گزارش زنده: نمایشگاه خودروی تهران

چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 07:31
مطالعه 37 دقیقه
xtrim lx (15)
پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، فناوری های نوین و صنایع وابسته تهران با نام تجاری اتو اکسپو تهران، آغاز به کار کرد.
تبلیغات

در نخستین روز این نمایشگاه که ویژه اصحاب رسانه و خبرنگاران است، خودروهای مختلفی به نمایش درآمدند. در این گزارش، به طور اجمالی شما را با این خودروها آشنا می‌کنیم. به سرعت، این خودروها را به شکل جامع و مفصل‌تر در مطالب جداگانه‌ای در پدال معرفی خواهیم کرد. شما همراهان عزیز در صورت تمایل می‌توانید در استوری‌های اینستاگرام پدال هم به صورت زنده، خودروهای این نمایشگاه و گزارش پدال را مشاهده نمایید.

 

کپی لینک

کی ام سی ایگل

سدان جمع و حور کرمان موتور بر اساس جک J4 ساخته شده و فیس لیفت مینوری از آن محسوب می‌شود. عمده تغییرات طراجی در نمای جلو و عقب شاکل چراغها و جلوپنجره و سپرهای جدیدی است که نمای به روزتری به این خودرو بخشیده است.

در زیر کاپوت کی ام سی ایگل، موتور اتمسفریک 1.5 لیتری با قدرت 102 اسب بخار و گشتاور  137 نیوتن متر فرار گرفته که به یک گیربکس CVT کوپل شده است. از مزایای این پیشرانه، عدم حساسیت به کیفیت بنزین و هزینه نگهداری پایین ان است. از انجا که جک جی فور قبلا امتحان خود را در بازار ایران پس داده، انتظار می رود درصورت قیمت‌گذاری معقول، ایگل یکی از رقبای مطرح شاهین اتومات و تارا در بازار ایران باشد.

کپی لینک

بایک BJ40

سالهاست که شاسی بلند آفرودی بایک BJ40 و برادر بزرگتر آن BJ80 را در نمایشگاههای خودروی کشور مشاهده می‌کنیم. اما این بار خبر مونتاژ این خودرو در ایران توسط دیارخودرو باعث شده تا توجهات بیشتری به آن جلب شود. این خودرو به شدت از جیپ رانگلر الهام گرفته و در غیاب خودروهای امریکایی در ایران، تنها گزینه محبوب شبه‌جیپ برای آفرودسواران خواهد بود.

ویژگی هایی چون دو دیفرانسیل با قفل دیفرانسل، زوایای ورود و خروج مناسب، سقف فایبرگلاس قابل جدا شدن، درب های قابل جدا شدن، گلگیرهای برجسته و طراحی جذاب می‌تواند این خودرو را بسیار خواستنی کند. با این وجود در حالی که فیس جدیدی از این خودرو هم معرفی شده، مونتاژ این نسخه در ایران هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

کپی لینک

کی ام سی T9

پیکاپ فول سایز کرمان موتور بعد از موفقیت های T8 در ایران، در یک کلاس بالاتر وارد بازار می‌شود. موتور پرقدرت‌تر کی ام سی T9 قدرتی برابر با 221 اسب بخار و گشتاوری 380 نیوتن متری دارد و به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ساخت ZF با امکان تعویض دستی کوپل شده است.

فضای داخلی طراحی به مراتب بهتر و مدرن‌تری نسبت به T8 دارد. طراحی بدنه هم حسورانه‌تر بوده و شما را دعوت به آفرود می‌کند.

 

کپی لینک

بایک BJ80

اگر بایک Bj40 یک کپی چینی از جیپ رانگلر است، BJ80 یک کپی کامل و عجیب از مرسدس G کلاس محسوب می شود. البته مرسدس خود سهامدار بایک محسوب می‌شود و شاید به همین دلیل شکایتی در این زمینه نداشته است.

کپی لینک

فیدلیتی هیبریدی XB1

پرچمدار بعدی بهمن موتور برای مقابله با فونیکس تیگو 8 پرو هیبریدی، با نام فیدلیتی XB1 وارد بازار می‌شود. چراغ‌های باریک جلو و عقب و جلوپنجره مشبک سرتاسری کاملاً برای جلب توجه کفایت می‌کنند. فضای داخلی هم شامل یک مانیتور بزرگ و طراحی مینی‌مالیستی بسیار مدرن است. البته بهمن موتور در حرکتی عجیب، اجاره ورود به کابین خودروها یا عکس‌برداری از آن را نمی‌داد در حالی که این خودرو جتور داشینگ X-1 است و خبرنگاران و مردم به راحتی با جستجو در اینترنت به تصاویر کابین آن دسترسی خواهند داشت.

جالب‌ترین نکته درباره این خودرو، پیشرانه 321 اسبی آن است و قیمت آن هم احتمالاً حدود 2 و نیم میلیارد تومان خواهد بود.

کپی لینک

بی ای سی X3 پرو

باک X3 پرو در واقع همان خودروی جیلی یانجینگ X3 است که در ایران توسط خودروسازان بم با نام BAC X3 پرو تولید خواهد شد. این خودروی مینی کراس در سال 2017 رونمایی شده و در سال 2012 فیس‌لیفت شده است. موتور تنفس طبیعی آن 109 اسب بخار قدرت داشته و به یک گیربکس CVT متصل است.

یکی از نکات عجیب این خودرو، فرم ستون‌های جلویی است که دید را بسیار محدود می‌کند. با این حال قیمت 870 میلیونی این خودرو در مقایسه با ام‌وی‌ام X33 کراس یا X22 پرو می تواند برگ برنده آن باشد.

کپی لینک

هیوندای کرتا

یکی از خودروهای وارداتی کرمان موتور، کراس اوور کرتا است. این خودرو از زبان طراحی جدید هیوندای بهره می برد و شبیه توسان جدید است. موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی کرتا می تواند 115 اسب بخار نیرو و 144 نیوتن متر گشتاور تولید نماید.

قیمت کرتا در سامانه خودروهای وارداتی 2 میلیارد و 220 میلیون بوده اما در بازار، به دوبرابر این قیمت معامله می‌شود.

کپی لینک

ایران خودرو لونا GRE برقی

این سدان برقی قرار است به عنوان تاکسی در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد. لونا برقی در واقع ریشه‌ای در رنو دارد. طراحی جذاب و مدرن آن در بیرون با چراغ‌های خاص نوید یک خودروی الکتریکی را می‌دهد.

با این وجود در کابین خبری از طراجی مدرن و آینده نگرانه نیست و حتی جای مانیتور نیز یک شکاف زشت و خالی دیده می‌شود. موتور 147 اسبی برقی و باتری 47 کیلووات ساعتی برای برد 400 کیلومتری ادعایی، کمی خوشبینانه به نظر می‌رسند.

کپی لینک

مکث موتور تیارا پرایم

تیارا باوجود ویژگی‌های مثبت به دلیل طراحی قدیمی نتوانست آن طور که انتظار می‌رفت در بازار ایران در برابر رقبا ظاهر شود. بنابراین مکث موتور به سراغ مدل جدیدتر بایک X7 را جایگزین آن خواهد کرد. تیارا پرایم از طراحی بسیار به‌روزتر و مدرنی سود می برد که باتوجه به ویژگی‌های فنی و امکانات آن در یک رده بالاتر از تیارای قبلی قرار می‌گیرد. طراحی کابین هم به مراتب مدرن‌‌تر شده است.

موتور 1.5 لیتری توربوی تیارا پرایم می‌تواند 188 اسب بخار نیرو و 305 نیوتن متر گشتاور تولید کند و با یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه چرخ‌های جلو را به چرخش درآورد.

کپی لینک

بی ام کارز نتا U پرو

بخش وارداتی خودروهای بهمن موتور با نام BM کارز، خودروی الکتریکی NETA U Pro را در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کرد. کراس اوور جمع و جوری که چراغ‌های مد روز چکشی در جلو و پیوسته در عقب دارد و در داخل نیز بسیار ساده و مینی‌مال طراحی شده است.

قوای فنی 161 اسب بخاری و 210 نیوتن متری از یک باتری 68 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود. هنوز قیمت یا زمان عرضه این خودرو اعلام نشده است اما باتوجه به عوارض وارداتی بسیار پایین و درحد صفردرصد خودروهای برقی، انتظار می‌رود این خودروها با قیمت معقول‌تری نسبت به مدل‌های بنزینی به دست مردم برسد.

کپی لینک

ام جی 5

فرداموتور این بار برای واردات خودروهای ام جی خیز برداشته است. این برند محبوب با MG 5 به ایران برمی‌گردد البته نسخه سدان از نسل قبلی این خودرو انتخاب شده که طراحی ان با خودروهای مدرن امروزی و حتی زبان طراحی بلک لیبل خود ام‌جی هم متفاوت است و دمده به نظر می‌رسد. در نگاه نخست این طراحی یادآور محصولات فولکس واگن است.

پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی این مدل با 118 اسب بخار قدرت , 150 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور است. به نظر نمی‌رسید که این خودرو بتواند توقعات طرفداران خودروهای اسپرت ام‌جی در ایران را برای رقابت با خودروهایی چون آریزو 6 جی‌تی برآورده سازد و باید با آریزو 5 معمولی رقابت نماید.

کپی لینک

نیسان سیلفی هیبریدی

سدان هیبریدی نیسان یکی از خودروهای وارداتی حذاب نمایشگاه تهران است که یک پیشرانه 1.2 لیتری و یک موتور برقی دارد که جمعا 133 اسب بخار نیرو و 300 نیوتن متر گشتاور دارد. البته موتور بنزینی در این خودرو تنها به عنوان ژنراتور برای شارژ باتری عمل می‌کند.

کپی لینک

نیسان کیکس

کراس اوور کامپکت نیسان یکی دیگر از خودروهای وارداتی نامی خودرو است که البته فعلا در نسخه لوآپشن و بسیار ساده وارد و عرضه شده است. این خودرو درواقع جایگزین ارزان‌تر جوک هم به شمار می‌آید. موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 122 اسب بخار و گشتاور 143 نیوتن متر که به یک گیربکس CVT جفت شده، برای به حرکت درآوردن این خودروی کوچک کافی است.

کپی لینک

هوندا E-NS1

کراس اوور E-NS1 نسخه تمام الکتریکی هوندا وزل محسوب می شود که روی پلتفرم E:N ساخته می‌شود. موتور این مدل، 182 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شعاع حرکتی این خودرو با استاندارد چین، 510 کیلومتر اعلام شده است.  قیمت این مدل هم اعلام نشده اما قیمت دلاری آن 27 تا 33 هزار دلار است.

 

این گزارش در حال تکمیل است...

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.