چشم اندازهفته نامه

معرفی همه خودروهای برقی بازار ایران + مشخصات و قیمت

اگر قصد خرید یک خودروی برقی را دارید و به دنبال مشخصات و قیمت تمام خودروهای الکتریکی بازار کشورمان هستید، این مطلب پدال را از دست ندهید.

از زمان معرفی تسلا مدل S یعنی حدود یک دهه پیش، خودروهای الکتریکی در بازارهای جهانی و خصوصاً اروپا و آمریکا موردتوجه قرار گرفتند و خیلی زود با فشار دولت‌ها، خودروهای برقی به سبد محصولات اکثر خودروسازان جهان راه پیدا کردند. در کشورمان اما این اتفاق با چندین سال تأخیر رخ داد و طی یکی دو سال اخیر، عرضهٔ خودروهای الکتریکی به‌طورجدی موردتوجه قرار گرفته است. ازاین‌رو، خودروسازان و شرکت‌های مختلفی در کشورمان اقدام به مونتاژ یا واردات خودروهای الکتریکی کرده‌اند و این باعث تنوع بازار خودروهای برقی در کشورمان در سگمنت‌ها و بازه‌های قیمتی مختلف شده است. برای آشنایی بیشتر با این خودروها، در ادامه قصد داریم با تمام خودروهای الکتریکی موجود در بازار ایران و همین‌طور مدل‌هایی که به‌زودی عرضه خواهند شد آشنا شویم.

همچنین بخوانید: معرفی همه خودروهای هیبرید بازار ایران + مشخصات و قیمت

لونا GRE

قیمت نمایندگی: ۱ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان

خودرو برقی لونا، قیمت و مشخصات لونا GRE سدان برقی ایران خودرو

ایران‌خودرو در نمایشگاه خودروی تهران در بهمن ۱۴۰۲ اقدام به معرفی یک سدان الکتریکی با نام لونا GRE کرد که ابتدا برای تاکسی در نظر گرفته شده بود ولی بعداً برای خریداران عادی هم عرضه شد. این خودرو درواقع JMEV Yi نام دارد و محصول جوینت ونچر رنو با شرکت چینی جیانگ‌لینگ است. لونا به یک موتور الکتریکی در جلو مجهز است که ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و نیروی آن توسط یک گیربکس تک سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. انرژی موردنیاز این موتور توسط یک پکیج باطری ۴۳.۹ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۴۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند.

کی‌ام‌سی EJ7

قیمت نمایندگی: ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان

کی ام سیeJ7 پلاس؛ معرفی، مشخصات فنی و قیمت عرضه

کی‌ام‌سی EJ7 یکی از اولین خودروهای الکتریکی بود که راهی بازار کشورمان شد و در ناوگان تاکسیرانی هم مورداستفاده قرار گرفت. این خودرو در اصل نسخهٔ برقی کی‌ام‌سی J7 محسوب می‌شود. این سدان چینی به یک موتور الکتریکی با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که توسط یک پکیج باطری ۵۰.۱ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود و می‌تواند با هر بار شارژ کامل حدود ۴۰۰ کیلومتر را طی کند. کرمان موتور به‌تازگی عرضهٔ نسخهٔ آپشنال این خودرو را هم با نام EJ7 پلاس آغاز کرده که از امکانات بیشتری مثل شش ایربگ، گرم‌کن صندلی راننده، در صندوق برقی و نورپردازی داخلی بهره می‌برد. این نسخه یک میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

ام‌جی ۴ EV

قیمت نمایندگی: ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان

ام جی ۴ برقی فردا موتور؛ مشخصات و قیمت کراس اور وارداتی در ایران

شرکت فردا موتور که اقدام به واردات خودروهای ام‌جی می‌کند، در تیر ۱۴۰۳ عرضهٔ MG 4 EV را در سامانهٔ خودروهای وارداتی آغاز کرد. این خودرو یک هاچ‌بک کامپکت است که البته کمی هم شبیه کراس‌اوورها به نظر می‌رسد. ام‌جی ۴ در نسخه‌های تک موتوره و دو موتوره تولید می‌شود که فردا موتور نسخهٔ تک موتوره را به ایران آورده است. در این مدل، برخلاف اکثر خودروهای الکتریکی بازار، موتور الکتریکی روی محور عقب نصب شده است. این موتور ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و توسط یک پکیج باطری ۶۴ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود. MG 4 EV با هر بار شارژ کامل می‌تواند تا ۴۳۵ کیلومتر را طی کند.

هونگچی E-QM5

قیمت نمایندگی: ۲ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان

هونگچی برقی E-QM5؛ قیمت، مشخصات و بررسی جامع

سدان الکتریکی E-QM5 دومین محصول هونگچی است که توسط گروه بهمن به‌صورت وارداتی در کشورمان عرضه شد. اولین سری این خودرو در تابستان ۱۴۰۳ به خریداران تحویل داده شد. گروه بهمن نسخهٔ قوی‌تر این سدان چینی را به ایران آورده که به یک موتور الکتریکی با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور در جلو مجهز است. انرژی موردنیاز این موتور توسط یک پکیج باطری ۵۴ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن حداکثر ۴۳۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. E-QM5 اما به دلیل قیمت بالا و امکانات نسبتاً اندک، مورد استقبال قرار نگرفته و در بازار قیمتی بسیار کمتر از قیمت نمایندگی دارد.

اسکای‌ول ET5

قیمت نمایندگی: ۲ میلیارد و ۴۵۵ میلیون تومان

اسکای‌ ول ET5 نبکا؛ قیمت و مشخصات شاسی بلند برقی کرمان موتور و مپنا

ET5 اولین خودروی الکتریکی بود که در کشورمان مونتاژ شد. این خودرو محصول شرکتی بنام اسکای‌ورث است ولی در برخی بازارهای صادراتی مثل لهستان، رومانی، ایران و… با نام اسکای‌ول عرضه می‌شود. ET5 در ایران توسط شرکت نوین ماهان مونتاژ و عرضه می‌شود که با برند نبکا موتور شناخته می‌شود و از طریق همکاری کرمان موتور و گروه مپنا شکل گرفته است. ET5 روی محور جلوی خود یک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک پکیج باطری ۷۲ کیلووات ساعتی مجهز است که شعاع حرکتی ۵۲۰ کیلومتری را فراهم می‌کند.

هوندا eNS1

قیمت نمایندگی: ۲ میلیارد و ۴۸۹ میلیون تومان

هوندا وزل eNS1 برقی: مشخصات، امکانات و قیمت در بازار ایران

eNS1 درواقع نسخهٔ برقی کراس‌اوور هوندا وزل است که با نام HR-V هم شناخته می‌شود. eNS1 توسط معین خودرو وارد و عرضه شده است. البته شرکتی تازه تأسیسی بنام آروین خودرو هم در نمایشگاه تهران ۱۴۰۲ این کراس‌اوور الکتریکی را رونمایی کرد و خبر از واردات آن داد ولی هنوز موفق به عرضهٔ eNS1 نشده است. این کراس‌اوور ژاپنی که از راه چین به ایران آماده، به یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور در جلو مجهز است. انرژی موردنیاز این موتور توسط یک پکیج باطری ۶۸.۸ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۵۱۰ کیلومتر را فراهم می‌کند.

فولکس‌واگن ID.4

قیمت نمایندگی: ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان

شرکت ماموت خودرو که سابقهٔ واردات خودروهای فولکس‌واگن را داشت، برای حضور در بازار خودروهای الکتریکی کشورمان اقدام به واردات فولکس‌واگن ID.4 کرده است. مثل اکثر خودروهای وارداتی به کشورمان، ID.4 هم مونتاژ چین است و توسط جوینت ونچر فولکس‌واگن فاو تولید می‌شود. ID.4 در نسخه‌های مختلفی تولید می‌شود که نمونه‌های وارداتی به ایران از نوع تک موتوره هستند. این موتور که روی محور عقب نصب شده است، ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انرژی موردنیاز این موتور توسط یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۵۵.۷ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که با هر بار شارژ کامل در شرایط استاندارد امکان پیمودن تا ۴۴۲ کیلومتر را فراهم می‌کند.

آئودی Q5 e-Tron

قیمت نمایندگی: ۳ میلیارد و ۹۲۳ میلیون تومان

آئودی Q5 e-Tron با قیمتی نزدیک به ۴ میلیارد تومان، یکی از گران‌ترین خودروهای وارداتی به ایران محسوب می‌شود. این خودرو توسط معین خودرو وارد می‌شود. Q5 e-Tron که اولین بار در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد، به‌طور خاص برای بازار چین طراحی شده و در این کشور توسط جوینت ونچر سایک فولکس‌واگن تولید می‌شود. معین خودرو مدل Q5 e-Tron 40 را به ایران آورده که به یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور در عقب مجهز است. این موتور توسط یک پکیج باطری ۸۵ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود تا کراس‌اوور الکتریکی آئودی بتواند با هر بار شارژ بتواند تا ۵۶۰ کیلومتر را طی کند.

دیگر خودروهای برقی که به‌زودی عرضه خواهند شد

تا اینجا با خودروهای الکتریکی آشنا شدیم که برای فروش عرضه شده و هم‌اکنون در بازار قابل خریداری هستند. غیرازاین خودروها اما مدل‌های برقی دیگری هم هستند که قرار است به‌زودی به بازار عرضه شوند. تعداد این خودروها زیاد است ولی در ادامه با چند نمونه‌ای آشنا خواهیم شد در شرف عرضه به بازار قرار دارند.

سینوگلد تانگو ۵

سینوگلد تانگو ۵ سایپا مشخصات و قیمت آریزو ۵ برقی در ایران

این خودرو نسخهٔ الکتریکی چری آریزو ۵ است که توسط شرکت سینوگلد می‌شود و سایپا قصد عرضهٔ آن را دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد و بعداً به تملک چری درآمد. این خودرو هرچند در پاییز ۱۴۰۲ در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد و چندی بعد در سامانهٔ خودروهای وارداتی قرار گرفت ولی هنوز خبری از عرضهٔ آن به بازار نیست. تانگو ۵ از یک موتور الکتریکی در جلو استفاده می‌کند که ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد و توسط یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۴۸.۱۶ کیلووات ساعتی ساخت شرکت چینی CATL تغذیه می‌شود. به لطف این باطری، نسخهٔ برقی آریزو ۵ شعاع حرکتی ۴۰۵ کیلومتری را ارائه می‌کند.

کی‌ام‌سی E30X

کرمان موتور KMC E30X برقی؛ مشخصات و قیمت جک هاچبک در ایران

کرمان موتور عرضهٔ یک هاچ‌بک کوچک برقی بنام E30X را در دستور کار دارد. این خودرو در اصل جک Y3 نام دارد ولی در بازارهای صادراتی با نام E30X عرضه می‌شود. این هاچ‌بک الکتریکی که طراحی فانتزی و جالبی دارد، در دو مدل تولید می‌شود که کرمان موتور نسخه قوی‌تر را برای واردات انتخاب کرده است. این مدل از یک موتور الکتریکی با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور در جلو استفاده می‌کند. انرژی موردنیاز این موتور توسط یک پکیج باطری ۵۱.۵ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن تا حداکثر ۵۰۵ کیلومتر را فراهم می‌کند. با استفاده از شارژرهای سریع، از ۳۰ تا ۸۰ درصد این باطری‌ها ظرف ۳۰ دقیقه شارژ خواهد شد.

فونیکس FX EV

مدیران خودرو که چند سالی است چری اومودا ۵ را با نام فونیکس FX در ایران مونتاژ می‌کند، قصد عرضهٔ نسخهٔ الکتریکی آن را هم دارد. این نسخه اولین بار در نمایشگاه خودروی شیراز در خرداد ۱۴۰۳ رونمایی شد و در حال حاضر به زمان عرضهٔ آن نزدیک شده‌ایم. نسخه برقی فونیکس FX از یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند که در جلو نصب شده است و ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انرژی موردنیاز این موتور توسط یک پکیج باطری ۶۱ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که با هر بار شارژ کامل بسته به معیارهای مختلف آزمایش امکان پیمایش مسافتی بین ۴۳۰ تا ۵۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. فونیکس FX برقی از نسخه بنزینی قدرت بیشتری دارد و ظرف ۷.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

ب‌ام‌و iX1

شرکت پرشیا خودرو که سابقهٔ پررنگی در واردات خودروهای ب‌ام‌و دارد، درصدد واردات یکی از جدیدترین کراس‌اوورهای الکتریکی این شرکت یعنی iX1 است. این خودرو که نسخهٔ الکتریکی نسل سوم ب‌ام‌و X1 محسوب می‌شود، اخیراً برای فروش عرضه شده است. iX1 به یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نئون متر گشتاور در جلو مجهز است که انرژی موردنیاز خود را از یک باطری ۶۸ کیلووات ساعتی می‌گیرد. این باطری‌ها با هر بار شارژ امکان پیمودن تا ۴۴۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند. این کراس‌اوور آلمانی ظرف ۸.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. گاس فرینگ

    ۲۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (501 ديدگاه)

    هونگچی برقی رو با ۱۶۵۰ میشه خرید با این قیمت شاید بشه گفت بهترین انتخابه ولی قیمت کارخونه بالاتره هرچند بی ام کارز انگاری توی فروش ماشین چینی هاش توفیقی نداشته دارن قسطی میدن چند وقت پیش دیدم برای هاوال هیبرید و هونگچی بنزینی فروش قسطی گذاشته بودن

    موافقم 14
    مخالفم 5
    1. علی Shelby

      ۲۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (617 ديدگاه)

      من کی ام سی ای جی ۷ رو دیدم
      طراحیش زیاد تعریفی نداره جی ۷ بنزینی قشنگ تره

      هوندا ens1 هم همین دیشب دیدم طراحیش خوب بود

      ولی خیلی طول میکشه تا خودرو های برقی تو ایران رواج پیدا کنه
      جایگاه شارژ بسیار کمه
      تعمیرگاه ها از خودرو برقی سر در نمیارن مگه اینکه خود شرکت ها یا دولت دوره آموزشی بزاره که نمیزارن

      قطعات کم و مشکلات دیگر
      اونم از قیمتش

      اگر واقعا می خوان همه خودرو برقی سوار شن باید قیمت ها بیاد پایین

      توی ایران مشکل آلودگی هوا هم با این ها حل نمیشه چون همون سوختی که در ماشین ریخته میشه میره برای تولید برق مگه این که نوع تولید سوخت تغییر کنه مثلا هسته ای که اونم خیلی طول می کشه تا بومی سازی شه

      موافقم 17
      مخالفم 5
  2. B

    ۲۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (951 ديدگاه)

    جالبه نهایت قدرتشون ۲۰۴ اسبه و نصفشونم دقیقا همینن

    موافقم 12
    مخالفم 2
  3. سهیل گل آزاد

    ۲۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    فولکس واگن id4 فوق العاده خوشگله تو سگمنت خودش هرباری که از سهروردی و عباس آباد رد میشم نمایشگاه های اونجا زیاد دارن تو پیاده روها پارک کردن میبینم واقعا صد سر و گردن از خیلی از برند های چینی طراحی خفن تری داره مخصوصا رنگ ناردو گریش ولی خب در کل معلوم نیست در آینده سرنوشت خودروهای الکتریکی به کجا میره با این زیر ساخت های ضعیف تولید انرژی الکتریکی در کشور

    موافقم 19
    مخالفم 2
  4. مهردادکمال

    ۲۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2022 ديدگاه)

    اینا همون حکم فیل سفیدو دارن که خرج بالا و کاربرد کم و هیچ توجیه منطقی تو ایران نداره

    موافقم 19
    مخالفم 8
  5. OM.01

    ۲۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (594 ديدگاه)

    آواتر 11
    شاهکار چانگان هواوی و catl با طراحی نادر فقیه زاده توسط بهمن موتور وارد گمرک شده یه مدتی میشه

    نسخه فول آپشن 5 صندلی رو وارد کردن. اینکه چرا نسخه 4 صندلی با ماساژور گرمکن سردکن عقب رو وارد نکردن برام جای سوال داره چون اختلاف قیمت 2 هزار دلاره ولی در هرحال تعداد 50 دستگاه رنگ سفید مشکی به گمرک وارد شده

    درهای کاملا برقی سیستم ورود خروج با کارت و سیستم خودران سطح 3 قابلیت پارک خودکار کامل هر 3 شیوه. سیستم کنترل صوتی خودرو کامل. قابلیت پیدا کردن خودکار جای پارک در مال ها. شتاب 4ثانیه ای و 580 اسب بخار قدرت

    تا به این لحظه مجوز آواتر 11 گرفته شد و مهر تایید استاندارد ایران خورده (!) و بهمن موتور هم 50 دستگاه وارد کرده. اگه عرضه بشه قیمت 4 میلیاردی خواهد داشت و ما مردم عادی فقط تو ایرانمال میتونیم سوارش بشیم ولی آواتر 11 تقریبا 50 پله از همه وارداتی ها بالاتره. فولکس واگن id4 و بی ام و ix1 در برابر این ماشین جوکی بیش نخواهند بود…
    هوندا وزل که سانروف رو با دست باید برداری بزاری صندوق عقب…فولکس id4 ترمز عقبش کاسه ای هست…بی ام و ix1 هم ماشینی هست که میکوبه نسخه قوی تر تعلیق m اسپرت داره ولی نسخه پایه 200 اسبی نداره و سواریش اونی نیست که باید باشه و شتاب مشخصات امکاناتش هم تعریفی نداره

    ولی در کل خرید برقی اشتباه هست زیرساخت تعطیل هست تو ایران…واردات خودروهای EREV و پلاگین هایبرید خیلی بهتره

    موافقم 16
    مخالفم 2
  6. hosen

    ۲۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (949 ديدگاه)

    لونا چه قیمت خوبی داره نسبت به بقیه شون

    موافقم 5
    مخالفم 6
  7. POUYAN

    ۲۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (212 ديدگاه)

    ما توی شیراز جایگاه بنزین کم داریم،من موندم این ماشینا کجا میخوان شارژ بشن.

    آیا اصلا اشخاصی که توی ایران ماشین برقی میخرن از محدودیت هاش باخبرن؟

    حتی یکبار شنیدید که وارد کننده ها (دلال ها) درباره معایب خودروهای برقی توی کشوری مثل ایران مثل همین کمبود وحشتناک جایگاه های شارژ یا نبود تعمیرکار متخصص یک کلمه صحبت کنن؟

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. Sina_carshow

      ۲۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (343 ديدگاه)

      همینکه اکثرشون زیر ۵۰۰۰ کار فروش میرن معلومه چه حالی از صاحبشون گرفته
      تازه روایت داریم فقط با با برق کار خونه ازش کار میکشن بعدم میزارن برا فروش

      فقط میگم ماشین برقی ارزش خرید صفر صاحب اول و آخرش خودتی
      بحث کمدی ماجرا اینجاس برقی خونه نداریم بعد میان ماشین برقی وارد میکنن
      من اینجا تو دبی جایگاه شارژ ندارم شارژ کردن ماشین هیبرید برام شکنجه هستش

      موافقم 4
      مخالفم 11
    2. شهروند

      ۳۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز همین دیروز تو شیراز ۱۲ جایگاه فست شارژ زدن . کمی صبر و حوصله داشته باشید خب . همش غرغر میزنید

      موافقم 7
      مخالفم 4
  8. vahid

    ۲۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    خنده دار ترین کشور هستیم برق تو زمستان نداریم بعد خودرو برقی میاریم😂😂

    موافقم 26
    مخالفم 2
    1. سهیل

      ۲۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (191 ديدگاه)

      البته این خودرو ها معمولا شب تا صبح تو برق هستن نه وسط روز

      موافقم 17
      مخالفم 1
  9. arash

    ۲۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    با سلام. پس از اینکه با سلام و صلوات خودروی فول برقی را خریداری کردید آنهم وقت می فرمایید فقط برای داخل شهر در مملکتی که روزانه جهت ادای ارادت به توماس ادیسون و نیکلای تسلا برق چندین ساعت قطع میشود چگونه میتوانیم این خودروها را شارژ مجدد کنیم؟ به قول بزرگان که با طاغوت و جبار زمانه خندیده بودند که تو آنهم آن زمان میخواهی از چیز خورشید قوا و نیرو بگیری آن وقتی که تو توان روشن کردن یک چراغ نفتی را نداری نگو این حرفها را همه دنیا بهت می خندند و مسخره ات میکنند که فرد اول مملکتی طاغوتی این همه بیسواد است. حال این وضعیت خرید خودرو فول برقی در مملکتی است بهت پیامک می زنند فردا سه ساعت برق نداری.

    موافقم 17
    مخالفم 4
  10. علی

    ۲۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    برد پیمایش زیر 700 کیلومتر معقوله بنظرتون ؟! دوست دارید برید جاده های پرت و هی به امید جایگاه شارژ ادامه بدید و باطری خالی کنه و بمونید کنار جاده؟ اگه خانم باشید یه برادر افغانستانی( که بخاطر سردرگمی مسئولین ما نه مجوز اقامت همراه با برخورداری از حقوق اجتماعی میدن و نه اخراج میکنن) میاد و میگه مانده نباشید همشیرَه ، شما رفته کن داخل آلاچیق زوجه ی بندَه ازتان پذیرایی نماید و بعد می‌بینید خودش بجای زوجه ش میاد پذیرایی می‌کنه!

    موافقم 12
    مخالفم 23
    1. jaghori

      ۲۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (115 ديدگاه)

      اها… این چه ربطی به افغانها داشت؟ خدایی دیگه هر چیو عمدا به گند نکشید.

      موافقم 17
      مخالفم 4
    2. saeedfarshchian

      ۲۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (120 ديدگاه)

      پرتاب شدم😂

      موافقم 3
      مخالفم 2
  11. ۲۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (5273 ديدگاه)

    هرچی می‌خرید آلمانی هاشو بخرید چینی ها آخر عاقبت ندارن باتریشون بعد ۲۰ سال پیدا نمیشه ولی آلمانی ها پیدا میشه

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. morteza

      ۲۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (288 ديدگاه)

      ۲۰ سال😂😂فک کنم نهایت ۵ سال کار کنن

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. نام شناس

      ۲۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بعد از ۲۰ سال دیگه هر ماشین باشه بهتره اسقاط بشه

    3. Sina_carshow

      ۲۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (343 ديدگاه)

      باتریای همین آلمانی هام اکثرشون توسط چینی ها تولید میشه

      موافقم 11
      مخالفم 1
    4. محمد

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      چین الان حرف اول را در تولید خودرو برقی می زند بیشترین صادرات خودرو برقی را به همان اروپا را دارد

  12. احسان

    ۲۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    نمیدونم چرا یه تعداد آدم کم سواد همیشه فعال زیر هر مطلبی پست میزارن.شاید بیکارن.اینم درد بزرگیه که اینقد حرف های بی ربط نوشته میشه که حرف درست و حسابی دیده نمیشه.
    ولی اینم بگم خودرو برقی در تمام دنیا گرون تر از خودرو بنزینی هست
    و اینکه سواری و رانندگی با کیفیتی داره.
    تو تهران سال قبل یه ایستگاه شارژ بود ولی الان ۲۵ تا جایگاه داره سرعت رشد بالاست.چون تمهیدات ایمنی جایگاه بنزین و گاز نیاز نداره.
    اگر امروز میبینید به صورت قسطی میدن چون هنوز عموم مردم آشنایی کافی ندارن وقتی جا بیفته دیگه به دست قشر متوسط جامعه نمیرسه‌.
    و نکته مهم : در حال حاضر خودرو های برقی که یه فروش میرسه فول وارداتی هستن یعنی داخل مونتاژ نمیشن.به طور مثال جک j7 برقی فول وارداتی هست و جک j7 بنزینی داخل مونتاژ میشه وقتی مقایسه میکنید کیفیت خودرو برقی خیلی بالاتر هست حتی از لحاظ رنگ بدنه و صندلی ها و …
    یادم میاد پنج سال قبل یه خودرو برقی تسلا اومده بود تهران همه رفته بودن برای دیدنش و آرزو میکردیم یه روز ماشین برقی تو ایران داشته باشیم.
    تکنولوژی راه خودشو باز میکنه و جلو میره.

    موافقم 16
    مخالفم 6
  13. ناصر گلشادی

    ۳۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من نمیدونم مردم هنوز نفهمیدند راه نفسشون داره بسته میشه آسم وسرطان وسرخی چشم و هزار درد دیگه رو نمی‌بینند آقا ایستگاه شارژ درست میشه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. Galant.VR4(JDM)

    ۳۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1383 ديدگاه)

    مشتی ها برق نداریم کرکره مغازه رو باز کنیم بعد ماشین برقی هم میفروشن؟
    ش،،،یشه چیزیه که مسئولین قبل از بستن قرارداد میزنن
    اول باید تامین انرژی کنین بعد جایگاه مخصوص برای وسایل حمل‌ونقل عمومی بسازین و بعد برقیشون کنین که اکثر آلودگی بخاطر همیناس همشون هم فرسوده‌هست همین کارو اروپایی ها از چندسال قبل انجام میدادن
    منکه نه سیاست‌مدار هستم نه مسئول ولی این چیزارو میدونم برام عجیبه که فکرشون چیه یعنی عقلشون به مبتدی ترین راهکار‌ها نمیرسه
    یه دودوتا چهارتایی کنین ببینین چخبره

    موافقم 8
    مخالفم 2
  15. M power

    ۳۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (455 ديدگاه)

    فقط فولکس و ائودی و بیمر ارزش دارن بقیه الکی گرونن

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Kian dnd

      ۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      بقیه هم حتی از قیمت جهانی کمتر و یا برابر با قیمت جهانی هستن.

  16. آرش

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چنانچه قیمت بنزین افزایش پیدا کنه قطعا در فروش خودروهای برقس و سی ان جی تاثیر میذاره اما مثل کشورهای اروپایی باید حمایت بیشتری از طرف دولت انجام بشه بغییر از احداث سریعتر ایستگاههای شارز باید قیمن منطقی تری همراه با شرایط اقساط با بهره کم برای خریدارها در نظر گرفته بشه بهر حال مصرف بنزین و الودگی هوا کاهش پیدا میکنه بهترین کار ممکن الان اینه سریعا تا مثلا 5 سال آینده اول تاکسی های تهران برقی بشه قطعا خودروهایی که روزانه بین 200 تا 300 کیلومتر پیمایش دارن قطعا باید در اولویت برقی شدن قرار بگیرن

    موافقم 4
    مخالفم 1
  17. کاربر

    ۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    خوشگلا کشور برق نداره لامپ روشن کنیم . اونوقت شما میخواید ماشین برقی بخرید که جایگاه شارژ هم نداریم براش. میدونید ۶۶ کیلو وات برق برای یبار شارژ ماشین یعنی چی؟؟؟؟
    بی شک تو آینده شبکه برق کشور فرو میپاشه …
    به فکر روشن نگه داشتن لامپ خونتون باشید ماشین برقی پیشکش…

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام
      مگر بنزین داریم
      خودروهای برقی شب ها که قیمت برق کمتر هست و کمبود ندارند شارژ می شوند
      روزی ۲۰ میلیون لیتر بنزین کمبود داریم و با قیمت لیتری ۵۰ هزار تومان وارد می شوند از سال آینده که قیمت بنزین آزاد می شود مشخص میشه خودروی برقی خوبه یا بد؟

  18. دیه‌گو آرماندو مارادونا زاپاتا

    ۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    برق نداریم گاز نداریم آب نداریم امروزمون سخته فردای‌بچه‌هامون ‌هم سوخته
    نانداریم‌دادبزنیم‌نان‌نداریم‌وواسه‌پرایدوانت۳۵۰میلیون‌که‌نه‌بلکه‌جان‌میپردازیم‌اونوقت‌واسه‌لگن‌های‌چندمیلیاردی‌بدون‌زیرساخت‌وغیره‌وغیره‌اصلاچی‌بایدگفت

    موافقم 1
    مخالفم 2
  19. Naser

    ۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یک چیزی هست که همیشه اونی که داره سوار میشه لذتشو می‌بره.اونی که نداره نظر منفی میده و چرت و پرتی میگه.
    حالا میخواد ماشین مورد بحث پراید باشه یا رولزرویس

  20. Kian dnd

    ۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من لونا رو خریدم. از نظر شتاب. کیفیت داخلی و کیفیت رنگ و طراحی عالی کمنظیره. با این قیمت فوق العاده خریدش به صرفه بود برام. ولی اگر قصد مسافرت دارید به هیچ عنوان سمت خودرو برقی نیاین. نبود جایگاه ارزش خرید جهت مسافرت رو به صفر رسونده.
    من هر دو شب که باطری حدود ۴۰درصد میشه میزنم شارژ و صبح فول شارژ یا نزدیک به فول هست. واقعا نیازهای تردد توو شهر رو برطرف می‌کنه با کمترین هزینه. هزینه برقش اگر مشترک پرمصرف نباشید حدودا هربار شارژ توو خونه بین ۳۰ تا ۴۰ تومن هست. و اگر مشترک پرمصرف باشید بین ۵۰ تا ۶۵ تومن هست. و توو جایگاه های شارژ سریع بین ۸ تا ۲۵ هزارتومن. ولی در اصل این خودروها باید با برق آهسته یا همون برق خونه شارژ بشن. من تاحالا بابت شارژش به مشکل نخوردم.
    ضمنا تبلیغات همه شرکت ها درباره مدت زمان شارژ و مسافت الکی هست. مدت زمان شارژ از اعلامی شرکت ها بیشتر. و پیمایش مسافت از اعلامی شرکت ها کمتره. ولی میگم با همین مسافت باز هم برای استفاده شهری عالی هست. حالا چرا عالی؟ یک بدون صدا هست. توو ترافیک عملا هیچ مصرفی نداره. سرویس دوره ای فقط بازدید داره و بعد از سه سال یکی دو مورد تعویضی داره. اونم اگر لازم باشه. یعنی از هزینه های سرویس دوره ای موتورهای بنزینی دوری.
    اگر نیاز به شتاب داشته باشی خیلی راضی کننده هست. با قیمتی که الان دارن خیلی خیلی به صرفه هستن.اگر اهل شتاب نباشی یک فول شارژ راحت ۳۰۰ کیلومتر مسافت توی شهر بهت میده. یعنی اگر تاکسی نباشی توی یک کلانشهر میانگین دو سه یا چهار روز.

  21. محمد مهدی

    ۱۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زیر یک میلیارد بشه من میخرم

    1. منصور

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      امکان نداره
      چون قیمت جهانی خودروهای برقی بسیار بیشتر از بنزینی هستند فقط در ایران کمتر هستند بخاطر حذف تعرفه گمرکی برای برقی ها

  22. منصور

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من خودم خودروی جک جی۷ برقی دارم از نظر سواری و تعادل و شتاب عالی هست ۲ ماه دارم استفاده می کنم قیمت جهانی نمونه برقی آن ۵ هزار دلار بیشتر از J7 بنزینی هست به علت تشویق مردم تعرفه گمرکی خودروهای برقی را صفر کرده اند تا قیمت آنها با بنزینی برابر شود
    خودروهای برقی هزینه خیلی کمتری از بنزینی ها دارند و جایگاه های شارژ هم مدام در حال افزایش هستند تا چند ماه قبل فقط چند عدد جایگاه شارژ در تهران بود ولی الان در شهرهای شیراز و اصفهان و رشت و قم و مشهد و بابل و بابلسر و جاده چالوس و …. در همین دوماه راه اندازی شده و تا چندماه دیگر تقریبا همه جا راه اندازی خواهند شد .
    با وضعیت بنزین در سال آینده خودروهای برقی مطمئنا افزایش قیمت پیدا خواهند کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا