ایران خودروچشم انداز

هایما 6P مشخصات و قیمت شاسی بلند هیبرید ایران خودرو

خودروسازان ایرانی برای تولید مدل‌های برقی و هیبریدی آماده می‌شوند. این فرایند مشابه انتظار، به کمک شرکت‌های چینی انجام خواهد شد.

عقب‌افتادگی خودروسازان ایرانی از استاندارد جهانی، واضح است. حتی خوش‌بین‌ترین تحلیل‌گران بازار ایران نیز، امیدی به پیشرفت شرکت‌های فعال در صنعت حمل و نقل داخلی ندارند. سایپا و ایران خودرو، تعدادی از بی‌کیفیت‌ترین خودروهای جهان را تولید می‌کنند؛ ضمن اینکه سال‌ به ‌سال از برندهای سطح اول دنیا، دورتر می‌شوند.

تحریم‌های خارجی، فقدان مدیریت کارآمد، کمبود شدید مهندسان آشنا به علم روز و بسیاری دیگر مشکلات در صنعت خودروسازی ایران، موضوعات قدیمی هستند. از سویی دیگر، نیاز به تولید مدل‌های کم‌مصرف یا بی‌نیاز از بنزین، شدیدا احساس می‌شود. کمبود سوخت و ناتوانی از تامین بنزین بسیار ارزان برای میلیون‌های خودروی موجود در کشور، اهمیت فناوری هیبرید و تمام برقی را نشان می‌دهد. آلودگی هوا در شهرهای بزرگ نیز، مشکل مهم کشور ما محسوب می‌شود که یقینا توسط انواع خودرو و موتورسیکلت بی‌کیفیت، تشدید شده است.

هایما 6P هیبرید ایران خودرو نمای پشت

امسال، بسیاری از مونتاژکاران به موضوع مدل‌های برقی و هیبریدی علاقه‌ نشان داده و مدل‌های متنوع رونمایی کرده‌اند اما مشکلات اساسی برای فروش چنین خودروهایی در ایران وجود دارد. بنزین ارزان، مصرف‌کننده را برای خرید توجیه نمی‌کند. قیمت خودروی برقی یا هیبریدی، طبیعتا بالاتر از یک مدل تمام بنزینی است و پرداخت عوارض گمرکی برای واردات، هزینه خرید مصرف‌کننده ایرانی را افزایش می‌دهد. علاوه‌بر موارد اقتصادی، نابسامانی شبکه برق و کمبود ایستگاه شارژ نیز وجود دارد.

به هر شکل، ایران خودرو تصمیم دارد طی روزهای آینده از کراس‌اور پلاگین هیبرید هایما ۶P رونمایی کند. ظاهر این مدل، مشابه نسل دوم هایما S5 است که هرگز به ایران وارد نشد اما در چین با تجهیزات فنی مشابه S5 مونتاژ ایران خودرو،  وجود داشت. به بیان بهتر، هایما S5 بنزینی در سال ۲۰۱۸ به بازار چین رسید اما از سال ۲۰۲۱ تا امروز، فقط با پیشرانه پلاگین هیبرید تولید شد و  ۶P گرفت.

طراحی نمای بیرونی و بدنه هایما ۶P ایران خودرو

ظاهر ۶P و S5 شباهت‌های زیادی دارد. ممکن است بعضی افراد تصور کنند که خودروی جدیدتر، فیس‌لیفت مدل اصلی محسوب می‌شود اما با وجود پلتفرم مشترک، ابعاد ۶P و S5 مثل فصله محوری یا طول بدنه، متفاوت هستند. هرچند که نمای جانبی این خودرو، کاملا مشابه است.

هایما 6P هیبرید ایران خودرو نمای اصلی

هایما ۶P طراحی جذاب‌تری نسبت به S5 دارد. خودروی جدید، کمتر چینی به نظر می‌رسد و نزدیک به سبک ژاپنی است. چراغ‌های باریک و کشیده تا نزدیکی شیشه‌ی جلو، همراه با جلوپنجره‌ی بزرگ فاقد خطوط کروم، نمای اصلی هایما ۶P را تشکیل می‌دهند. هرچند که حجم‌دهی بدنه ساده است اما حس اسپرت خودرو به خوبی منقل می‌شود. این کراس‌اور نیز مشابه بسیاری دیگر رقبای چینی در کلاس اقتصادی، بخش بزرگی از سپر و جلوپنجره را با پلاستیک ارزان‌قیمت ارائه می‌کند.

هایما 6P هیبرید ایران خودرو نمای جانبی

در نمای جانبی ۶P مشابه ۵S، مواد پلاستیکی داخل قاب گلگیر و رکاب و فریم پنجره، توی ذوق می‌زند. این خودرو با چرخ‌های ۱۷ اینچ عرضه می‌شود و به لطف شیب سقف در قسمت عقب، حالت کراس‌اورهای اسپرت مثل تویوتا C-HR فراهم می‌کند . همچنین، زیاده‌روی در خطوط حجم‌دهنده روی درها و گلگیرهای طرفین وجود دارد که برای مخاطب آشنا به بازار جهانی، آزارهنده است.

هایما 6P هیبرید ایران خودرو نمای عقب

برخلاف بسیاری از کراس‌اورهای چینی، طراحی عقب هایما ۶P به خوبی انجام شده و بسیار بهتر از هایما S5 دیده می‌شود. برآمدگی درپوش صندوق و حجم‌دهی بدنه در پشت خودرو، جذاب به نظر می‌رسد. طراحی چراغ‌ها با الهام از بیوک نیز نسبت رقبای ساخت چین، چشم‌گیر است؛ هرچند که ادوات پلاستیک سپر عقب مثل دیگر زوایای خودرو، ارزش اقتصادی ۶P را کاهش می‌دهند.

در مجموع، می‌توان طراحی کراس‌اور پلاگین هیبرید هایما را به عنوان یک خودروی چینی ارزان‌قیمت، متوسط و عامه‌پسند توصیف کرد. این مدل با ابعاد ۴,۳۵۸  و۱,۸۲۳  و ۱,۶۳۰ میلی‌متر برای طول و عرض و ارتفاع تولید می‌شود؛ درحالی‌که فاصله محوری ۲,۵۳۰  میلی‌متر دارد.   طول بدنه و فاصله محورهای ۶P نسبت به S5 حدود ۱۰ سانتی‌متر بیشتر است.

طراحی داخلی و نمای کابین هایما ۶P ایران خودرو

نمایشگر ۱۰ اینچ و سه خروجی هوا در وسط داشبور، هایما ۶P را بسیار متفاوت از S5 نشان می‌دهد اما همچنان، دارای ناهماهنگی در طراحی داخلی است. ادوات مختلف در کابین، ابعاد متناسب با یکدیگر ندارند؛ به طوری که بعضی اجزا بزرگ و برخی کوچک دیده می‌شوند.

هایما 6P هیبرید ایران خودرو نمای کابین

طراحی فرمان و تودری با حالت دو رنگ، حس خوبی به راننده هایما ۶P می‌دهد. برای پنل سرعت سنج و دور موتور، سیستم ساده عقربه‌ای وجود دارد اما نسخه آپشنال با نمایشگر دیجیتال نیز ساخته شده است. علاوه‌بر ظاهر جذاب صندلی‌ها، کلیدهای گردان بین صندلی‌های جلو و کنسول میانی نیز، طراحی قابل قبول دارند.

هایما ۶P برای سرنشینان عقب، راحتی بیشتر نسبت به S5 فراهم می‌کند. پشت صندلی‌های ردیف دوم نیز، حدود ۵۰۰ لیتر فضای حمل بار وجود دارد که برای یک کراس‌اور کوچک، راضی‌کننده است.

 پیشرانه و تجهیزات فنی هایما ۶P ایران خودرو

مهم‌ترین نکته مثبت هایما ۶P استفاده از پیشرانه پلاگین هیبرید با میانگین مصرف بنزین، کمتر از ۱/۵ لیتر است. این شرایط، به لطف موتور سه سیلندر ۱/۲ لیتر توربوشارژ و باتری ۱۷/۷ کیلووات ساعتی برای قوای محرک برقی فراهم می‌شود. هاما ۶P در مجموع، ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. بنابر اعلام شرکت سازنده، این خودروی ۱۷۲۰ کیلوگرمی در زمان ۷/۵ تا ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و صرفا دیفرانسیل جلو است.

هایما 6P هیبرید ایران خودرو نمای فرمان

هایما ۶P پس از شارژ کامل باتری و تکمیل ظرفیت باک سوخت ۴۵ لیتری، هنگام رانندگی جاده‌ای مصرف بنزین ۱/۳۵ لیتر در صد کیلومتر خواهد داشت. با احتساب مصارف جانبی، حضور ۴ سرنشین و بار اضافی هنگام سفر، هایما ۶P می‌تواند تا مسافت ۲۵۰۰ کیلومتر را بدون توقف برای سوخت‌گیری طی کند. همچنین خودرو به صورت تمام برقی با شعاع حرکت ۸۰ کیلومتر، برای رانندگی روزانه قابل استفاده است.

قیمت هایما ۶P در چین و هزینه خرید برای ایران

هیما ۶P پلاگین هیبرید در کشور سازنده، ۲۲ تا ۲۴ هزار دلار قیمت دارد. چنانچه تخفیف مالیاتی برای این محصول منظور نشود و عوارض گمرکی مشابه خودروهای تمام بنزینی داشته باشد، هزینه خرید ۶P در بازار ایران، ۲/۲ تا ۲/۵ میلیارد تومان خواهد بود.

یقینا مدیران ایران خودرو و دیگر سهام‌داران اصلی این شرکت از قیمت دیگر کراس‌اورهای چینی بازار کشورمان باخبر هستند. هم‌اکنون کراس‌اورهای غیرهیبریدی با توانایی فنی بهتر از هایما ۶P، کمتر از ۲ میلیارد تومان قیمت دارند و البته جذاب‌تر به نظر می‌رسند. احتمالا ایران خودرو امیدوار است با تخفیف‌های مالیاتی مربوط به مدل‌های مونتاژ داخل و محصولات کم‌مصرف، هزینه خرید هایما ۶P را به محدوده‌ی ۱/۵ تا ۱/۷ میلیارد تومان نزدیک کند.

لاماری ایما، فونیکس چری تیگو ۷ پرو، جک کرمان موتور KMC K7 و حتی هایما ۸S، رقبای بزرگ‌تر و  قوی‌تر از هایما ۶P محسوب می‌شوند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. Kato

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (449 ديدگاه)

    ایش ….

    موافقم 50
    مخالفم 5
    1. amirali

      ۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (185 ديدگاه)

      نمی دونم شما هم همین احساس را دارید انگار در قسمت اتصال گلگیر جلو به ستون A شکستگی وجود دارده ، خطوط کنار بدنه و گلگیر جلو زیبایی و مفهوم بصری خوبی را نمایش نمی دهند و همگن نیستند . ضمنا فیس خودرو یک کپی ناشیانه از اینفینیتی هست .

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. کاربر۳

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    کافیه فقط پاش بیاد به بازار.چنان قیمتش میره بالا که جز قشر پولدار جامعه دیگه کسی نمیتونه بخره.
    نمیدونم این سیاست کثیف بازار خودرو کی قراره تموم بشه.

    موافقم 67
    مخالفم 4
    1. X

      ۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      من خودم ۵۰۰ خریدارم اونم بخاطر اینکه بجای ۲۰۶ توی شهر استفاده کنم راحت بکوبم و بمالونمش به در و دیوار چون چندسال دیگه باتریش نیاز به تعویض داره و همین قدری که خریدم باید خرجش کنم تازه اگر کسی توی ایران بتونه عوض کنه باتری اینارو

      موافقم 52
      مخالفم 13
  3. علی جردن

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1049 ديدگاه)

    از واردات کاین ماکان رسیدیم به هایما s5 و p6
    پزشک و دارو ساز و دندان پزشک و مهندس های عزیز کشورمون چه گناهی کردن نمی تونن خودرو بروز اروپایی بخرن؟

    موافقم 62
    مخالفم 31
    1. Hamid

      ۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (60 ديدگاه)

      علی آقا سلام و عرض ادب و احترام. برادر جان شما نگران پزشکان و مهندسان نباش. سالی یکی، دو ماه تشریف می برند خارج، لذت و حالشان را می برند و بر می گردند. اینجا برای این اقشار محترم صرفا یک کارکرد بیشتر ندارد، آن هم محلی برای کسب درآمد. چند سال، چند سال هم، واردات آزاد میشه تا حضرات خودروهایشان را بروز کنند و بعد هم به بهانه کمبود ارز و حمایت از تولید ملی و … درها بسته میشه تا دوره بعد، که مدل های بروز به بازار های جهانی عرضه بشه و اقشار ممتول کشور، با پادرمیانی بزرگان، واردات را با تعرفه های بسیار بالا و اخذ انواع و اقسام عوارض دوباره آزاد اعلام کنند، تا در فرصت کوتاه حضرات خودروهای خودشان را نوسازی کنند، و دوباره سریع درب واردات بسته میشه. مبادا امت بی نوای اسلامی ذائقه شون عوض بشه، و خودروهای چهل سال پیش از رده خارج فرانسه و کره، بی مشتری بمونند. اینجا در بلاد اسلامی ظلمی که در صنعت خودرو به ۸۰ میلیون مسلمان میشه، در طول تاریخ بی نظیره و مطمئنا دومی نخواهد داشت. متشکرم.

      موافقم 70
      مخالفم 18
      1. علی جردن

        ۴ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1049 ديدگاه)

        علیک سلام‌ آقا حمید عزیز
        پزشکی و مهندسی که شما فرمودید در ایران موندن تا کسب درآمد کنن و سالی چندبار می رن خارج از کشور کاملا غلطه
        پزشک و مهندس ایرانی با ریال در ایران پول درمیاره و اگر سفر تفریحی خارجی عازم شن باید با دلار خرج کنن و درآمد کل سالشون می شه خرج یک هفته لذت در خارج
        اون اشخاص با درآمد های ریالی در کشورشون موندن تا رویای منو شمای ایرانی رو بسازن و ایرانو آباد کنن
        وگرنه همه پزشک ها کلی دعوت نامه در ایمیل هاشون دارن تا به خارج مهاجرت کنن با درآمد سنگین
        بنده به عنوان بچه ی مهندس و پزشک کشور کاملا حرف شمارو تکذیب می کنم
        هر با سوادی که در ایران مونده واقعا محترمه لطفا خرابشون نکنید

        موافقم 42
        مخالفم 33
        1. مهران

          ۴ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (605 ديدگاه)

          مخالف حرفاتونم.اون پزشکایی که من میشناسم کم کمش ماهیانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ دریافتی دارن.حساب کنی مبلغ کمی نمیشه حتی به دلار.
          بله هستن کسایی ک تو این شرایط موندن پای مردم کشور و حتی دیدم ویزیت رایگان میکنن و حاضر نیستن برن اونطرف.

          هیچکس هیچ جای این مملکت نمیتونه و نباید اینچنین حقوقی داشته باشه حتی اگه تمام زندگیشو تلاش کرده باشه…نه حقشه و نه عدالتی هست توش.اگه این مبالغ رو می‌بینیم حتما یه جای کار لنگ میزنه.

          هیچ کجای حرفام تهمتی نخواستم بزنم…

          موافقم 41
          مخالفم 6
        2. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

          ۵ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (233 ديدگاه)

          مهران عزیز بنده هم مهندس این کشورم چرا باید با کلی درد سر و دارم یک بی ام و سری ۳ ۲۰۱۸ تازه با ۴۰ تا کار بخرم؟ من ماهیانه ۳۰ الا ۴۰ نهایتن در بیارم

          موافقم 16
          مخالفم 1
        3. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

          ۵ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (233 ديدگاه)

          مهران عزیز بنده هم مهندس این کشورم چرا باید با کلی درد سر و دارم یک بی ام و سری ۳ ۲۰۱۸ تازه با ۴۰ تا کار بخرم؟ من ماهیانه ۳۰ الا ۴۰ نهایتن در بیارم ؟

          موافقم 5
          مخالفم 2
    2. Anti Tesla

      ۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (618 ديدگاه)

      مهندس انقدر ریخته!
      من الان دارم مهندسی کامپیوتر از پیام نور میخونم.

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. علی

        ۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (71 ديدگاه)

        منظور مهندس های واقعی و باسواد و دانش بالا و فارغ تحصیل از دانشگاه های برتر کشوره . نه اون هایی که فقط یک مدرک لیسانس از دانشگاه های ازاد و پیام نور گرفتن اونم بدون کنکور ! ولی هیچ علم و دانشی ندارن

        موافقم 7
        مخالفم 1
    3. کاربر۳

      ۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (107 ديدگاه)

      علی جان حالا پزشکو دارو ساز و مهندسین عزیز کم کمش میتونن یه خودرو نسبتا خوب بخرند.شما قشر ضعیف و متوسط جامعه رو در نظر بگیر.که خداروشکر دیگه کار از خرید لگن های ایران خودرو و سایپا گذشته دیگه مگر در خواب ببینیم😑

      موافقم 23
      مخالفم 1
      1. علی جردن

        ۵ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1049 ديدگاه)

        دستمزد آبدارچی در اروپا حداقل ۱۰ هزار دلار در ماهه که می شه ۵۰۰ ملیون تومان و دستمزد ماهیانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ ملیونی پزشک در ایران ناچیزه و پزشک های عزیزی که با دستمزد کمتر از آبدارچی و سرایدار موندن تو ایران فقط خواسته شون آبادی مملکتشون هست. درصد بزرگی از پزشک ها هم حتی نصف ۳۰۰ یا ۴۰۰ ملیون روهم ماهانه در نمیارن. کسی که بخاطر پیشرفت علم و پیشرفت جامعه انسانی شب روز توی بیمارستان کشیک وایساده و شب ها توی خونه بجای لذت بردن از تماشای تلوزیون نشسته کتاب خونده حقش نه خودروی چینی هست نه پیش داوری شماها

        موافقم 8
        مخالفم 17
        1. مهران

          ۵ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (605 ديدگاه)

          داداش شما واقعییی؟!
          اولا این مقدار نیست دست مزد به قول شماابدارچیا.بعدم ۴۰۰ میلیون چیزی نیست؟؟؟
          تو کشوری که ریال خرج میکنن؟خودت بشین فکر کن ۴۰۰ در آمد داشتی بعد ۲ سال با این در آمد میتونی چقدددددر درامدتو بیشتر کنی.

          اینقدر حرف هست برای زدن ولی جاش اینجا نیست…شما برو حقوق کارگر و پزشک تو اروپا رو نگاه کن.

          موافقم 15
          مخالفم 0
        2. مهران

          ۵ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (605 ديدگاه)

          من همه رو نگفتم اما درصد زیادی از دکتر ها رو گفتم.بله حق با شماست.میخوام بگم حق اون کارگرم ماهی ۷یا ۸ میلیون نیست.اوتم در حد همون دکتر ارزش داره و مهارت.

          چی بگم….ولش کن داداش
          ایشالا که خوش باشی هرجا هستی😉

          موافقم 12
          مخالفم 1
        3. حامد

          ۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          مهندس اونجایی که آبدارچی ۱۰ تا میگیره پزشک نهایت ۲۰ تا میگیره
          تو کجای ایران آبدارچی و کارگر در آمدش نصف یه پزشکه
          در بهترین حالت یک دهم یه پزشک درآمد دارن

          این یعنی بی عدالتی
          یعنی ظلم به قشر زحمت کش

          موافقم 5
          مخالفم 0
    4. حامد

      ۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      علی جان یعنی فقط پزشک و دندان پزشک و مهندس آدم هستن؟
      نونوا و کشاورز و دامدار و … نباشن قراره چی بخوری؟
      رفتگر نباشه کوچه خیابونتو بوی گند و بیماری میگیره!
      خیاط نباشه قراره چی بپوشی؟
      کارگر نباشه قراره کجا زندگی کنی و سرتو شب آروم بذاری رو بالش بخوابی؟
      و …
      اگه واسه پزشک بده واسه بقیه هم بده اگه واسه پزشک خوبه برا بقیه هم همینطور.
      این حق همس که بتونن از خودرو های با کیفیتو ایمن استفاده کنن نه فقط پزشک و دندانپزشک و مهندس!!!

      موافقم 10
      مخالفم 0
  4. داود

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (202 ديدگاه)

    چرا اینقدر زشت آخه ؟فکر نمیکنن ممکن به فروش نره.طراحی بیرونی بسیار افتضاح و ناهماهنگه. دماغه خودرو اصلا به بدنه نمیخوره.زاویه چراغ جلو هم به دماغه نمیخوره.انگار بدنه سه تا ماشین را بهم جوش دادن .

    موافقم 38
    مخالفم 0
    1. griffon

      ۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      عاااا ماشالا چاینیز کارز عا ماشالا به این ناهماهنگی و زشتی لگن ندیده بودم فقط ساینا میتونه باهاش رقابت کنه تو طراحی

      موافقم 12
      مخالفم 2
  5. مهرداد

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ۵سال منتظر واردات بودیم که اینا بیان! یعنی روزی نیست که یه اشغال چینی معرفی نشه که میخواد وارد بشه، خدا رحم کنه

    موافقم 16
    مخالفم 1
  6. اشکان

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (272 ديدگاه)

    😂 چیه این!؟

    چرا فیات پالس و وارد نمی‌کنند با قیمت۱۵,۰۰۰ دلار… برزیل کلی مدل فیات ارزون قیمت تولید میکنه !!! گوشت آشغال فقط بلدند از برزیل وارد کنند….

    موافقم 24
    مخالفم 2
    1. A

      ۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      داداش گوشت آشغاله؟ گوشت اگه نخوریم که میمیریم دیگه.

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. رها

      ۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اینجا شعبه ای از چین است عزیز.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  7. کیان

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    کمونیسم مدتهاست ما رو بدبخت کرده
    از مجاهدین و توده ایها بگیر تا همین الان

    لعنت به این تفکر و حامیاش

    موافقم 34
    مخالفم 2
  8. رامین صفایی

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    متاسفم برای شرکت ایران خودرو که با حدود
    ۶۰ سال فعالیت حالا شده مونتاژگر لگن پاره های
    زشت و بی کیفیت چینی
    آن زمان که شرکت ایران خودرو در ایران دارای
    فعالیت تولیدی بود چینی ها حتی توانایی
    تولید فرغون را هم نداشتند
    حالا ما باید مونتاژ کننده لگن پاره های فکسنی
    چینی باشیم

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. Bagher

      ۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (121 ديدگاه)

      درسته بیشتر برنداشون تازه به وجود اومدن
      ولی اینجوری هم نیست و خودروسازای قدیمی در حد ایرانخودرو و سایپا هم دارن

      موافقم 4
      مخالفم 1
  9. Hosseink3

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    ماشین آمپولی هم به بازار اومد 😂

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. Enzo Ferrari 2008

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    چه ماشین کج ما وجی هستش
    حیف این پول که برای این خرج کنیم

    موافقم 8
    مخالفم 0
  11. ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3286 ديدگاه)

    اگه 500 ملیون باشه خوبه..

    موافقم 9
    مخالفم 0
  12. behiii

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (146 ديدگاه)

    انگار صنعت خودروسازی تعطیل شده! آخه چند روزه احساس می‌کنم کیفیت اخبار اومده پایین (همش رفرش می‌کنم تا یه خبر داغ بیاد که بیش از ۷۰ تا کامنت بخوره اما هفته‌ی بسیار کم هیجانی بود)

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. ۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3286 ديدگاه)

      فکنم همه رفتن مسافرت

      موافقم 2
      مخالفم 0
  13. مازیار

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    موتور 3 سیلندر- 1200 – وزن 1720 – بنزین بی کیفیت و …………… مطمئن باشید مصرفش بیشتره یا تو سربالایی کم میاره و دیگر هیچ

    موافقم 8
    مخالفم 0
  14. رضا

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    طراحیش رو دوست نداشتم اصلا فقط مصرف سوخت و رنج حرکتیش برام جالب بود.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  15. داود خدارحمی

    ۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    افرین به ایران خودرو . واقعا خیلی به پیشرفت خودرو ساز های چینی کمک میکنه . اعتماد مردم ایران نسبت به ایران خودرو بیشتر از مردم المان به بنز و بی ام و هست . اما نمیدونم چرا اونا خدمت میکنن ، اینا خیانت .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا