فراری

وفاداری فراری به پیشرانه‌های 12 سیلندر تنفس طبیعی

مدیرعامل فراری آقای سرجیو مارکیونه تأیید کرده این کمپانی کاملاً به پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر متعهد است.


علیرغم افزایش روزافزون فشارهای زیست‌محیطی و قانونی، مارکیونه به اتوکار گفته است:

ما همیشه پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر را ارائه خواهیم داد.

مارکیونه با گفتن اینکه رئیس بخش پیشرانه‌های فراری به او گفته افزودن توربوشارژر به پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر قطعاً دیوانه‌بازی است احتمال عرضه‌ی خودروهایی با پیشرانه‌های کم‌حجم توربو را رد کرد.


بجای این موضوع مارکیونه گفته که پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر آینده‌ی فراری تنفس طبیعی خواهد بود و از سیستم هیبریدی استفاده خواهد کرد. البته او تأکید می‌کند که سیستم هیبریدی برای بهبود مصرف سوخت طراحی نشده و بیشتر برای ارتقای پرفورمنس خودروها در پیست خواهد بود.


فراری با تکنولوژی هیبریدی بیگانه نیست زیرا این کمپانی کانسپت ۵۹۹ هیبریدی را در سال ۲۰۱۰ معرفی کرده و سپس مدل‌های لافراری و FXX K را عرضه کرده است. مدل‌های جدیدتر کمپانی نظیر ۸۱۲ سوپر فست به لطف بهبودهای صورت گرفته در تکنولوژی پیشرانه و اضافه شدن سیستم استارت/استاپ کم‌مصرف‌تر از نسخه‌های قبلی هستند.


مستقل بودن فراری به آینده‌ی این کمپانی کمک خواهد کرد. مدیر تکنولوژی کمپانی می‌گوید موافقت خودروسازان کوچک به ما اجازه می‌دهد تا به استفاده از پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر ادامه دهیم. البته او اذعان کرده که قوانین مصرف سوخت و آلایندگی در آینده چالش‌برانگیز خواهند بود اما سیستم هیبریدی فراری را قادر خواهد ساخت تا به اهداف یاد شده دست یابد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. KING 918 (محمدرضا)

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    فراری 12 سیلندر یعنی فراری ………………………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari Zonda SuperVeloce

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (479 ديدگاه)

      اولش که 812سوپرفست معرفی شد ازش خوشم نیومد. ولی بعد از اینکه یه فیلم توی آپارات دیدم که توی خیابان بود، به صورت آنبلیوبل و باورنکردنی زیبا بود. فرم حباب مانند بدنه و طرح کاپوت( کنار چراغ جلو) چراغ عقب دوقلو، موتور جلو و کاپوت کشیده، هواکش جلوش استثنایی هست.
      درسته اف12توردوفرانس خیلی رادیکاله ولی به زیبایی 812سوپرفست نیست.
      +دلیل اینکه 812سوپرفست هایبرید نیست آینه که نباید از لافرراری سریع تر باشه…
      که البته فکر کنم همین الان هم سریعتره.
      یادتون باشه که فرراری 812سوپرفست رو برای رقابت با اونتادور اس ساخته که قیمت لامبورگینی دوبرابر چهارچرخ متحرک و موتور وسطه…….. ولی 812سوپرفست موتورجلو محورعقبه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عطا

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (186 ديدگاه)

        از اتاق فرمان اشاره میکنند که گویی ایرانخودرو هم به رینگ های خودش وفادار هست و تا قیامت جایگزینی نخواهد داشت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مهدی

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (263 ديدگاه)

        من این طرح بدنه فراری را بشخصه دوست دارم یجورایی مثل یه ماشین سوپر اسپرت هاچ بگ میمونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Elring-aventador

          ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (331 ديدگاه)

          درود …

          داداش نظرت چیه از سطح هاچ بک یکم بالاتر ببینیش ..؟

          اخه مرد شریف میدونی داری در مورد یه ماشین ایتالیایی حرف میزنی؟
          بهترین هاچبک دنیا هم به اندازه خم ایرودینامیک روی درب این ماشینا ارزش نداره به مولا ..

          در مورد انجین های تنفس طبیعی هم باید بگم که درسته توربو بهینه تر میکنه موتور رو ولی خب فراری و لامبو دارن مهندسیشون رو به رخ دنیا میکشن که از توربو استفاده نمیکنن و اگر نه میتونن در عرض یکی دو ماه یه ماشین مسخره مثل بوگاتی بسازن با 4 تا توربو و تعداد کثیری سیلندر :) … بدون هیج جذابیت خاصی

          ZIGMA

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. بهادر

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    این ماشین فراری انصافا خوشکله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    عشق است فراری ؛ عشق است 12 سیلندر تنفس طبیعی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ساسان.م

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (338 ديدگاه)

    دم شما گرم که خاص بودن رو ترجیح میدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امپراتور لامبورگینی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    12 سیلندر یعنی لامبورگینی و فراری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ahmad

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    همه دوست دارن صدای اگزوز v12 تنفس طبیعی فراری رو حالا حالاها بشنون.حالا بعضیا از نزدیک بعضیا تو کلیپ.
    اما اینجاش رو نفهمیدم(موافقت خودروسازان کوچک به ما اجازه می‌دهد تا به استفاده از پیشرانه‌های 12 سیلندر ادامه دهیم.)!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سعید(تهران)

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    متاسفانه دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره، فراری هم مجبوره کوتاه بیاد شاید ده سال دیگه، کم کم به مرز حد نهایت قدرت تنفس طبیعی نزدیک میشن اونوقت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Meysam..laferrari

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      اونوقت روی به موتورهای هایبرید بیش از پیش میارن ! حجم موتور بنزینی رو میبرن بالاتر ! بهینه سازی های بهتر!
      چند سال پیش رو نگاه کن ببین از این پیشرانه ها چند اسب میکشیدن بیرون ، الآن چقدر میکشن بیرون در آینده هم اعداد کنونی جوکی بیش نخواهند بود (حداقل برای کمپانی هایی مثل فراری و لامبورگینی)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید(تهران)

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (496 ديدگاه)

        حرفت درسته دوست عزیز ولی شما هم یه نگاهی به سرعت افزایش توان موتورهای تنفس طبیعی بنداز که هی داره کمتر میشه، مدل سازی های کامپیوتری هم حد بهینه سازی رو امروز تعییین کردن و اونم بی نهایت نیست، در مورد هیبرید نظر خاصی ندارم شاید راه حل باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. SRT VIPER

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    سلام بچه ها مگه فراری از گروه فیات کرایسلر جدا نشد؟
    اول متن نوشته سرجیو مارکیونه رییس فراری
    که رییس فیات کرایسلر هست
    پس یعنی هنوز فراری زیر مجموعه فیات هست ؟
    منتظر جواب هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. enzo

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (321 ديدگاه)

      چرا فراری از سال 2015 راهش رو از گروه FCA جدا کرد
      ولی %90سهام فراری دست سهامدارای اصلی فیات هست (خانواده آنیلی و شرکتی مثل Exor ایتالیا که بخشی مهمی از سهام خود فیات رو داره وسهامدار عمده یوونتوس هم هست) ولی به شکل یه خودروساز مستقل از گروه فیات کرایسلر در واقع صاحب فراری کسی که صاحب فیات هم هست ولی حساب کتاب فراری دیگه مستقیما ربطی به FCA پیدا نمیکنه
      اون %10باقیمونده هم در اختیار وارث انزو یعنی پسرش پییر فراری مونده که الان نایب رییس فراری هستش
      ضمناً از اون %90 فیات %10 اش رو وارد بورس نیویورک کرد
      الان مارکیونه مدیر ارشد و عضو هییت مدیره گروه FCA هست و در کنارش رییس فراری (به خاطرپرستیژ برند و رابطه نزدیک با آنیلی ها )
      بقیه خودروسازهای زیرمجوعه FCA مدیر عامل خودشون رو دارن که زیر نظر FCA فعالیت میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا