خودروهای چینی

نیم‌نگاهی به جک S5، چینی تیزپای

اگر سابق بر این خودرویی از چین را در کنار رقبای کره‌ای و ژاپنی‌اش قرار می‌دادیم، سبک طراحی و نیز کیفیت مونتاژش این امر را به ما گوشزد می‌کرد که با محصولی پیش‌پاافتاده مواجهیم؛ فرآورده‌ای از یک صنعتگر کم‌تجربه. اما چند سالی است که این روند رفته‌رفته در حال تحول است و سازندگان این کشور یاد گرفته‌اند که هم کپی‌کاران خوبی باشند و هم آموخته‌های نوین طراحی را در محصولاتشان به کار بندند. چنانچه سیر پیشرفت سال‌های اخیر خودروسازان این کشور را رصد کنیم این نکته را درمی بابیم که خط تمایز ساخته‌های نوین این اقلیم با رقبای غربی و آسیایی‌اش به‌تدریج در حال محو شدن است، لااقل از جنبه‌های ظاهری نشانه این امر کاملاً هویداست گرچه به لحاظ عملکرد، فاصله‌ها هنوز بسیار است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
در حال حاضر بازار خودروهای کراس‌اوور کشور به‌طورکلی به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش بالایی آن در تسلط انواع وارداتی می‌باشد که اکثریت آن‌ها بهایی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان دارند. قسم دیگر آن که نمونه‌های مونتاژ داخل را دربر می‌گیرد، زیر سیطره مدل‌هایی است که بیشترشان چینی هستند. این‌طور می‌توان گفت که در نیم دهه اخیر، بازار کراس‌اوورهای زیر ۱۰۰ میلیونی ایران، کمابیش در اختیار این دسته بوده است. گرچه این مدل‌ها از لحاظ ویژگی‌های آفرودی بسیار ضعیف بوده و تنها از نمایی مشابه با یک SUV بهره می‌گیرند، ولی این امر از اهمیت چندانی برای آن دسته از مشتریان برخوردار نیست که اولویت نخست آن‌ها برای خرید یک محصول ظاهر آن است نه باطنش. البته این گروه در گزینش خود تا حدودی هم محق است زیرا کمتر برایش پیش آمده که برای سیر و سیاحت هم که شده سری به صحرا و بیابان زند! بگذریم.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
در حال حاضر شاید بتوان جیلی X7 را از نخستین کراس‌اوورهای چینی دانست که لااقل از جنبه‌های ظاهری و نیز ویژگی‌های فنی، از مشخصاتی نزدیک با همتایان کره‌ای خود برخوردار است. اما در آینده‌ای نزدیک این خودرو با رقیبی جدی مواجه خواهد شد که هم از او زیباتر است و هم به‌مراتب ارزان‌تر. نام کامل این همتای تازه‌وارد JAC EAGLE S5 می‌باشد که توسط نماینده ایرانی آن به تیزپا ملقب شده است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
خودروی S5 یکی از محصولات جدید شرکت JAC می‌باشد. این مجموعه در سال ۱۹۶۴ میلادی در ایالت ANHUI (آنهوی) چین بنا نهاده شد. مالکیت این گروه صنعتی کماکان در اختیار دولت چین است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی در همان محلی مستقر است که رقیب وطنی‌اش چری در آن قرار دارد. تا مدت‌ها، این مجموعه تنها به تولید وسایل نقلیه تجاری می‌پرداخت و این خودروها را نیز با نام GIANGHUAI روانه بازار می‌کرد. ناگفته نماند که به مدت طولانی این شرکت به همین نام خوانده می‌شد.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
برای نخستین بار در اواخر دهه ۹۰ میلادی، این خودروساز تصمیم گرفت که وارد عرصه متفاوتی از بازار شود، به همین خاطر در سال ۲۰۰۰ میلادی شروع به تولید مدل‌های SUV و MPV نمود. پس از مدتی و در سال ۲۰۰۷ میلادی این شرکت موفق شد که مجوز ساخت خودروهای سواری را از دولت چین دریافت کند.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
با این وجود، کمپانی مذکور همچنان به‌عنوان یک تولیدکننده کامیون شناخته می‌شد. از آنجایی که این شرکت پیش از اینکه مجوز ساخت خودروهای سواری از دولت کسب نماید، با خودروسازی هیوندای جهت توسعه محصولاتش همکاری داشت، لذا بدیهی بود که مدل‌های روز این شرکت را مبنای تولیدات آینده خود قرار دهد. برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی، این کمپانی شروع به مونتاژ مدل‌های MPV شرکت هیوندای نمود اما به تولیدشان در سال ۲۰۰۷ میلادی خاتمه داد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
قبل از آنکه شرکت JAC به مونتاژ خودروهای MPV ساخت هیوندای پایان دهد، لااقل دو مدل از خودروهایش را بر مبنای فنّاوری هیوندای تولید می‌کرد که مهم‌ترین آن کراس‌اوور REIN بوده است. شرکت هیوندای تا مدت‌ها درصدد این بود که با شرکت JAC اقدام به سرمایه‌گذاری مشترک نماید ولی این طرح به دلایل کاملاً نامشخصی به مرحله اجرا درنیامد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
در حال حاضر در تأسیسات تحت تملک این کمپانی مدل‌های سواری چون J2،J3،J4،J5،J6 و J7 و کراس‌اوورهای S1،S3،S5 و چند مدل MPV تولید می‌شود. کل مجموع تولیدات این شرکت در سال ۲۰۱۲ میلادی معادل ۴۴۵/۰۰۰ دستگاه بوده است. علاوه بر این کمپانی JAC با موسسه پنین فارینا ایتالیا و شرکت میتسوبیشی ژاپن هم همکاری دارد. هم‌اکنون یکی از مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در تورین ایتالیا و دیگری نیز در توکیو ژاپن مستقر است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
خودروسازی JAC درزمینهٔ ساخت خودروهای الکتریکی هم فعالیت دارد و چندی پیش اولین سری از این نوع خودروها را به کشور آمریکا صادر نمود. این مدل JAC J3 (IEV) یا همان توجوی سدان با پیشرانه الکتریکی می‌باشد، که چندی سالی است که نمونه بنزینی این خودرو در کشورمان عرضه می‌شود. تاکنون تولیدات این شرکت به ۱۰۰ کشور دنیا صادر شده است که بیشترشان را کامیون‌های سبک در برمی‌گیرد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
خودروی JAC S5 برای نخستین بار در ماه مارس سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار چین معرفی شد. پیش از آن، تنها کراس‌اوور تولیدی شرکت JAC مدل REIN یا S1 بوده است. خودروی S1 بر مبنای نسل اول هیوندای سانتافه طراحی شده است و اگر چنانچه از چراغ‌های پشتی این خودرو صرف‌نظر کنیم به لحاظ شکل بدنه کاملاً مشابه با آن است. پروژه ساخت REIN هم بر اساس موافقت‌نامه‌ای صورت گرفت که پیش از آن بین JAC و هیوندای بسته شده بود و مانند برخی از دیگر برندهای چینی یک کپی غیرقانونی نیست!

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
طراحی قسمت جلوی S5 شباهت بسیاری با هیوندای IX35 دارد و می‌توان گفت که کاملاً از آن الهام گرفته است، در حالی که قسمت پشت آن بسیار شبیه به کراس‌اوورهای آئودی می‌باشد. این امر در داخل خودرو هم نیز صادق است و موارد تشابه بی‌شماری در این بخش با هیوندای IX35 مشاهده می‌شود. داشبورد آن نیز به رنگ مشکی پیانو بوده و از مواد نسبتاً باکیفیتی هم در آن استفاده شده است. تریم داخلی این خودرو هم به رنگ نارنجی و مشکی است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
این مدل با پیشرانه‌ای ۲ لیتری به بازار کشورمان وارد می‌شود که مجهز به سیستم توربو شارژر می‌باشد. توان این موتور معادل ۱۷۴ اسب بخار بوده و خروجی گشتاور آن هم برابر با ۲۳۵ نیوتن متر است. این ارقام تا حد زیادی مشابه با همتایان کره‌ای آن از جمله کیا اسپورتیج و هیوندای IX35 است. این مدل به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم از گیربکس ۶ دنده دستی سود می‌برد که تکنولوژی به کار رفته در آن متعلق به کشور آلمان است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
از لحاظ ایمنی نیز این مدل- بنا به ادعای وب‌سایت شرکت خودروسازی JAC- توانسته است که آزمون‌های موجود در موسسه ایمنی US-CNAP و نیز انستیتو بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) و همچنین سازمان استانداردهای ایمنی وسائل نقلیه فدرال آمریکا (FMVSS) را با موفقیت پشت سر نهد. نمونه‌های از این خودرو که قرار است روانه بازار کشورمان وارد شود به‌طور استاندارد به ۲ کیسه هوای ایمنی مجهز است، در حالی که برخی مدل‌های عرضه شده در چین مجهز به ۴ ایربگ می‌باشند.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
در حال حاضر خودروی جک S5 با نرخ مصوب ۷۳.۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. بدیهی است که این نرخ با توجه به طرح کلی خودرو و همچنین آپشن های موجود در آن بسیار وسوسه‌انگیز است.. هم‌اکنون مهم‌ترین رقیب این خودرو در بازار ایران خودروی جیلی X7 می‌باشد که از پیشرانه‌ای ۲.۴ لیتری بهره می‌گیرد که توانی معادل ۱۶۲ اسب بخار را به ارمغان می‌آورد. بهای جیلی نیز معادل ۱۱۲.۹ میلیون تومان برای مدل‌های ثبت‌نامی است که در حدود ۳۹ میلیون تومان گران‌تر از جک S5 است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014

مشخصات فنی

نوع موتور: ۴ سیلندر خطی و بنزینی، توربو شارژر (DOHC-16V)
حجم موتور: ۱۹۹۷ سی‌سی
توان: ۱۷۴ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۲۳۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور/ دقیقه
جعبه‌دنده: ۶ سرعته دستی
سرعت: ۱۸۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۷ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون استرات با فنر حلقوی
سیستم تعلیق عقب: مستقل

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۷۵/۱۸۴۰/۱۶۸۰ میلی‌متر
فاصله دو محور: ۲۶۴۵ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۵۸۰ کیلوگرم (در وب‌سایت اصلی شرکت ۱۵۰۵ کیلوگرم ذکر شده است)
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۶۰ R 17

ایمنی

دو عدد کیسه هوای ایمنی
سیستم ترمز ABS
سیستم ترمز اضطراری EBA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل کشش TCS
سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC
سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
مجهز به سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

برخی از تجهیزات این خودرو

تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت
آینه جانبی برقی همراه با گرم‌کن
روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو
کامپیوتر سفر
صندلی‌های چرمی
پوشش چرمی فرمان
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان
سیستم صوتی+MP5 + خروجی AUX،USB،IPOD + بلوتوث
۶ عدد بلندگو
سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌های خودرو (TPMS)
سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)
خروجی پاور ۱۲ ولت
فرمان الکترونیکی + SERVOMOTOR
سنسور دنده عقب
تهویه مطبوع اتوماتیک
چراغ‌های مه شکن جلو و عقب
آنتن شیشه‌ای
چراغ‌های عقب LED

قیمت

در ایران: ۷۳.۹ میلیون تومان (ثبت‌نام از نمایندگی‌های شرکت)
در چین: ۸۹,۸۰۰ الی ۹۹,۸۰۰ یوآن (برای مدل‌های ۲ لیتری با تنفس طبیعی)

[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۵۸۸ دیدگاه‌ها

  1. مجتبی

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام
    خدمت دوستان من اردیبهشت یک جک اس5 ثبت نام کردم 20 روز پیش که نمایندگی کرمانشاه رفتم یکی داخل نمایندگی گذاشته بود که اجازه بازدید از داخل ماشین را نمیدادن . حالابماند که علت چی بود . جکی که من ثبت نام کردم بندر دیر استان بوشهر ثبت نام کردم . بعداز برگشت از کرمانشاه رفتم نمایندگی بندر دیر یک جک داخل نمایندگی بود که اجازه بازدید میدادن وقت داخل ماشین را بررسی کردیم وکیفیت کار را دیدیم زیاد جالب نبود بعدش درخواست کردیم که ماشین را روشن کنند هرکاری کردن روشن نشد گفتن باطریش مشکل داره . با چند تا از همکاران هم که داخل شهرهای دیگه تحویل گرفته بودن صحبت کردم گفتن مشکل گیربوکس هم داره . من هم هفته قبل رفتم برای انصراف که منشی گفت تا یک ماه دیگه پولت میاد حسابت ولی صبر کن که برات بفروشمش خوش بختانه امروز زنگ زد رفتم نمایندگی و حواله را فروختم . به نظر من ادم 75 تومان بده باز با یک ماشین که مشکل داشته باشه گریبان گیر بشی نمی ارزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Parazit

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام
    کسی تا حالا درگ اس5 با شاسی بلندهای موجود در ایران انجام داده؟
    مثلاً با ix35 یا TUCSON یا سانتافه یا …..
    اگه دوستان امکاناتی دارن یا می تونن همچنین تستی رو انجام بدن، لدفن یه ویدئو تهیه کنید تا کمی مسئله شتاب این خودرو در محدوده قیمتش مشخص بشه

    ممنون
    خواهشاً با ارائه ویدئو باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. armin

      ۱۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باسلام خدمت همه دوستان ما سه هفته است که ماشینو تحول گرفتیم.تنهامشکلی که داشت سنسورش بود که مادوربین وصل کردیم ولی سنسور خودشم عالیه.این ماشین بهترین ماشین ممکن شتاب این ماشین نه ثانیس خودم تست کردم .از توسان سریع تره شتابش دندشم عالیه انقدر نرمه وشتاب داره که موقع درگ اصلاً هیچ کس متوجه دستی بودنش نمیشه عین دنده اتومات.باتوجه کهماشین قبلی من سانتافه طرح قدیم بوده از این راضی ترم باهاش یک لند کروز بکسل کردم اصلاً توشن مشکلی نداره وگیر نمیکنه هندلینگشم عالیه فنرا اصلاً نمیکوبه.ولی از شتاب خیا لتون راحت باشه شتابش عالیه کولرشم سربالایی هاهم عالیه هیچ مشکلی نداره اگر قصد خریددارین بخرین عالیه این ماشین باید قیمتش صدوبیست ملیون باشه مردم بخرن چون قیمتش پایینه فکرمیکنین بده اما عالیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علی شاهوردی

    ۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان من IX35 دارم چون مشکل مالی خوردم مجبورم بفروشمش .
    S5 تصمیم دارم بخرم ولی واقعا مرددم !
    نظر شما چیه ؟ چی پیشنهاد میکنید شما ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سيروس

    ۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    علی اقا مردد نباش بخر ایشالا که خیرشو ببری
    ماشین معرکه یه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی شاهوردی

    ۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سیروس جان ممنون از راهنماییت ولی بیشترین تردیدم بابت گیربوکس دستی بودنشه و چینی بودن ماشین که شنیدم خیلی زود اتاقشون به صدا میوفته !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سيروس

      ۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (18 ديدگاه)

      سلام علی اقای عزیز
      علی آقا میشه بگی از کجا شنیدی ماشینی که هنوز نیومده اتاقش به صدا افتاده
      شما اگه درست باهاش برخورد کنی سالها برات کار میکنه
      همه ماشینها همینه ماشین آمریکایش هم اگه بخوای هواشو نداشته باشی خراب میشه و عمر مفیدش کم میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. جلال

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    با سلام
    من حدود بیست روزی هست این ماشینو تحویل گرفتم ولی فقط تا حالا باهاش حدود400 راه رفتم ماشین از نظر شتاب وکشش حرف نداره وفراتر از قیمتشه از نظر آپشنها ماله من همش درسته فقط فلش خور داخل داشبور کار نمی کنه که ظاهرا فقط برا شارژه(با توجه به اینکه داخل داشبورده حدس میزنم فقط ماله شارژه) در مورد خالی کردن باتری هم من که مشکل نداشتم ولی هم می تونه از بست باشه چون کمی گشاده برای سر باتری بعبارتی باتری خالی نمیشه فقط اتصال شله هم ممکنه از لامپ داخل صندوق عقب باشه چون ماله کنه یکسره روشن بود که فعلا لامپشو د رآوردم تا درفرصت مناسب ببرم درستش کنن .در موردعدم پخش فایل تصویری مال منم همینطوری بود وارد قسمت ستینگ شدم وآیکون بریک را غیر فعال کردم درست شد .درخصوص حرکت گهواره ای هم که برخی دوستان اشاره کردن هم بخشیش مربوط به ذات ماشینهای شاسی هست ولی اگه چرخها هم میزون نباشه تشدید میشه من بردم نمایندگی تنظیم کردن خیلی بهتر شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. کیارش خورشیدی

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام و ادب خدمت اقای سام کاویانی و تشکر بابت مطالب بسیار زیبای ایشان
    سوالی داشتم
    مطالب نگران کننده ای بابت توربو در سایت های مختلف به چشم می خورد
    البته بعضی ها هم خیلی تعریف می کنند
    خلاصه من اخرش نفهمیدم داشتن توربو (غیر از افزایش شتاب و….). از جهت نگهداری برای این ماشین و ماشین های دیگر دردسر ساز است؟؟
    درست است می گن استهلاکش بالاست؟؟؟؟
    خلاصه مطلب اینکه این توربو فردای روزگار باعث مشکل می شه یا اگر بنزینسوپر همیشه بزنید
    مشکلی پیش نمی اید؟؟
    کلا اگر لطف کنید نظر خودتان رو در مورد موتور ماشین و این سیستم توربو بگید خیلی خیلی ممنون می شم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. pok

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    تویوتای ژاپن، بزرگترین خودروساز جهان، در نظر دارد به صورت جدی وارد بخش تولید
    (( موتورهای توربو)) شود.

    کارشناسان عقیده دارند در آینده طیف گسترده ای از موتورهای بنزینی و دیزلی تویوتا با هدف افزایش قدرت و کاهش میزان مصرف سوخت به فناوری توربو شارژ مجهز شوند. جدیدترین موتور مجهز به فناوری توربو شارژ تویوتا یک موتور ۸NR – FTS به ظرفیت ۱.۲ لیتر است که بر روی خودروی باز طراحی شده آریس نصب خواهد گردید. این خودرو علاوه بر سامانه توربو شارژ دارای یک خنک کننده اگزوز است و گفته می شود که شتاب آن تا حد قابل توجهی بهبود یافته است.

    البته این شرکت دست از تولید خودروهای هیبریدی نیز نکشیده و در نمایشگاه نیویورک اقدام به رونمایی RAV4 هیبریدی به عنوان هشتمین خودروی بنزینی برقی خود نموده است. با این وجود میزان تقاضا برای مدل پر فروش پریوس به دلیل کاهش بهای نفت افت کرده است.

    بایستی گفت این روزها با سخت تر شدن قوانین آلایندگی مصرف سوخت فناوری توربو جایگاه ویژه ای در صنعت خودرو پیدا کرده و خودرو سازان بسیاری از آن برای تولید محصولات جدیدشان استفاده نموده اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمید

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام یک ماهه ماشین تحویل گرفتم رنگ در صندوق عقب خود به خود داره میره خیلی تعجب کردم اصلا به چیزی برخورد نکرده .دوستان نظری دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زضا

      ۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مشکل مربوط به خودروی چینی و این حرفا نیست. در سالهای اخیر کیفیت رنگ محصولات کرمان خودرو اینجوری شده. سالن رنگشون مشکل داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. مجتبی

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دیگه چه انتظاری داری ازش ماشین چینی دیگه همینه . امروز رنگش میره فردا گیربکسشه پس فردا توربوه و موتورشه . هرچه اشغاله وارد کشور میکنند به اسم ماشین خارجی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا حمید لطف کنید یک عکس از قسمت رنگ پریدگی بگذارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. pok

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    حمید جان شک نکن یک نفر رفته سراغ ماشین عزیزت ترتیبش داده.وگرنه چور میشه رنگ خود به خود اونم ظرف مدت یکماه بره .
    به نظر من یا کار عمدی یک نفر هست.
    یا به علت شدت اب کارواش این اتفاق افتاده.
    و دلیل سوم هم اینکه ماشین در خود نمایندگی جاده مخصوص خورده.یواشکی رنگش کردند کارمندان بخش تحویل.
    شما ماشین ببر پیش یک صافکار حرفه ای بهت نظرش رو بگه
    اصلا هم نگران نباش.ماشین شما گارانتی داره

    راستی اقا مجتبی.برادر گلم
    مگر هر چی اشغال نبود به اسم ماشین فرانسه از طرف ایرانخودرو به خورد من و تو دادند.
    حالا چرا گیر دادی به ماشین های چینی !!!!
    انصافا کیفیت ماشین های ساخت داخل خوبه؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. جلال

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    با سلام
    امروز فرصت شد یه دوری با ایکس60زدم انصافا قابل قیاس با اس5 نیست فرمون به مراتب سفت تر دنده ها نسبت به اس5سفت جا میرفت صدای موتور بیشتر وشتاب که اصلا قابل مقایسه نبود امکانات هم که خیلی پایین تر ازاس5 بود فقط می مونه تفاوت قیمت 20میلیونیش که کمی جای تامل برای خریدار داره که به نظر من با توجه به اینکه وقتی از اس5 سوار ایکس60 میشی دقیقا مثل اینه که از یه ماشین کاملا معمولی سوار یه ماشین نیمه لوکس شدی ارزششو داره تا ببینیم در دراز مدت اس5 چطور امتحانشو پس میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. POUYA

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید من 1 ماه هست که این ماشینو تحویل گرفتم ب نظر من از نظر کیفیت خیلی بهتر از ماشین های ایرانی هستش و از نظر قیمت خیلی با صرفه تر از خودرو های کرهای و ژاپنی هستش من که ازش خیلی خیلی راضیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. جلال محمدی

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از اسفند تا الان دارمش و تجربه 8000 کیلومتر رانندگی باهاش دارم این خودرو فقط ظاهرش خوبه نسبت به ماشین های چینی ماشین راضی کننده ای است ولی متاسفانه کیفت داخل ورنگ بسیار ضعیف است در سرابالایی ها هم صدای گیربکس بلند میشه نمی دونم جطور توربو خلاصه ادم هر چه قدر پول بده آش میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ReZa @r@s

      ۱۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام آقای جلال محمدی یه راهنمایی از شما می خواستم نسبت به تجربه ی رانندگی که تو این ٨٠٠٠کیلومتر با جک داشتید اگه الان بخواید تصمیم برای خرید خودرو بگیرید دوباره سراغی ازجک s5 می گیرید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. علی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام من تا حالا دو نوع از خودروچینی استفاده کردم حد اقل تا اینجا راضی هستم و فکر میکنم نسبت به محصولات ایرانخودرو و سایپا بهتر و راضی کننده است هیچ وقت نیاز به استفاده از گارانتی نداشتم ولی محصولا ت د اخل اینجوری نیست یکسال باید تو گارانتی بخوابی اگه درست جواب بدن . ولی خوب همه جا نمایندگی و خدمات هست البته ان دو خودرو چینی از محصولات مدیرانخودرو بوده البته معنی این حرفها این نیست که بگیم بدون ایراد بوده نه ممکن است ایراد داشته باشه برای من پیش نیامده حالا هم به جک اس 5 ثبت نام کردم لطفا انهایی که استفاده کردن نظر بدن . لازم به دکر ضعف رنک خودرو چینی در قسمت سپر بوده ان هم بخاطر پلاستیکی بودن سپر میباشد که متاسفانه تا حالا نه مدیرانخودرو و نه کرمان موتور برای رفع این مشکل اقدام نکرده و خلاصه بگم شما 75 میلیون پرداخت میکنید توقع نداشته باشید شبه کیا اسپورتیچ باشد به اندازه پرداختی بهره میبری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. منا صادقیان فر

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من خیلی تحقیق کردم و بالاخره ماشین جکs5 ثبت نام کردم باید بگم که البته ماشین خیلی خوبیه چون یکی از همکارای برادرم خریده بود و من این شانس و پیدا کردم که یه چند دقیقه ای رانندگی کنم به نظر من عالی هستش و اگه به دنبال یک ماشین خوب هستین حتما بخرید،ولی یه چیزی که هست اینه که شما هر جا توی این مملکت که برین و بخواین این ماشین و بخرید یه عالمه ادم دلال توی این نمایندگیها افتادن و شما رو دوره میکنن و بدون هیچ گونه اطلاعات فنی و فقط با حفظ کردن چندتا اپشن مدام به شما از خوب بودن این ماشین میگن و وقتی که شما ثبت نام کنین دیگه بقول معروف خرشون از پل رد میشه و دیگه هیچ کاری با شما و هیچ کس ندارن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شیطون نکنه نمایندگی از خودتونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. علی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان علاقه مند به موضوع خودروی جک اس5
    من خودروی جک اس 5 سفید رنگ را در اواخر اردیبهشت تحویل گرفتم و قبل از آن هم خودروهای سایپا و ایران خودرو را داشتم. در طول این مدت حدود 4000 کیلومتر هم با آن رانندگی کرده ام (علاوه بر استفاده های شهری دو مسافرت شیراز و زنجان را تا به حال با آن داشته ام) و به نظرم تا به اینجای کار نه تنها موردی نداشته بلکه بسیار بسیار فراتر از چیزی بوده که در قبل از تحویل از آن انتظار داشتم و امیدوارم این خودرو همین کیفیت را در سالهای آینده و در طول استفاده داشته باشد که به نظر می رسد با توجه به شرایط گارانتی آن (3 سال یا 100000 کیلومتر کارکرد) این موضوع دور از واقعیت نباشد.
    زمان ثبت نام من در 16 آذر ماه سال 1393 متاسفانه امکان بررسی این خودرو از دارندگان وجود نداشت (چراکه در آن موقع هنوز خودرویی تحویل نشده بود) و فقط با استناد به مشخصات خوب این خودرو و تحقیقات اینترنتی اقدام به ثبت نام کردم ولیکن با گذشت زمان شاهد تردد این خودرو در سطح شهر ها هستیم که به نظرم این موضوع برای کسانی که به دنبال خرید این خودرو می باشند امتیازی مثبت بوده و می توانند شرایط خودرو را از دارندگان آن جویا شوند و با دید بهتری اقدام به خرید نمایند. در مجموع امیدوارم هر کدام از هموطنان که به دنبال این خودرو هستند بتوانند مانند من لذت خوبی از رانندگی با آن در پیش رو داشته باشند.
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. جلال

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    با سلام
    امروز تواس5 موردی نظرمو جلب کرد دوستان اگه اطلاعاتی دارن بگن:
    روی داشبور قسمت شاگرد هیچ جایی برای خروج ایربگ پیش بینی نشده یعنی اگه ایربگ عمل کنه کله داشبورد باید عوض بشه به نمایندگی زنگ زدم اول که اصلا جا خوردن بعد از کمی بررسی تایید کردن که باید کل داشبورد عوض بشه واقعا اگه اینطوری باشه خیلی هزینه بر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. جهانبخش

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    خدمت دوستانی که ماشین را تحویل گرفتن یه سوال داشتم بدون از تعصب لطفا
    کشش وقدرت ماشین اس 5 تو سربالای وگردنها چطوره آیا کم نمیاره چون جادهای ما کوهستانی است من این ماشینو دیدم خیلی خوشم امد میخوام ثبت نام کنم با سپاس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      توی سربالایی کشش نداره و گیربوکس هم به زوره میوفته که البته این توی ذات خودروهای چینیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. سید موید زمانی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام و عرض خسته نباشید من قبلا لیفانx60داشتم و الن از این ماشین خریدم ومیتونم به جرعت بگم این ماشین خیلی از x60بهتره هم از نظر ایمنی وهم از نظر خوبی متور و هم از نظر جادار بودن اونایی که میخان بخرن با اطمینان تمام بخرن چون من از این ماشین خیلی راضیم
    باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. بختیار

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان عزیز درود به همتون کشور چین کپی برداره وتاریخ ماشین سازی و کپی برداریش بعداز ما بوده این از این گول سنسور یا چند تا آپشن فانتزیشو نخورید من تقریبا 50ماشینو تا حالا روند و تحصیل کرده خارج وداخلم میخام اینو بگم عزیزان چین تکنولوژی ساخت ماتریلش چه از لحاظ فولاد و ذوب آهن چه از لحاظ مواد پتروشیمی بسیار کیفیت فولاد وفلزش پایینه حتی از ما ما 50سال پیش تگنولوژی فولاد را از روسها یاد گرفتیم و الان تکنولوژی فولاد اسفنجی را توی دنیا داریم چین هنو ندارش از ایتالیا کمک میگیره این تا اینجا دادش نیروگاه اتمیشون که روسها یکی برا ونا همزمان با ما زدند من باشون سر یه کلاس توی روسیه بودم خداییش کشور ما از لحاض ایران ترانسفو کابل سازی و…. متالوژی و … واستاندارد های وزارت نفت و برق در تمام زمینه ها ما از ترکهاو چینی ها و عرب ها خداییش صد پله بالا تریم خدایی گفتم
    حالا عزیزان اینقدر تکنولوژی رنگشون پایین تره که من دیدم تو ماشین های چینی رنگ سپرشون زود پوسته میکنه این تازه تکنولوژی رنگ وپلاستیکشه معلوم توی موتور ومیلنگ و شاتون بلبرینگش چیه
    واقعا غیرتم پرپر شد بچه بختیاری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      با سلام خدمت هموطنان گرامی و به خصوص جناب بختیار
      از قدیم بزرگان گفته اند که به عمل کار برآید…
      اینکه بشینیم یه گوشه و فقط بخواهیم از پیشرفتهای دیگران ایراد بگیریم به نظر من کار پسندیده ای نیست و هیچکدام از ملتهای موفق هم در طول تاریخ، راه پیشرفتشان از این مسیر نبوده است. کشور ما ایران نیز در زمینه های بسیاری خوش درخشیده است و در بسیاری از زمینه ها نیز فقط ماجرای آواز دوهل از دور شنیدن را دارد.
      چین با اینکه به تازگی در زمینه خودرو فعالیت خود را شروع کرده ولی مانند سایر پیشرفتهایش در زمینه های دیگر، در این زمینه نیز در حال خوش درخشیدن می باشد. حداقل کیفیت مناسب تعدادی از خودروهای چینی موجود در کشور موید این مطلب می باشد.
      بهتر است همگی ما همت و غیرت خود را برای اعتلای نام ایران و ایرانی به خرج دهیم چراکه دنیا در حال پیشرفت سریع بوده و هیچ ملتی منتظر ما نمانده و نخواهد ماند.
      موفق باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. علی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز من هنوز اونقدر پول دار نشدم که جنس آشغال بخرم قطعا همه هم این جمله رو شنیدید فقط برای یادآوری عرض کردم خدمتتون. یاعلی,,,

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علیرضا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    من قبل تحویل s5 بخاطر مشکلی که با کرمان موتور داشتم قصد فروش داشتم خیلی تحقیق کردم که با 80 تا چی مینونم بخرم باور کنید هیچ گزینه ای پیدا نکردم که هم صفر باشه هم چینی نباشه و بتونه مثل اس5 منو راضی کنه بعضی دوستان فراموش میکنن که ما داخل ایران زندگی میکنیم و نظرات خاصی دارن من قبلش 2 سال جی 5 دنده ای داشتم با 43 هزارکارکرد واقعا ازش راضی بودم .بهر حال مشکلم حل شد و ماشینو نگه داشتم الان هم خیلی ازش راضیم و دارم ازش لذت میبرم کافی چند ساعتی باهاش رانندگی کنید تا باورتون بشه .بزرگترین مشکل این ماشین نه خود ماشین بلکه کرمان موتوره که هیچ احترامی برای مشتریاش قائل نیست از من به شما دوستان نصحیت که تحت هیچ شرایطی به این شرکت اعتماد نکنید و از حق و حقوق خودتان بعنوان مشتری کوتاه نیاد .و فریب چرب زبانی نمایندگیها را نخورید .گردانندگان این شرکت علیرغم اعتماد و استقبال مشتریان که البته بخاطر شرایط خاص کشوره بسیار بی تجربه ودروغگو هستن من قبل از خرید اس 5 نزدیک 2 سال در نت تحقیق کردم و این خودرو بسیار خودرو مناسب و خوبیه و جواب پس داده در کل ایرادات زیر امکان وجودشون هست که شانسیه:
    1- صدای خفیف زوزه گیربکس که مربوط به ذات گیربکس و ایراد فنی نیست
    2- امکان خرابی فرمان برقی که موردی بوده
    غیر از این موارد ایراد فنی خاصی در سایتهای چینی پیدا نکردم که زوزه گیربکس هم با ایمیلی که به شرکت اصلی زده شده مرتفع شده و موردی مشاهده شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. pok

      ۱۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام به علیرضا عزیز و تمام دوستان ارجمند سایت محبوب پدال
      علیرضا جان واقعا از خواندن کامنت شما لذت بردم و خیلی ممنونم که لطف کردی اطلاعات خودت را. در اختیار ما گذاشتی

      برادر گلم: میشه توضیح کاملی ازمشکل شما با کرمان موتور شرح بدید؟(البته هدف از پرسش فضولی نیست بلکه منظور مطلع شدن از تجربه شماست.تا به درکی بهتری نسبت به این کمپانی دست پیدا کنیم.تا سرمان کلاه نره)

      درضم:امکانش هست نام چند تا سایت خارجی که اطلاعاتی در مورد ماشین مزبور که شامل نظر کاربران هم باشه به نام ببرید

      در اخر.
      بحث گیربکس اگر حل شده پس چرا هنوز به صورت موردی مشاهده میشه؟؟
      (طبق فرمایش شما در کامنت)
      خرابی فرمان برقی. هم بی برو برگرد. می تواند منجر به مرگ شود به خصوص در سرعت ها بالا
      این مشکل اگر هست.شما چطور اقدام به خرید خودرو کردید ؟؟
      امکانش هست بیشتر توضیح بدید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. ReZa @r@s

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دوستان من که بعداز گذاشته 2ماه از ثبت نام s5امروز انصراف دادم بیشتر بخاطر صدای گیربکس اس5 که اکثر خریدارها این مشگل او داشتند در ضمن توربو نیز نگهداری میخواد که من از پسش بر نمیام،چینی سوار نبودیم دوبار میریم سمت محصولات هیوندای موفق باشید. بحرحال ماشین چینی دیگه هر کسی هم برسه میخواد حرفشو بزنه.اونم از کرمان موتور که فقط میخوان پولو بگیرند و دیگه تمام??? کدام گارانتی اصلا دیگه شمارو نمیشناسن!!!!! حتی بعنوان مشتری در ضمن کیفیت رنگ هم خیلی پایین تو محصولات کرمان موتور حتی در حد ایران خودرو هم نیست .به امید روزهای خوش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. فرشاد

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست من شما به سایپا اطمینان داری؟
    به ایران خودرو چی؟
    اطلس خودرو؟
    ایرتویا؟
    دیار خودرو (مخصوصا مشهد)؟
    اخه برادر من کدوم از این شرکتای ایرانی که تو کار خودروان قابل اعتمادن؟ولی باز بین اینا کرمان موتور حداقلش از سایپا و ایران خودرو و بهمنو دیار خیلی بهترو قابل اعتماد تره.
    سایپا با اون قیمت چانگاناش که هی زیاد کردو یه ماشین 1600 رو به مردم با قیمت چندبرابر انداخت اونم با چند ماه تاخیر . در حالیکه کرمان خودرو حداقل اس فایوش تا الان تاخیر نداشته. اون از بهمن خودرو که گارانتیو که تو قرارداد 3 ساله نوشته شده بود به دوسال تغییر داد . برعکس کرمان خودرویی که شما بهش اعتماد نداری که گارانتیشو افزایشم داد . یا دیار خودرویی که هنوز یه ماشینم به ملت نداده و کلاه برداری نمایندگیشم قبول نمکنه و….
    دوست من تو این بازار خراب ماشین تو ایران و وجود شررکتایی که هدفشون خالی کردن جیب مردمه کرمان موتور یکی از قابل اعتماد تریناس.
    در ضمن حداقل در رابطه با j5 من از هرکی که داشته پرسیدم در برابر پولی که داده راضی بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. علی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    در نظر بگیرید S5 رو سایپا یا ایران خودرو طراحی و تولید کرده چقدر به اعتبار این دو شرکت افزوده میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. بهزاد

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام و ضمن احترام به نظرات متفاوت کلیه عزیزان، به نظر بنده آنچه در این شرایط بی ثبات اقتصادی خصوصا برای قشر حقوق بگیر جامعه وجود داره اینه که در زمان نیاز به پول شما بر احتی بتونی ماشین را بفروشی و به پولت برسی!..آیا خودرو های چینی بطور اعم در این آشفته بازار خودرو چنین نیازی را برآورده میکنه!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مینا

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظر من هر ماشینی رو فقط یک الی دو میلیون بخوای زیر قیمت بدی.همین دلالان عزیز سریع ازت می خرن.اگر خدای نخواسته محتاج پول باشی.
    اما.اگر بخوای به قیمت ماشینت رو بفروشی مشتری کمی سخت پیدا می شه.
    بله.ماشین های چینی محبوبیتش به اندازه ماشین های ایرانخودرو و سایپا نیست.
    اما با توجه به تولید ماشین های چینی در کمپانی های ساخت داخل مطمین باشید بازارش هر سال از سال قبل داغ تر می شود.
    در عین حال باید توجه داشت.هدف شما از خرید ماشین چیست؟؟؟.
    اگر دنبال ماشینی هستی که سریع فروش بره.حتما پراید بخر(حتی اگر میلیاردر هم هستی)
    اگر دنبال ماشینی هستی که بهت لذت و تنوع بده باید ماشین های خارجی بخری.حالا باتوجه به بودجه ات از چینی تا اروپایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. جلال

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    با سلام
    دیروز در حین رانندگی ناگهان چراغ قرمز رنگی پشت آمپر روشن وبلافاصله خاموش شد همزمان صدای آژیری هم یک لحظه شنیده شد تو دفترچه راهنمای ماشینو که نگاه کردم دیدم چراغ مربوط به سیستم کنترل سرعت هستش! مگه این سیستم رو ماشین نصبه؟دوستان اگه اطلاعاتی دارن لطفا راهنمایی کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فربد

      ۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (15 ديدگاه)

      بله هست و فیلمش هم درآپارات هست

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا