چشم اندازخودروهای چینی

هونگچی E-QM5 بهمن موتور؛ مشخصات و قیمت سدان برقی در ایران

جدیدترین محصول وارداتی بهمن موتور برای بازار ایران، یک سدان لوکس چینی با پیشرانه تمام برقی به نام E-QM5 از محصولات هونگچی است.

سرنوشت مصوبات دولت و مجلس برای تخفیف مالیاتی خودروهای برقی وارداتی، هنوز مشخص نیست. این نوع وسایل نقلیه به دلیل آلایندگی کمتر، باید مالیات و عوارض ۱۵ درصدی داشته باشند اما قیمت‌های منتشر شده توسط منابع مختلف، هزینه‌ی خرید بسیار بالا مشابه مدل‌های تمام بنزینی را نشان می‌دهند. مثلا شاسی بلند برقی اسکای‌ول برای بازار ایران، ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. حالا سدان برقی هونگچی نیز توسط بهمن موتور در اصفهان رونمایی شده تا طی ماه‌های آینده، پیش‌فروش شود.

بیشتر بخوانید:

↵هونگچی H5 مشخصات و قیمت سدان لوکس چینی در ایران
تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی

هونگچی یکی از معدود شرکت‌های خودروسازی در چین است که با ۶۴ سال سابقه، فعالیت می‌کند و البته سودآوری خوبی دارد. این مجموعه، هم‌اکنون زیرمجموعه‌ی گروه فاو (FAW Group) محسوب می‌شود و از سال ۲۰۰۹ با تولید مدل‌های مدرن، متحول شده است. خودروهای هونگچی از ۱۹۵۹ به مدت ۵۰ سال، نمونه‌های مونتاژی ساخت برندهای مشهور دنیا، مثل تویوتا، آئودی، مرسدس بنز، کرایسلر یا فورد و لینکلن بودند اما دو دهه‌ی اخیر، همراه تجهیزات فنی تولید چین عرضه شدند.

چهار سدان و دو شاسی بلند بنزینی، همراه دو مدل برقی، مجموعه جالبی از خودروهای متنوع در سبد هونگچی را تشکیل می‌دهند. حتی برنامه‌ی تولید سوپراسپرت نیز توسط این شرکت دنبال می‌شود. در ایران بهمن موتور برای جذب نمایندگی رسمی از لوکس‌ترین برند خودروساز چین رایزنی کرده و پیش‌فروش ارزان‌ترین خودروی هونگچی به نام H5 را آغاز کرده است.

هونگچی hongqi e-qm5

واژه‌ی لوکس، برای افراد مختلف، ظاهر متفاوت دارد. این موضوع برای محصولات متنوع به شکل خاص تعریف می‌شود و کاملا نسبی است. مثلا برای فردی که ساعت ۲۰۰ دلاری داشته باشد، نمونه‌ی هزار دلاری در گروه محصولات لوکس خواهد بود؛ اما دارنده‌ی مدل‌ ۵ تا ۱۰ هزار دلاری، ساعت مچی تولید محدود با قیمت بیش از ۵۰ یا صد هزار دلار را لوکس می‌داند.  به همین شکل در بازار خودرو نیز، تعریف لوکس باتوجه به قدرت خرید مشتریان و نسبت به دیگر محصولات مشخص می‌شود.

از دیدگاه بسیاری از مردم دنیا، برندهای لوکس در صنعت خودروسازی، رولزرویس و بنتلی هستند. بعضی دیگر نیز، مرسدس بنز و بی‌ام‌و و کادیلاک را به این گروه اضافه می‌کنند. برندهای آسیایی، شامل لکسوس، اینفینیتی و آکورا و جنسیس هم برای بسیاری از مردم، لوکس محسوب می‌شوند. در کلاس خودروهای چینی نیز، هونگچی ارزش لاکچری و برتری ظاهری دارد.

هونگچی hongqi e-qm5 نمای اصلی

چرم صندلی و داشبورد، نمایشگرهای متعدد داخل کابین، فناوری‌های ایمنی و ابعاد بزرگ بدنه، می‌توانند نشانه‌های خودروی لوکس باشند اما در مجموع، مدل‌های تجملی با مقایسه نسبت به دیگر خودروها شناخته می‌شوند. این شرایط باعث شده است عبارت جدیدی به نام “خودروی لوکس چینی” وارد رسانه‌های صنعت حمل و نقل شود.

امروزه هونگچی، نماد کلاس خودرویی مذکور است و برای مردم چین یا مخاطبان خودروهای چینی سراسر جهان، لوکس محسوب می‌شود. طبیعتا محصولات هونگچی برای رقابت یا مقایسه با برندهای مشهور آلمانی ساخته نشدند بلکه نسبت به مدل‌های ساخت چین، لوکس و تجملی هستند.

هونگچی hongqi e-qm5 نمای جانبی

هونگچی E-QM5  در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد و از ابتدا، خودرویی تمام برقی فاقد نسخه بنزینی یا هیبریدی بود. پلتفرم و ابعاد این خودرو، مشابه هونگچی H5 است اما نمای ظاهری متفاوت دارد. طراحی E-QM5 توسط گیلس تیلور (Giles Taylor) انجام شده است که سابقه کار برای رولزرویس و جگوار و سیتروئن دارد. زانتیا، یکی از مهم‌ترین طرح‌های گیلس تیلور محسوب می‌شود. او هم‌اکنون مدیر تیم طراحی FAW چین است.

طراحی بیرونی و ظاهر بدنه هونگچی   E-QM5

با وجود ابعاد بزرگ، توجه به آیرودینامیک در طراحی E-QM5 دیده می‌شود. این مورد، تفاوت ظاهری خودروی برقی هونگچی با سدان بنزینی H5 را نشان می‌دهد.

چراغ‌های بسیار باریک، همراه خطوط دوگانه و جدا از هم، روشنایی روز E-QM5 را تشکیل می‌دهند. مهم‌شکن‌ها و چراغ اصلی، طرفین سپر نصب شده‌اند و کمتر جلب توجه می‌کنند. جلوپنجره با خطوط عمودی، حس لوکس E-QM5 را افزایش داده است و خط قرمز روی کاپوت جلو، زبان طراحی مرسوم در خودروهای هونگچی را نشان می‌دهد.

هونگچی hongqi e-qm5 نمای جلو
از نمای جانبی تفاوت خاصی بین H5 و E-QM5 دیده نمی‌شود و در مجموع، شباهت به مرسدس S کلاس وجود دارد. شیب ملایم انتهای سقف به سمت صندوق و خطوط روی بدنه، حس یکنواخت خودرو را بهبود داده است. سدان برقی E-QM5، رینگ‌های اسپرت ۱۸ اینچ و دستگیره‌های معمولی دارد؛ برخلاف رقبای اروپایی که تجهیزات هماهنگ‌ با آیرودینامیک استفاده می‌کنند.

در نمای پشت، چراغ‌های بزرگ و بوم‌رنگی  برای E-QM5 استفاده شده است اما برخلاف نمونه‌های جلو، زشت و بدقواره به نظر می‌رسند. حجم‌دهی سپر عقب و درپوش صندوق نیز فاقد پیچیدگی یا جزئیات خاص هستند. با این شرایط، می‌توان طراحی پشت هونگچی H5  را جذاب‌تر از سدان برقی E-QM5 دانست.

هونگچی hongqi e-qm5 نمای پشت
خودروی الکتریکی هونگچی در مقایسه با بسیاری دیگر مدل‌های ساخت چین، طراحی جذاب‌تری دارد اما، فراتر از انتظار نیست.  از سویی دیگر، بدنه‌ی بزرگ و جادار  E-QM5 در خیابان‌های ایران، قطعا موفق به جلب توجه عوام خواهد شد. این مدل با طول ۵,۰۴۰  وعرض ۱,۹۱۰  و ارتفاع ۱,۵۶۹  میلی‌متر، همراه فاصله محوری ۲,۹۹۰   میلی‌متر تولید می‌شود تا ابعادی مشابه تویوتا آوالون (بزرگ‌تر از کمری) داشته باشد.

طراحی داخلی و نمای کابین هونگچی  E-QM5

پلاستیک سخت در سطح بالای داشبورد وجود دارد و حس یک خودروی لوکس را از  E-QM5 می‌گیرد. البته چرم دور فرمان و بخش میانی داشبورد، کابین این خودرو را بسیار بهتر از سدان‌های چینی مرسوم در ایران نشان می‌دهد.

هونگچی hongqi e-qm5 نمای داخلی
نمایشگر ۱۰ اینچ ایستاده روی داشبورد، ساده به نظر می‌رسد و پنل پشت فرمان نیز داخل قاب سیلندری نصب شده است که مجموعا، ترکیبی ساده و کلاسیک، شبیه بی‌ام‌وهای قدیمی هستند. هونگچی  E-QM5 فاقد صفحه تمام رنگی دیجیتال برای اطلاعات پشت فرمان است و صرفا کامپیوتر سفری بین عقربه‌های سرعت‌سنج و دور موتور، نصب شده. همچنین، دسته‌دنده و کنسول میانی نیز طراحی ساده دارند.

فرم صندلی‌‌های جلو و عقب، جذابیت بسیار زیادی  برای کابین  E-QM5فراهم می‌کند. سه رنگ، سیاه و سفید و نارنجی برای چرم صندلی‌ها ارایه می‌شود. این ترکیب، حس خوبی به سرنشینان می‌دهد اما بسیار لوکس و عجیب نیست. صندلی در عقب، طراحی پیچیده ندارد و تقریبا صاف است. البته پشت‌سری مخصوص سرنشینان ردیف دوم و تودری‌‌های مبله، جذاب به نظر می‌رسند. این خودرو برای ۴ سرنشین بلندقد، فضای راحت فراهم می‌کند و ۵۵۰ لیتر صندوق عقب دارد.

پیشرانه و تجهیزات فنی هونگچی  E-QM5

یک موتور برقی ۱۹۰ اسب بخار با گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر، محرک  E-QM5 است. این سیستم، از طریق گیربکس تک سرعته روی محور عقب عمل می‌کند و تنهای گزینه برای سدان برقی هونگچی محسوب می‌شود؛ اما باتری‌های قابل سفارش، متفاوت هستند.

در نسخه پایه که احتمالا وارد ایران خواهد شد، باتری ۵۴ کیلووات ساعتی و توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر وجود دارد. این مدل با وزن ۱۹۰۰ کیلوگرم، در زمان ۹ تا ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. هونگچی  E-QM5 با شعاع حرکتی ۴۵۰ و ۵۵۰ و ۶۰۰ کیلومتر نیز ساخته شده است.

قیمت هونگچی  E-QM5در بازار جهانی و ایران

آنچه سدان برقی هونگچی را جالب توجه نشان می‌دهد؛ قدرت ۱۹۰ اسب بخار یا شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتر نیست. مجموع این امکانات و آستانه قیمت ۲۷ هزار دلار، نکات مثبت برای  E-QM5هستند.
اگر نسخه‌ی وارداتی بازار ایران، در چین حدود ۳۰ هزار دلار قیمت داشته باشد؛ برای خریدار کشورمان، نزدیک به ۳ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت. البته شهروندان ایرانی امیدوار هستند تا مصوبه‌ی مربوط به واردات خودروهای برقی با عوارض گمرکی ۱۵ تا ۲۰ درصد، اجرایی شود. در این صورت، شاید هونگچی  E-QM5 برای مردم ما قیمت ۱/۸ یا ۲ میلیارد تومان داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (4967 ديدگاه)

    🤦🤦🤦🤦

    موافقم 46
    مخالفم 7
    1. فقط چین

      ۲۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (106 ديدگاه)

      اشک شوق چشمانم بند نمیاد درود بر هونگچی کبیر .

      موافقم 18
      مخالفم 72
      1. amir

        ۲۱ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2345 ديدگاه)

        بله بله خیلی زیباست
        آدم یاده فرچه میوفته از جلو

        موافقم 37
        مخالفم 13
        1. عجب

          ۲۲ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (88 ديدگاه)

          ای ول 😂😂😂👍👍👍

          موافقم 11
          مخالفم 4
        2. ساسان

          ۱۲ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          با اینکه زشت هست یا قشنگ کاری ندارم اما این ماشین توسط خود چینی ها طراحی نشده، طراحش یک انگلیسی و از طراحان قدیمی رولزرویس هست که الان برای فاو کار میکنه، برای همینه که کمی از امضای رولزرویس روی این طراحی دیده میشه.

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. رامین صفایی

        ۲۳ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (26 ديدگاه)

        از شما عاشق چین کمونیست که در ضمن عاشق لگن پاره های چلغوز چینی هم هستید
        خواهش میکنم بروید توی همان کشور کمونیست چین زندگی کنید
        حیفه کسی که اینقدر عاشق کمونیست های
        چینی است استعداد هایش توی ایران
        حروم بشه !

        موافقم 6
        مخالفم 6
    2. Anti BTS

      ۲۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      خودروی لوکس با داشبورد پلاستیک سخت ندیده بودیم که اونم دیدیم .

      موافقم 34
      مخالفم 2
  2. AMANTE

    ۲۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    خرید ماشین الکتریکی در ایران در حال حاظر ریسک نیست، دیوانگی کامله دلیل اش ام نبود جایگاه های شارژ و خدمات و سرویس درست و عدم مهارت کارکنان شرکت هست.

    موافقم 83
    مخالفم 6
    1. Mercedes

      ۲۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (716 ديدگاه)

      کسایی که میخرن همونایی هستن که ۴ سال پیش گوشی ۵ جی خریدن😂

      موافقم 19
      مخالفم 4
    2. noir

      ۲۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (362 ديدگاه)

      سید برقی که خوبه خیلی از تعمیر کارا رو ۲۰۶ و سمندو پارس هم به مشکل میخورن
      چه برسه به برقی

      موافقم 9
      مخالفم 0
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (987 ديدگاه)

    بین چینی های دیگه طراحی خوبی داره اما نگاه کنین ۵ سال پیش با دو تومن چی میدادن الان چی میدن

    موافقم 13
    مخالفم 10
    1. AMANTE

      ۲۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1855 ديدگاه)

      پنج سال پیش ماشین دو میلیاردی تقریبا نداشتیم بجز چند نمونه تک و توک.
      سری هفت مدل 2017 پنج سال پیش قیمت اش بین 700 تا 900 میلیون بود و ماشین هایی مثل پورشه 911 تقریبا یک میلیارد یا بالاتر بود اگه درست یادم باشه.

      موافقم 48
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (73 ديدگاه)

        چی بودیم و چی شدیم،دلم گرفت.

        موافقم 15
        مخالفم 0
    2. Anti BTS

      ۲۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اتفاقا یکی از زشت تریناس .
      کاش چینیا یه نسخه فیس گلوبال میذاشتن برا بازارای خارجی یه فیس چینی هم برای سلیقه خودشون .

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. Mercedes

        ۲۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (716 ديدگاه)

        این اصلا خوشگل نیست
        ولی h5 بنظرم قشنگه
        مدل یونی کی هم بنظرم خوب در اومده بود هم داخلش هم بیرونش واقعا قشنگ و مدرنه
        بقیشون تا جایی که یادمه بین این جدیدا طراحی جالبی ندارن
        فونیکس fx هم بین مونتاژی ها من دوست دارم
        لاماری خیلی شبیه لوتوس الترا شده ولی واسه همین دوسش دارم چون حس میکنم نسخه بی کیفیت لوتوسه😂

        موافقم 5
        مخالفم 1
    3. Mercedes

      ۲۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (716 ديدگاه)

      داداش پنج سال پیش تا جایی که یادمه تو شهرستان ما می‌توانستیم با ۸۰-۱۰۰ میلیون خونه بخریم
      هیچی نگو که دلم کبابه😂
      الان با ۸۰ میلیون خونه سوسکی ۳۰ متری باید رهن کنی سال ۸۵ با ۱ تومن اجاره

      موافقم 7
      مخالفم 1
  4. Souls_Master

    ۲۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    عقل حکم میکنه که اگر خودروهای برقی بخواهند موثر واقع شوند در الودگی هوا و … باید برای قشر متوسط فراهم شود و که بخش اعظم جمعیت را تشکیل میدهند ان هم با دادن تسهیلات متنوع، نه واردات خودروهای لوکس برقی

    موافقم 37
    مخالفم 1
    1. Anti Tesla

      ۲۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (620 ديدگاه)

      خب این خودروی برقی پولداران است و مستمندان باید آریزو برقی بخرند که با توجه به مشکلات اقتصادی کوئیک چ.س تومنی ۴۰۰۰ دلاری را هم نمی‌توانند بخرند.

      موافقم 10
      مخالفم 0
    2. Mercedes

      ۲۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (716 ديدگاه)

      داداش اینجا همه چی واسه پولداراست چی میگی 😂
      ایران بهشت پولدارا هست ، فکر کردی واسه چی پولدارا هیچکدوم مهاجرت نمی‌کنند
      اکثر مهاجر ها افراد ضعیف و متوسط رو به پایین جامعه هستن که مجبورند برن وگرنه لهدمیشن زیر تورم و …(که خود این تورم باعث پولدار تر شدن پولدار ها میشه )
      وگرنه پولدار ها (که اکثرا خارج هم رفتن و دیدن و می‌دونن واسشون هیچ جایی ایران نمیشه ) ۹۹ درصدشون مهاجرت نمیکنن ، تازه اونایی هم که میرن معمولا بچه هامون رو از بچگی میفرستن خودشون بازم نمیرن
      چون هیچ جای دنیا نمی‌توانند مثل ایران پول در بیارن ، مالیات چ.س بدن ، و تفریحات لاکچری که تو ایران دارن و زندگی های لاکچری شون رو داشته باشن
      بچه هاشون هم از اول میفرستن خارج مثل کانادا که کلا از همون بچگی تو جو ایران بزرگ نشن

      موافقم 16
      مخالفم 0
  5. M.N.M

    ۲۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    این ماشین فعلا فقط برای تاکسی رانی وارد میشه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  6. kawaki

    ۲۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (76 ديدگاه)

    این الکتریکی هایی که میخوان وارد کنن
    زیر ساخت دیگه ای داره به غیر از اون یه دونه ایستگاه آزادی

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. pezhman

      ۲۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (66 ديدگاه)

      طرف به فرض از یه استان دیگه باید بره تهران برای شارژ کردن 🤣

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. Mercedes

        ۲۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (716 ديدگاه)

        بقیه جاها هم هست مثلا تو مشهد هم یکی افتتاح کردند
        شکلش شبیه بال پرنده هست یه جورایی روش برگ سبز رنگ هم داره (می‌دونم توضیح خیلی بدی بود😂)
        البته نمیدونم شایدم بیشتر شده شده باشه

        موافقم 4
        مخالفم 0
  7. فرزاد

    ۲۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (285 ديدگاه)

    برای کلاس کاری حروف لاتین NFB یا پارسی پاس بداریم ان‌اف‌بی که مخفف نمایندگی فروش بهمن که خیلی برازنده و درخور جایگاه واقعیش هست و البت همه‌ی شرکت‌های خودرویی کشور دقیقاً همین‌ن

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. فقط هند

    ۲۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    به نظرم می‌توان به جای این مارکتی ۸۰۰ خرید و از هاچ بک داغ هندی لذت برد

    موافقم 3
    مخالفم 2
  9. مرسدس

    ۲۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    درود اقای اشتری عزیز اگه امکانش هست درباره آکورا مخصوصاtlxبیشتر اطلاعات و خبر بذارید

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. اشکان

    ۲۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (272 ديدگاه)

    چقدر بی ریخته این عمو هوشنگ….با این پول انتخاب خوب کم نیستند

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. تورم و گرانی

      ۲۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یعنی در سال ۲۰۲۳باید ۷۸۰ ماه با حقوق ۲۵ (۲۰میلیون با حساب خرج در هر ما)که مخارج رو هم کم کردم کارکرد تا بتوان سری هفت خرید.اما در سال ۲۰۱۷ که با حقوق ۵ میلیونی حساب کردم برای رسیدن به رقم ۸۰۰ میلیون باید ۱۶۰ ماه کار کرد!!!

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. Mercedes

        ۲۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (716 ديدگاه)

        الان دیگه کسی زیاد کارمندی نمیکنه
        همه یه پیچ اینستا میزنن میلیاردر میشن کمتر از دوسال
        یا اینکه میان آموزش ترید و کریپتو و فارکس میدن بازم میلیاردر میشن کمتر از دوسال 😂
        بزرگش نکن ۷۸۰ ماه کجا بود ، کافیه بیای نقطه خرید و فروش اتریوم بدی به مردم ، بعد خودت همون برعکسشو بگیری😂

        موافقم 5
        مخالفم 0
  11. Ali

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    قرارداد ۲۵ ساله با چین!!میشه همین مملکتو فروختن به چینی ها!جزوی از قرارداد هستش که ورود ماشین های خارجی بسته بشه در عوض چین بتونه آشغال هاشو تو ایران بفروشه!!

    موافقم 6
    مخالفم 5
  12. تورم و گرانی

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سال ۲۰۱۷قیمت سری ۷در ایران:۸۰۰ میلیون تومان تا نهایت ۹۰۰

    سال ۲۰۲۳ در ایران:قیمت همان خودرو در ایران با همان مدل اما کارکرد بیشتر و فرسودگی بیشتر:۱۰ تا ۱۶ میلیارد تقریبی

    حقوق کارمند عادی در سال ۲۰۱۷:چهار تا ۱۰ میلیون تقریبی

    سال ۲۰۲۳ حقوق همان کارمند:ده تا سی تومن نهایت.

    با حقوق ۶ تومن کارمندی در سال ۲۰۱۷ چقدر باید کار کرد تا بتوان سری هفت خرید؟جواب:به ۱۲۰ ماه کار نیاز داریم که یک کارمند رده متوسط بتوان سری هفت بخرد البته مخارج را کم کنیم و حقوق ۶ تومنی را در نظر بگیریم به ۱۳۶ ماه زمان لازم است تا بتوان سری هفت خرید!

    اما حالا با حقوق ۲۵ میلیونی چقدر لازم است بتوان سری هفت خردید؟جواب:سری هفت ۱۳ میلیارد قیمت دارد و به ۷۰۰ ماه زمان لازم است که با حساب مخارج میشود ۷۸۰ ماه!!!

    حال ۱۳۶ ماه کجا و ۷۸۰ ماه کجا؟!!

    حال با ۸۰۰ میلیون چه میشود خرید؟جواب:دنا پلاس توربو،تارا،x22 کار کرده و لگن های دیگر😭

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. محمود

      ۲۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش اون سالی که شما بهش اشاره میکنی پدر کارمند من یک میلیون خورده‌ای دریافتی داشت و حقوق کارگری در حد هفتصدو خورده‌ای بود که با مخارج زندگی شاید ۵۰ هزار تومنم براشون نمیموند.
      احتمالا شما رقم حقوق بگیرای شرکت نفت اون دوران رو گفتی

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. ‌ ‌

        ۲۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3289 ديدگاه)

        داش بابات چیکارست چرا اینقدر کم میدن 😐

        موافقم 1
        مخالفم 1
  13. yaghoub

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    طراحی تو دل نرویی داره
    مخصوصا از عقب

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. رضا

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یه سوال داشتم جناب اشتری.ممنون میشم راجبش سوال بشه.
    این مدل هونگچی ۳۰۰۰۰ دلاره و یا h5 مدل۲ لیتری حداقل ۲۶۰۰۰ دلاره. مگه سقف قانون واردات خودرو ۲۰۰۰۰ دلار نیست؟؟؟؟چطور میتونن وارد میکنن؟
    اگه ماشین ۳۰۰۰۰ دلاری وارد میشه چرا شرکتهای وارد کننده دیگه ماشینهایی مثل اپتیمای فول آپشن و یا کمری و راو ۴ وارد نمیکنن؟

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. Mercedes

      ۲۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (716 ديدگاه)

      تا جایی که اطلاع دارم سقف واردات چند وقت پیش (بعد از تصویب واردات و اعلام قوانین) به ۴۰ هزار دلار رسید

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. رضا

        ۲۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اگه سقف واردات 40000 دلار بود الان تمام ماشینها وارد شده بود.قطعا اینطور نیست

        موافقم 3
        مخالفم 0
  15. مهدی

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (552 ديدگاه)

    برای ایران فقط بنزینی این هونگچی خوبه
    اما برای تاکسیرانی مثلا حدود جمعا در تهران 300 دستگاه – مشهد 200 دستگاه – اصفهان 200 دستگاه – تبریز 200 دستگاه باید برقی استفاده بشه نتایج آن در بیاد

    موافقم 5
    مخالفم 0
  16. رهگذر

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    2800 پول بدی که تاکسی بشه بعد کرایه مسیر 10 هزارتومنی بگیری مثلا !! دوما هنوز زیرساخت لازم برای استفاده خودرو تمام برقی وجود نداره تو همین تهران ایستگاههای شارژی که گذاشتن هم کار نمیکنه و از دسترس خارجه . جایی هم بجز تهران ایستگاه شارژ برقی نداشته باشی یعنی خارج از شهری مثل تهران عملا استفاده نشه کرد بین راه و جاده و شهرهای دیگه و….خضعبل محض

    موافقم 5
    مخالفم 0
  17. Mercedes

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (716 ديدگاه)

    با نظرات بچه ها موافقم که مثلا این ماشین اصلا قابل قیاس با آلمانی های لوکس نیست
    ولی به شخصه دوسش دارم
    چون واسه من مدرن بودن مهم تر از لوکس بودنه
    مثلا خیلی از افراد چرم کابین رو ترجیح میدهند، حق هم دارند ، لوکس تره
    ولی شاید م.س.خ.ره باشه یا من دی.وا‌.نه باشم اما پلاستیک سخت را بیشتر دوست دارم ، نه بخاطر ارزونی یا … چون که احساس میکنم نماد پیشرفت تکنولوژی هست ، یه جورایی عاشق آینده هستم و هرچیزی که نشانه پیشرفت تکنولوژی باشه رو دوست دارم و ازش استقبال میکنم ، مثلا مانیتور های زیاد ، متریال های مصنوعی بجای چرم یا چوب (می‌دونم با خیلیاتون برعکس هستم) و یا رینگ های پرینت سه بعدی
    چون احساس میکنم با حمایت از شرکت و کشور سازنده باعث پیشرفت اون میشم ، هرچند یک نفر خریدار تاثیر زیادی نداشته باشه اما باز هم بی تاثیر نیست و مجموع این افراد کوچک جامعه بزرگ رو تشکیل میدهند
    و به نظرم حمایت من و امثال من از شرکت های پیشرو در تکنولوژی و … باعث پیشرفت بیشتر اون ها و جابجایی مرز های علم و تکنولوژی با سرعت خیلی بالاتر میشه
    اما مثلا رولزرویس رو در نظر بگیرید ، لوکس ترین برند خودروساز جهان هست که شکی توش نیست ، اما همیشه فرمول خودش رو داره ، چوب ،چرم و … درسته خیلی لاکچری ،گرون و با کیفیت هستند ، اما هیچ ربطی خاصی به علم ندارند ، همشون متریال های قدیمی هستند و حس مدرن و پیشرفته بودن رو منتقل نمی‌کنند
    واسه همین من خودم برند های چینی ، کره ای و آلمانی رو بیشتر از بقیه کشور ها دوست دارم
    چون معمولا تکنولوژی های پیشرو و نوآورانه در این کشور ها استفاده میشه (و فکر کنم آمریکا هم بعضی برند هایش همینطوری باشند) ، مثلا بنز های eq مورد علاقه خیلی از دوستان نیستند ، اما من عاشقشونم ، چون کلی تکنولوژی جدید رو معرفی کردند (مثلا تکنولوژی خود آن سطح ۳ ، یا اون ترکیب سه مانیتور جذاب که توی نسخه eqs با کنسول وسط هم ادغام میشه ، یا مثلا نورپردازی های جذاب و …) چون اینها هستند که باعث پیشرفت تکنولوژی میشوند ، وگرنه اگر امثال رولزرویس یا بنتلی یا شورلت و تویوتا سردمدار خودروسازی بودند (البته تویوتا تقریبا هست کلی گفتم😂) شاید پیشرفت خودروسازی خیلی کند تر صورت می‌گرفت ، چون به اسم ،لوکس ، تحمل یا سنّت ،یا حتی اصالت ، سالهای سال محصولات یک شکل و با الگوی قدیمی تولید میکردند
    نمیدونم منظورم رو متوجه شدید یا نه ، امیدوارم خوب توضیح داده باشم
    اما به شخصه برای من پیشرفت در تکنولوژی و علم و مدرن بودن خیلی مهم تر از صدای انجین v12 ، چرم صندلی یا چوب واقعی هست
    و با اینکه عاشق موتور های بنزینی ، صدای موتور لامبو و مرسدس و … و خیلی چیزهای دیگه هستم ، اما ردش علم و فناوری رو ترجیح میدهم
    هرچند می‌دونم نظر خیلی ها این نیست
    این هم اضافه کنم که مثلا چوب همیشه چوبه ! شاید پولیش بشه یا برچسب بچسبونند روش ولی چوب همیشه چوب میمونه ، یا چرم هم همینطور
    اما مثلا پلاستیک و هیدروکربن ها اینطوری نیستن و هی ارتقا پیدا میکنند ، هی فناوری های جدید و تکنولوژی بیتشر پیرامونشون ساخته میشه ، مواد جدید آزمایشگاهی و … و همین باعث میشه با حمایت از تولید کننده ها اونها هم هی روی تحقیق و توسعه بیشتر و بیشتر کار کنند و تکنولوژی ها و فناوری های جدید بسازند و اینطوری جهان مدرن تر میشه و روز به روز پیشرفت میکنه (نمیدونم فهمیدین چی میگم یا نه😂خودم حس میکنم گنگ توضیح دادم)
    صحبتم راجع این خودرو نبود کلا خواستم تفکرم رو باهاتون به اشتراک بذارم

    موافقم 4
    مخالفم 3
  18. همایون

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (582 ديدگاه)

    به نظرم این خودرو به اعتبار برند هونگچی که به رولزرویس چینی معروفه لطمه وارد میکنه حتی رقیب مدل ۳ تسلا هم به حساب نمیاد یا پولستار ۲

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا