی که وسایل نقلیه و عابران پیاده خارج از محدوده میدان دید وارد می‌شوند.

سخت‌افزار نمونه اولیه خودرو خودران که یک ام‌جی مارول R است، از پنج لایدار (LiDAR) حالت جامد، هشت دوربین و حسگرهای دیگر، به علاوه یک پلتفرم محاسباتی بهره می‌برد. با این حال، تغییردهنده بازی، الگوریتم ادراک است که به نظر می‌رسد در این نمایش بسیار خوب کار می‌کند و با موفقیت مسیر عابران پیاده، خودروها و دوچرخه‌ها را از ۲۰۰ متر (۶۶۰ فوت) پیش‌بینی می‌کند.

شرکت DeepRoute.ai سیستم Driver ۲.۰ را با قیمت ۳،۰۰۰ دلار برای خودروسازانی که قصد استفاده از آن را در خودروهای تولید انبوه و روبوتاکسی دارند، ارائه خواهد کرد. این شرکت سیستم را به عنوان راه‌حل آماده برای تولید توصیف می‌کند و انتظار دارد اولین مدل‌های مجهز به این سیستم از سال ۲۰۲۵ به بعد ارائه شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.