چشم انداز

جدیدترین پیکاپ‌های بازار ایران

در بازار خودروی کشورمان، اوضاع بخش پیکاپ‌ها به‌مراتب بدتر است و از عدم تنوع شدیدی رنج می‌برد. در این بازار، بخش پیکاپ‌های ارزان‌قیمت تحت سلطهٔ مدل‌های فسیل‌شدهٔ نیسان و مزدا است و کسانی که خواهان پیکاپ مدرن‌تر و مجهزتری باشند نیز انتخابی جز چینی‌ها با قیمت‌های میلیاردی نخواهند داشت. بااین‌حال، طی چند وقت اخیر، چند پیکاپ جدید راهی بازار شده‌ یا بزودی خواهند شد تا به این بخش بی‌روح و متروک کمی طراوت ببخشند؛ بنابراین، قصد داریم در ادامه با جدیدترین پیکاپ‌های بازار ایران آشنا شویم.

مکث کلوت

قیمت دستی: ۹۸۷ میلیون تومان

قیمت اتوماتیک: ۱ میلیارد ۲۳۷ میلیون تومان

مکث موتور درواقع زیرمجموعهٔ شرکت ماموت است و پیکاپ کلوت اولین محصول آن محسوب می‌شود که در سال ۱۴۰۰ راهی بازار شد. کلوت یک پیکاپ چینی بنام دایون V5 است اما این خودرو در اصل محصولی از شرکت فودی است و لایون F22 نام دارد. این پیکاپ برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ راهی بازار چین شد و سپس در سال ۲۰۲۰، شرکت دایون نسخهٔ ری‌بج شدهٔ آن را با نام V5 به بازار فرستاد. همچنین نسخه شاسی‌بلند این پیکاپ هم با همین ظاهر و ویژگی‌ها با نام Y5 تولید می‌شود که آن خودرو نیز توسط شرکت ایلیا در کشورمان عرضه شده است.

کلوت در ایران با یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو تحت لیسانس میتسوبیشی عرضه می‌شود که ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه، کلوت را به قوی‌ترین پیکاپ بازار کشور تبدیل کرده است. این پیکاپ در ابتدا گیربکس شش سرعتهٔ دستی به بازار عرضه شد اما در شهریور امسال مکث موتور فروش نسخهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک آن را هم آغاز کرد. کلوت پیکاپی دو دیفرانسیل است که در عقب از قفل دیفرانسیل بهره می‌برد و ظرفیت حمل یک تن بار را دارد. نمایشگر لمسی ۹ اینچی، کروز کنترل، گرم‌کن آینه‌های جانبی، دوربین دید عقب، سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی‌ها هم ازجمله تجهیزات کلوت هستند.

زامیاد زاگرس

قیمت: نامشخص

همان‌طور که گفته شد، کلوت درواقع نسخه ری‌بج شده پیکاپ فودی F22 است و عجیب اینکه زامیاد قصد دارد همان F22 را با نام زاگرس در ایران عرضه کند. اینکه چرا باید یک پیکاپ توسط دو تولیدکننده در کشورمان عرضه شود سؤالی است که احتمالاً هیچ‌کس جواب آن را نمی‌داند. درهرحال، فودی همان شرکتی است که زامیاد سال‌ها است با آن همکاری دارد و از اتاق پیکاپ‌های آن برای مدل‌های شوکا و پادرا که بر اساس نیسان آبی ساخته شده بودند استفاده می‌کرد. حدود سه سال است که زامیاد قصد عرضه F22 را دارد اما این پروسه آن‌قدر طولانی شد که مکث موتور زودتر کلوت را راهی بازار کرد آن‌هم درحالی‌که پروژهٔ کلوت بعد از زاگرس آغاز شده بود. زاگرس آخرین بار اوایل آبان امسال در نمایشگاه حمل‌ونقل تهران دیده شد و زامیاد خبر از عرضهٔ آن در آینده‌ای نزدیک داد.

هرچند زاگرس و کلوت در ظاهر و داخل تقریباً به‌طور کامل باهم یکسان هستند اما در بخش فنی تفاوت‌های مهمی بین آن‌ها دیده می‌شود زیرا زامیاد قصد دارد این پیکاپ را با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی به بازار عرضه کند. پیشرانهٔ بنزینی زاگرس برخلاف کلوت، یک نمونهٔ ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی است که در کاپرا ۲ و آمیکو آسنا هم به کار رفته و ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه دیزلی این پیکاپ هم با یک پیشرانه ۲ لیتری توربو ارائه خواهد شد که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی صورت می‌گیرد و برخلاف کلوت، خبری از گیربکس اتوماتیک نیست. زامیاد هنوز قیمت زاگرس را اعلام نکرده اما با توجه به سطح پایین‌تر قوای محرکه نسبت به کلوت، قیمتی در حدود ۸۰۰ میلیون تومان برای آن پیش‌بینی می‌شود که در این صورت می‌تواند سهم مناسبی از بازار پیکاپ‌های کشور را به خود اختصاص دهد.

زامیاد کارون

قیمت: ۴۹۹ میلیون تومان

زامیاد ۲۴ یا همان نیسان آبی خودرویی نامیرا در صنعت خودروسازی کشورمان محسوب می‌شود! این وانت از سال ۱۳۴۹ در ایران بدون تغییر چندانی در حال تولید است اما زامیاد از اواخر دههٔ ۸۰ شمسی، با استفاده از اتاق وانت‌های شرکت فودی، مدل‌های جدیدی از نیسان آبی را با نام‌های شوکا و پادرا به بازار فرستاد که هردو ناموفق بودند. سپس در سال ۱۴۰۰، مدل پادرا پلاس با اتاقی جدیدتر به بازار آمد و در تیرماه امسال نیز زامیاد مدل دو کابین کارون را معرفی کرد. این وانت درواقع نسخهٔ دو کابین پادرا پلاس محسوب می‌شود و همچنان بر اساس شاسی نیسان آبی ساخته شده است.

اتاق کارون از وانت فودی F16 گرفته و روی شاسی نیسان نصب شده است. این یعنی کارون همچنان از همان پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری بنزینی تنفس طبیعی قدیمی با تنها ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که نیروی آن از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صرفاً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. بااین‌حال، ظرفیت بار کارون ۱۶۲۰ کیلوگرم اعلام شده که از تمام وانت‌های دو کابین بازار کشور بیشتر است. اواخر مرداد امسال، زامیاد برای اولین بار اقدام به فروش این پیکاپ با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان کرد. در حال حاضر نیز کارون با قیمت ۴۹۹ میلیون تومان، پس از وانت کارا (مزدا)، ارزان‌ترین وانت دو کابین بازار کشور محسوب می‌شود.

کینگ‌لینگ تاگا

قیمت: نامشخص

شرکت نوپایی بنام صنایع خودروسازی پادرا در اوایل تیرماه امسال پیکاپ تاگا را در ایران رونمایی کرد. این پیکاپ محصول یک شرکت چینی بنام کینگ‌لینگ موتورز است که در سال ۱۹۸۵ تأسیس شد و کار خود را با مونتاژ محصولات تجاری ایسوزو آغاز کرد. رفته‌رفته کینگ‌لینگ به بازوی فروش ایسوزو در چین تبدیل شد و هم‌اکنون ۲۰ درصد از سهام آن در اختیار این شرکت ژاپنی است. پس از سال‌ها مونتاژ محصولات ایسوزو، کینگ‌لینگ در سال ۲۰۱۷ پیکاپ تاگا را به‌عنوان اولین محصول با برند خودش معرفی کرد. این پیکاپ بر اساس نسل قبلی ایسوزو D-Max ساخته شده و از لحاظ فنی و تکنولوژی بشدت مبتنی بر پیکاپ ایسوزو است. در ژانویهٔ ۲۰۲۱ نیز کینگ‌لینگ نسخهٔ جدیدی از پیکاپ خود را با نام تاگا H معرفی کرد. پادرا دیزل قصد دارد همین نسخهٔ جدید تاگا H را در ایران عرضه کند که از لحاظ طراحی، کابین و تجهیزات یک سر و گردن از تمام همتایان چینی خود در کشورمان بالاتر قرار می‌گیرد.

این پیکاپ درواقع نسخهٔ چینی ایسوزو D-Max محسوب می‌شود و پادرا دیزل نیز بسیار روی بهره‌مندی تاگا از تکنولوژی ایسوزو تأکید دارد تا از این موضوع به‌عنوان یک برگ برنده در برابر دیگر رقبای چینی حاضر در بازار کشور استفاده کند. تاگا با دو پیشرانه شامل ۱.۸ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو با ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور و ۳ لیتری توربودیزل چهار سیلندر با ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه خواهد شد. انتقال نیروی هردو موتور هم فعلاً توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما قرار است به‌زودی گیربکس اتوماتیک هم برای آن ارائه شود. هنوز قیمت تاگا برای عرضه در ایران اعلام نشده اما با توجه به سطح تجهیزات و قوای محرکه، قطعاً بیش از یک میلیارد تومان قیمت خواهد داشت.

فوتون تونلند فیس‌لیفت

قیمت: ۱ میلیارد و ۱۰۹ میلیون تومان

ایران‌خودرو از اواسط دهه ۹۰ شمسی عرضه پیکاپ فوتون تونلند را آغاز کرد. این پیکاپ در آن سال‌ها به خاطر اشتراک پلت‌فرم با تویوتا هایلوکس و قیمت گران‌تر، در بازار ایران در سطح بالاتری نسبت به وانت‌هایی مثل کاپرا و دانگ‌فنگ ریچ قرار می‌گرفت؛ اما با ورود رقبای جدیدی به بازار همچون آمیکو آسنا و کی‌ام‌سی T8، ایران‌خودرو نیز باید تونلند را ارتقاء می‌داد تا بتواند با این پیکاپ‌های تازه‌نفس و مجهزتر رقابت کند. به همین دلیل، این شرکت در جریان نمایشگاه‌های سال جاری، نسخهٔ فیس‌لیفت تونلند را به نمایش درآورد و فروش آن را از نیمهٔ اول امسال آغاز کرد. این نسخهٔ فیس‌لیفت برای اولین بار توسط فوتون در نمایشگاه پکن ۲۰۱۸ رونمایی شده بود.

تونلند فیس‌لیفت علاوه بر چهرهٔ جدید، از تجهیزات بیشتری هم بهره می‌برد و کابین مدرن‌تری دارد. ایران‌خودرو این پیکاپ چینی را با یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری توربودیزل ساخت کامینز عرضه می‌کند که ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد و قوی‌ترین پیکاپ دیزلی بازار محسوب می‌شود. انتقال نیروی این موتور اما از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد و خبری از گیربکس اتوماتیک نیست. حدود یک سال پیش گزارشاتی در مورد عرضهٔ نسل جدید تونلند در کشورمان هم مطرح شد اما تا به امروز خبری از این خودرو نیست.

آریسان ۲

قیمت: ۲۸۵ میلیون تومان

آریسان در سال ۱۳۹۴ به‌عنوان جایگزین وانت پیکان به بازار عرضه شد اما این وانت ارزان‌قیمت که بر اساس پژو روآ ساخته شده بود و از پیشرانهٔ ۱.۷ لیتری OHV پیکان با انتقال قدرت محرک عقب استفاده می‌کرد، به دلیل مشکلات متعددی مثل ضعف شاسی و کیفیت پایین قوای محرکه نتوانست چندان موفق عمل کند. به همین دلیل، ایران‌خودرو در سال ۱۳۹۹ به تولید آریسان پایان داد و پروژهٔ توسعهٔ نسخهٔ جدید آن را آغاز کرد. این نسخهٔ جدید که با نام آریسان ۲ شناخته می‌شود، چند ماه پیش رونمایی شد و به‌تازگی فروش آن با قیمت ۲۸۵ میلیون تومان آغاز شده تا پس از پراید ۱۵۱، ارزان‌ترین وانت بازار کشور لقب گیرد.

تغییر مهم آریسان ۲ تجهیز به نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ XU7 پژو ۴۰۵ است که ۹۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور دارد و نسبت به موتور قبلی با ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور قوی‌تر است. همچنین نیروی این موتور بجای عقب به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این یعنی حالا آریسان ۲ به خودرویی دیفرانسیل جلو تبدیل شده که برای یک وانت چندان ایده‌آل به نظر نمی‌رسد. حداکثر ظرفیت بار این خودرو با دو سرنشین ۷۵۰ کیلوگرم و ظرفیت بار خالص آن ۶۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. برقیه جارو برقی

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (237 ديدگاه)

    حیفه پول

    موافقم ۱۰۷
    مخالفم ۵
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (7979 ديدگاه)

      میبینید پدال الان تیتر زده ( جدیدترین پیکاپ‌های ایران ) !!!!!

      یه زمانی میرسه که پدال تیتر میزنه ( خداحافظ ، آشغال‌ترین پیکاپ‌های ایران ) !

      موافقم ۱۶۲
      مخالفم ۱۴
      1. محمد

        ۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (203 ديدگاه)

        اون زمان احتمال زیاد پدال وجود نداره

        موافقم ۹۲
        مخالفم ۱۶
      2. فورد

        ۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (774 ديدگاه)

        کلوت یعنی گیربکسش ۲۵۰ میلیون ارزش داره چه خبرههههه افرین به اونایی که میخرن

        موافقم ۶۸
        مخالفم ۲
      3. یک کاربر

        ۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (38 ديدگاه)

        تا اون زمان دیگه عمرمون قد نمیده با اینکه هنوز جوونم

        موافقم ۴۴
        مخالفم ۷
        1. برقیه جارو برقی

          ۱ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (237 ديدگاه)

          اشتباه نکن ایشالا خیلی زود اتفاق میفته خیلی خیلی زود

          موافقم ۳۶
          مخالفم ۳
    2. کرگدن باواریا

      ۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (351 ديدگاه)

      دلم به حال خودمون میسوزه؛ همه این آتاشقال ها به کنار..
      وانت سمند رو کجای دلم بزارم؟؟
      آریسان شد پیکاپ؟
      چرا اینقدر حقیر شدیم به این دمپایی ها میگیم پیکاپ؟ اینا رو ملت سوارن، ما تازه پالون‌شون رو دیدیم فهمیدیم جایگاهمون درست نیست! وگرنه همچنان سواری میدادیم…

      موافقم ۶۳
      مخالفم ۱۱
      1. SLR _ 722

        ۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (152 ديدگاه)

        البته بیشتر شبیه وانت پارس هست تا سمند . چون گلگیر ها و کاپوت و داشبورد متعلق به پارس ( ۴۰۵ ) هست حتی برش محل مارک پژو هم موجود است که با یک تومان هزینه میشه کل فیس ماشین رو پارس کرد

        موافقم ۳۳
        مخالفم ۳
    3. shayan1renault

      ۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (81 ديدگاه)

      وانت کارون زامیاد از آریسان ایران خودرو خیلی بهتره
      مکث کلوت اگه ۸۰۰میلیون بشه واقعا ارزش داره

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲۶
    4. علی جردن

      ۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (417 ديدگاه)

      وقتی چندسال پیش تنها وانت های بازار کشورمون نیسان جونیور و پیکان وانت و مزدا دوکابین بودن الان چشم بازار به آریسان ۲ و پراید وانت و کلی چینی های یکبار مصرف روشن شده آدم میبینه تو خیابون ملت پشت فرمون KMC وانت حس F150رپتور یا G6x6 می گرن نمی دونه بخنده یا گریه کنه

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۲
    5. سجادی

      ۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (181 ديدگاه)

      واقعا حیف پول همین فسیل های که اول ازشون نام برد امروز نیسان که شکل اتاق عقبش کوتاه بود و جک داشت سه تن ماسه برامون اورد!

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  2. MILADZM

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (233 ديدگاه)

    واقعا چرا اینجوری شد …
    یا خبر ریخته شدن کلی خون بی گناه میشنوی
    یا خبر فورد F 150 ها و داج رم ها و شوی سیلورادو های بازار رقابتی کشورمون رو میشنوی
    یا خبر …
    دیگه هیچ حوصله ای برای هیچ کاری نمونده

    موافقم ۷۴
    مخالفم ۲۰
    1. برقیه جارو برقی

      ۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (237 ديدگاه)

      هیییییییییییییی

      خدایا به دادمون برس

      موافقم ۵۳
      مخالفم ۸
  3. Reza Waffen SS

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (4595 ديدگاه)

    محصولات بومی مثل . . . . میمونن کنار چینیا

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۶
  4. کامیاب

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    یدونم پیکاپ ارتیستون قراره بیاد مال آذویکو بنظرم
    در مورد اونم کاش بنویسین

    موافقم ۷
    مخالفم ۲۳
  5. علی جردن

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    ۵سال پیش ۱ ملیارد حرمت داشت به ۱ ملیارد تومن مازراتی می دادن که همه تو کفش خودشونو میشستن الان به ۱ ملیارد تویوتا هایلوکس که سهله باید رو یک ملیارد دویست تومن هم بزاری بلکه تو قرعه کشی و بورس شانس بیاری یه پیکاپ چینی تک دف گیربکس دستی بدنه حلبی لتونی بخری اونم تازه اگه شانس بیاری اسمت دربیاد

    موافقم ۵۹
    مخالفم ۶
  6. genius

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (932 ديدگاه)

    بازار ما بطرز مشمئزکننده ای افتاده بدست چینی ها!!!یادش نیک باد همین ۷-۶ سال قبل بین تویوتا هایلوکس و ایسوزو دی ماکس و نیسان پیکاپ اونهم بصورت صفرکیلومتر حق انتخاب داشتیم و حالا….!دارم بالا میارم از بس که همه اجزای زندگیمون شده چینی درحالیکه خود چینی ها انقدر بین محصولات چینی محصور نیستن:-((

    موافقم ۴۳
    مخالفم ۷
  7. matin

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (265 ديدگاه)

    ۳۰۰ میلیون برا دنده اتومات؟؟؟
    چقد از دنیا عقبیم اینجا یه نمایشگر میزارن رو ماشین میگن ماشین لوکسه اونجا دیگه صفحه نمایش اپشن حساب نمیشه
    هنوز نتونستیم یه ماشین بسازیم در حد ۳۰ سال پیش اروپا حالا هم داریم ماشین چینی رو که ۳۰ سال پیش اصلا خودروسازی نداشت مونتاژ میکنیم
    بیشتر از۳۰ هزار دلار میدیم برای ماشینای که خود چینی ها هم اسمشو نشنیدن
    ۴۹۹ تومن برای کارونی که موتورش موتور نیسان ابیه؟؟؟
    چرا؟؟؟

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۳
  8. ❤BMW❤

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    هیچکدوم

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  9. رامین

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعد این همه سال هنوز باید ماشین دنده بدون هیچ آبشن بخریم و بعد خرید هم هیچ نمایندگی درست برای خدمات فروش نیست که لوازم داشته باشه
    فقط خدا می‌تونه به داد ما برسه چون گرفتار مافیای سیستمی سازمان دهی شده هستیم

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
  10. Dead man95

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    پیکاپ؟اریسان ۲؟

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  11. مهران۱۴۹۰

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از مرداد ماه امسال که کارون با مبلغ ۴۲۰ میلیون رونمایی شد توی این ۴ ماه چه اتفاقی در این کشور افتاد که در سایه بی عملی دولت ۷۹ میلیون تومان روی قیمت این خودرو کشیده شد؟

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
  12. علی

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (509 ديدگاه)

    پیکاب میخوای اول آمریکایی بعد هم ژاپنی ! آخه این چینی ها چیه ؟!!!!

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
  13. Amin.aj

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    یادش بخیر پیکاپ های صفر ژاپنی تو ایران!!!!! هعی حیف
    الان چی یه مشت چینی با انواع مشکلات و دوام پایین

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  14. blackwing

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (139 ديدگاه)

    چیزی که میخوام بنویسم چیزیه که من از سال‌ها قبل اینطوری فکر میکردم
    به شما توصیه میکنم این کار رو انجام بدین :
    شما ۱ میلیارد تومن بودجه دارین و میخواین یه ماشین بخرین
    .
    خب آپشنی بجز ماشین چینی ندارین ، ولی بجای این کار با ۳۰۰ میلیون تومن یا کمتر ، یه ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۹ تمیز بخرین ( صفر نخرین که از گاری سازی حمایت نشه ) بقیه پول یعنی ۷۰۰ میلیون تومن رو یه دستگاه شورولت کامارو مدل ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۷ بخرین ، با این پول راحت یه مدل هشت سیلندر تمیز با بدنه ، گیربکس ، زیربندی و کابین سالم و بدون هزینه اضافی میتونین پیدا کنین
    .
    این ماشین هم از نظر قدرت و سرعت و هیجان شما رو کاملاً راضی و ارضا میکنه و هم از نظر پرستیژ و استایل !
    شما تصور کن با این ماشین و لاستیک‌های ۲۹۵ کوپر ، گلگیر‌های برجسته و اگزوزهای استیل آخر هفته بری شهرک غرب دور بزنی ، یا بری عروسی یا تولد…
    کاری که ماشین کلاسیک با اون رنگ‌آمیزی جذاب و صدای موتورش انجام میده ماشینای جدید هیچوقت نمیتونن انجام بدن..
    یعنی با یک میلیارد پول شما هم ماشین زیرپایی داری که از A بری B و برگردی و هم یه ماشین کوپه واسه آخر هفته که خستگی در کنی و لذت ببری… پولتون رو تو جیب این آقایون نریزین دوستان !

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۴
  15. morteza

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (192 ديدگاه)

    خجالت آوره

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  16. Ahmad

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    فقط توضیحات مکث کلوت😂😂😂😂
    شبیه سریالای ترکیه‌ای شده
    بالاخره اسمش چیه کدوم شرکت تولیدش کرده ؟😂

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  17. رضا

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    فقط اریسان خخخخخخ

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  18. رضا

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    تودنیایی که ملت بین f150 و سیلورادو و رم و رنجر و هایلوکس و …..موندن چی انتخاب کنن پدال چی تیتر زده.اصلا خود این مطلب یه قرن سکوت میخواد.بیخیال

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  19. پدرام

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (767 ديدگاه)

    به نظرم بین این ها فوتون ماشین خوبیه خصوصا دیزلی اش، برند شناخته شده تری هم هست

    موافقم ۳
    مخالفم ۸
  20. زژیهات

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا مکث کلوت و زامیاد زاگرز چقدر شبیه به همن؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. علی

      ۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      توضیحات رو مطالعه کنید متوجه میشد

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  21. امیر _ اهوازی

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    من خودم یه هایلوکس پلاک اروند دارم
    هم قیمت همیناست
    سگششششش شرف داره ۵ ساله زیرپامه آخ نگفته

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
  22. حبیب الله بختیاری

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باسلام

    ملتی که خودروهای ایمن و ارزان سوار می شوند ، مسئولانی امین و گرانقدر دارند . 😢😢😢

    موافقم ۷
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
Close