فراری

اسب جدید مارانلو معرفی شد، فراری 812 سوپرفست

فراری جانشین مدل F12 را معرفی کرده است که رسماً ۸۱۲ Superfast نام دارد. این خودرو در اصل نسخهٔ کاملاً بروز شدهٔ F12 برلینتا محسوب می‌شود که نامش به ۸۱۲ سوپرفست تغییر پیدا کرده است. این سوپراسپرت جدید می‌تواند یکی از مهم‌ترین ساخته‌های تاریخ فراری باشد چراکه ممکن است ۸۱۲ آخرین ساختهٔ فراری با پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی باشد. بااین‌وجود درحالی‌که نسخهٔ استاندارد F12 و مدل F12 tdf هر دو مجهز به یک پیشرانهٔ ۶.۳ لیتری V12 بودند، فراری در ۸۱۲ یک پیشرانهٔ جدید ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی عظیم را ارائه کرده است که ۲۰۰ سی‌سی حجم بیشتری از پیشرانهٔ F12 و لافراری دارد.

ferrari-812_superfast-2018-1024-01

این نیروگاه جدید قدرت ویرانگری برابر با ۸۰۰ اسب بخار تولید می‌کند که ۶۰ اسب بخار بیشتر از F12 و ۲۰ اسب بخار بیشتر از F12 tdf بوده و ۸۱۲ سوپرفست را به قدرتمندترین خودروی تولید سری فراری تبدیل کرده است؛ اما غیر از قدرت، پیشرانهٔ V12 بروز شدهٔ این اسب سرکش ایتالیایی گشتاور بیشتری هم معادل ۷۱۸ نیوتن متر تولید می‌کند که ۲۸ نیوتن متر بیشتر از F12 برلینتا استاندارد است. گفته شده فراری ۸۱۲ سوپرفست در تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا خواهد کرد. این اعداد با مدل کمی کم‌توان‌تر اما بسیار سبک‌تر F12 tdf یکسان هستند.

ferrari-812_superfast-2018-1024-04

اما نوآوری‌های جدیدترین ساختهٔ V12 فراری چیزی بیشتر از تعدادی اعداد شگفت‌آور است. برای انتقال نیروی عظیم موتور ۸۱۲ از یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ بهبودیافته استفاده شده است که برای تعویض دنده‌ای سریع‌تر از همیشه طراحی شده است تا به پاسخ بی‌عیب و نقص دریچهٔ گاز کمک شود. این گیربکس که به‌طور خاص برای ۸۱۲ طراحی شده است، دنده‌ها را در چشم برهم زدنی تعویض می‌کند.

ferrari-812_superfast-2018-1024-05

یکی دیگر از تغییرات مهمی که در ۸۱۲ صورت گرفته است استفاده از فرمان الکتریکی برای اولین بار است. همچنین فراری سیستمی بنام فاصلهٔ محوری کوتاه مجازی را در این ماشین ارائه کرده است که به چرخ‌های عقب توانایی فرمان گیری می‌دهد. گفته شده که این سیستم موجب بهبود و افزایش چابکی خودرو شده است. از نظر طراحی بیرونی، برخلاف انتظارات، ۸۱۲ Superfast چیزی بیشتر از یک تکامل ساده از F12 است. اگرچه شکل کلی و اندازهٔ این دو خودرو مشابه است اما تمام پانل‌های بدنهٔ ۸۱۲ جدید هستند که موجب ایجاد نمایی ترسناک‌تر شده و به همین دلیل حتی جذاب‌تر از F12 tdf به نظر می‌رسد.

ferrari-812_superfast-2018-1024-03

در بخش جلویی این سوپراسپرت اصیل ایتالیایی چراغ‌هایی جدید دیده می‌شوند که تماماً LED بوده و طرح آن‌ها برای فراری جدید است. همچنین در این بخش یک جلوپنجرهٔ عظیم و کاپوتی با دریچه‌های هوا به چشم می‌خورد. خطوط جانبی ۸۱۲ که گویی به سمت عقب جریان دارند، جسورانه‌تر از F12 بوده و برجسته‌تر شده‌اند. در نمای عقبی نیز یک اسپویلر کاملاً نمایان و چراغ‌های چهارتایی مشابه مدل GTC4 Lusso بکار رفته‌اند.

ferrari-812_superfast-2018-1024-02

فراری می‌گوید در دماغهٔ جدید ۸۱۲ به‌منظور بهبود کارایی آئرودینامیکی از تعدادی فلپ‌های فعال استفاده کرده است درحالی‌که در قسمت عقب نیز جهت بهبود داون‌فورس از یک ویژگی آئرودینامیکی که اصطلاحاً «Aerodynamic by-pass» نامیده شده استفاده به عمل آمده است. در داخل اما هرچند نمای کلی ۸۱۲ کاملاً شبیه به F12 باقیمانده است اما با ایجاد عناصر جدید در داشبورد و غربیلک فرمان کمی رادیکال‌تر به نظر می‌رسد. این اسب سرخ مارانلو برای اولین بار در نمایشگاه ژنو در ماه آینده به نمایش عمومی درخواهد آمد.

ferrari-812_superfast-2018-1024-06

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۱ دیدگاه‌ها

  1. Amirhossein

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (55 ديدگاه)

    .
    از سبک طراحی لامبورگینی خیلی خیلی بیشتر از فراری خوشم میاد
    این ماشین به نظر من جلب توجه میکنه. اما زیبا نیست.
    زیبا یعنی اونتادور.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ace

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      منم میگم اونتادور. فقط اونتادور S .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zenvo

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        خیلی خوشحالم که لامبورگینی هنوز قراره به 12 سیلندر های تنفس طبیعی وفادار باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. omid

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (81 ديدگاه)

        نمیدونم چرا اینجا همه میگن زشت شده
        کاملا سلیقه ای هست. همین اونتادور S که گفتین، خیلی از سایت ها گفتن زشته و جلوش خراب شده
        جرمی کلارکسون هم تو صفحش نوشته بود که از طراحی اونتادور S خیلی بدش اومده و جلوش انگار سبیل داره!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ace

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          درود
          امید عزیز ما نظر خودمون رو میگیم.
          اگه من میگم زشته دلیل نداره از نظر شما زشت باشه.
          اینجا محل بیان سلیقه ی شخصیه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. کیوان

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (186 ديدگاه)

        عشق است صدای این عشقول :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. farshid omidfar

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (72 ديدگاه)

        دوست عزیز اکثر کسایی که لامبورگینی رو به فراری ترجیح میدن فقط بخاطر اینه که به نظرشون طراحیش اصطلاحا خیلی “خفن تر” هستش که کلا سلیقه ایه وگرنه فراری تاریخش از دل مسابقات شروع شد و 70 ساله که در بالاترین سطح داره توی پیشرفته ترین مسابقه ی اتومبیل رانی رقابت میکنه. به نظرت کدوم خودروساز میتونه از نظر تکنولوژی و عملکرد در حد فراری باشه؟ 70سال توی این کلاس سنگ محک بقیه بوده و کاملا کلاس کاریش از بقیه کاملا جداست و سوپر اسپرت ساز محض هستش. شاید اتاق شوتینگ برک 812 رو خیلیا به اندازه اونتادور دوس نداشته باشن اما این فراریه و اون لامبورگینی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ace

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          دوست عزیز

          فراری از سال 2004 که مایکل شوماخر برنده شد در فرمول 1 هیچ قهرمانی نداشته.
          اگر مایکل شوماخر نبود آخرین پیروزی فراری در فرمول 1 مصادف میشد با سال 1979میلادی یعنی 40 سال پیش.
          به جرات میتونم بگم با فوت انزو فراری ، خیلی چیز ها تغییر کرد.
          سال 2007 به خاطر تقلب مکلارن یک سری جریاناتی پیش اومد که بخوای توضیح میدم.
          خفن تر بودن هم زاییده ی ذهن شماست. برای من اصطلاحی به اسم خفن معنا نداره.

          خیلی از شرکت ها زمانی در فرمول 1 درخشش داشتن. اما به صفحات تاریخ پیوستن.

          رنو جزو پرافتخارترین خودروسازان فرمول 1 هست. BMW حتی یک بار هم قهرمان فرمول 1 نشده.
          شما حاضری پول کافی داشته باشی ،BMW سری 5 یا حتی M5 روول کنی بری رنو تالیسمان بخری ؟!
          افتخارات رنو حتی از بنز هم بیشتره.
          شما E class رو انتخاب میکنی یا تالیسمان ؟!

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. Ace

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          آقا فرشید
          این سنگ محک ، این اسطوره. این سوپراسپرت ساز محض ، این فراری ، چند ساله حریف یک نوشابه ساز تایلندی نمیشه !!! ???
          محض اطلاع …

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. enzo

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (321 ديدگاه)

          به اون دوستمون که میگه فراری از 2004 قهرمان نشده
          شما که چیزی از 10 سال پیش فرمول 1 نمیدونی حالا قبل تر به کنار که در حد ابتدایی اطلاعات داشته باشی حداقل دوزار وقت بزار یه سرچ کوچیک بزن
          فراری قهرمان تیمی 2007 و 2008 و کیمی رایکونن قهرمان فصل 2007 با لباس فراری بود
          قضیه جاسوسی مک لارن هم هیچ ربطی به امتیاز راننده هاش پیدا نکرد هم آلونسو و هم همیلتون اونسال امتیازشون دست نخورده باقی مونده و تو کورس قهرمانی بودن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. مصطفی ه

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (56 ديدگاه)

        ضمنا یه سر به سایت کارنیوزچینا بزن نصف پستاش راجع به تصادف اونتدور و از دست رفتن کنترلشه . لامبورگینی برا شو دادنه وگرنه به کدوم رقابت طراز اول موتوراسپورتی راه پیدا کرده ؟توی قیمت دسته دوم هم مقایسه قراری و لامبو حرفای زیادی داره برا گفتن . همه چیزش هم که از ائودی و وولکس میاد ، تکنولوژی ، متریال ، ابزار و ادوات ، مدیرعامل ، سرطراح و کلا همه چیش ..
        در نهایت بید بگم بهای کلاسیکای این دو خودروساز نشون میده اونی که پول خریدشو داره حاضر بالای کدوم بده….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          راستش لامبورگینی در بسیاری از مسابقات مثل کلاس های لمانز ، مسابقات سوپرتروفی و … حضور بسیار فعالی داره
          در فرمول 1 هم اگر مکلارن سال 2007 جریمه نمیشد و مایکل شوماخر فراری رو برای 4 سال نجات نمیداد الان آخرین پیروزی فراری در فرمول 1 مربوط میشد به 40 سال قبل.
          در مورد کارنیوزچینا هم واقعا همینم کم مونده که تصادفات چینی ها رو معیار انتخابم قرار بدم ( ???)
          بازم میگم فرمول 1 با دنیای واقعی فرق داره
          تندر 90 هم ساخته ی شرکتی هست که در 10 سال اخیر موتورهاش 5 بار موتور های فراری رو شکست دادن.
          پس تندر شد اسطوره ؟!؟!

          در مورد قیمت ، کاری که فراری میکنه دقیقا مصداق بارز ” کم فروشی ” هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. reza

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (309 ديدگاه)

      فقط فراری…کلمه ای برای توصیف این ماشین به ذهنم نمی رسه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امیرحسین

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (102 ديدگاه)

      اتفقا به نظر من f12 زیباترین ماشینه فراریه و سبک طراحیش کاملا با اونتادور فرق داره و یه جورایی کلاسیک طراحی شده
      من فراری رو به اونتادور ترجیح میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        این تصاویر که رندره ولی همین افرادی که الان میگن زشت شده زشت شده وقتی ژنو ازش رو نمایی بشه به به و چه چه میکنن . لامبور گینی کیلو چنده؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Chrysler

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (544 ديدگاه)

          رندر نیس رسمیه ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ace

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          لامبورگینی رو کیلویی نمیفروشن. مثقال مثقالش مثل طلا ارزش داره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. رضا

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (310 ديدگاه)

          رندرِ رسمیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. مصطفی ه

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (56 ديدگاه)

      دوست من حقیقتش بنده اصلا طرفدار فراری نیستم اونم به یک دلیل هست که البته با دلایل شما متفاوته!
      فراری در سطحی خودرو تولید میکنه که “هیچ ” خودروساز دیگری توانایی نزدیک شدن بهش رو هم نداره ، شما به مسائلی مثل وزن و تکنولوژی پیشرانه و ساخت پلتفرم که توجه کنید احتمالا سخن بنده رو تایید میکنید .
      به همین خاطر ازونجایی که جای هیچ رقابتی رو باقی نذاشته و قاطعانه خارج از عالم بقیه خودروسازاس یه مقدار برای من به شخصه آزاردهندس.
      هرچند شاید بشه گفت در خودروهای با موقعیت موتورمیانی مکلارن هم وضعیت مشابهی داره اما مهمترین فاکتوری که مکلارن (که شخصا عاشق 675 ال تی هستم) نداره بحثیه به نام قدمت و یکپارچگی طراحی ای حتی کمتر از ربع فراری .

      در کل فراری آخرشه ولی خودروسازانی هم هستن که فوق العادن مثل :
      جی تی ساز :استون مارتین
      لوکس ساز :بنتلی
      اسپورت ساز : بی ام دبلیو ، آئودی
      لیموزین ساز : رولزرویس ، مرسدس
      گاوساز:لامبورگینی
      و سوپراسپورت ساز : مکلارن ، پاگانی
      اس یو وی ساز : لندرور
      تیراژساز : وولکس واگن

      این اسامی واقعا برای هر خودرودوستی قابل احترامن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ace

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        وقتی کلمه ی گاو ساز همون اول در کامنتت به چشمم خورد فهمیدم نیازی به خوندن بقیه ی کامنتت نیست.
        چون ارزش وقت آدم خیلی زیاده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ace

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          منم میتونم بگم ” قاطر ساز ”
          ولی نمیگم.
          چون یک بحث حرفه ای تبدیل میشه به تیکه پرونی های خنک و بچه گانه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رضا

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (218 ديدگاه)

          ولی لامبورگینی هر چقدر زور زد نتونست بیشتر از740 تا بکشه بیرون . اونم قاطر نیس فک کنم اسبه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. reza

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (309 ديدگاه)

          همونطور که سوار یه گاو بودن بیشتر از سوار اسب بودن جلب توجه می کنه..سوار لامبو بودن بیشتر از سوار فراری بودن جلب توجه می کنه..ولی اسب همیشه سریع تره…چون ساخته شده که سریع تر باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ace

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          همونطور که سوار یه گاو بودن بیشتر از سوار اسب بودن جلب توجه می کنه..سوار لامبو بودن بیشتر از سوار فراری بودن جلب توجه می کنه !!!

          .

          از کجا همچین اصلی رو کشف کردی دوست عزیز ؟!؟
          چرا فلسفه میبافی ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Amirhossein

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (55 ديدگاه)

          رضا جان
          محض اطلاعت آرم ردبول هم مثل لامبورگینی گاو وحشیه. تازه نه یکی. دو تااا.
          خاطرات تلخ شکست های پی در پی از ردبول که خاطر مبارک هست جناب ، درسته ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. مصطفی ه

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (56 ديدگاه)

          خوب اسمشون رو هم از گاو اقتباس میکنه ! خود فروچیو لابد میخواسته گاو بسازه که گذاشته تو آرمش ! حالا اسب برا تند رفتنه ، مث فراری ، اما چرا گاو ؟
          خود موسس برند به گاو افتخار میکرده دوست من !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          اولا که اون گاو صورت فلکی ماه تولد فروچیو لامبورگینی بوده
          ثانیا اسب برای یورتمه رفتنه ، گاو میش هم برای شاخ زدن و به خاک و خون کشیدن ?
          ثالثا به قول امیرحسین ، هر کسی اگه از گاو نترسه من مطمئنم فراری خیلی ازش میترسه ! ?
          اونم گاوی که قرمز باشه ( Red Bull )
          آخه چند ساله این گاو قرمز تو فرمول 1 اعصاب واسه فراری نذاشته !?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. Ferrari

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          دوست عزیز اولا وقتی درمورد یه موضوع چیزی نمیدونی حرف نزنی خیلی سنگین تری دوما اگه یکم مطالعه میکردی میفهمیدی که شوماخر با فراری شوماخر شد فراری اتومبیل هایی ساخت که در مسابقات فرمول یک بی نظیر بودن مثل فرارF2002که بیش از 82 درصد مسابقات پیروز شد. شوماخر فقط رانندش بود همچین میگی اگه شوماخر نبود فلان میشد انگار شوماخر با ضعیفترین ماشین قهرمان شده. ضمنا انقدر حرف بیخود درمورد فراری و قهرمانی هاش نزن. اون موقع که فراری پشت سرهم قهرمان میشد و فرمول یک حیاط خلوت فراری بود شما کجا بودی؟ بخاطر قهرمانی های زودهنگام فرتری در هر فصل ،فرمول یک جذابیت هاش رو ازدست داد و فیا برای جذاب نگه داشتن مسابقات مرتب قانون عوض کرد. البته این اصلا بد نیست یه تیم بزرگ هیچوقت از چالش ها نمیترسه . تو این سالها فراری 16 بار قهرمان،16 نایب قهرمانی و11 مقام سومی بدست اوردو در بخش راننده ها هم رانندگان فراری 15 بار قهرمان شدن 9بار در مسابقات لمان قهرمان شد که از سال60تا65 شش بار پیاپی قهرمان شده و فقط به دلیل پرهزینه بودن مسابقات فرمول یک بود که فراری از لمان کناره گیری کرد .متاسفانه کسی که درمقابل فهمیدن مقاومت میکنه رو هیچ وقت نمیشه توجیه کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. Ace

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          شما که سواد داری باید بدونی شوماخر با بنتون شوماخر شد.

          با سوادمون ایشونن وای به حال بی سوادمون که من باشم !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. SaMaN

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا زیباست…
    قدرتش دیووانه کننده س.

    مرسی فرراری!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Kamran

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    سلطان سلاطین وارد میشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1643 ديدگاه)

      خیلی عالیه ولی اینقدر بزرگش نکنید دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Kamran

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    خیلی خاص تر از اونتادورِ نشون میده
    عاشقتم فرارییییییییییییییییییییییی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amirhossein

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (55 ديدگاه)

      به نظر من که اصلا زیبا نیست.
      اونتادور خیلی زیباتره.
      ممکنه زشت باشی ، به خاطر زشت بودن در یک جمعی که همه زیبا هستن خاص میشی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mahdi DODGE

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        اصلا زشت نیست درسته به زیبایی f12 نمیرسه اما طراحی بد شکلی که نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Tirdad

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (4 ديدگاه)

        فقط یه چیزی بگم فراری هست همینو بس فروش تو امریکا ٢٠ تا فراری ببینی ٢ تا لامبورگینی نمیبینی لامبورگینی خوشگل قوی ولی فراری یه جایگاه دیگه ای داره مثل بنز s class با rolls Royce دقیقا همینه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Kamran

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اگه از نظرتو زشته چرا به ما میگی باور کنیم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Alireza.GT86

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    راستش زشت شده ، حداقل F12 قشنگ تره ، این یکم افراطی و ناموزونه که از فراری بعید بود ، گشتاورش هم به نظرم خیلی کمه و فرمونش به نظر خوب نمیاد.
    هنوز هم به نظرم بهترین ساخته فراری F12 معمولی هستش ، ولی بهترین ساخته لامبورگینی رو سخته که بگم چون همشون خوبن واقعا ، ولی من رونتون رو خیلی دوست دارم ، البته اونتادور یه چیز دیگه ست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. akrh78

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      باهات موافقم رفیق کلا فراری بد کار کرده تو این طراحی.زد همه شخصیت و ابهت و افتخارات F12 و رو با این طراحی نابود کرد.نمای جلو مزحک و نمای عقب از اون بدتر دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 1
  7. carbonado aventador

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    با اینکه طرفدار لامبورگینی هستم اما فراری یه سروگردن بالاتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. خسرو

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    عالیه/ فقط پشتش زمخت به نظر میاد وشیشه و ستونهای عقبش اصلا در حد فراری نیست / بی ربطه ولی (F 360 مودنا ) شاهکار بود ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیرحسین

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (102 ديدگاه)

    شاید چشمم زیاد به دیدنش عادت نداره ولی F12 زیباتر از این به نظر میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Ferrari

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    از هر نظر فوق العادست هم طراحی هم قوای محرکه هم تکنولوژهای بکار رفته در این سوپرخودرو.شاهکاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. omid

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (81 ديدگاه)

    خیلی خوبه که طراحی فراری های جدید دوباره برگشته به اصالت خودش و چراغ عقب گرد دوتایی داره. مثل مدل GTC4 و همین 812
    یادآور مدل های قدیمی و اصیل فراریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sasan

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    به شخصه با طراحی شلوغ پشتش ارتباط بر قرار نمیکنم…من همون سادگی ولی گیرایی طراحی 458 یا f430رو از فراری بیشتر میپسندم…تکنلوژیشم که فراریه دیگه ..همیشه عالی ..ولی باز درطراحی لامبورگینی حرف اولو وسطو اخرو میزنه…ازدید من هوراکان سوپرترفعو که تو ژنو رونمایی میشه رکورد این و اونتادور sرو توپیست میزنه…تویوتیوب تستش هست ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ace

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      درود
      این فراری 1000 سال حریف هوراکان نمیشه.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Ferrari

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1886 ديدگاه)

        اصلا لامبورگینی مدلی داره که حریف فراری بشه؟؟ از اون حرفا بوداا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. mohsen.b

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    بازهم شاهکاری دگر از فراری-دوستان به نظر شما این برتره یا مکلارن p1

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد سجادیان

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      رقیب هم نیستن محسن جان؛p1 تو کلاس هایپر کارها قرار داره و با لافراری‌ مقایسه میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. Hamed Ferrari

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    طراحی گیرایی نداره متاسفانه . مانیتور هم که به اون صورت نداره . جی تی سی انتخاب بهتریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Tirdad

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      باور کن این ماشینارو بشینی بی ارزش ترین چیز برات مانیتوره شاید برای یه سوناتا یا لندکروز یا…مانیتور مهم باشه ولی برای این ماشینا نه حتی نمیدونی اهنگتو گىش کنی یا صدای ماشینتو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. مهدی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    یادمه روزی که f12 رونمایی شد همه گفتن چقدر زشت! اینم به همون سبک هست. به نظر من بسیار قشنگ المانهای سوپراسپرت کلاسیک رو القا میکنه و مطمعنا بازم بهترین هست تو کلاس خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Omid622

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    از محصولات فراری بیشتر f12 tdf رو میپسندم به خصوص با تیونینگ منصوری دیگه غوغا میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Fz

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    نه لامبورگینی ارث بابامه که ناموسی بهش غیرت داشته باشم نه فراری
    ولی فراری خیلی سره از همه لحاظ. ایتالیا فقط فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ace

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      فراری = ایتالیا
      لامبورگیینی = ایتالیا + آلمان.
      مسلما ایتالیا + آلمان از ایتالیای تنها خیلی بهتره.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. مصطفی ه

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (56 ديدگاه)

        عجب تحلیلایی ، جا داره وبلاگای خرجی بدزدن کامنتامونو مراقب باشیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          آره رفیق.
          ممنون از تعریفت.
          عاشق این دوستی ها و محبت های بچه های پدالم.?
          منم دوست دارم مصطفی جون.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  18. shirko

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    طراحیش که خوبتر شده ولی در کل نمی دونم با اون قدرت و ایرودینامیک خوبش چرا حد اکثر سرعتش از اونتادور کمتره ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. javadm4

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (53 ديدگاه)

    معرکست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهدی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    همه چیز سرعت نیست! ضریب سیستم انتقال نیرو و هماهنگ بودنش با نمودار گشتاور. در شرایط برابر حداکثر سرعت بیشتر یعنی شتاب کمتر البته در شرایط برابر! این وسط هماهنگ بودن ضریب گیربکس و دف با نمودار گشتاور و قدرت موتور بیشتر از هرچیزی مهمه جدا از این ضریب درگ خیلی مهمه. بیشتر سوپراسپرتها ضریب درگ جالبی ندارن یعنی مقاومت در برابر هوا تقریبا زیاده و دلیلش هم تولید چسبندگی بیشتر و تعادل بهتر با ایجاد داونفورس و همچنین هوارسانی بهتر به رادیاتورها هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ایمان جباری

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    فراری یعنی زیبایی، شکوه و عظمت، خاص بودن، کلکسیونی از افتخارات و …
    نمیشه عشق ماشین باشی و عاشق فراری نباشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. TRX

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (316 ديدگاه)

    این فراری واقعا زیباست ، من واقعا F12 رو دوست دارم به نظرم در زمانش زیباترین ماشین دنیاست.
    اما الان این مدل رو در کنار اون زیباترین ماشین دنیا میدونم ، فراری وقتی یه موتور طراحی میکنه فکر همه جاشو میکنه.
    انتقاد از کمپانی مثل فراری واقعا کار هر کسی نیست !! بیشتر شبیه جوک میمونه لطفا خودتون رو باعث خنده ی دیگران نکنید!
    همیشه گفتم بازم میگم ارزش یک اسب به اصالتش هست !! کمپانی های زیادی توی این عرصه هستند اما فراری رو فقط با فراری باید مقایسه کرد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      جناب
      چرا نباید بشه از فراری انتقاد کرد؟
      از هر شرکتی میشه انتقاد کرد. شما هم بیا از لامبورگینی و … انتقاد کن. اگه علم و سوادش رو داشته باشی در هر مقوله ای میشه اظهار نظر کرد.

      فرمول های ساخت فراری رو فرشتگان خدا میفرستن مارانللو ؟!
      یاد بگیر آزاد فکر کنی. نه تحت تاثیر رسانه ها و تبلیغات پر زرق و برقشون.

      اصالت … ؟!؟ اینو نگید چی بگید ؟
      پراید اصیل ترین ماشین دنیاست. چون تو 30 سال از نظر تاریخی جلو نیامده که هیچ ، عقب هم رفته !!!

      خیلی خوشحالم که در خنداندن و شاد کردن روحیه ی شما سهم داشتم.
      یه عمری ما خندیدیم. حالا یه بار هم شما بخندید.

      انتقاد از فراری کار هر کسی نیست. ولی من هم خودم رو هر کسی نمیدونم.

      موتور های فراری هم این چند سال اندازه ی کافی خرابی و … داشتن. درست مثل همه ی خودروسازان.

      از خودروسازان مجسمه های بی عیب و نقص درست نکنید

      این که میگی این ماشین زیباترین ماشین دنیاست واقعا برای من خنده داره و شبیه جوک میمونه. هر چند که زیبایی شناسی سلیقه ای هست ولی بعضی چیز ها دیگه مسلمه. جلو و عقب این ماشین افتضاحه

      متاسفانه طرفداری از فراری تبدیل شده به برچسپی که هر کسی به خودش میزنه تا بگه من ماشین شناسم. انتقاد از فراری به یک ” تابو ” در پدال تبدیل شده.
      من نمیخوام مثل بقیه فکر کنم یا وانمود کنم فکر میکنم.
      میخوام آزاد فکر کنم و به چالش بکشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرشاد سجادیان

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      TRX عزیز؛ هیچ‌کسی و هیچ‌چیزی اونقدر مقدس نیست که نشه ازش انتقاد کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. TRX

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (316 ديدگاه)

        آقای سجادیان عزیز شما چون یکی از کاربران مورد احترام بنده هستید جواب این کامنت رو میدم!
        واقعا کار توهین آمیزی هست کسی که از طرفداران برند دیگری هست بره و توی پست یک برند دیگه بدون هیچ پشتوانه ی فنی صرفا از روی احساست کنترل نشده در مورد تک تک کامنت های داده شده اظهار فیض کنه !
        همانطور که هنر جلوه ی سلیقه ای خاص خودش رو داره هر کسی هنر رو از باب خودش درک میکنه به نظرم یه همچین طراحی بدون اغراق(در برابر محصولات مشابه) و زیبایی همراه با این همه بار علمی که برای ذره ذره ی این 2 برادر (f12 و این فرزند تازه متولد شده ی فرار) خوابیده فقط لایق ستایش هست!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ace

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          من طرفدار برند دیگه ای نیستم.
          فقط به مکالمه های دو طرفه جواب دادم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ace

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          وقتی در مورد من حرف میزنی نباید توقع داشته باشی جوابت رو ندم.
          اینقدر که میفهمید دیگه ؟!؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  23. اعتمادیان

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (257 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ببخشید دوستان من سطح دانش خودرویی ام از همه کمتره به همین دلیل همه دیدگاهها رو میخونم ، دیدگاه بعضی دوستان رو با دقت تر میخونم ولی بمحض اینکه می بینم یه نفر در دیدگاهش از کلمات : مضخرف یا زشت یا اغراق های بی پایه بنگاه دار ها رو استفاده کرده دیگه ادامه نمیدم و میرم سراغ کامنت بعدی . آخه وقتی یه نفر از روی عکس به دستاورد یک شرکت بزرگ و نتیجه تفکریک تیم خبره میگه زشت معلومه که طرف یا بچه است یا بیسواده در هر صورت چیزی از مطلبش عایدم نمیشه
    طراحیهایی که بعضا چندین ماه یا سال با زحمت خلاقترین طراحها طول میکشه و اوج نبوغ طراحی و مهندسی هستند که باید بعنوان یک الگو به آن نگاه کرد رو نمیشه به بهانه اینکه آقا فلان چیز سلیقه ایه هر چرندی رو به طراحی گفت ، فقط در یک صورت میشه سلیقه ای حرف زد که با حفظ شان دو طراحی در مقام مقایسه گفته شود ، مثلا : طراحی سری 7 عالیه ولی سلیقه من اس 63 رو بیشتر می پسنده ، یعنی به هر دو موضوع مورد مقایسه با دید مثبت نگاه کرد اونوقته که میشه به کامنت شخص اعتماد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      نه دوست عزیز.
      زشتی و زیبایی سلیقه ای هست.
      همه قرار نیست زیبا باشن به همه هم قرار نیست بگیم زیبا.
      این قدر خودروساز ها رو مقدس نکنید.
      همین اگر هیوندای بود و امیرحسین میگفت زشته شما اعتراض میکردی؟!؟ باور کن هیچ اعتراضی نداشتی. با وجود اینکه طراحان هیوندای هم زحمت می کشن.
      ولی شما حتی از مقدس کردن فراری هم جلوتر رفتی و طراحان فراری رو هم مقدس کردی !!!
      حفظ شأن کدومه عزیز من ؟!؟
      باور کن اون زمانی که اوج رقابت های P1 و Laferrari بود ، من عاشق لافراری بودم ، هر زاویه ای از این ماشین به نظرم زیبا بود. از 5 نفر از دوستام پرسیدم که ماشین باز نبودن و نمیشناختن پرسیدم کدوم زیباترن. هر 5 تا گفتن P1 . به یک سری قسمت هایی از فراری اشاره کردن و ازش ایراد گرفتن که من اون قسمت ها رو اوج مهندسی میدونستم.
      از اون موقع یاد گرفتن گهگاهی از یک زاویه ی دیگه نگاه کنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اعتمادیان

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (257 ديدگاه)

        ببخشید آقا مجید ، ظاهرا مطلبم رو نارسا عرض کردم که شما تعبیر به تقدس خودرو سازان کردین ،
        من هیچ خودروسازی رو مقدس نمیدونم ولی برای زحماتی که انسانهای هوشمند و خلاق می کشند ارزش قائلم و احترام میگذارم ، شما از هیوندای گفتی من میگم حتی به ضعیفترین طراحیها هم نباید اهانت کرد ، ببین دوست عزیز کلمه زشت یک قید مطلق میباشد و بایستی شما به همه جوانب یک موضوع اشراف داشته باشی که بتوانی آنرا زشت بنامی زشتی میانه و کم و زیاد نداره از این دیدگاه مطلق بینی دنیا یا سفیده یا سیاه ، زشتی سلیقه ای نیست یک چیزی که زشته چون مطلقه در همه جا و برای همه زشته مثل دروغ مثل تجاوز مثل قتل و… من مشکلم با همین کلمات مطلقه ( مثل : زشت ، افتضاح و … ) باید همه ما یاد بگیریم بصورت نسبی به یک موضوع نگاه کنیم و فقط در مقام مقایسه با موضوعات مشابه اظهار نظر کنیم اونموقع اختلاف سلیقه پیش میاد که درست هم هست ، یاد مرحوم سهراب افتادم که میگفت چشمها را باید شست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ace

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        آقای اعتمادیان حرفتون رو تا حدودی قبول دارم و منظورتون رو اشتباه فهمیدم .
        ببخشید.
        اما زشت و افتضاح و.. به نظر من لغات بدی نیستند.
        هیچ کس نمیتونه ادعا کنه در طول عمرش به چهره ی مخلوقی از خدا نگفته زشت.
        اونا طراحشون خدا هست و ما گفتیم زشت.
        این که طراحش انسانه.
        زشت فقط یک کلمه برای اظهار نظره
        با این حال حرف شما جالب و هوشمندانه بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  24. Saied

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    تو بحث خاص بودن فقط رقیبش لامبورگینی. ولی واقعا کسایی که خشگل پسند هستند و میخوان خاص باشن لامبو انتخابشونه ولی اقایونی که واقعا ماشین باز هستن فراری انتخابشونه. و از لحاض فنی رقیبش مکلارن و پورشه هست. نه لامبورگینی .
    که تازه گیا مکلارن تو ٨ سیلندر ها خون به پا کرده . امید وارم فراری که اسطوره یه ماشین باز هاست باز بره تو اوج

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. فرشاد سجادیان

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    منتظر بودم به عده از دوستان بگن جلوش رو از وایپر کپی کرده، نیم رخ و پشتش رو از کوروت! باورر کنید گفتن این حرفا از یه سری از دوستان بعید نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. فرشاد سجادیان

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    خوشم میاد فراری به دور از هر گونه حاشیه و صد تا عکس جاسوسی و رندرهای‌ رسمی و غیر‌ رسمی مختلف، محصول رده بالای جدیدشو معرفی‌ کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. بهزاد

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    فرزندی خلف از مودنا.
    واقعا شاهکارهای فراری بی پایانه و همیشه برای طرفدارانش سورپرایز داره.
    داشتم برخی از تحلیل ها و انتقادات را نگاه میکردم دیدم به طور کل اونایی که سوار لامبورگینی شدن از سواری ناراحت اون گله میکنند و دید اطراف به خصوص دید عقب که کلا ناجوره و اساسا به عنوان خودروی اسپرت روزمره توصیه نمیشه.
    مورد بعدی یکی از نویسندگان مجله ماشین چند سال پیش گفته بود که گیربکس لامبورگینی بعد از 50 هزار کیلومتر مرخصه و نیاز به تعویض داره! باقی مشکلات بماند.
    ببینید بحث حضور یک تیم در مسابقات موتوری یک روی داستانه و ماندکاری بلند مدت یک روی دیگه!
    در این بخش شرکتهایی چون فراری و مک لارن و پورشه و… که سالیان سال هست در برخی صحنه ها حضور دائم دارند و این موفقیت بزرگی محسوب میشه و نشان از مدیریت توانمندشون داره و مطمئن باشید اگر لامبورگینی و شرکت های دیگر تواناییشو داشته باشند برای حضور لحظه ای دریغ نمیکنند ولی متاسفانه در صورت حضور شاید کلا 3 سال نتونه دوام بیارن!
    مثلا شرکت مرسدس بعد از بازگشتش به f1 و عدم موفقیت چشمگیر قرار بود در صورت عدم نتیجه سال 2014 کناره گیری کنه که خب اوضاع تغییر کرد و حکم به ماندن صادر شد و نتیجه اینکه شرکت هایی در حد بنز و تویوتا و BMW و… از لحاظ درآمدزایی در مسابقات نمیتونند با فراری و مک لارن رقابت کنند و با نتایج ضعیف و عدم سوددهی زود از عرصه کناره میگیرند و اینجا تفاوت ها مشخص میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      شما در مورد گیربکس لامبورگینی و کلاچ و … گفتید ، به نظرت فراری هیچ کدوم از این ایراد ها رو نداره؟
      هر سوپراسپرتی همین مسائل رو داره. به خاطر فناوری های پیچیده. به خاطر قدرت وحشتناکی که در کسری از ثانیه به تک تک قطعات این گیربکس وارد میشه. مگه گیربکس و موتور ماشین های فرمول 1 که بالاترین فناوری ساخت رو دارن بعد از 2 مسابقه نیاز به تعویض پیدا نمیکنه ؟!
      در ضمن هر کسی نسبت به درآمدش خرج میکنه.
      کسی که ماشین 400/000 دلاری میخره از خرج کردن براش هم نمیترسه. از قبل میدونه این ماشین خرج داره.
      در مورد فراری هم مشکلات بسیار زیادند که همون مشکلات باعث عصبانیت فروچیو لامبورگینی شده بود.
      جالبه ! یکی از مهم ترین سایت هایی که این بحث های کیفیت بالاتر لامبورگینی نسبت به فراری رو مطرح کرده بود ، وقتی دنبالش رو گرفتم و یک سری پرس و جو کردم معلوم شد وابسته به فراری هست و با پول هولدینگ فراری اداره میشه. از این سایت ها زیادن. از هر 2 طرف.

      نویسندگان اون مجله که شما میگی هم تو این چند سال نشون دادن که بی طرف نیستن.

      مشکلات فراری هم کم نیست.

      _____________________________________________________________

      در مورد فرمول 1 ، بله ، منم مطمئنم فراری هیچ وقت فرمول 1 رو ترک نمیکنه. چرا ؟! چون اگر افتخارات فرمول 1 ( هر چند که 40 سال ازشون گذشته باشه ) و رکورد تعداد پیروزی و … نباشه ، فراری هیچ وقت نمیتونه با آرم یک اسب زیرپوش و شلوار هاش رو به 10 برابر قیمت عادی بفروشه. اگر اون آرم اسب نباشه لافراری 10 برابر 918 قیمت نمیخوره در حالی که هیچ برتری بهش نداره ( در مورد 918 و لفراری نمیخوام بحث کنم که کدوم فلانه )
      هر کمپانی به چیزی مشهوره. تویوتا فرمول 1 براش مهم نیست. کیفیتش مشهورش کرده. بنز کیفیت و اشرافیت و اصالتش. BMW و … هم همینطور.
      دوره ی فرمول 1 دیگه تموم شده.
      از هر 4 پیروزی فراری در تاریخ فرمول 1 ، یک کدومش رو مایکل شوماخر بدست آورده.
      سال 2007 با پنالتی و محرومیت مکلارن ، فراری قهرمان شد.
      سال 1979 آخرین پیروزی فراری در فرمول 1 بود.

      منم قبول دارم ، فرمول 1 برای فراری حیاتیه.
      چون اگن فرمول 1 رو از فراری بگیری هیچ چیزی نیست که برای گفتن داشته باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. بهزاد

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    بیبینید آلونسو از دید اکثر اهالی فن f1 بهترین رانندس و همینطور فتل ولی اگر مرکب اونها ناکارا باشه حتی بهترین ها نیز نمیتونن درخششی داشته باشند! شما چرا اینطور نگاه نمیکنید که اگر شوماخر شوماخر شد به خاطر تیم فنی بی نظیر اون سالهای فراری بود! اگر آلونسو دو بار قهرمان شد به خاطر اوج رنو در اون 2 سال بود! اگر فتل قهرمان شد به خاطر عملکرد عالی خودروی ردبول بوده!
    اینجا بحث های سطح پایین جایی نداره و فکر نکنم دیگه فردی در پدال پیدا بشه که ندونه عملکرد خودروی f1 بسیار بسیار مهمه و اگر اینطور نبود که رزبرگ قبل مرسدس چند تا قهرمانی میاورد! یا آلونسو بعد رنو 2006 قهرمان میشد! چی شد کجا رفتن اون رانندگان قهرمان؟ عملکردشون بهتر نشده باشه بدتر که نشده ولی خودروشون سریعترین نیست و در تکرار قهرمانی ناکامند.
    قهرمانی 2007 هم با کشف تقلب و عمل ناشایست تیم مکلارن و کسر امتیاز به فراری رسید و مثل اینکه شما و برخی از دوستان به تقلب زیادی حساس شدید و عملا به ذات تقلب اعتقادی ندارید!!!!! به جای خیال پردازی و توهم در مورد تقلب بهتره برید بیبینید کل تشکیلات f1 کلا دست کدام کشوره و از این منت گزاری ها دوری کنید.
    فراری لباس و پرچم میفروشه درسته و بحث نداره آقا این لامبو هم اگر میتونه جنسی با آرم خودش بفروشه! گوشی داره. اگر تونست با این راه منابع مالی لازم برای شرکت در مسابقات را فراهم کنه ما قبولش میکنیم ولی شک دارم بتونه! چون پرچم قرمز اسب سیاه نمیزاره دو تا دونه از اون آرم گاو به فروش برسه و نتیجش ضرره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ace

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      لیاقت های شوماخر همین بس که دو سال با موتور های کازورث و رنو در بنتون قهرمان شد.
      هیچ کس منکر نقش راننده نمیشه. البته که تیم هم مهمه
      آلونسو یا هر کس دیگه ای فقط به خاطر تیم قهرمان نشدن. آلونسو دیگه قهرمان نشد چون راننده هایی بهتر از خودش پا به عرصه ی فرمول 1 گذاشتن.
      70 درصد فرمول 1 نقش رانندست. اینو همه میدونن.
      وگرنه امسال مرسدس ، فورس ایندیانا ، ویلیامز ، مانور ریسینگ همه از یک موتور استفاده کردن. اگر نقش راننده مهم نبود این 4 تا تیم باید اول و دوم و سوم و چهارم میشدن.
      تازه اینهمه که همه ی عالم و آدم میگن موتور های مرسدس با بقیه ی موتور ها فرق میکنه. و خیلی تاثیر گذاره.
      دلیل افت آلونسو ، یا اوج رزبرگ هم بخش مهمیش مسائل شخصی این افراده. اوج گیری ها و نزولی که در زندگی حرفه ای هر کسی هست .
      من اصلا بحثم این نیست که فراری ضعیفه یا آشغال میسازه.
      بزرگترین روز عمر کارول شلبی به گفته ی خودش روز شکست فراری بوده. معلومه فراری شرکت کمی نیست.
      من میگم فراری هم یک خودروسازه. دلیل نداره فراری رو بذاریم جایی که دست هیچ کس بهش نرسه و بپرستیمش.
      متاسفانه بحث به بیراهه کشیده شد.
      بحث من سر اینه که چرا بعضی ها فراری رو تا جایی بالا میبرن که دست هیچ بنی بشری بهش نمیرسه.
      متاسفانه یک عده هم کورکورانه به این بحث ها دامن میزنن.
      بحث من دوری از بزرگنمایی هست.
      لافراری هیچ وقت به رکورد 0 تا 300 و 0 تا 200 های ادعا شده نزدیک نشد.
      فراری اف 40 ، ادعا کرد اولین خودرویی هست که از 201 مایل بر ساعت گذشته ( 323.48 کیلومتر بر ساعت ) و سریع ترین ماشین تولیدی دنیاست. و 959 رو شکست داده.
      در حالی که در تست مجله اتو موتور اسپرت هیچ وقت نتونست از 321 کیلومتر ( 199 مایل) عبور کنه.
      در حالی که 959S از سرعت 211 مایل بر ساعت هم عبور کرد.
      فراری با همین ادعای 200 مایل در ساعت 20 سال پیش هر F40 رو 700/000 دلار فروخت.
      (شکستن 200 مایل دلیل اصلی بود.)

      کسی در مورد تقلب خیال پردازی نکرده و توهم نداره
      امیدوارم یک روز درست صحبت کردن رو یاد بگیرید. سخت نیست به نظرم.
      کل تشکیلات F1 دست هر کسی باشه طرف مقابل همیشه یک سری ادعا های الکی داره. اگر فرمول 1 معتبر نمی بود فراری و رنو و … هر سال صد ها میلیون دلار خرج شرکت در مسابقاتش نمیکردن
      F1 دست هر کشوری هست ، منضبطه و با قانون اداره میشه.
      اسم فروش عطر و ادکلن رو هر چی دوست دارید بذارید. من ازش متنفرم. همون چیزی که ریچارد همون ازش به عنوان ” از دست رفتن معصومیت ” در مقابل پاگانی اسم می برد.
      من از این سـیاست های Branding به شدت متنفرم.
      و دلیل موفقیت این سـیاست ها هم فقط یک عده طرفداری هستن که کورکورانه دنبال تبلیغات رسانه ها راه میافتن و فراری رو بزرگ میکنن
      فراری دیگه یک ماشین ساز نیست. شده یک بنگاه پول درآوردن.
      لامبورگینی خوشبختانه هنوز * مستقیم * به بازار عطر و لباس زیر وارد نشده و ان شا الله که مثل پاگانی از این کارا دوری کنه
      پول فروش این چیزا هم برای شرکت در F1 کافی نیست.
      قبول کردن من و شما هم ذره ای ارزش نداره که میگید ما قبولش میکنیم !!! ما کی هستیم ؟!؟

      .

      _______________________________________________

      متاسفانه کسی رو که نمیخواد بفهمه نمیشه قانع کرد.
      فکر میکنم دیگه نیازی به ادامه ی این بحث نیست.
      والسلام نامه شد تمام !!!!!!!!!!!!

      .

      از یک سال قبل از معرفی هر مدل فراری همه ی رسانه ها شروع میکنن به جار و جنجال. بزرگ کردن این ماشین که آی یک *** فراری*** قراره رونمایی بشه. خودشون این ماشین ها رو بزرگ میکنن. صاحبان همین رسانه ها یا افراد در ارتباط با اون ها بعد جزو کسایی هستن که این ماشین ها رو میخرن. بعد به خاطر نبلیغات و بزرگنمایی هایی که قبلا کردن همون ماشین ها رو مثل یک جنس عتیقه با 20 برابر قیمت قبل میفروشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. Gtr

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (894 ديدگاه)

    نمیدونم چرا بعضی ها نمیخوان این واقعیت محض رو قبول کنم که فراری از هر لحاظ برتری داره به لامبورگینی
    لامبو هر زمان تونست مثل فراری مستقل رو پای خودش وایسه،اونوقت شرطه
    اینکه میگن 40 سال از قهرمانی فراری گذشته؛درست
    اما این همه بهانه است
    شیر شیره حتی اگر پیر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا