خودروهای چینی

نیم‌نگاهی به جک S5، چینی تیزپای

اگر سابق بر این خودرویی از چین را در کنار رقبای کره‌ای و ژاپنی‌اش قرار می‌دادیم، سبک طراحی و نیز کیفیت مونتاژش این امر را به ما گوشزد می‌کرد که با محصولی پیش‌پاافتاده مواجهیم؛ فرآورده‌ای از یک صنعتگر کم‌تجربه. اما چند سالی است که این روند رفته‌رفته در حال تحول است و سازندگان این کشور یاد گرفته‌اند که هم کپی‌کاران خوبی باشند و هم آموخته‌های نوین طراحی را در محصولاتشان به کار بندند. چنانچه سیر پیشرفت سال‌های اخیر خودروسازان این کشور را رصد کنیم این نکته را درمی بابیم که خط تمایز ساخته‌های نوین این اقلیم با رقبای غربی و آسیایی‌اش به‌تدریج در حال محو شدن است، لااقل از جنبه‌های ظاهری نشانه این امر کاملاً هویداست گرچه به لحاظ عملکرد، فاصله‌ها هنوز بسیار است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
در حال حاضر بازار خودروهای کراس‌اوور کشور به‌طورکلی به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش بالایی آن در تسلط انواع وارداتی می‌باشد که اکثریت آن‌ها بهایی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان دارند. قسم دیگر آن که نمونه‌های مونتاژ داخل را دربر می‌گیرد، زیر سیطره مدل‌هایی است که بیشترشان چینی هستند. این‌طور می‌توان گفت که در نیم دهه اخیر، بازار کراس‌اوورهای زیر ۱۰۰ میلیونی ایران، کمابیش در اختیار این دسته بوده است. گرچه این مدل‌ها از لحاظ ویژگی‌های آفرودی بسیار ضعیف بوده و تنها از نمایی مشابه با یک SUV بهره می‌گیرند، ولی این امر از اهمیت چندانی برای آن دسته از مشتریان برخوردار نیست که اولویت نخست آن‌ها برای خرید یک محصول ظاهر آن است نه باطنش. البته این گروه در گزینش خود تا حدودی هم محق است زیرا کمتر برایش پیش آمده که برای سیر و سیاحت هم که شده سری به صحرا و بیابان زند! بگذریم.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
در حال حاضر شاید بتوان جیلی X7 را از نخستین کراس‌اوورهای چینی دانست که لااقل از جنبه‌های ظاهری و نیز ویژگی‌های فنی، از مشخصاتی نزدیک با همتایان کره‌ای خود برخوردار است. اما در آینده‌ای نزدیک این خودرو با رقیبی جدی مواجه خواهد شد که هم از او زیباتر است و هم به‌مراتب ارزان‌تر. نام کامل این همتای تازه‌وارد JAC EAGLE S5 می‌باشد که توسط نماینده ایرانی آن به تیزپا ملقب شده است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
خودروی S5 یکی از محصولات جدید شرکت JAC می‌باشد. این مجموعه در سال ۱۹۶۴ میلادی در ایالت ANHUI (آنهوی) چین بنا نهاده شد. مالکیت این گروه صنعتی کماکان در اختیار دولت چین است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی در همان محلی مستقر است که رقیب وطنی‌اش چری در آن قرار دارد. تا مدت‌ها، این مجموعه تنها به تولید وسایل نقلیه تجاری می‌پرداخت و این خودروها را نیز با نام GIANGHUAI روانه بازار می‌کرد. ناگفته نماند که به مدت طولانی این شرکت به همین نام خوانده می‌شد.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
برای نخستین بار در اواخر دهه ۹۰ میلادی، این خودروساز تصمیم گرفت که وارد عرصه متفاوتی از بازار شود، به همین خاطر در سال ۲۰۰۰ میلادی شروع به تولید مدل‌های SUV و MPV نمود. پس از مدتی و در سال ۲۰۰۷ میلادی این شرکت موفق شد که مجوز ساخت خودروهای سواری را از دولت چین دریافت کند.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
با این وجود، کمپانی مذکور همچنان به‌عنوان یک تولیدکننده کامیون شناخته می‌شد. از آنجایی که این شرکت پیش از اینکه مجوز ساخت خودروهای سواری از دولت کسب نماید، با خودروسازی هیوندای جهت توسعه محصولاتش همکاری داشت، لذا بدیهی بود که مدل‌های روز این شرکت را مبنای تولیدات آینده خود قرار دهد. برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی، این کمپانی شروع به مونتاژ مدل‌های MPV شرکت هیوندای نمود اما به تولیدشان در سال ۲۰۰۷ میلادی خاتمه داد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
قبل از آنکه شرکت JAC به مونتاژ خودروهای MPV ساخت هیوندای پایان دهد، لااقل دو مدل از خودروهایش را بر مبنای فنّاوری هیوندای تولید می‌کرد که مهم‌ترین آن کراس‌اوور REIN بوده است. شرکت هیوندای تا مدت‌ها درصدد این بود که با شرکت JAC اقدام به سرمایه‌گذاری مشترک نماید ولی این طرح به دلایل کاملاً نامشخصی به مرحله اجرا درنیامد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
در حال حاضر در تأسیسات تحت تملک این کمپانی مدل‌های سواری چون J2،J3،J4،J5،J6 و J7 و کراس‌اوورهای S1،S3،S5 و چند مدل MPV تولید می‌شود. کل مجموع تولیدات این شرکت در سال ۲۰۱۲ میلادی معادل ۴۴۵/۰۰۰ دستگاه بوده است. علاوه بر این کمپانی JAC با موسسه پنین فارینا ایتالیا و شرکت میتسوبیشی ژاپن هم همکاری دارد. هم‌اکنون یکی از مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در تورین ایتالیا و دیگری نیز در توکیو ژاپن مستقر است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
خودروسازی JAC درزمینهٔ ساخت خودروهای الکتریکی هم فعالیت دارد و چندی پیش اولین سری از این نوع خودروها را به کشور آمریکا صادر نمود. این مدل JAC J3 (IEV) یا همان توجوی سدان با پیشرانه الکتریکی می‌باشد، که چندی سالی است که نمونه بنزینی این خودرو در کشورمان عرضه می‌شود. تاکنون تولیدات این شرکت به ۱۰۰ کشور دنیا صادر شده است که بیشترشان را کامیون‌های سبک در برمی‌گیرد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
خودروی JAC S5 برای نخستین بار در ماه مارس سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار چین معرفی شد. پیش از آن، تنها کراس‌اوور تولیدی شرکت JAC مدل REIN یا S1 بوده است. خودروی S1 بر مبنای نسل اول هیوندای سانتافه طراحی شده است و اگر چنانچه از چراغ‌های پشتی این خودرو صرف‌نظر کنیم به لحاظ شکل بدنه کاملاً مشابه با آن است. پروژه ساخت REIN هم بر اساس موافقت‌نامه‌ای صورت گرفت که پیش از آن بین JAC و هیوندای بسته شده بود و مانند برخی از دیگر برندهای چینی یک کپی غیرقانونی نیست!

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
طراحی قسمت جلوی S5 شباهت بسیاری با هیوندای IX35 دارد و می‌توان گفت که کاملاً از آن الهام گرفته است، در حالی که قسمت پشت آن بسیار شبیه به کراس‌اوورهای آئودی می‌باشد. این امر در داخل خودرو هم نیز صادق است و موارد تشابه بی‌شماری در این بخش با هیوندای IX35 مشاهده می‌شود. داشبورد آن نیز به رنگ مشکی پیانو بوده و از مواد نسبتاً باکیفیتی هم در آن استفاده شده است. تریم داخلی این خودرو هم به رنگ نارنجی و مشکی است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
این مدل با پیشرانه‌ای ۲ لیتری به بازار کشورمان وارد می‌شود که مجهز به سیستم توربو شارژر می‌باشد. توان این موتور معادل ۱۷۴ اسب بخار بوده و خروجی گشتاور آن هم برابر با ۲۳۵ نیوتن متر است. این ارقام تا حد زیادی مشابه با همتایان کره‌ای آن از جمله کیا اسپورتیج و هیوندای IX35 است. این مدل به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم از گیربکس ۶ دنده دستی سود می‌برد که تکنولوژی به کار رفته در آن متعلق به کشور آلمان است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
از لحاظ ایمنی نیز این مدل- بنا به ادعای وب‌سایت شرکت خودروسازی JAC- توانسته است که آزمون‌های موجود در موسسه ایمنی US-CNAP و نیز انستیتو بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) و همچنین سازمان استانداردهای ایمنی وسائل نقلیه فدرال آمریکا (FMVSS) را با موفقیت پشت سر نهد. نمونه‌های از این خودرو که قرار است روانه بازار کشورمان وارد شود به‌طور استاندارد به ۲ کیسه هوای ایمنی مجهز است، در حالی که برخی مدل‌های عرضه شده در چین مجهز به ۴ ایربگ می‌باشند.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
در حال حاضر خودروی جک S5 با نرخ مصوب ۷۳.۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. بدیهی است که این نرخ با توجه به طرح کلی خودرو و همچنین آپشن های موجود در آن بسیار وسوسه‌انگیز است.. هم‌اکنون مهم‌ترین رقیب این خودرو در بازار ایران خودروی جیلی X7 می‌باشد که از پیشرانه‌ای ۲.۴ لیتری بهره می‌گیرد که توانی معادل ۱۶۲ اسب بخار را به ارمغان می‌آورد. بهای جیلی نیز معادل ۱۱۲.۹ میلیون تومان برای مدل‌های ثبت‌نامی است که در حدود ۳۹ میلیون تومان گران‌تر از جک S5 است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014

مشخصات فنی

نوع موتور: ۴ سیلندر خطی و بنزینی، توربو شارژر (DOHC-16V)
حجم موتور: ۱۹۹۷ سی‌سی
توان: ۱۷۴ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۲۳۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور/ دقیقه
جعبه‌دنده: ۶ سرعته دستی
سرعت: ۱۸۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۷ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون استرات با فنر حلقوی
سیستم تعلیق عقب: مستقل

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۷۵/۱۸۴۰/۱۶۸۰ میلی‌متر
فاصله دو محور: ۲۶۴۵ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۵۸۰ کیلوگرم (در وب‌سایت اصلی شرکت ۱۵۰۵ کیلوگرم ذکر شده است)
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۶۰ R 17

ایمنی

دو عدد کیسه هوای ایمنی
سیستم ترمز ABS
سیستم ترمز اضطراری EBA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل کشش TCS
سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC
سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
مجهز به سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

برخی از تجهیزات این خودرو

تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت
آینه جانبی برقی همراه با گرم‌کن
روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو
کامپیوتر سفر
صندلی‌های چرمی
پوشش چرمی فرمان
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان
سیستم صوتی+MP5 + خروجی AUX،USB،IPOD + بلوتوث
۶ عدد بلندگو
سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌های خودرو (TPMS)
سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)
خروجی پاور ۱۲ ولت
فرمان الکترونیکی + SERVOMOTOR
سنسور دنده عقب
تهویه مطبوع اتوماتیک
چراغ‌های مه شکن جلو و عقب
آنتن شیشه‌ای
چراغ‌های عقب LED

قیمت

در ایران: ۷۳.۹ میلیون تومان (ثبت‌نام از نمایندگی‌های شرکت)
در چین: ۸۹,۸۰۰ الی ۹۹,۸۰۰ یوآن (برای مدل‌های ۲ لیتری با تنفس طبیعی)

[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۵۸۸ دیدگاه‌ها

  1. اشكان

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت حضار محترم یه جمع بندى کلى میخوام بکنم نسبت به نظرات خودم و دوستان:کلاً ٣ دسته از دوستان میان حالا یا نظرها رو فقط میخوانن یا نظر میدن ١) افرادى که ثبت نام کردند٢)افرادى که میخوان صبت نام کنند٣)افرادى که چینى هاى مشابه دارن که خودم جز افرادى هستم که فروردین ماه ثبت نام کردم
    ١)ماشینهاى داخلى که توسط شرکت هاى دولتى تولید میشوند اخیراً اکثر قطعاتشون چینى است ولو که خودشون اصلاً رفتن با مارک خودشون خودرو چینى وارد کردند پس بهتره بجاى اینکه خودروى فرانسوى با قطعات چینى سوار بشیم همون چینى سوار بشیم.
    ٢)در حال حاضر درسته که اسم خودروى چینى به خوبى گفته نمیشه ولى نسبت به تولیدات ایرانى بهتره و تا زمانى که نرونین متوجه نمیشید هر چند که چین خیلى پیشرفته تر از ایران هست و تا چند سال اینده موى دماغ خیلى از برندهاى مطرح دنیا میشود.
    ٣)بعضى از دوستان که بخاطر تحریم دست نگه داشتن به امید اینکه ارزان شود باید بگویم از لحاظ من تغییرى نخواهد کرد ولى اگر فرض را هم بر مبناى تغییر بگذاریم انقدر تدریجى خواهد بود که در زندگى روزمره احساس نخواهد شد ونکته جالب تر از انکه خودشان با تمام سعى تلاش شبانه روزى باعث تحریم شدن و سوبسیدها را به بهانه اینکه چرا به دولت فشار بییاید مگر مردم نیستند وباید به مردم فشار بیاد و حالا هم خودشان سعى بر رفع تحریم ها دارن و دودش باید تو چشم من و شما بره
    خلاصه تو این مملکت من چشمم اب نمیخوره کارى بکنن که مردم در رفاه باشن…
    ۴)از لحاظ مقایسه با هیوندا توسان بخاطر شباهت زیادش نمیشه گفت کار درستى هست چون واقعاً توسان خیلى بهتره و در ضمن پولش هم خیلى بهتره ولى یه سرچى بکنین تو رنج قیمت ٧٠ الى ٨٠ میلیونى ماشینهاى دست چندم نظیر مزدا ماکسیما مگان و غیره گیرتون میاد که حداقل چندین سال وچندین هزار کیلومتر کا کردن و گارانتى هم ندارن و تازه افتادن رو خرج و شما ٨٠ میلیون پول دادى که لذتشو ببرى اقا مکانیکه لذتشو میبره بعدشم تازه میفهمى که چقدر گرون خریدى.
    ۵)طبق نوشته هاى دوستان اگر دست اندرکاران کرمان موتور توجه بیشترى روى رنگ خودرو و خدمات پس از فروش و قیمت تمام شده بذارند براحتى میتونن بازار خوبى بدست بیارن
    بدرود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رامین

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امروز با ما تماس گرفتند برای تحویل خودرو و متاسفانه و در کمال ناباوری وقتی رفتیم در پشت راننده تو رفتگی داشت و همینطور پشت ماشین خط افتاده بود. هیچ کس جواب گو نبود،فعلا تحویل نگرفتیم تا فردا صبح بریم با مدیر عامل صحبت کنیم.. واقعا نمیدونم باید چی بگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین فوق العادس من یه مه خریدمش نرمه دیدش خوبه با این که با سانتافه مقایصه میشه دیدش از صانتافه بهتره ودیدش از سه جا تنظیم میشه شک نکنید پشیمون نمیشید مصرفش عالیه سفیدش خوشگل تره همه چیش عالیه سانرف بزرگی داره و هم رقییب اسپرتیجه دوربین عقب داره تازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. alireza

      ۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دیدش از صانتافه بهتره نه سانتافه پسرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. سيروس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    سانتافه دوست گرامی
    مقایسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سيروس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این خودرو در چین جزو رده 7 از 50 suv محسوب میشه که رتبه خوبی داره
    اینم سایتشhttp://chinaautoweb.com/2015/05/best-selling-sedans-suvs-and-mpvs-in-april-2015/
    میتونید ملاحظه بفرمایید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (46 ديدگاه)

      آقا سیروس اشتباه میکنید این خودرو در رتبه 43 فروش است اون که شما اشتباه دیدی جک s3 است . لطفااطلاعات اشتباه ندهید .
      http://chinaautoweb.com/2015/05/best-selling-sedans-suvs-and-mpvs-in-april-2015/
      چانگان سی اس 35 ردیف 8 است همان که سایپا میفروشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. هاشم میرسعیدی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا دیگه یه لیفان و جک چیه که این همه بزرگش میکنین همشون مثل هم هستن فقط ببینین از قیافه کدوم ماشین خوشتون میاد در ضمن اقای گلریز اگه همونی باشه که توی ایران خودرو بوده کارش درسته ولی دیگه غول نسازین از یه چیز به این کوچیکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. آرمین

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    73 میلیون اصلا نمی ارزه……سوزوکی یا شاسی بلندای دیگه کارکردشون با این قیمت خیلی بهترن…….اشتباهه خردیدش واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سيروس

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (49 ديدگاه)

      خوشم میاد نظرات کارشناسانی که اصن درباره چیزی خبر ندارن بهتر یا بدتر بودنشو اعلام میفرمایند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. هاني

      ۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اتفاقا با ٧٣میلیون یه ماشین شاسی بلند نو می گیری که از ماشینای وطنی که اونام قطعات درجه چندم چینی توش استفاده شده خیلی بهتره یا اینکه فکر می کنی خیلی صنعت خودرو سازی تو ایران پیشرفتس همین ماشین چینی هام بزور وارد می کنن و اگه هم دست دوم بخوای بگیری ماشین ٨یا١٠سال پیش سواریشو به صاحب اولش داده حالا دیگه به خرج افتاده و اصطلاک و اگه هم پول زیادی داری چرا دنبال ماشین چینی هستی البته هر کی نظری داره یه عده فقط می خان پز برند بدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سام

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    متاسفانه بعضی از کسانی که تعریف میکنند به قدری ناشیانه هستند که مشخص هست صرفا جهت تبلیغ این کار رو انجام میدهند و میخوان بازار این ماشین رو داغ کنند و گرنه مقایسه با سانتافه و توسان قیاس مع الفارق هست و بحث هم حتی جایز نیس
    یا این ماشین رو دارن میخوان با این حرکات بازارش گرائنتر شه و بفروشن یا نماینده ای چیزی هستن وگرنه جز کسانیکه تجربه رانندگی اونم بیش از 1 ماه رو دارن , نمیتونن از لحاظ فنی چیزی رو ثابت کنن اونم به شزطا و شروطا و الا ظاهری که هم عکس نشون دهندس هم فیلم و هم همه جا دیگه میشه رفت دیدش
    در کل فقط مسئله ی دوام فنی و خدمات پس از فروش و استهلاک ماشین مطرح هست که متاسفانه تا 2,3 ماه دیگر حداقل معلوم نمیشه و از الان قضاوت جز در ظاهر نمیشه انجام داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببین عزیز دلم من خودم این ماشینو ندارم اما فکر کنم اون ماشینایی رو که مقایسه میکنی باهاش و میگی اونا بهترن این بده قیمتشون دوبرابره فکر کنم از اون بچه هایی هستی که پول تو جیبش میذارن و میگن برو بخر و فرق بین 160 میلیون و 74 میلیون و نمیدونی تو بازار ایران اول فکر کن بعد ایراد بگذار . با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        مهم نیس چی فکر میکنید و فرق یه پست رو با کل کل تشخیص نمیدید و حتی سن طرف مقابل رو که باز مهم نیس
        چون خواننده خودش همه چیز رو میفهمه و با جملات کلیشه ای دیگه کاری از پیش نمیره

        متاسفانه وضع بازار طوری هست که با 80 میلیون ماشین صفر بهتر از این (شاسی بلند و بخصوص از لحاظ ظاهری) فعلا موجود نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. کاوه

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام وخطاب به آقایان آرمین،سام وهاشم آقایان شما لطفا ماشینای کره ای رابزرگش نکنید ونگین که جکs5با ایناقابل مقایسه نیست من هیچ تعصبی به هیچ ماشینی ندارم ولی بگم توحیاط خونمون سه تاازاین کره ای ها هست سانتافه نیوفیس مال بابام ودوتااسپورتیج مال خودم وداداشم همچین مالی هم نیستند وبا اس 5 دامادمون خیلی خیلی قابل مقایسه هستند وبه نظرمن که سوارهمشون شدم ازلحاظ نرمی ورانندگی دلنشین وصدای داخل کابین فرق چشمگیری نداره تازه جکs5ازلحاظ شتاب یه سروگردن ازاسپوریج بالاتره وقیافشم بهتره باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      والا خیلی عجیبه که میفرمایید هم سانتافه دارید هم اسپورتیج ولی مالی نیست اونوقت جک عالیه !!!
      قضاوت نمیکنم که دارید یا نه ولی بالقوه جمله عجیبی هست
      اون 2 تا ماشین تو اروپا و امریکا فروش بالا داره اونوقت مالی نیستن ازون حرفاس
      من نمیگم جک بد هست ولی بحث خدمات پس از فروش و تامین قطعه در سابقه لیفان و همین جک خوب نیس ( نمونه دیدم که میگم) و ممکنه 2 ماه تو یه تامین قطعه بمونید
      و همچنین موقع فروش براحتی آب نمیشه و اینکه موتورش بعد 2 سال به چه استهلاکی بیوفته رو کسی نمیدونه برا همین باید تامل کرد , همین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. مجتبی

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خواهشا کسانی که از این ماشین استفاده کردن نظر بدن .چون خیلی از دوستان داخل این سایتها میان که تصمیم بگیرن . و نقاط ضعف و قوت ماشین مورد نظر را بداناند .اما متاسفانه خیلی ها که نظر میدن حتی ماشین راهم از نزدیک ندیدن چه برسه به استفاده کردن ازش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. کاوه

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سام عزیز من نگفتم جک عالیه ولی گفتم باماشینای کره ای قابل مقایسه هست چون ما هم ماشین کره ای داریم هم جکs5..راجب به قطعه بگم خدمتتون که چون مونتاژ داخله جای نگرانی نیست ولی همین سانتافه نیوفیس بابام واسه چراغ عقبش که شکسته بود فرستادیم از سلیمانیه عراق واسمون آوردند آخه توتهران ازمون خون سیاوش میخواستنددرضمن.درمورد فروش ماشین هم بگم خدمتتون توایران ماشینای بالای50تومان مشتری خاص خودشو میطلبه وربطی به چین وکره نداره باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      خدا خیرت بده پس s5 دارید لطفا کمی از تجربه مثل مصرف سوخت ,, صدای کابین , شتاب , نرمی فرمان و عملکرد گیریبکس بفرمایید چون بنده هم هدفم جز بدست اوردن این اطلاعات نیست
      در ضمن لطف بفرمایید از کارایی سیستم صوتی و مانیتور هم بفرمایید
      ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. اشكان

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت حضار محترم
    لطفاً از کسانى که این ماشین رو تحویل گرفتن یا خریدن خواهشمندم که بیان نظرات و تجربیاتشون در مورد این ماشین بگن تا این دوستان بین چین وکره جنگ جهانى سوم را راه نینداختن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علي

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان و به خصوص کسانی که اخبار مربوط به خودروی اس 5 را دنبال می کنند
    من یک بار دیگه (مورخ 24 اردیبهشت ساعت 11:58) در این سایت برای اولین بار مطلب نوشته بودم. این مطالب را از این جهت می نویسم که شاید برای کسانی که در انتظار تحویل خودرو هستند و یا مردد به جهت ثبت نام بتواند مفید باشد چراکه خودم قبل از تحویل خودرو به چنین توضیحاتی نیاز داشتم.
    در مطلب قبلی نوشته بودم که هنوز خودروی من تحویل نشده ولی کاملاً غیر منتظرانه بعد از ظهر همان روز مطلع شدم خودرو آماده تحویل می باشد (ابتدا اس ام اس آمد و سپس از نمایندگی تماس نیز گرفتند) و از این رو در ساعت 4 بعد از ظهر همان روز برای تحویل آن به اداره تحویل مراجعه کردم. من تا به امروز پراید، پژو پارس، زانتیا و سمند ال ایکس داشته ام و هم اکنون همچنان سمند را نیز دارم که به علت رضایت کاملم از آن فعلاً قصد فروش آن را نیز ندارم. در طول مدت 5 ماهی که چشم انتظار تحویل اس 5 بودم به دلیل پیگیری موارد این خودرو با این سایت و چند سایت دیگر آشنا شدم و دیگه این اواخر هر روز چندین بار نظرات را می خواندم و به نوعی دچار وسواس فکری شده بودم تا جایکه در نگه داشتن خودرو (پس از تحویل) دچار تردید شده بودم. زمانیکه برای تحویل خودرو می رفتم تصمیم داشتم اگر در نیم ساعت اول تحویل نظرم جلب نشد مستقیماً آن را به پارکینگ برده و برای فروش اقدام کنم و اگر نظرم جلب شد برای بیمه بدنه آن اقدام کرده و از آن استفاده نمایم. ابتدای به امر بگویم که واقعاً برخورد اداره تحویل کرمان موتور را در تحویل ماشینهای قبلی از سایپا و ایران خودرو ندیده بودم و واقعاً محترمانه خودرو را به همه تحویل می دادند (پذیرایی سلف سرویس در یک محیطی کاملاً مناسب، توضیح مناسب در خصوص خودرو و خلاصه اختصاص وقت کافی برای هر تحویل گیرنده که واقعاً امیدوارم تمام فروشنده ها به نوعی احترام به مشتری را جز وظایف اصلی خود بدانند).
    خودرو را قبل از تحویل کاملاً چک نمودم، چه از نظر رنگ، چه از نظر کیفیت ظاهری قطعات داخل ماشین، سپس فرم تحویل را امضاء و ماشین را تحویل گرفتم. عین حقیقت این است که بعد از اولین حرکتی به ماشین دادم به خاطر نرمی سیستم ماشین و قدرت موتور نظرم جلب شد و به سمت نمایندگی بیمه رفتم. الان یازده روز از آن تاریخ می گذرد و تا کنون تقریباً 2150 کیلومتر با آن رانندگی کرده ام. به دلیل فاصله منزل تا محل کارم (منزل تهران و محل کار کرج) سه روز اول را در اتوبان تهران کرج از خودرو استفاده کردم (به اصطلاح آن را در شرایط مناسب آب بندی کردم) و از روز 29 اردیبهشت نیز عازم سفر شیراز شدیم و دیروز برگشتیم. در طول این یازده روز خدا را شکر کوچکترین دلزدگی از ماشین نداشته ام و فقط امیدوارم که این ماشین همین کیفیت را در سه سال دیگر نیز دارا باشد که اگه واقعاً چنین شود جز بهترین ماشینها خواهد بود و واقعاً باید به شرکتهای چینی به خاطر این غیرتی که در ساخت اقتصاد کشورشان دارند تبریک گفت.
    بگذارید کمی نیز از ماشین بگویم. موتور ماشین واقعاً پر قدرت و بی صدا، در دور موتور 2000 به بالا صدایی (به نظر من قشنگ) از موتور شنیده می شود که احتمالاً صدای توربو شارژر می باشد و با ورود به این دور موتور (فرقی نمی کند شما در جاده کفی باشید و یا در سربالایی مثل ورودی پارک جمشیدیه تهران) به صندلی خود فرو رفته و ماشین شتاب خیلی خوبی می گیرد. گیربکس نیز بسیار همخوان با موتور می باشد، عملاً کار با دست دنده بسیار راحت، نرم و لذت بخش می باشد و به علت کوتاه بودن دست دنده دامنه تغییرات فضایی آن بسیار کم می باشد (شاید دایره ای به شعاع 6 سانتی متر). تعویض دنده اصلاً محسوس نمی باشد (نه صدای موتور تغییر می کند و نه تکانی به ماشین وارد می گردد نه سرعت خودرو تغییر خاصی می کند) و جالب اینکه تغییر سرعت ماشین بیشتر به فشرده شدن پدال گاز وابسته می باشد (مثلاً در سربالایی اتوبان یادگار امام با سرعت 70 و قرار داشتن در دنده 6 که سبک ترین دنده ماشین می باشد عملاً با فشردن پدال گاز به راحتی به تغییر سرعت مطلوب دست پیدا می کنید. سیستم تعلیق ماشین بسیار نرم و راحت می باشد. سیستم تهویه ماشین کاملاً مطلوب می باشد. ترمزها فرمانپذیری بسیار خوبی دارند. آپشنهای ماشین در سرازیری و سربالایی را تست کردم و همانگونه که انتظار می رود عملکردشان صحیح می باشند.
    در انتها اینطور جمع بندی می نمایم که در طول این سفر و این مدت کوتاه از خرید خودرو واقعاً راضی می باشم (شاید بهتر است بگویم تا به اینجا ماشین فراتر از انتظار من بوده است) و فقط امیدوارم که کیفیت رنگ و قطعات بدنه و موتور همین کیفیت را در کیلومترهای بالاتر و گذر زمان نیز داشته باشند که به نظر می رسد با توجه به سابقه خوب شرکت کرمان موتور در خودروهای گذشته و شرایط گارانتی که برای این خودرو در نظر گرفته اند این انتظار دور از واقعیت نباشد. به هر حال نمی توان در اضطراب آینده استرس داشت و بهتر است حال را غنیمت بشماریم. امیدوارم هموطنانی نیز که این خودرو را خریده اند و یا قصد خرید دارند از خرید خود راضی باشند و لحظاتی شاد را از سواری با این ماشین همانند من در پیش رو داشته باشند.
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علیرضاcar

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (72 ديدگاه)

    خوشم میاد ازاین خودروسازان چینی با چه سرعتی میرن جلو از این خودرو خوشم میاد یک کانسپت شده توسان وچراغهای پشت سانتافه فقط خدا کنه خودروی با کیفیتی باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. آرمین

    ۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    جک اصلا قابل مقایسه نیس با ماشینای کره ای…..کره تو خودروسازی پیشرفتش از خودروهای اروپایی بالاتره یه سری میزان فروش خودروهای کره ای تو اروپا و آمیکا بزنین…..ژاپن که دیگه به پاش نمیرسه..اونوقت جک و ماشینای چینی تو ایران و چندتا کشور سطح پایین فروش داره فقط

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. آرمین

    ۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام دوستان
    امروز تحویل گرفتیم
    خودرو عالیه
    هم مونتاژ خوب بود هم رنگ
    اصلا موردی نداشت

    تو 40 کیلومتر حسابی تستش کردم
    مخصوصا صدای گیربکس که خیلی حساس شده بودم، همه جوره تست کردم اصلا صدای زوزه ای نداشت، کوچکترین ایرادی ندیدم
    خیلی ماشین بی صداست
    شتابش عالیه، فکر نمی کنم ماشین زیر 160 میلیون به گردش برسه، دور موتور بالای 3000 موشک میشه
    حس فرو رفتن تو صندلی رو کامل حس کردم
    با دنده دو به راحتی تو شیب ملایم هم بالا میره، اما یک جا بود شیب بالای 40-45 درجه بود نرفت بالا زدم دنده یک 3 دور لاستیک ها
    درجا زدن گوله رفت بالا!!!!!
    کلاچ خیلی نرمه ، دنده ها به راحتی و نرمی عوض میشن
    برای صندوق پران ریموت ، باید چند ثانیه دکمه صندوق پران را نگه داشت تا صندوق به راحتی باز میشه
    دوتا کابل HDMI دادن تو داشبورد بود با دفترچه مانیتور
    با کابل های HDMI ای که تو داشبورد بود به گوشیم وصل کردم و صفحه گوشی را روی مانیتور داشتم که تونستم فیلم و موزیک رو پخش کنم، هر کاری میشه باهاش انجام داد
    صدای پخش خوبه اما تو ولوم بالا بیس جواب نمیده، اما برای افراد عموم جامعه خوبه و راضی کنندس
    مصرف اول که تحویل گرفتیم صدی 25 بود!!!!!!!!!! هر چی میرفتیم هی کمتر میشد تا آخرش تو این 40 کیلومتر به صدی 15 رسید
    تو سایت های چینی دیدم که مصرف بازم پایین تر هم میاد تا 1000 کیلومتر
    پشت آمپرش خیلی خوشگله
    صندلی ها از جی 5 خیلی نرم تر و چرم بهتری دارند
    داشبورد خشکه ولی طراحی خوب و زیبایی داره
    رو دری ها نرمه
    دید عقبش اصلا خوب نیست چون دودی هم هست حتما باید دوربین نصب بشه

    در نهایت اینکه تحویل بگیرید عاشقش می شوید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعيد

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام ممنون از راهنمایی که کردین من قصد دارم ثبت نام کنم ولی واقعا سوخت ماشین اینقدر بالاست صدی ١۵ ؟ ممنون میشم در این زمینه جواب بدین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. مهدی

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام آقا آرمین مبارکه
    من سوالاتی در مورد اس 5 دارم اگر قابل بدونین و وقت داشتین به شماره 09384615959 اس بدین با شما تماس بگیرم
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سيروس

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    آرمین جون سلام
    مبارکت باشه دوست عزیز مرسی که تجربیاتتو حتی تو 40 تای اول مطرح کردی
    امیدوارم در کیلومترهای بالاتر هم بیای و به همین قشنگی نظرتو برامون بزاری
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سيروس

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    دوستان ما دو تا آرمین داریم با دو نظر کاملا متفاوت
    یکی خودش داره و تعریف میکنه
    یکی داره فقط نظر خودشو اعلام میکنه
    لطفا اسمهای مشابه نزارین ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. صادق

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من دو ساله یه لیفان 620 1800cc دارم. هر روز یه جاش خراب میشه. تا حالا دو بار مجموعه اگزوزش رو عوض کردم بازم سر و صدا میده و خراب میشه. توی نمایندگی که میام همه صاحب های ماشین ها همینجوری شاکی هستند. سیاست کرمان موتور مثل سایر شرکت ها نیست. مدیران خودرو، ایران خودرو، سایپا و…. اجازه ورود قطعات خودرو هاش رو به بازار میده که اگر مثلا نمایندگی نتونست تعمیرش کنه یا قطعه اش رو نداشت شما برین بیرون بخرین یا تعمیرش کنید. ولی کرمان موتور با سیاست خیلی بدش قطعات رو انحصاری وارد میکنه. ماشینتون که خراب بشه بیرون براتون تعمیرش نمیکنند، حتی دیاگ ماشین های کرمان موتور رو بیرون ندارن! فقط نمایندگی. مثلا یه قطعه از ماشینتون خراب بشه باید سه چهار ماه صبر کنید تا قطعه اش بیاد وگرنه کاری نمیتونن براتون بکنن و ماشینتون همینجوری میمونه. مهندس های تعمیرگاه های خود کرمان موتور هم با وجود کلاس های آموزشی که براشون میذارن اصلا سر از این ماشین های لیفان و JAC در نمیارن. بلد نیستن. حدود یک سال و نیم – دوساله که ماشینمو خریدم ، هنوز نتونستن ایراد کولرش رو برطرف کنن. ولی وقتی باطری سازیِ بیرون میبرم، تا نگاه میکنه ایرادش رو میفهمه ولی میگه قطعه اش تو بازار پیدا نمیشه. نمایندگی هم اصلا قبول نمیکنه که ماشین ایراد داره و واسه خدش روی یه جای دیگه ی ماشین ایراد میذاره. قطعه رو هم اگر بخوای باید اونا تشخیص بدن، بعد برات سفارش میزنن، بعد سه چهار ماه دیگه تازه واسه نمایندگی قطعه میاد!!!!!! و تو اصلا قطعه ای رو نمیبینس! این افتضاحه! من نمیگم ماشین ایرانی بخرین، اصلا چینی بخرین ولی از کرمان موتور نخرین. بیچارتون میکنه اینقدر که سر چهارتا تعمیرات و قطعه بازیتون میده… اینقدر من رو سر چهارتا قطعه و تعمیرات توی این مدت اذیت کردن و علاف ام کردن که حاضرم همون پرشیای با امکانات کم و قیمت گرون رو بخرم، ولی از ماشین های کرمان موتور نخرم. مخصوصا اینکه رنگ روی بدنه ی ماشین هاش خیلی نازک و بی کیفیته… فوری و با یک برخورد بسیار کم، خط میافته. میتونید امتحان کنید.
    ماشین هایی که کرمان موتور میاره فقط اولش بهتون خوب سواری میده، به نوبت اول تعمیرات برسه دیگه اونجا دو سه ماه توی نوبت یه قطع ی کوچیک و جزئی میذارتتون، تعمیرکار هاشون هم اصلا سواد کافی ندارن.
    نکته ی َآخر اینکه : نمیدونم دوستان اطلاعی دارند یا نه ولی اگر مثلا از تهران برید مسافرت، ماشینتون توی راه خراب بشه، امداد خودروی کرمان موتور هیچ تعمیراتی در محل براتون انجام نمیده، فقط به نزدیک ترین نمایندگی خودروی شما رو حمل میکنه تا فرداش تازه براتون فرم پذیرش بزنن و تعمیرات رو شروع کنن و معلوم نیست به قطعه ای نیاز باشه یا نه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا ایشون درست میفرمایند
      بنده هم در پست های قبلی بحث خدمات پس از فروش رو عرض کرده بودم
      از سی یلو بگیرید بیاید جلو کرمان خودرو بازی زیاد در میاره سر خدمات و قطعه و اینا
      دقیقا موردی که در باره ی تامین قطعه فرمودند بنده هم دیدم که 2 ماه تو تامین یه قطعه طرف معطل شده
      مثلا بدترینش اینکه تو جاده و مسافرت بمونید و دیگه قشنگ برنامه عوض میشه
      خلاصه این مورد رو کلا نمیشه کاریش کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یه ایرانی

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیزم گفتی کرمان موتور اینجوریه؟ برو ماشین های جدید ایران خودرو رو ببین. دیروز با دوست عمو رفتیم ماشینشو که مدل 93 هستش و روغن ریزی داشت و هر هشت نه روزی باید یه لیتر روغن بهش اضافه می کرد. رفتیم ایران خودرو گفتن درستش کردن ولی دروغ بود چون هیچ کار نکرده بودن روش و شش هزار تومان بابت شیشه شور زوری گرفتن ولی یه قطره هم شیشه شور نریخته بودن. خلاصه ماشینشو که گرفت یکی دیگه از دوستاش رانا داشت هزار جاش مشکل داشت حتی یه بار 20 روز ماشین نمایندگی بود ولی بازم هیچ. عموی من گفت ماشین من که عالیه (ماشین عمو و دوستش سمندبود) رفتیم کاپوتو زدیم بالا دیدیم روغن خالیه کلن و زیر ماشین ابشاره. خود ما هم سمند سورن داریم تا حالا 3 بار واشر سر سیلندر سوزونده. خر سوار شیم بهتر از ماشین ایرانیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. حمید

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    در موردوتوربو شارژ و توضیحات بسیار کامل و خوب بود اما نکته مهم اینه که همه سر در نمیارند و آنهایی هم که مثل ما کمی سر در میاریم اگر با عکس همراه بود خیلی بهتر بود. بهرحال خیلی ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. فرامرز

    ۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    با سلام
    خدمت دوستان باید عرض کنم در کمال تعجب زودتر از موعد تحویل گرفتم.
    تقریبا همزمان با روز تولدم.
    نکات مثبت.
    1-اداره تحویل با خوشرویی و با حوصله خودرو را تحویل دادند.
    2- همانروز کارت ماشین آمده بود درب منزل.
    3- رنگ ماشین و مونتاژ خودرو نسبت به j5-خیلی بهتر بود
    4- امکانات S5 و توربو آن واقعا لذت بخشه.
    5-پاور ویندوز و کفی و سینی و دوربین دنده عقب گذاشتم.
    6- بیمه بدنه کردم.
    7- سانروفش عالیه .
    8-امیدوارم با همین کیفیت و حتی بهتر بمونه.
    9-نمایندگیها با توجه به استقبال مردم توسط بخش سرمایه گذار افزایش پیدا میکنه
    10-امیدوارم هرچه زودتر قسمت شما بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      مبارک باشه
      دوربین دنده عقب رو تو نمایندگی نصب کردید یا بیرون ؟
      چه مارکی و چند ؟
      دکمه ی درب صندوق عقب روی ریموت کار میکنه یا موقع قفل کردن بوق کوتاه میزنه ؟
      سیستم پحش و مانیتور و کابل ها و سوکت هاش مشکلی نداشت ؟
      اگر لطف کنید از تجربیات بعدی رانندگی مثل عملکرد گیریبکس و سیستم تعلیق و فرمان و سر وصدا هم بفرمایید ممنون میشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرمین

        ۷ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (24 ديدگاه)

        دوست عزیز
        عملکرد گیربکس و تعلیق و فرمان عالیه
        مطمئن باشید هر کسی که پشت این ماشین بشینه و مقدار کوتاهی باهاش رانندگی کنه نظرش حتما جلب میشه
        به جرات می تونم بگم هیچ چیزی از هیوندای ix35 و اسپرتیج کم نداره
        فقط دنده اتومات نیست
        ماشین بسیار کم صداست، مثل جی 5 اتومات
        با دنده 4 ازسرعت 40 تا 110 می توانید رانندگی کنید
        دنده یک بسیار قدرتیه،از کوه میتونه بره بالا
        از نظر عملکرد فنی ، ماشین زیر 160 میلیون حریفش نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. سعيد

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان که جک s5 دارن میشه لطفا درمود مصرف سوخت این ماشین بگن ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضایی

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (113 ديدگاه)

      بعد 1000 کیلومتر رانندگی
      صدی 8 در اتوبان
      11 در شهر
      خیلی راضی هستم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. امیدیان نیا

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام مبارک باشه اونایی که تحویل گرفتن چرا این ماشین رو تو خیابونا دیده نمیشه ؟دو ماهی از شروع تحویل میگذره ولی هنوز جاگیر نشده احتمالا تولیدش خیلی پایینه وگر نه j5 خیلی سریعتو خیابونا پر شد من که روزی 3الی 4 ساعت تو خیابونها هستم هنوز موفق به رویت این ماشین نشدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. فرامرز

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    با سلام همانطوریکه دوستمون گفت ،مصرف سوخت همینطور داره میاد پایین.
    270 تا رفتم حدود 13 است.اولش بالا بود.
    باک اولمو سوپر زدم.بعدی را معمولی پر میکنم ،فکر کنم یه در میان سوپر بزنم تا آببندی.
    دوربین و کفی و سینی و پاور ویندوز را 570 دادم نمایندگی حدود یه ساعته نصب کرد.
    اطاق بدون صدا -عاشق صدای توربو میشی وقتی تو دور حدود 3000 عمل میکنه و سربالایی را میکنه میره.
    دیروز رفتم دور دور هرچی ماشین شاسی بود سرکج میکرد ببینه این چیه.
    فقط نمیدونم usb میذارم آلبومی نمیبره جلو(تراک به تراک میبره جلو)،البته هنوز دفترچشو کامل نخوندم.(بلوتوثش خوب کار میکنه)-دکمه رو فرمون جلوبرآهنگ بد میبره برای من.
    کولر خیلی عالیه.
    دید روبرو خوبه ولی عقب مثل سواری نیست که طبیعیه(دوربین خیلی کمک میکنه).
    دید آینه بغل خیلی وسیع و در عین حال جمع و جوره.
    عملکرد گیربکس عالیه،براحتی تعویض دتده صورت میگیره.
    ترمزها بمرور داره بهتر میشه(درگیری دیسک و صفحه بهتر خواهد شد).
    کلاج برای من یکم بالاست که تو سرویس اولیه رگلاژ میکنم.
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. امیر

    ۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من ثبت نام کردم این خودرو را لطفا بگویید که این خودرو گیربکس آن زوزه میکشد و آیا خشک است مثل شاستی بلند های دیگر ترمزآن چطوره ؟.آیا کروز میتوان نصب کرد؟ لاستیکهای چینی روی این خودرو جواب داده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمین

      ۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (24 ديدگاه)

      به هیچ عنوان صدای زوزه نداره، کلا به تعداد انگشت های دستم نمیرسیدن سری های اول مشکل داشتن که با تعویض گیربکس هاشون مشکل رفع شده
      الان هیچ مشکلی نداره
      ماشین بسیار نرم و راحته، ترمز عالی، کروز هم روی فرمان جا داره که می توان نصب کرد
      لاستیک هاش مناسبه اما می توانید با مدل کره ای عوض کنید
      در کل وقتی تحویل گرفتی 100% راضیت می کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. امید

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام یه سوال داشتم از عزیزانی که دو ماه قبل یابیشتر این خودرو رو تحویل گرفتن یا خبری از این موضوع دارند گفته میشود هر کس که خودرو بالای 50 میلیون دارند یارانشون قطع میشود میخواستم ببینم برای عزیزانی که قبلا تحویل گرفتن این اتفاق افتاده یانه؟ باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. اشكان

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من فکر کنم به این علت بعد از ٢ ماه تحویل دادن خودرو تو خیابانها دیده نمیشه که اکثراً گذاشتن براى فروش ولى خودم به شخصه تو خرداد ماه ٣ بار دیدم همشم سفید بودن
    تو روزنامه خبر جنوب(شیراز) که چک میکنم روزى ۴ الى ۵ تاشو زدن برا فروش و الان تو سایت باما ١٣٠ تا جک s5 حالا یا حواله یا خود ماشینو گذاشتن برا فروش
    شاید بخاطر سودش هست که میفروشن
    در صورتى که طبق گفته دوستان که تحویل گرفتن فوق العاده ماشین خوبى هست
    من که به شخصه میخوام نگه دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمین

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (24 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      بله من هم اول وسوسه شدم برای فروش چون سود مناسبی داشت
      حتی برای خرید تویوتا کرولا خودم را آماده کرده بودم
      اما بعد دیدم واقعا ارزشش را نداره این ماشین رو از دست بدهیم
      هیچ دلیلی برای فروشش نمی بینم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. فرشاد

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ازهمه دوستانی که نظر دادن ممنونم اگه ممکنه در مورد اپشن های داخلی s5 بیشتر صحبت کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مسعود

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.دوستانی که ماشینو تحویل گرفتن علی اقا و ارمین و غیره ممکنه لطفا بگید چند روز بعد از تکمیل وجه ماشینو تحویل گرفتید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا