خودروهای چینی

نیم‌نگاهی به جک S5، چینی تیزپای

اگر سابق بر این خودرویی از چین را در کنار رقبای کره‌ای و ژاپنی‌اش قرار می‌دادیم، سبک طراحی و نیز کیفیت مونتاژش این امر را به ما گوشزد می‌کرد که با محصولی پیش‌پاافتاده مواجهیم؛ فرآورده‌ای از یک صنعتگر کم‌تجربه. اما چند سالی است که این روند رفته‌رفته در حال تحول است و سازندگان این کشور یاد گرفته‌اند که هم کپی‌کاران خوبی باشند و هم آموخته‌های نوین طراحی را در محصولاتشان به کار بندند. چنانچه سیر پیشرفت سال‌های اخیر خودروسازان این کشور را رصد کنیم این نکته را درمی بابیم که خط تمایز ساخته‌های نوین این اقلیم با رقبای غربی و آسیایی‌اش به‌تدریج در حال محو شدن است، لااقل از جنبه‌های ظاهری نشانه این امر کاملاً هویداست گرچه به لحاظ عملکرد، فاصله‌ها هنوز بسیار است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
در حال حاضر بازار خودروهای کراس‌اوور کشور به‌طورکلی به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش بالایی آن در تسلط انواع وارداتی می‌باشد که اکثریت آن‌ها بهایی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان دارند. قسم دیگر آن که نمونه‌های مونتاژ داخل را دربر می‌گیرد، زیر سیطره مدل‌هایی است که بیشترشان چینی هستند. این‌طور می‌توان گفت که در نیم دهه اخیر، بازار کراس‌اوورهای زیر ۱۰۰ میلیونی ایران، کمابیش در اختیار این دسته بوده است. گرچه این مدل‌ها از لحاظ ویژگی‌های آفرودی بسیار ضعیف بوده و تنها از نمایی مشابه با یک SUV بهره می‌گیرند، ولی این امر از اهمیت چندانی برای آن دسته از مشتریان برخوردار نیست که اولویت نخست آن‌ها برای خرید یک محصول ظاهر آن است نه باطنش. البته این گروه در گزینش خود تا حدودی هم محق است زیرا کمتر برایش پیش آمده که برای سیر و سیاحت هم که شده سری به صحرا و بیابان زند! بگذریم.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
در حال حاضر شاید بتوان جیلی X7 را از نخستین کراس‌اوورهای چینی دانست که لااقل از جنبه‌های ظاهری و نیز ویژگی‌های فنی، از مشخصاتی نزدیک با همتایان کره‌ای خود برخوردار است. اما در آینده‌ای نزدیک این خودرو با رقیبی جدی مواجه خواهد شد که هم از او زیباتر است و هم به‌مراتب ارزان‌تر. نام کامل این همتای تازه‌وارد JAC EAGLE S5 می‌باشد که توسط نماینده ایرانی آن به تیزپا ملقب شده است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
خودروی S5 یکی از محصولات جدید شرکت JAC می‌باشد. این مجموعه در سال ۱۹۶۴ میلادی در ایالت ANHUI (آنهوی) چین بنا نهاده شد. مالکیت این گروه صنعتی کماکان در اختیار دولت چین است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی در همان محلی مستقر است که رقیب وطنی‌اش چری در آن قرار دارد. تا مدت‌ها، این مجموعه تنها به تولید وسایل نقلیه تجاری می‌پرداخت و این خودروها را نیز با نام GIANGHUAI روانه بازار می‌کرد. ناگفته نماند که به مدت طولانی این شرکت به همین نام خوانده می‌شد.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
برای نخستین بار در اواخر دهه ۹۰ میلادی، این خودروساز تصمیم گرفت که وارد عرصه متفاوتی از بازار شود، به همین خاطر در سال ۲۰۰۰ میلادی شروع به تولید مدل‌های SUV و MPV نمود. پس از مدتی و در سال ۲۰۰۷ میلادی این شرکت موفق شد که مجوز ساخت خودروهای سواری را از دولت چین دریافت کند.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
با این وجود، کمپانی مذکور همچنان به‌عنوان یک تولیدکننده کامیون شناخته می‌شد. از آنجایی که این شرکت پیش از اینکه مجوز ساخت خودروهای سواری از دولت کسب نماید، با خودروسازی هیوندای جهت توسعه محصولاتش همکاری داشت، لذا بدیهی بود که مدل‌های روز این شرکت را مبنای تولیدات آینده خود قرار دهد. برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی، این کمپانی شروع به مونتاژ مدل‌های MPV شرکت هیوندای نمود اما به تولیدشان در سال ۲۰۰۷ میلادی خاتمه داد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
قبل از آنکه شرکت JAC به مونتاژ خودروهای MPV ساخت هیوندای پایان دهد، لااقل دو مدل از خودروهایش را بر مبنای فنّاوری هیوندای تولید می‌کرد که مهم‌ترین آن کراس‌اوور REIN بوده است. شرکت هیوندای تا مدت‌ها درصدد این بود که با شرکت JAC اقدام به سرمایه‌گذاری مشترک نماید ولی این طرح به دلایل کاملاً نامشخصی به مرحله اجرا درنیامد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
در حال حاضر در تأسیسات تحت تملک این کمپانی مدل‌های سواری چون J2،J3،J4،J5،J6 و J7 و کراس‌اوورهای S1،S3،S5 و چند مدل MPV تولید می‌شود. کل مجموع تولیدات این شرکت در سال ۲۰۱۲ میلادی معادل ۴۴۵/۰۰۰ دستگاه بوده است. علاوه بر این کمپانی JAC با موسسه پنین فارینا ایتالیا و شرکت میتسوبیشی ژاپن هم همکاری دارد. هم‌اکنون یکی از مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در تورین ایتالیا و دیگری نیز در توکیو ژاپن مستقر است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
خودروسازی JAC درزمینهٔ ساخت خودروهای الکتریکی هم فعالیت دارد و چندی پیش اولین سری از این نوع خودروها را به کشور آمریکا صادر نمود. این مدل JAC J3 (IEV) یا همان توجوی سدان با پیشرانه الکتریکی می‌باشد، که چندی سالی است که نمونه بنزینی این خودرو در کشورمان عرضه می‌شود. تاکنون تولیدات این شرکت به ۱۰۰ کشور دنیا صادر شده است که بیشترشان را کامیون‌های سبک در برمی‌گیرد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
خودروی JAC S5 برای نخستین بار در ماه مارس سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار چین معرفی شد. پیش از آن، تنها کراس‌اوور تولیدی شرکت JAC مدل REIN یا S1 بوده است. خودروی S1 بر مبنای نسل اول هیوندای سانتافه طراحی شده است و اگر چنانچه از چراغ‌های پشتی این خودرو صرف‌نظر کنیم به لحاظ شکل بدنه کاملاً مشابه با آن است. پروژه ساخت REIN هم بر اساس موافقت‌نامه‌ای صورت گرفت که پیش از آن بین JAC و هیوندای بسته شده بود و مانند برخی از دیگر برندهای چینی یک کپی غیرقانونی نیست!

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
طراحی قسمت جلوی S5 شباهت بسیاری با هیوندای IX35 دارد و می‌توان گفت که کاملاً از آن الهام گرفته است، در حالی که قسمت پشت آن بسیار شبیه به کراس‌اوورهای آئودی می‌باشد. این امر در داخل خودرو هم نیز صادق است و موارد تشابه بی‌شماری در این بخش با هیوندای IX35 مشاهده می‌شود. داشبورد آن نیز به رنگ مشکی پیانو بوده و از مواد نسبتاً باکیفیتی هم در آن استفاده شده است. تریم داخلی این خودرو هم به رنگ نارنجی و مشکی است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
این مدل با پیشرانه‌ای ۲ لیتری به بازار کشورمان وارد می‌شود که مجهز به سیستم توربو شارژر می‌باشد. توان این موتور معادل ۱۷۴ اسب بخار بوده و خروجی گشتاور آن هم برابر با ۲۳۵ نیوتن متر است. این ارقام تا حد زیادی مشابه با همتایان کره‌ای آن از جمله کیا اسپورتیج و هیوندای IX35 است. این مدل به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم از گیربکس ۶ دنده دستی سود می‌برد که تکنولوژی به کار رفته در آن متعلق به کشور آلمان است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
از لحاظ ایمنی نیز این مدل- بنا به ادعای وب‌سایت شرکت خودروسازی JAC- توانسته است که آزمون‌های موجود در موسسه ایمنی US-CNAP و نیز انستیتو بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) و همچنین سازمان استانداردهای ایمنی وسائل نقلیه فدرال آمریکا (FMVSS) را با موفقیت پشت سر نهد. نمونه‌های از این خودرو که قرار است روانه بازار کشورمان وارد شود به‌طور استاندارد به ۲ کیسه هوای ایمنی مجهز است، در حالی که برخی مدل‌های عرضه شده در چین مجهز به ۴ ایربگ می‌باشند.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
در حال حاضر خودروی جک S5 با نرخ مصوب ۷۳.۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. بدیهی است که این نرخ با توجه به طرح کلی خودرو و همچنین آپشن های موجود در آن بسیار وسوسه‌انگیز است.. هم‌اکنون مهم‌ترین رقیب این خودرو در بازار ایران خودروی جیلی X7 می‌باشد که از پیشرانه‌ای ۲.۴ لیتری بهره می‌گیرد که توانی معادل ۱۶۲ اسب بخار را به ارمغان می‌آورد. بهای جیلی نیز معادل ۱۱۲.۹ میلیون تومان برای مدل‌های ثبت‌نامی است که در حدود ۳۹ میلیون تومان گران‌تر از جک S5 است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014

مشخصات فنی

نوع موتور: ۴ سیلندر خطی و بنزینی، توربو شارژر (DOHC-16V)
حجم موتور: ۱۹۹۷ سی‌سی
توان: ۱۷۴ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۲۳۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور/ دقیقه
جعبه‌دنده: ۶ سرعته دستی
سرعت: ۱۸۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۷ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون استرات با فنر حلقوی
سیستم تعلیق عقب: مستقل

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۷۵/۱۸۴۰/۱۶۸۰ میلی‌متر
فاصله دو محور: ۲۶۴۵ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۵۸۰ کیلوگرم (در وب‌سایت اصلی شرکت ۱۵۰۵ کیلوگرم ذکر شده است)
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۶۰ R 17

ایمنی

دو عدد کیسه هوای ایمنی
سیستم ترمز ABS
سیستم ترمز اضطراری EBA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل کشش TCS
سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC
سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
مجهز به سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

برخی از تجهیزات این خودرو

تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت
آینه جانبی برقی همراه با گرم‌کن
روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو
کامپیوتر سفر
صندلی‌های چرمی
پوشش چرمی فرمان
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان
سیستم صوتی+MP5 + خروجی AUX،USB،IPOD + بلوتوث
۶ عدد بلندگو
سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌های خودرو (TPMS)
سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)
خروجی پاور ۱۲ ولت
فرمان الکترونیکی + SERVOMOTOR
سنسور دنده عقب
تهویه مطبوع اتوماتیک
چراغ‌های مه شکن جلو و عقب
آنتن شیشه‌ای
چراغ‌های عقب LED

قیمت

در ایران: ۷۳.۹ میلیون تومان (ثبت‌نام از نمایندگی‌های شرکت)
در چین: ۸۹,۸۰۰ الی ۹۹,۸۰۰ یوآن (برای مدل‌های ۲ لیتری با تنفس طبیعی)

[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۵۸۸ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.کی میگه جک بدرد افرود نمیخوره هر کی همچین نظری داره حتما این ویدیو رو ببینه. http://www.aparat.com/v/pxqcn

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    من یک ماشین جک اس 5 رنگ سیاه خرید نقدی داشتم – انصافا 27 روزه تحویل دادن و خداروشکر واسه ما این تو رفتگی و … نداشت .
    اینکه بخواهیم این ماشین رو با ماشین های شاسی بلند نیز توسان و سانتافه مقایسه کنیم نمیشه گفت این ماشین بهتره چراکه کیفیت و کارایی ماشین های هیوندای اثبات شده است و نباید گفت این ماشین اینو کم داره اونو اصلا نداره نه شما یک ماشین شاسی بلند خوش رخ زیر 100 میلیون ت خریداری کردید ماشین هر کاریش کنی چینی هست بستگی داره شما این ماشین برای چکاری بخوای ؟ شتاب میخوای ؟ توصیه میکنم این ماشین برای مسابقه نیست یک ماشین خانوادگی معمولی ولی با کارایی بیشتر نسبت به ماشین های مونتاژ داخل کشور هست.
    من این ماشین رو برای کارای روزمره ام و مسافرت های برون شهری کاری ام انتخاب کردم و راضی هستم و پشیمان هم نیستم . چون هم رخ خوبی داره و هم شاسی بلنده و پول بیشتری پس انداز کردم برای سرمایه گذاری و خرید خانه و…

    تنها مشکلی که یکم ناراحتم کرد در سر بالایی وقتی 4 نفره به مسافرت میرفتم یکم کم آورد ولی در کل از نظر سوخت شهری هم راضی ام حدود صدی 10 تا هست.

    در کل خواهشا اگر این ماشین رو سوار نشدید الکی جو ندید من خودم بخوام ماشین بخرم تحقیق میکنم برای کار من چه ماشین هایی خوب است – نفراتی که دارند ازشون سوال میکنم تو نت ماشالله طرح تو رویاهاش با ماشین بازی کرده نظر داده یا ندونسته نظر میده.

    من به این ماشین توی ماشین های شاسی بلند چینی بعد جیلی امگراند ایکس 7 نمره : 20 میدم. چون واقعا ازش راضی هستم.

    با تشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرامرز

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    با سلام
    1- فایل تصویری را نشان نمیده و هشدار عدم نمایش حین رانندگی را میده ،اینم آپشن ما ایرانیهاست !کسی میدونه راهکارش چیه؟
    2-علامت هشدار لاستیک ها روشن شده تست باد انجام دادم 4 چرخ درست بود ولی چراغ خاموش نشد؟!(فکر کنم با دستگاه تو نمایندگی باید انجام بشه)
    3-بعضی از دوستان میگن دنده مرده ندیم چون توربو داره-میخواستم بدونم تو آببندی هم همینطوره؟
    4-نور پرژکتورهای پایین اصلا تنظیم نیست و بالاتر از نوربالا میزنه،نتونستم تنظیم کنم؟
    5-صندوق پران داره؟
    6-راجب کیفیت لاستیکها پرسیدم،اکثرا میگن نیازی به تعویض نیست،خوبه؟
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ReZa @r@s

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام اقا فرامرز شما که بسلامتی ماشینتونو تحویل گرفتید تو یه نتیجه گیری کلی نظرت راجب s5چیه ممنون میشم توضیح بدید در ضمن کیفیت رنگ سفید با مشگی فرق داره یا رنگ سفید قشنگه یا مشگیش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ReZa @r@s

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان من s5 ثبت نام کردم لطفا کسانی که تحریل گرفتن کمی از شتاب و سواریش توضیح بدند،ودر ضمن رنگ سفیدش خوب یا مشگیش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرامرز

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    با سلام،
    من یه j5 سفیدهم برای خانمم از پارسال دارم،راجب کیفیت رنگ کرمان موتور به خیلی جاها گلایه کردم،تصمیمم این بود اگه اینم کیفیتش مثله j باشه جفتشو بفروشم ولی با تحویل s دیدم رنگش بهتر شده(من سفید دارم)ولی مشکی یه ابهت دیگه ای داره .در کل نگهداری و تمیز نگه داشتن مشکی سختره.کلا برمیگرده به سلیقه خودتان.
    داشبورد را همان روز با یه اسپری مخصوص برق انداختم.
    راجب شتاب الان خوب و معمولیه چون زیاد دور موتور را بالا نمیبرم تا آببندی ولی عملکرد توربو واقعا بینظیره.j5 هم پس از 2000 تا کارکرد شتاب بهترشد.
    دنده 1 مشخصه قدرتیه و سریع باید به 2 شیفت کرد و به گیربکس فشار نیاوریم.
    صندلیش از j بهتره و گودی کمر را میگیره.
    در کل من از خریدs5 راضیم و به نسبت قیمتش واقعا میارزه-3 سال هم گارانتی داره.
    پس فعلا نگران نباشید وتا عمر باقیست لذت ببرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ReZa @r@s

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام خدمت اقا فرامرز با سپاس فراوان از شما نسبت به راهنمایتون انشالله همیشه موفق و شاد باشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. saeed

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان
    یه مدت هست که تو فکر این ماشین هستم سایت های زیادی رو چک کردم (ایرانی و خارجی) روی هم رفته ماشینه (به نظر) قابل قبولییه من خودم الان یه پارس tu5 دارم با مصرف بسیار کم 6.3 برای 100 تو جاده که انصافا راضیم به جز لنت ترمز و روغن موتور ریالی تا حالا هزینه برام نداشته ومدل 91 چون زیاد میرونم حدود 100000 تا کم کم ماشینم میخواد خرج برام دربیاره قصد دارم عوضش کنم البته اهل تبریز هستم و رانندگی خیلی نرم دارم و وقت رفتن به نمایندگی و تعمیر گاه رو هم اصلا ندارم شغلم طوری هست که هر روز تو جاده هستم
    چند تا سوال ذهنم رو مشغول کرده از دوستان جهت تصمیم گیری راهنمایی میخواستم
    1 . شنیدم کیفیت رنگ کرمان خودرو زیاد تعریف نداره و رنگ خودرو در بعضی از خودروها به صورت لکه ای میریزه
    2 . باز شنیدم خدمات بعد از فروش کرمان خودرو خیلی ضعیفه (به عنوان نمونه یکی از دوستام x 60 داره مشکل abs رو نمایندگی تو ارومیه نتونست حل کنه و گفته دستگاه عیب یاب ما این مورد رو نداره) تو تبریز هم 3 تا نمایندگی بیشتر نداریم از دوستان در مورد نمایندگیهای تبریز کسی اطلاعی داره ؟
    3 . کسی از دوستان مصرف واقعی این خودرو رو میدونه با رانندگی نرم و سرعت 100 تو جاده
    4 . گزینه دیگه ای تو ذهن دوستان هست ممنون میشم اگه راهنمایی کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. کیانوش

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. من امروز برا تکمیل وجه مراجعه کردم گفتند که رنگ سفید موجود نیست.تکلیف چیه.چیکار کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرامرز

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    با سلام،
    بالاخره فهمیدیم :
    1-پرژکتورهارو برعکس انداختند(180درجه) بخاطر همین بجای اینکه نور پرژکتور رو زمین بزنه آسمونو روشن میکنه.
    2-واسگازین گیربکس هم باید چک کنیم تا کم نباشه.
    3-سینی زیر موتور هزینه اضافیه چون خود ماشین از نوع محافظ پلاستیک فشرده داره.
    4-کف پوش نمایندگی ها هم گرونه هم جدیدا جنس خوبی نداره-من جای شما باشم فقط برای صنوق عقب میگیریم و کفی اطاقرا از بیرون میگیرم.
    5- چراغ آلارم درجه باد را همون موقع تست کنید تا موقع تحویل سریع با دستگاه برطرف کنند.
    6-یه فلش ببرید و سیستم صوتی و ریموت فرمان را تست کنید.
    همه اینه بخاطر اینه که تو مملکت ما کنترل کیفیت Q.C فقط در حد یه برچسبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام به دوستان .میخواستم لاستیک ماشینمو به سایز 225/65/17 تغیر بدم یعنی فاق رو 5تا بلندتر کنم به خاطر نرمتر شدنش.مشکلی پیش نمیاد؟ ممنون از راهنمایی هاتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مجيد

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در ارتباط با رنگ خودرو خدمت عزیزان عرض کنم در قسمت نصب پلاک خودرو تست رنگ با ایجاد خراش عمیق در چهار مسیر کاملا” مشخص هست که رنگ از چسبندگی بسیار خوبی برخوردار هست و در ارتباط با شفافیت رنگ هم از انعکاس نور محیط بر روی بدنه میتوان به کیفیت مطلوب رنگ پی برد. و اما نکات بسیار مهم و قابل توجه: 1- با توجه به کیفیت خوب لاستیک خودرو حتی المقدور از تعویض لاستیک خودداری نمائید!( سیستم TPMS دچار مشکل میگردد).2-هنگام سوخت گیری از سوخت سوپر استفاده نمائید!( حداقل اکتان مورد نیاز موتورهای توربو 93 میباشد!) 3- هنگام تعویض روغن از روغن های فول سنستیک استفاده نمائید!(برای خنک کاری و روانکاری موتورهای توربو ضروریست!) 4- از بالابردن بیجهت دور موتور (بالای 3/5 ) خودداری نمائید و توجه کنید این ساشی بلند یک شاسی بلند شهری است .5- از نصب لوازم اضافی غیرضروری (رکاب ؛ سینی زیر موتور و …) بجهت بالارفتن وزن خودرو خودداری نمائید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سلام اقا مجید لاستیک ها یک مقدار خشک هستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. فرامرز

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    با سلام
    سینی زیر موتور s5 بی مصرفترین و حتی با توجه به سنگینی حتی خطرساز میتونه باشه.
    ارفتم تا واسکازین را چک کنم هرکی دید تعجب کرد روم نشد بگم بعنوان آپشن بستم.
    دقیقا روی کاور خود ماشین نصب شده.آنهم با پیچهای که یکبار باز شدندند رزوه اش خورده میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ابراهیم

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چهار ماهه سوارم وشش هزار تا باهاش رفتم.همه چیزش خوبه فقط صدای خرخر گریبکس حال آدمو به هم میریزه.به نمایندگی هم مراجعه کردم میگن همش همینطوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرامرز

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    علی آقا لاستیکها خوبند ،هزینه اضافه نکنید که من مال j5 را عوض کردم همین مارک giti بود ،کوموهو انداختم هیچ فرق نکرد،دروغ نگفته باشم خشکتر شد.
    گل لاستیک هم خیلی قشنگه.
    فقط گیربکس تو دنده 1 و 2موقعی که پاتو ازرو گاز برمیداری صدای خرخر را میده نمیدونم طبیعیه یا ایراده، بهرحال نمایندگی میگه همه همینطورند.واسگازین هم فول بود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سعید

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز من ماشین و برای تحویل آبان ثبت نام کردم و بسیار دودلم که ماشین وسوار بشم یا تا صفر کیلومتر هست بفروشمش از دوستانی که تحویل گرفتند خواهش می کنم راهنمایی بفرمایند و از تجارب خودشون در رانندگی با این ماشی بگنند ممنون میشم از راهنماییهای ارزندتون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. فرامرز

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    یه تجربه…..
    امروز با خانمم رفتم بیرون، برگشتم هرچی استارت زدم،استارت نمیخورد،گفتم شاید سر باتریه شله- کاپوتو زدم دیدم سفتن،
    دوباره سوییچ چرخوندم پامو تا آخر روکلاج فشار دادم بازم استارت نخورد.گفتم شاید باتری خالیه، دیدم چراغ پشت آمپر پرنوره و کم نمیشه ،خلاصه 10 تا استارت زدم یکیش با دعای خانمم روشن شد،حالم گرفته شد بهرجا هم زنگ زدم(امداد کرمان موتور) گفتن شنبه ببرین نمایندگی ما فقط وظیفه حمل خودرورا داریم.
    خلاصه فکرم خراب بود فقط خوشحال بودم که یکراست ببرم تو پارکینگ خونه.
    بعد خودم افتادم دنبال علت پس از 1 ساعت کلنجار، چشمم افتاد به زیر کلاج-دستمو گذاشتم رو فشنگی زیر کلاج و خوب تا آخر فشار دادم با دست دیگم استارت زدم روشن شد.
    پیچ فشنگیو با مکافات رگلاژ کردم(بسمت بالا) تا موقع کلاج تا آخر بچسبه و برق استارت عمل کنه-پدرم درومد-ولی خداراشکر
    فکر کنم s5 داره کم کم اذیتم میکنه-آگه وسط جاده بودم که دیگه فکرمم کار نمیکرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. good boy

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما اینو با ماشین کره ای مقایسه میکنین واقعا زشته کره تو محصولات خودرو سازی سگش می ارزه به چین شما نگاه به محصولاتی که رو ماشین سوار کردن نگاه کنین گیربکس توسان کجا گیربکس اس۵ کجا توسان نرم راحت ایمنی فول ۱۰ ایربگ اس۵ دوتا ایربگ داره ماشین دف جلو واقعا خنده داره خودتون نگاه کنین هیچ گرونی بی حکمت نیست مگه توربو چیه که توربو توربو میکنین توربو یه دستگاه که اسب بخارو بالا میبره قیمتشم بیشتر از ۱ ملیون نیست بله اگه همین محصولو رو توسان یا سانتافه مینداختن میفهمیدین ماشین کره ای چیه.با سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. یحیی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حاجی این ماشینای کره ای هم تا چند سال پیش می گفتن اشغال… اون موقع می گفتن فقط ژاپنی… ولی حالا شما میای با افتخار راجع به کیفیتش صحبت می کنی… جهان اول مثل ما نیس که درجا بزنه .. پیشرفت میکنه… چارساله دیگه میان میگن چیه این ماشینایه مالزی !!! کیفیت فقط چین !! باور کن میگی نه نگا کن…
    اقا چیز خوب و باید بگن خوب دیگه.. S5 خدایی به قیمتش می ارزه…
    به نظر من البته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مجید

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام بنده 20روزماشین وتحویل گرفتم اما مرتب باطری خالی میکنه درسایت دنده 6 هم مطرح کردم دوستان اگرکسی این مشکل وداشته لطفا راهنمایی کنه ممنون ازکمکتون ضمنا دوربین عقب دراداره تحویل انداختم امکان داره بخا طر سیم کشی باشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ReZa @r@s

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان جکS5نسبت به قیمتش فوق العاده است.همیشه نسبت به هزینه ای که میکنید بایستی انتظار داشته باشید.
    $$$$ به امید روزهای خوش$$$

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با سلام خدمت هموطنان علاقه مند به موضوع خودروی جک اس5
    من قبل از اینکه این خودرو را در اردیبهشت ماه تحویل بگیرم هر روز سایتهای مختلف و کامنتهای دیگران را چک می کردم و چون معمولاً مطالب با دید منفی نوشته می شوند بسیار نگران و مضطرب شده بودم ولی الان که تقریباً یک ماه از تحویل خودروی خودم و دوستم می گذرد جز حس خوب رانندگی و رضایت 100% از این خودرو مطلب دیگری برای عرض ندارم. توصیه می کنم دوستانی که در پی خرید خودرو هستند با دیدن بعضی مطالبی که در سایتها گذاشته می شود نا امید از خرید نگردند و چند و چون واقعی خودرو را از دارندگان واقعی آن جویا شوند.
    خوش باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ReZa @r@s

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام علی اقا من ثبت نام کردم اگه امکان داره از شتاب ،گیربکس ، کیفیت رنگ تویه نتیجه گیری کلی بیان کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. سيروس

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    موتور توربو یه موتور خاصی است و نیاز به نگهداری و ملاحظه خاصی میباشد .
    اگر تمایل دارین ماشینتون براتون خوب کا رکنه و سالها اونو بتازید باید اطلاعاتتون رو نسبت به نگهداریش بالا ببرید .
    یک نکته کلی خدمتتون راجبه کار کردن با موتور توربو عرض میکنم
    دانستن این مطالب هم بد نیست…چون این خودرو مجهز به توربو هست.
    در هنگام استارت زدن موتور توربو نباید بصورت ناگهانی به موتور گاز داد بلکه باید کمی صبر کرد تا موتور گرم شده و فشار روغن به حد مناسب برسد. در ابتدای رانندگی نباید پدال گاز را تا انتها فشرد و اصطلاحا باید توربوشارژر را آهسته زیر بار برد، زمانی که موتور گرم شدنباید به صورت مداوم توربوشارژر را تحت فشار نگه داشت بلکه باید پس از هر 10تا15 دقیقه استفاده از توربوشارژ، 3تا4 دقیقه موتور را در حالت کم گاز یا Ldle نگه داریم تا روغن و آب که وظیفه خنک کاری توربوشارژر را برعهده دارند ، گرمای توربو را از آن گرفته و گرمای آن را به رادیاتور روغن و آب منتقل کنند.
    در زمان خاموش کردن موتور، ابتدا باید کمی صبر کرد تا خنک کننده ها حرارت را کاهش دهند و سپس موتور را خاموش کرد که برای این منظور زمانی در حدود 2تا 3 دقیقه کافی می باشد.
    توجه داشته باشید وقتی میتوانید از داشتن این خودرو لذت ببرید که خراب نشود و این ملزم به داشتن اطلاعات کافی برای نگهداری این خودرو میباشد در آن صورت میتوانید از رانندگی با آن لذت ببرید
    روز خوش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. اشكان

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من صحبتم رو به اونهایى هست که میگن چینى مضخرفه: لطفاً به من یک ماشینى معرفى کنین که شاسى بلند باشه قیافشم خوب باشه موتور قوى هم داشته باشه و قیمتش هم ٧٠ تومان باشه
    اقا خسته شدیم از ایران خودرو و سایپا از دهه چهل تا الان هى میرن موتور پژو رو میذارن رو پیکان میشه پیکان پژویى بعد میان موتور پیکان میذارن رو پژو میشه آردى بعد میان موتور پیکان رو میذارن رو پرشیا میشه وانت پرشیا
    چرا من وقتى میتونم از تجربه دیگران استفاده بکنم خودم حتماً باید برم تجربه بکنم تا ورشکسته بشم الان اینایى که من گفتم بزرگترین شاهکارهاى ایران خررو بود حالا بماند اون دنا که واقعاً هیچ نگم سنگین ترم سایپا هم همینطور پراید سال ٧۴ که زیر ۵ میلیون بود از پراید ٢٠ میلیونى الان خیلى بهتر بود
    من ۴ تا کشور رو نام میبرم از ٣٠ سال پیش با ایران خودتون مقایسه کنید ما چى بودیم و اونا چى بودن تا الان
    سنگاپور مالزى امارات و چین
    حالا جالب اینکه ما چهارمین تولید کننده نفت و گاز جهانیم(رتبه ها اگه عوض شده ببخشید) ولى مقدار زیاد بنزین مصرفى کشورمون از چین و هند وارد میشه شدیم نفت خام فروش
    بعد ٨ هزار میلیارد پول من و شما رو میدن دست یک نفر به صورت وام حالا شما برو بانک بگو ١٠ تومن وام میخوام ببین چه بلایى سرت میارن
    همه این حرفها رو زدم که بگم ارزش خودمون و پولمون را تو این ٣٠ سال از دست دادیم و تولید کننده نیستیم و تو این رنج قیمت براى من ایرانى جک S5 تازگى خاصى دارد.
    بدرود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان
    احتراماً در جواب آقای reza@r@s تجربیات خودم را در این حدود 3000 کیلومتر رانندگی که با خودروی اس 5 داشتم به شرح زیر به اطلاع شما می رسانم:
    خودرو از نظر قدرت موتور بسیار عالی می باشد. واقعاً موتور پرقدرت می باشد و شاید با خیلی از ماشینها اصلاً قابل مقایسه نباشد. اوج قدرت موتور زمانی مشخص می شود که دور موتور به بالای 2000 می رسد و در آن هنگام فرقی ندارد شما در جاده کفی باشید، ماشین پر از بار و سرنشین باشد و یا اینکه در سربالایی باشید چون به داخل صندلی فشرده می شوید و ماشین به یکباره شتاب می گیرد. گیرباکس هم بسیار با موتور همخوان می باشد فقط در دنده عقب و دنده یک فشردن کامل کلاچ نیاز می باشد و وجود گیر باکس 6 سرعته باعث کاهش بسیار خوب مصرف سوخت می شود به طوریکه شما در جاده مصرفی در حدود 8 خواهید داشت. از نظر کیفیت رنگ نیز باید عرض شود که تا به حال بنده موردی را بر روی رنگ خودرو مشاهده نکرده ام و به نظر مشکلی ندارد و کیفیت آن مانند سایر خودروهای ساخت داخل می باشد ولی اینکه در آینده رنگ چه مشکلاتی داشته باشد موردی است که فعلاً فابل تشخیص نمی باشد ولی به نظرم نباید بد بین بود.
    من خودم تا به حال خودروی شاسی بلند نداشته ام ولی یکی از نزدیکانم که خودروی سانتافه 2014 دارند نیز بعد از دیدن و چک کردن خودرو بسیار آنرا پسیندیدند. در کل اگر این خودرو همین کیفیت را در سالهای بعد نیز در طول استفاده داشته باشد به نظرم یکی از بهترین گزینه ها برای خرید می باشد و نسبت به پولی نیز که برای آن پرداخت می شود ارزش بیشتری دارد.
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ReZa @r@s

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام و دورد خدمت علی اقا ممنونم از توضیحات مفید شما امیدوارم همیشه شاد و خوش باشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. السا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من هم مشکل خالی شدن باتری دارم تمام چراغ ها و لوازم الکتریکی ماشین هم خاموش میکنم باز باتری خالی میکنه کسی میتونه راهنمایی کنه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مشکل از باطری تاریخ انقضا گذشته است. ببرید نمایندگی برطرف میکنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. سجاد

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    قیمتش بو داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      چرا بو داره؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. امين

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    بنده قبلا سانتافه ٢٠٠٨ ماکسیما و x33 dashtam والان ازرا ٢٠٠٨ دارم پدرم میخواد یه اس ۵ بخرد و نظرات خوندم بنظرم نحوه قیمت گذاری ماشینها داخل ایران بنحوی هست که متقاضیان مجبور بخرید ماشین چینی میکنه هر شرکتی یه سری معایب و سری عمر مفید برای ماشین داره مثلا چون از هیوندای استفاده کردم عمر کم جلو بندیش کاملا محسوسه و قطعاتش کاملا گران ولی شرکتای ژاپنی ماشینای محکمتری میزنن تویوتا و نیسان در مورد کل ماشینای چینی دقت کرده باشین اولش ارزانه بعد یهو متاقضیش زیاد میشه گرون میشه دوباره بخاطر نبود خدمات و کیفیت پایین میخوره تو سرش و میاد پایین اکثرا همینطور بوده بنظرم و خروز یه شرکت جدید چینی میوفته تو دهنا که این دیگه جا پای کره ای ها گذاشته بنظرم اگه بتونین یه ماشین تمیز ژاپنی بخرین مثل ماکسیما کمری یا کرولا راضیترین تا یه صفر چینی چون عمر قطعات بسیار بالای داره تقریبا ١٠ تا ١۵ سال هیوندای عمرش اخرش ١٠ ساله ضمننا سانتافم سواری خوبی نداره و بخاطر همین فروختم و ازرا گرفتم چون کند و شتاب ماشین و نرمی ماشین برام مهم بود امیدوارم تحریم ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امين

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تحریم ماشین برداشته شه و ماشین امریکایی که هم قیمت مناسبی داره و هم کیفیت قطعات عالی و عمر بالا وارد ایران بشه که از شر کره ای ها و چینی ها خلاص شیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سعید

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یکهفته است تحویل گرفتم بسیار عالی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سيروس

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (49 ديدگاه)

      مبارکتون باشه ایشالا چرخش به خیر براتون بچرخه
      خیلی شیکه تو خیابون که از جلوت رد میشه لااقل به چشم من خیلی با ابهت و با وقاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. سعيد ف

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.٢٨خرداد یک جک s5 نقدی خریدم همه چیزش خوبه فقط ورودی AUX و ipad که بغل فندک هست رو کلاً در کارخانه نصب نکردن و جاش خالیه وداخل داشبورت که ورودی USB داره هم کار نمیکنه وفقط رادیو کا رمیکنه.از دوستان اگر کسی میتونه راهنماییم کنه چکار باید کنم.ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. masoud

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.اقا من 30 اردیبهشت تکمیل وجه کردم هنوز تحویل ندادن.اقا سعید به شما چند روز بعد از تکمیل وجه دادن؟چه تاریخی تکمیل وجه کردید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ReZa @r@s

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام اقا مسعود تعهد تحویل برای برج چند بود?

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا