تجربه و آزمایشچشم اندازسایپا

سه ساعت و چهل دقیقه با تیبا (مینیاتور)

تیبا خودرویی است که در سال ۱۳۸۸ معرفی و حدود ۱۹ ماه بعد نیز اولین نمونه‌های آن وارد بازار شد. داستان نام این خودرو را دیگر همه می‌دانند. به قول یکی از نویسندگان « سایپایی‌ها حتی در نام آن هم مشکل داشتند چه رسد به مراحل ساخت»

تیبا اندازه‌ای مابین پراید و ریو داشته و در حقیقت بر روی پلت‌فرم ارتقا یافته پراید تولید شده است. ظاهرا تیبا در چهار تیپ مخلف قابل سفارش خواهد بود. البته همانگونه که انتظار می‌رفت همه این تیپ‌ها در مشخصات فنی خود یکسان‌اند و صرفا در تجهیزات با یکدیگر تمایز دارند.

تفاوت‌های اصلی در مدل‌های چهارگانه تیبا

المان‌های طراحی تیبا چندان چشم‌نواز نیستند و می‌گویند که بیشتر به سمت خودروهای عجیب و غریب آسیای شرقی شباهت دارد اما به هرحال مسئولان سایپا همه توان خود را بکار گرفته‌اند تا خودروی مشتری پسندی به بازار عرضه شود! طبق یک فلسفه قدیمی « زیبایی، امری نسبی است » بدین معنی که از یک فرد به فرد دیگر کاملا متغیر است اما در مورد تیبا باید گفت که قریب به اتفاق مردم با نگاهی غیرمعتمدانه به آن نگاه می کنند؛ بدین معنی که گویا بهتر از این‌ها هم می‌شد آن را طراحی کرد اما …

ورود به کابین . . .

حتما همه مالکان به محض ورود به کابین تیبا، صندلی‌های ریو را دیده‌اند! رودری‌ها نیز شباهت زیادی به پرایدهای جدید دارد. هرچند صفحه کیلومترشمار و دورسنج خودرو تفاوت چندانی با پراید ندارد ولی با این حال طراحی درونی تیبا را نمی‌توان امری کاملا جدید یا کاملا تکراری دانست.

جنس کنسول میانی در حد و اندازه خودرویی با این قیمت نبوده و به سروصدا افتادن آن در طول زمان محتمل است. وضعیت قرارگرفتن کلیدهای روی کنسول وسط نیز رضایت بخش نیست ( البته در مقایسه، اگر بهتر از تندر ۹۰ نباشد قطعا بدتر از آن هم نخواهد بود)

نمای ۳۶۰ درجه‌ای کابین تیبا

برای دیدن نمای داخلی تیبا ابتدا بر روی تصویر فوق کلیک کرده و سپس نشانگر موس را روی آن بکشید

شروع حرکت . . .

با اینکه خیلی‌ها معتقدند پیشرانه‌های ۱/۵ لیتری تیبا و ریو یکسان است اما سایپایی‌ها به شدت با این موضوع مخالفند! آن‌ها می‌گویند موتور تیبا هشت سوپاپه است درحالیکه موتورهای ریو ۱۶ سوپاپ دارند. از طرف دیگر تیبا با حداکثر قدرت ۸۰ اسب‌بخاری خود در حدود ۱۸ اسب‌بخار کمتر از ریو قدرت دارد.

با روشن نمودن خودرو و شنیدن صدای کم موتور و آرام کار کردن آن، حتما احساس رضایت اولیه‌ای خواهید داشت. هنگام گذاشتن اهرم دنده در دنده یک خواهید دید که این عمل با کمی دشواری روبروست.

وقتی خودرو شروع به حرکت می‌کند و دور می‌گیرد فرمان هیدرولیکی آن از سفتی خود در درحالت سکون خارج شده و ناگهان تند و تیز می‌شود بگونه‌ای که تغییر لاین‌های سریع را امکان‌پذیر می‌کند؛ در مورد این ویژگی باید بسیار مراقب بود چرا که هنگام این تغییر جهت‌ها در سرعت‌های بالا، قسمت انتهایی خودرو تمایل چندانی برای پیروی دستورات راننده ندارد.

برای شتابگیری‌های ناگهانی تنها می‌توان در همان دنده اول، روی تیبا حساب کرد؛ داشتن شتاب ۱۲ تا ۱۳ ثانیه‌ای نیز دلیلی بر این امر است. اما اگر به صفحه کیلومترشمار نگاه کنید خواهید دید که دور موتور تا ۸۰۰۰ درجه‌بندی شده و ردلاین آن نیز از ۶۰۰۰ آغاز می‌شود. اما درعمل خواهید دید که موتور بیشتر از ۵۰۰۰ تا ۵۲۰۰ گاز نمی‌خورد و بعد از آن به قولی « کات‌آف » می‌کند.

جزئیات دیگر . . .

تیبا با وزن ۱۰۲۷ کیلوگرمی خود، از فنربندی قابل قبولی برخوردار است. عکس‌العمل ترمزهای آن در مواقع ناگهانی به شما یادآوری می‌کند که باید بیشتر از این‌ها مراقب باشید. البته به نظر می‌رسد اگر ترمزهای عقب آن از کاسه‌ای به دیسکی تغییر می‌کردند، عملکرد سیستم ABS آن بسیار بهتر می‌شد.

آنگونه که سایپایی‌ها می‌گویند تیبا در سیکل ترکیبی مصرفی در حد ۷/۱ لیتر دارد که باک ۴۰ لیتری آن جوابگوست. در مورد وجود فضای پای کافی برای سرنشینان عقب نیز اصلا جای نگرانی نیست و باید در این مورد خاطر جمع بود. کولر خودرو نیز کابین را بخوبی خنک می‌کند(ظاهرا این امر تنها در چند ساعت اولیه تست این خودرو بوده و در مدت‌ زمان‌های طولانی را دیگر باید از خریداران آن جویا شد)

صندوق بار تیبا با توقعات خانواده‌های ایرانی کاملا سازگاری داشته و مناسب است. برای دنده‌ عقب رفتن نیز دید عقب – به خودی خود – کافی است؛ البته اگر از آینه‌های کوچک جانبی بهره بگیرید اندکی با مشکل روبرو خواهید شد چرا که اندازه آن مشابه آینه‌های پراید بوده و دید مناسبی را فراهم نمی‌کند.

جمع بندی . . .

تیبا خودرویی خانوادگی است که اگر قیمت ۱۲ میلیونی آن نبود قطعا در بازار زیر ۹ میلیون تومانی که برای آن پیش‌بینی می‌شد، حرف‌های زیادی برای گفتن داشت ولی متاسفانه این امر محقق نشد. البته هنوز هم امید می‌رود که مسولان مربوطه با ارائه خدمات مناسب پس از فروش، زمینه را برای جلب بیشتر مشتریان فراهم کنند. و بازهم امیدواریم که طرح جدید گرانی‌ خودروها، شامل حال تیبا نباشد وگرنه دیگر نمی‌توان به آینده آن مطمئن بود. به هرحال تیبا که لقب « دومین خودروی ملی » را با خود یدک می‌کشد (البته با کمی اغراق!) هنوز هم پتانسیل‌های کافی را برای یک رقابت منطقی در بازار دارد.

یادآوری می‌کنیم که تیبا گزینه مناسبی برای تجربه کردن یک رانندگی هیجان‌انگیز با مانورهای عالی نیست (البته می‌دانید که سایر رقبای این خودرو هم چنگی به دل نمی‌زنند) فنربندی نرم آن – همانگونه که گفته شد – در تغییر جهت‌های ناگهانی باعث انحراف قسمت عقب خودرو می‌شود و اگر در سرعت‌های بالاتر، پافشاری بیشتری در این امر داشته باشید « احساس واژگونی خودرو » چندان دور از انتظار نخواهد بود!

سایر امکانات تیبا را می‌توان در تصویر زیر – که توسط گروه سایپا منتشر شده – مشاهده کرد.

سایر امکانات تیبا

# در این متن به نکات منفی تیبا بیش از نکات مثبت آن اشاره شده؛ اما این موضوع را نمی‌بایست به حساب اینکه « این خودرو به هیچ‌وجه مناسب خانواده‌های ایرانی نیست » قلمداد نمود چرا که « گروه پدال » صرفا به آن دسته از نکات حاشیه‌ای این خودرو پرداخته که تاکنون کمتر از آن‌ها صحبت ‌می‌شد.

# بسیاری از گفته‌ها و اطلاعات موجود در این مقاله، از هفته‌نامه « دنیای خودرو » گردآوری شده‌است.

# عکس ۳۶۰ درجه‌ای کابین خودرو از وب سایت « گروه سایپا » گرفته شده است.

# برخی مسائلی که در این مقاله بدان اشاره شد مربوط به تست یک خودروی خاص توسط خبرنگاران در کارخانه « سایپای کاشان » بوده؛ بنابراین همه این مشکلات را نمی‌توان –  به صورت قطعی – به همه خودروهای تولیدی تیبا عمومیت داد.

# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

# تجربیات دارندگان تیبا و بحث و گفتگو درباره این خودرو را در انجمن تیبا نیز پیگیری نمایید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۶۹۵ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۷ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    من فقط گفتم شنیده ام تو نوشته ام هم همینو گفتم

    ممکنه تولید هم بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمود

    ۲۷ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوست خوبم علیرضا :از کی تا حالا 206 فقط رو کاغذ صدی هشت می سوزونه مگر شما برچسب انرژی 206 را نگاه نکردی واقعا صدی هشت می سوزونه و قدرت و شتابش هم از تیبا بیشتره در ضمن لطفا دیگه رو کاغذ نظر ندید تا بیشتر از این ضایع نشید.من نمی دانم این همه طرفداری شما از تیبا برای چیه؟؟؟؟؟ ((منتظر جوابت هستم.))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۸ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    محمود جان دوست عزیز پژو206 تیپ 2 در بهترین حالت 75 اسب بخار نیرو دارد و106 نیوتن بر متر مربع گشتاور
    اما تیبا 80 اسب بخار نیرو دارد و126 نیوتن بر ممتر مربع گشتاور وواقعا تیبا بخاطر تغییر ضرایب دندهای که داده شده توی سربالایی خیلی توان داره اینو از هرکسی که تیبا داره ووضعیت موتورش سالم باشه می تونی بپرسی ضمنا تیبا توی تعلیق وفنر بندی در ارزشیابی کیفی که منتشر شده است بهترین نمره را دارد وامتیاز منفی ندارد وحتی یکی از مهندسان سایپا توی قسمت نظرات قدیمی همین مطلب گفته زیر سرعت 100 تیبا رو نمیشه چپ کرد وموتورش هم طبقه گفته همین آقا طراحی آلمان هست وبهترین بازدهی رو دارد …

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. محمود

    ۲۸ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    آقا مهدی منظورم 206 تیپ 5 یا 6 یا وی8 است که موتورشان 1600 است و110 اسب بخار قدرت داره وشتابش هم از تیبا بیشتره و مصرفش هم صدی هشت است و صدای موتور هم داخل اتاق نمی اید . بازده این موتور از موتور تیبا بهتر است.(موفق باشید)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمود

    ۲۸ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    آقا رضا به نکته ی بسیار مهم ودرستی اشاره کردین کاملا با شما موافقم دوست عزیز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (70 ديدگاه)

    ببخشیدعلیرضاجون شماخودتون سازنده ی تیبانیستید؟ به خداتوعمرم آدم به این شدتی که شماتعصب دارید ندیده بودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۲۸ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    من نگفتم تولید نمیشه

    گفتم شنیده ام تولید نمیشه

    فقط هم شنیده ام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سجاد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دوستان لطفا بیاین این بحثهای دو نفره رو توی انجمن تیبا انجام بدین. برای تبادل نظر و تجربیات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمود

    ۲۸ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    جناب علیرضا لطفا دیگر بر اساس شنیده هاتون نظر ندین چون ممکن ضایع بشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علیرضا

    ۲۸ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    206 با موتور1600 قطعا زیر 8 نمیسوزونه

    خوبه حالا 206 همچین ماشین گرون و دست نیافتنی نیست که نشه سوار شد و خرید و مصرفشو دید

    اقای محمود شما هرچی خزعبلات دلت میخواد میگی بعد میگی منتظر نظرت هستم؟

    بهتره وقتی چیزی برا گفتن ندارید سکوت اختیار کنید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. علیرضا

    ۲۸ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اقای محمود ضمنا باید بگم که 206 از وقتی پدال گاز برقی شد و ای سی یو اشغال جدید روش بستن دیگه زیر8 نمیسوزونه

    بجای چرت و پرت گفتن و تیکه انداختنای بچه گونت یه ذره برو تحقیق کن

    6 ساله که نیستی اینجوری پست میذاری.هستی؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. alireza

    ۲۸ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بچه ها من که میگم هیچ خودریی مثل سمند نمیشه هم از لحاظ ایمنی هم سرعت هم ترمز که بیسته من که هر دو سال دارم فقط سمن lx میارم ولی تجربه دارم که سمندای قدیمی مدل 81-82 بهترن فقط از لحاظ ترمز مشکل دارن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. رضا

    ۲۹ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت کلیه دوستان عزیز
    مراحل تولید خودرو در صنعت خودرو سازی کشور:
    1-پیشنهاد تولید خودرویی از رده خارج شده توسط خودروساز اجنبی به یکی از خودروسازان وطنی
    2-حداقل40 سال تولید این خودرو توسط شرکت خودروساز وطنی
    3-ارائه خودروی ملی پس از گذشت10 سال از عرضه این خودرو که گواهیست بر افتخارات این شرکتهای معظم
    4-ارائه مدلهای جدیدتر با تغییرات عمده پس از تولید 15 ساله این خودرو که این تغییرات عمدتا”در چراغها صورت میگیرد که این مسئله به تنهایی دارای محاسبات پیچیده هوا و فضا توسط شرکتهای خوروساز وطنی میباشد
    5-تغییر برند پس از گذشت 20 سال از عرضه این خودرو
    6-تست انواع موتورهای اسطوره ای از قبیل :
    پیکان فایربرد،روآ چلنجر و000
    7-قیمت در زمان اولین عرضه000/000/2 تومان و در زمان آخرین عرضه000/000/20 تومان
    8-تامین قطعات در زمان اولین عرضه توسط شرکت سازنده مادر ودر زمان آخرین عرضه توسط چین صورت میپذیرد
    9-حق انتخاب رنگهای متنوع از قبیل مشکی، سفید، نقره ای،نوک مدادی
    10-ارائه مدلهای خیلی جدید تر باحذف آپشنهای بیخودی که ازاول هم اشتباهی نصب شده بودن مثل شیشه بالابرهای برقی-آینه های برقی-سپرهای همرنگ بدنه-رنگهای متالیک و000
    11-پیشنهاد خودروی از رده خارج شده دیگری به خودروسازان داخلی و تکرار مجدد سیکل فوق پیچیده مذکور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علیرضا

    ۲۹ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    دمت گرم اقا رضا دقیقا همینطوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمود

    ۲۹ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    رضا جان مطلب بسیار زیبایی نوشتی واقعا عالی بود حرف دل ما را زدی (موفق باشی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمود

    ۲۹ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    آقا علیرضا از تندر90 e1 گفتیم گفتی تولید نمیشه از پژو405 گفتیم میگی جدیداش زود به صدا می افته و آشغاله از پزو206 تیپ 5 یا6 گفتیم میگی ای سی یو آشغالی روش بستن و مصرفش بالا رفته پس ما با این اوضاع چه ماشینی بخریم؟ اگه میگی تیبا بخریم مطمئن باش می رم میخرم بیاااااااااااه !!!؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. وحید

    ۳۰ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عیرضاشماازتیبااین قدر تعریف کردی که من فکر کردم بهترین ماشین جهانه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. بهنام

    ۳۰ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (58 ديدگاه)

    رضا جون دمت گرم.
    در چند جمله کوتاه تونستی سیکل تولید اتومبیل رو معرفی کنی.
    من قبلاً 206V1 داشتم و حالا 206V8. باور دارم که از نظر کیفیت سیر نزولی داشته. اما شتابش بهتره.شاید اگه کیفیت بنزین در بازار داخلی بهتر می بود اون موقع بهتر میشد نتیجه گرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علیرضا

    ۱ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اقای محمد اولا در شان خانوادگی خودتون صحبت نکنید و ادب رو رعایت کنید(اینجا یه محل عمومیه)

    دوما مصرف ماشینو از تو کاتالوگ نمیخونن چون اگه اینجوری باشه سایپا هم تو کاتالوگش نوشته مصرف تیبا صدی 5 هست

    پس باید بگیم صدی 5 میسوزونه؟؟

    اگه هم فکر میکنی من دروغ میگم میتونی بری از هر نمایندگی و تعمیرکاری دلت میخواد(البته اینکاره)بری بپرسی ای سی یو 206 ها رو از 84 به بعد عوض نکردن؟بدتر نشده؟پدال گاز برقی و دقیقا اشغال نشده؟؟

    من فقط میگم تیبا تو رنج خودش یکی از بهترین هاست حالا این شما رو یاد بهترین ماشین دنیا انداخته اقا؟؟؟لطفا به حاشیه نریم

    اقای محمود شما از رو کاتالوگ و برچسب انرژی حرف میزنی ولی من 206 هم داشتم که میگم

    اون چیزی که تو عمل انجام میشه با اون چیزی که شما تو مجله ماشیناتون خوندید تفاوت داره اقا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. علیرضا

    ۱ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    ضمنا اقا بهنام بنده دقیقا با شما موافقم

    کاملا حرفی که زدی حق هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمود

    ۱ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    جناب علیرضا اگه شما می فرمایید تیبا در کاتالوگش صدی5 می سوزونه 206 تیپ 5 هم در کاتالوگش صدی5 میسوزونه آن هم با موتور 110 اسب بخاری و شتاب صفر تا صد 9.6 ثانیه ای.
    پس تیبا در مقابلش سوسکه!!!!
    از پدال برقی و ای سی یو ماشین ها سوال کردم گفتن که اثر چندانی ندارد مهم تکنولوژی موتور است و کیفیت بنزینی که استفاده می کنیم.
    دوست عزیزم ماشین های ایرانی اینقدر ارزش ندارند که من و شما بخواهیم با هم کلکل کنیم .نظر هر کسی قابل احترامه همین طور نظر شما .
    اقای علیرضا اگه حرفی زدم که ناراحت شدی حلالم کن .
    (موفق باشید)

    موافقم 0
    مخالفم 1
  22. علیرضا.

    ۳ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اولا من با شماو نه هیچکس دیگری نه کل کل دارم و نه میخوام داشته باشم

    شما یا واقعا نپرسیدین از کسی یا از کسی پرییدید که تاحالا دستش هم به 206 نخورده چون به هرکسی بگی و بپرسی از 84 به بد چیا از 206 عوض شده و چه تاثیری داشته قطعا چیزایی که من گفتم رو خدمتت میگه
    بازار خرید و فروش خوب مدلای 84 به قبل هم بخاطر همین عوامله

    ضمنا شما همش داری توهین میکنی و حرف زشت میزنی

    اقای محترم هزاری هم که به بنده حرف ناسزا بزنین و کپی پیست کنی فقط شان شما میاد پایین و ابروتون میره چون چیزی که از من کم نمیشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. علیرضا.

    ۳ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    درضمن اینجا داشتیم درباره تیبا و محاسن و معایبش صحبت میکردیم که بحث به 206 کشیده شد

    به نظرم بهتره به موضوع اصلی برگردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Farhad

    ۱۵ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (13 ديدگاه)

    باسلام- من دو روزه تیبای یکی از همکارام در اختیارمه و می خوام تجربیات و نظرات شخصی خودم رو درباره تیبا بنویسم:
    فضای داخلی زیبا تر نسبت به پراید
    ورود صدای موتور به داخل کابین(به شخصه برای من آزاردهنده نیست)
    ورود صدای تماس چرخها با جاده
    شتاب و قدرت این ماشین در مقایسه با پراید برای من چندان محسوس نیست.
    تعویض دنده ها نرم و روان نیست.
    به نظر من تنها برتری تیبا نسبت به پرایدهای جدید همون کیسه های هواشه (اگه واقعا درست و موثر عمل کنند)
    در کل اگه با این انتظار که متفاوت از پرایده، تیبا بخرید خیلی تو ذوقتون می خوره!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. پریسا

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      من اصلابانظرشماموافق نیستم اقافرهاد،چون مال خودت نیست ترسیدی خوب امتحانش کنی اگه واقعایه سه چهارماه باهاش رانندگی میکردی همه ی نظراتت روپس میگرفتی.مخصوصاتوی این نظرتون که میگیدشتابش زیادجالب نیست کاملامخالفم،همه ازشتاب عااااااااااااااالیش حرف میزنن بعدشمامیگیدشتابش خوب نیست.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  25. Arash

    ۱۶ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دیروز داشتم تو خیابون همینطوری واسه خودم قدم میزدم که یهو دیدم دهن همه ی مردم باز مونده برگشتم پشت سرم رو نگاه کردم دیدم واااااااای خدای من…و اینجا بود که دهن منم باز موند!
    بله چیزی که دیدمی ایرانی بود…تیبا!
    همه جمع شده بودن ازش عکس میگرفتن از طراحی سپرهاش که که تمامی طراحان برتر دنیا رو مات و مبهوت کرده بود..وااای موتورش.وای صداش لامبورگینی رو شرمنده میکرد!یه موقع فکر نکنید موتور بهینه سازی شده ی پراید روش گذاشتن ها…نه!
    آینه بغلش که از بهترین پلاستیک ساخته شده و اندازش دقیقا متناسب با هیکل ماشین هستش.اما کابین ماشین…کیفت داشبورد لکسوس رو زمین میزد…طراحیش بنز رو ورشکست میکرد…من کشته مرده ی اون خط روی گلگیر عقبش هستم…آخ…تا حالا همچین خوابی ندیده بودم که توش اینقدر بد سلیقه شده باشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saman

      ۲۲ دی ۱۳۹۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بابا دمت گرم من اولش باور کردم فکر کردم داری جدی میگی کپ کرده بودم وسطاش که رسیدم فهمیدم جریان چیه…باحال بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. امید

    ۱۶ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام بنده یکی از این تیبا ها رو خریدم که مثل …. پشیمانم
    کیفیت قطعات به کار رفته وافعا بده قطعات چند بار بازیابی شده موتور پر صدا سرعت وشتاب بسیار بد مصرف سوخت بالا در حد صدی 15 که در نمایندگی ها نیز قابل به اصلاح ان نیستند
    نبود قطعات در نمایندگی ها و….. هزاران مشکل دیگر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. بت

    ۲۳ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم چندروزیه تیبادارم ماشین خوبیه من که راضیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سهيل

    ۲۷ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من یک ماهی میشه که یک تیبای سفید رنگ خریدم و قبلش پراید 141 داشتم باید بگم که تفاوت چندانی باهم ندارن حتی در بعضی موارد پراید بهتره مثل جعبه دنده این رو هم بگم که شتابش از پراید بهتره در کل ماشین بدی نیست فقط تو دنده عوض کردن مشکل داره نمایندگی هم بردم میگن همه ی تیباها این مشکل رو دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. داش علی

    ۲۸ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس نتیجتاً تیبا نخریم…! چون پشیمان می‌شیم!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  30. ناصر

    ۵ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام من 206 تیپ 2 مدل 89 دارم و باید عرض کنم که واقعا نسبت به مدل های قدیمی تر زورش تو سر بالایی کمتر شده و یه پراید مدل 83 دارم که تصمیم گرفتم بفروشمش و تیبا بخرم با چند نفر اعم از نمایشگاهی ، دوستان و غیره صحبت کردم و روی هم رفته به این ماشین اطمینان کاملی نداشتنند مثلا نمالیشگاهی می گفت مثل پژو و پراید سریع نمیشه به قیمت فروخت و یا دوستان از ظاهرش ایراداتی میگرفتند ولی اوج فاجعه اونجایی بود که یکی از منخصصین خودرو ( متخصص از نظر من یعنی کسی که هم دانش علمی داردو هم تجربه عملی ) به من گفت که این ماشین در سرعت بالای 90 بسیار مشکل دارد و دانش ایرودینامیک آن طور که باید در سیستم تعلیق آن به کار نرفته و خلاصه اینکه بنده فردا صبح میروم یک پراید تقویت شده رینگ اسپرت 131 به مبلغ 9.550.000 تومن می خرم و قید تیبا آن هم به مبلغ 11.800.000 تومن را میزنم ، به نظر من این خیلی زشته وقتی عرضه یک کار درست رو نداریم اقدام به انجام اون کار می کنیم ، مثلا خودروی لیفان چینی توسط اساتید فن آن هم متخصصین BMW طراحی شده است . مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا