خودروهای چینی

گریت وال C30

موج چینی همه جا را فرا گرفته و بازارهای خودرو نیز از این یورش در امان نمانده اند. گرچه هنوز بیشتر تولیدات خودروسازان چینی، کپی نامفهومی از خودروهای مشهور دنیاست، اما کم کم این محصولات نیز در حال جدا کردن این انگ از خود بوده و به سمت استقلال در طراحی پیش می روند. خودروسازان چینی زیادی وجود دارند که طیف وسیعی از محصولات با کیفیت نازل تا خوب را تولید می کنند و البته امیدواریم اگر محصولی از این خودروسازان وارد کشور ما می شود، از نوع با کیفیت خوب آن باشد.

gwm voleex c30 2012
gwm voleex c30 2012

شرکت گریت وال یکی از بزرگترین شرکتهای چینی تولید کننده خودرو است که از سال ۱۹۷۶ به  ساخت خودرو مشغول است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ بزرگترین تولید کننده خودروهای شاسی بلند SUV در چین بود. اما با وجود تخصص بیشتر در تولیدات SUV سایر کلاسهای خودرو نیز در سبد تولیدات این شرکت قرار دارند. از جمله  ولکس C30 که یک سدان کوچک فامیلی است. این خودرو با موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز به تکنولوژی VVT که زمانبندی هوشمند سوپاپ است، و توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر را تولید می کند، به بازار ارائه می شود.

gwm voleex c30 interior
gwm voleex c30 interior

سیستم گیربکس آن بین دستی یا اتوماتیک CVT قابل انتخاب می باشد. ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل و ضد لغزش  می باشد. مصرف سوخت C30 بطور متوسط ۶.۵ لیتر برای نمونه های دنده دستی و ۶.۸ لیتر برای انواع اتومات اعلام گردیده است. میزان آلایندگی آن نیز مطابق استانداردهای یورو ۴ می باشد.

Great Wall Voleex C30 2012
Great Wall Voleex C30

این خودرو با طول ۴۴۵ سانتی متر و عرض ۱۷۰ و ارتفاع ۱۴۸ و فاصله بین دو محور ۲۶۱ می تواند بعنوان یک سدان خانوادگی مورد استفاده قرار گیرد. گنجایش صندوق بار ۵۱۰ لیتر است که فضای مناسبی می باشد. وزن خودرو نیز ۱۱۲۵ کیلوگرم برای نمونه های منوآل و ۱۱۴۵ کیلو برای انواع اتومات می باشد.

Great Wall Voleex C30 2012
Great Wall Voleex C30

تجهیزات استاندارد برای مدل پایه شامل لامپهای هالوژن، پنجره های الکتریکی، ۴ اسپیکر، دو ایربگ جلو، ABS+EBD، سیستم ضد سرقت موتور، و ریموت و تجهیزاتی از این قبیل می باشد. در مدل لوکس علاوه بر گیربکس اتومات، تغییری در تجهیزات به چشم نمی آید. اما مدل Elite که بالاترین مدل C30 می باشد، به تجهیزاتی نظیر صندلیهای چرمی و اسپیکر های ۶ تایی و گرم کن صندلیها و  رادار مجهز است. سیستم GPS هم برای نقشه خوانی و راهیابی ماهواره ای جزو تجهیزات آپشن و قابل انتخاب می باشد.

Great Wall Voleex C30 seat
Great Wall Voleex C30

قرار است کرمان خودرو از اردیبهشت ۱۳۹۱ این مدل را جایگزین هیوندای ورنا نماید. قیمت این خودرو  در مدل پایه و با گیربکس دستی حدود ۱۰ هزار دلار و در مدل لوکس با گیربکس اتوماتیک ۱۲ هزار دلار و در گرانترین مدل با تمام امکانات آپشن ۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار است.  بنابراین با احتساب عوارض ۶۰ درصدی واردات CKD و سود مثلا ۴۰ درصدی مونتاژ کننده داخلی، قیمت این خودرو در بازار داخلی حدود ۲۴ تا ۲۸ میلیون تومان برآورد می شود.

voleex c30 dashboard
voleex c30 dashboard

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷,۲۹۹ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا محمد اگر فهمیدی این افراد چه سودی میبرن از این کار مارو هم باخبر کن. کاشکی میگفتن این اخبار موثق رو از کجا میارن یا از کی میگیرن که هیچکس خبری نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. شایان

    ۱۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    سلام شنیده ها حاکیست که تولید شرکت کرمان موتوروراین متوقف شده !وای برما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. شایان

    ۱۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    سلام شنیده ها حاکیست که تولید شرکت کرمان موتور و راین متوقف شده ! وای برما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. شایان

    ۱۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    سلام شنیده ها حاکیست تولید شرکت کرمان موتور وراین متوقف شده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسام

    ۱۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من إز أصفهان هستم دیروز رفتم نمایندگی گفت شرکت راین را فروخته اند و مدیران جدید مسئول تحویل ماشینها هستند دفتر شان و دفتر شان به تهران خیابان ولیعصر نرسیده به پارک وی کوچه کرانه پلاک ۴١ انتقال پیدا کرده است خدا کنه پولامون خورده نشه!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علیزاده

    ۱۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بله اقا شایان شنیده ها درست است ولی کامل نیست. تولید متوقف نشده. شرکت های کرمان موتور خودروسازی راین و مدیران خودرو در شهریور ماه هیچ تولیدی نداشتند چون به دلیل تحریم ها قطعه بهشون نرسیده و تقاضا کم بود. بزودی هم تولید با قوت بیشتری ادامه پیدا میکنه پس نگران نباش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد ع - تهران

    ۱۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (841 ديدگاه)

    اگه واقعا مدیران عوض شده باشند که باید به امید روزهای بهتر بود که حداقل این جدیدا آدم باشن و به آدم ها احترام بگذارن و حق و حقوقشون رو رعایت کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. vahid

    ۱۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (108 ديدگاه)

    اگر این ماشین مشکلات شرکتش برطرف بشه وقطعاتش توبازار بیاد وامتحانشو خوب پس بده دیگه مشکلی نداره ولی متاسفانه هیچی معلوم نیست ما همچنان منتظریم
    تا بببینیم چی میشه…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمدحسین امینیان

    ۱۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان و عزیزان من قصد پایین آوردن قیمت و یا بالا بردن و این چیزها رو ندارم، من فقط 37 تومان پول دارم و اگر کسی تمایل داره وولکس زیبا و خوب صفرش رو بفروشه من خریدار هستم. انشالله چرخش برای من و خانوادم بچرخه و پول من برای فروشنده اش خیر و برکت داشته باشه…09123249483

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان.من دیروز شنیدم که چند تای از تحویلیای اسفند 91 را تازه تحویل دادن.از اشنایان خودم هستن.اما ساکن کرمان.اگه خدا بخواد مال ما رو هم میدن تا اواخر مهر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. شایان

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    علی جان خدااز دهنت بشنوه انشاالله که این طورباشه مطمینی که تااخرمهر تحویل میدن یا….اخه چیزی به اخر مهرنمونده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ivan

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (230 ديدگاه)

    سلام
    من تماس گرفتم و با آقای بهجت صحبت کردم گفتند تا یک ماه آینده هیچ ماشینی تحویل نخواهد شد. دلیل آن هم فروش راین و خرید آن توسط سرمایه گذار جدید است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علیرضا

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (35 ديدگاه)

    با سلام به همه
    ما که پدرمان در امد اینقدر زنگ زدیم بهشان دیگه خودمان خجالت می کشیم.کاش به ادم راست می گفتند.خرداد قرار تحویل داشتن اما هنوز مدیر عوض کردن هنوز هم تا 28 گفتند صبر کنید مدیران جدید شایییییییییییییییید کار بکنن؟ابرو رفته ما رو کی جواب میدهد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. vahid

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (108 ديدگاه)

    بابا من که دیگه بیخیال ولیکس شدم رفتم یه 206 اس دی وی 8 خریدم ..آخه
    چقدر انتظار؟ چقدر صبر؟ مارو مسخره خودشون کردن…! به خدا دیگه خسته شدم…! دو دل بودم
    اما وقتی نمایندگی تهران گفتند حتی قطعه ام نداریم دیگه تصمیم گرفتم بیخیال
    وولیکس بشم حالا تاببینم بعدا چی پیش میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. vahid

    ۲۳ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (108 ديدگاه)

    با اینکه 206 خریدم ولی هنوز چشمم دنبال ولیکسه اما به خدا دیگه خسته شدم
    دیگه طاقت نداشتم شرایط عقلانی چیز دیگه ای میگفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سهراب

    ۲۳ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    آقاوحید ایشالله مبارکت باشه وچرخش برات بچرخه ولی عزیز جون وولیکس که تو بازار با قیمت مناسبتر وجود داشت پس چراتوکه دوستش داشتی نخریدی؟!
    ازلحظ قطعه هم نبایستی نگرانی به خودراه میدادی.چون من شنبه20/7به نمایندگی محمد جواد رادخواه تویزد مرجعه کردم که موتور کولرم خرابه صبح یکشنبه21/7زنگ زدن ماشینوبردم وتاعصرماشینو خوبوندن وموتورکولرشو کلا برام تعویض کردن وبهم تحویل دادن بدون یک ریال هزینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد ع - تهران

    ۲۳ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (841 ديدگاه)

    آقا جریان این بنزین سوپر ها چیه؟ جایگاه با جایگاه فرق می کنه

    من اکثر اوقات بنزین سوپر تو سراج می زدم یا عباس آباد یا شریعتی خیلی خوب بود اما دو بار اخیر از اون پمپ بنزین نزدیک امام حسین می زنم خیلی بده ماشین یه طوری انگار خفه هست . همون موقع هم یکی اومد داشت دبه پر می کرد سوال کرد اولش آقا بنزین سوپرتون زرده یا سبز پمپ بنزینیه گفت سبز ولی وقتی دبه رو پر کرد گفت زرده که . جریان این سوپر زرد و سبز دیگه چیه؟ واقعا جایگاه یا چایگاه بنزین سوپر هاشون فرق می کنه؟

    دوستان کسی اکتان خوب از بیرون گرفته تست کنه که واقعا تاثیرش حس بشه روی ماشین برای مواقعی که بنزین سوپر گیرمون نمیاد اضافهه کنیم به بنزین معمولی؟

    من خودم چند بار از این ایرانی قرمز ها گرفتم جالب نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مصطفی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (205 ديدگاه)

    محمد آقا این اکتان قرمز های ایرانی با بنزبن یورو 4 خیلی خوب جواب میده من امتحان کردم.در مورد بنزین سوپر هم دقیقاً باهات موافقم من هم این سری تو پمپ بنزین نیاوران سوپر زدم اصلاً صدای موتور عوض شده و بنظرم خیلی صدای نامیزونی میده در حالی که بنزین یورو4 و اکتان قرمزهای ایرانی این صداها رو نمیداد و شتاب خوب بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. vahid

    ۲۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (108 ديدگاه)

    اقا سهراب ازت خیلی ممنونم شما درست میگی اما من هنوز انصراف ندادم. منتظر میمونم تا اون موقع که دعوتنامه اومد شاید 206 فروختم و ولیکسو گرفتم آخه 206 توبازار بهتر فروش میره تاولیکس..! ولی تونمایندگی شهر مون همدان تمام کسانی
    که وولیکس دارند ازنبود قطعه رنج می برند من خودم به نمایندگی زنگ زدم گفت که ما
    قطعه نداریم. به نظرم یه مقدار باید بیشتر صبر کرد تا خدمات پس از فروشش تو همه شهرها جابیفته. تا اگه خدایی نکرده تو جاده مشکلی براش پیش اومد دیگه جای نگرانی
    وجود نداشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد ع - تهران

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (841 ديدگاه)

    تفاوت بنزین سوپر با نوع معمولی

    در صورتی که سوخت از اکتان صحیحی ( مطابق با نظر سازنده ونسبت تراکم موتور) برخوردار نباشد زود تر از زمان مقرر محترق گشته وقبل از رسیدن پیستون به نقطه مرگ بالا و همچنین قبل از جرقه شمع مشتعل میشود که عواقب این امر پر واضح است.

    متاسفانه تصوری که اغلب افراد از بنزین سوپر دارند نادرست است. بنزین سوپر در اصل آرام سوز تر از بنزین معمولی است .در این قبیل سوخت ها ، افزودنی هایی سبب می شود که بنزین آرام سوز تر شود .سوخت های معمولی در خودرو هایی که ضریب تراکم های 5/7 تا حد اکثر 5/8 به یک را دارند به خوبی پاسخ می دهد در حالی که بنزین سوپر تا ضریب تراکم 5/9 به یک قابل استفاده است. گفته میشود در ایران عدد اکتان در بنزین معمولی 87 و در بنزین سوپر 95 است. این فاصله اندک یکی از دلایل افزایش مصرف سوخت خودروهای ایرانی است و از سوی دیگر باعث بروز مشکلات در خودروهای جدیدتر مانند زانتیا ، ماکسیما ، هیوندا و … میشود تا آنجا که صاحبان خودرو مجبور به استفاده از بنزین سوپر هستند .

    حال اگر از بنزینی با اکتان بالا در خودروئی که موتوری با ضریب تراکم پائین تر نسبت به آن سوخت دارد استفاده کنید انفجار تنها با جرقه زنی شمع ایجاد می شود و تراکم نقشی در این انفجار ندارد ، نتیجه انفجاری ضعیف تر و ناقص تر است و بلعکس در صورت استفاده از بنزین با اکتان پائین در خودروئی که موتوری با ضریب تراکم بالا دارد ، انفجار قبل از رسیدن پیستون به بالاترین حد خود در سیلندر و تنها با پدیده تراکم و قبل از جرقه زنی شمع اتفاق می افتد و در نتیجه ایجاد کوبش روی سطح پیستونی که هنوز به بالاترین سطح خود نرسیده و افت نیرو و ایجاد تنش و آسیب در موتور می شود .و هیچ تأثیری در قدرت و شتاب خودرو نخواهد داشت .

    اگر اکتان بنزین پایین باشد:

    در خودروهای قدیمی (کاربراتوری) اگر اکتان سوخت پایین باشد، و یا در هنگام کاهش ارتفاع ، افزایش دما و یا کاهش رطوبت (عوض شدن هوای ماشین)، در هنگـام شتابگیریها یک صدای تقه یا کوبشی شنیده می شود و همانگونه که میدانید این امر به شدت به موتور خودرو آسیب می رساند.

    در خودروهای جدید(انژکتوری) مشکل کوبش و تقه حل شد چون کامپیوتر زمان جرقه زدن را تنظیم میکند اما این امر(اکتان بنزین پایین) در هنگام فشردن یکباره پدال گاز باعث دیـر عکس العمل نشان دادن و کاهش شتاب خودرو ، و همچنین ایجاد آلودگی بیشتر و از بین بردن سریعتر قطعات موتور در دراز مدت می گردد

    منبع = http://www.herfe-gorgan.blogfa.com/post-139.aspx

    دقیقا به علت صحبت های فوق هست که بنده میگم از بنزین سوپر برای این ماشین استفاده کنید تا قدرت و شتاب واقعیش رو ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. داریوش

    ۲۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیزان دوچرخه بهتره تا این ماشین رو بخری
    یکی سفرشو خریدم روز اول گیربکس پیاده شد
    بعد از یک هفته ایربگ خراب شد
    بعد از یک ماه گیج بنزین از کار افتاد
    حالا هم یهو در حال حرکت ریپ میزنه و بقول معروف بندری میرقصه!!!!؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علیرضا

    ۲۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (35 ديدگاه)

    اینا ماشین بده نیستند؟من که تا اخر این ماه صبر میکنم بعد برم شکایت کنم !تا تکلیفم رو روشن کنند؟بدشانسی ما هم اینه که هرکس که انصراف داده پول هم بهش ندادند.خدا کمکمان کنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد ع - تهران

    ۲۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (841 ديدگاه)

    داریوش جان برادر من برو خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه برو عمووو جون اینجا جای بازی و تفریح نیست یه چرت و پرتی بگی رد بشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. NIMA

    ۲۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    مراقب باش داریوش جان کسی ((((صفر))))) خودت رو باز نکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ivan

    ۲۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (230 ديدگاه)

    سلام
    امروز با بهجت صحبت کردم گفت تا دو سه ماه آینده از تحویل اسفندی های 1391 خبری نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. vahid

    ۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (108 ديدگاه)

    این آقا داریوش فکر می کنم همینطور که صفر رو باسفر اشتباه میکنه وولیکسو بایه ماشینه دیگه اشتباه گرفته…! یا شایدم ما ودوستانمون رانندگی بلد نیسیتیم…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امین الرعایا

    ۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (120 ديدگاه)

    دوستان سلام.. بالا خره دقیقا بعد از یک سال انتظار دیروز ماشینو تحویل گرفتم.. چون دنبال ماشینه اتومات بودم دو هفته پیش می خواستم از سر ناچاری یه 206 اس دی وی9 اتومات صفر مدل اردیبهشت 92 از تهران بخرم 51 میلیون…!!! که خداروشکر نشد و 3 روز بعدش از راین خودرو تماس گرفتن که ماشین آماده س و باید پلاکشو از ناجا اصفهان بگیرین و بیاین جاده مخصوص تحویل بگیرید.. دیروزم تحویل گرفتم و باهاش اومدم اصفهان.. با اینکه دنده معمولیه ولی خیلی ازش خوشم اومد..نسبت به پولش تو این وضع و اوضاع بهترین انتخابه.. داشبورد وصندلیا و تو دریاش مشکیه و سانروف هم داره.. عملکرد موتور و گیربکس و فنر بندی و اتاقش تو این 500 کیلومتر که خوب بوده.. طبق کامنتای قبلی دوستان،باید عملکرد بعدش هم خوب باشه..امروز هم دوتا مشتری رو 50تومن از دوستانم داشت.. خوشحالم معامله 206 وی9 بهم خورد.. این ماشین کلا یه سر وگردن از تمام ایرانیا سرتره..206 وی 9 کنار این ماشین 40تومن هم نمی ارزه… با اینکه بنزین معمولی زدم اما مصرفش رو 6 بود.. فقط 4تا لاستیکه کومهو 205 کم داره..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سهراب

    ۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    امین….جان ایشالله مبارکت باشه وبه خوشی وسلامتی سوار بشی وکیفشو بکنی مطمئن باش که ماشین خوبیه وقرار نیست اذیتت بکنه در عین حال خوب دقت کن تا سرویس اولیه نرفتی اگه به اشکالی برخورد کردی ورفع عیب نشد بگو حتما تو پرونده ماشینت ذکر کنن که بعدها برای گارانتی مشکلی نداشته باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمد ع - تهران

    ۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (841 ديدگاه)

    به به جناب امین الرعایای عزیز مبارکتون باشه ایشالا به شادی استفاده کنید . جدی داخلش مشکی شده و سانروف داره ایول خوش به حالتون خیلی سانروف حال میده . در مورد لاستیک هم به نظرم 205 نندازید و به استاندارد خودش که 185 هست دست نزنید . خیلی خوشحالم که خوشحالید و امیدوارم چرخش براتون به شادی بچرخه . بنزین سوپر فراموش نشه و اصلا نگران شتاب و قدرت نباشید که بعدا خیلی بالاتر میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. امیر

    ۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام
    امین الرعایا انشاالله مبارکت باشه و ازش لذت ببری. فقط کاش بیشتر توضیح می دادی که تحویل کی بودی؟ آخه واسه من که تحویل بهمنم هنوز نیومده و به تعزیرات هم شکایت کردم… کار خاصی کردی که ماشینو دادن؟ من تقریبا هر روز پیگیری می کنم ولی ماشینی ترخیص نمیشه! ممنون میشم بیشتر توضیح بدی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا