تویوتا

تست فنی تویوتا کمری هایبرید

اگر از طرفداران خودروهای سدان جادار خانوادگی باشید، و در عین حال بخواهید هزینه های مصرف سوخت کمتری پرداخت کنید، می توانید یکی از بهترین خودروهای این کلاس یعنی نسل دوم تویوتا کمری هایبریدی را انتخاب نمایید. این خودرو با مدلهای معمولی کمری تفاوتهای ظاهری اندکی دارد. مثلا تنها یک سانتی متر ارتفاع بیشتری داشته و فضای بار آن نیز ۳۷۰ لیتر حجم دارد که بعلت قرار گیری مجموعه باتری ۶۸ کیلوگرمی آن است.

toyota camry hybrid 2012
Toyota Camry hybrid 2012

کاهش ۱۰۰ کیلوگرمی وزن با استفاده از ورقهای فولادی ویژه با استحکام بالا نسبت به نسل قبل کمری هایبریدی صورت گرفته، بعلاوه استفاده از تایرهای با مقاومت چرخشی پایینتر به میزان ۰.۲۷ باعث افزایش شتاب و راندمان مصرف سوخت شده است.
قوای محرکه تویوتا هایبرید از یک موتور چهار سیلندر  و دو موتور الکتریکی تشکیل می شود. حجم موتور به ۲.۵ لیتر افزایش یافته و می تواند ۱۵۶ اسب بخار نیرو را در دور موتور ۵۷۰۰ دور بر دقیقه و ۱۵۶ پوند فوت گشتاور را در دور موتور ۴۵۰۰ دور بر دقیقه کسب نماید. با تبدیل درایو به حالت الکتریکی، تسمه ها و متعلقات کمپرسور و موتور پمپ خنک کننده عملکرد خود را از دوش موتور بر می دارند تا افزایش گشتاور و قدرت را در موتور شاهد باشیم. ژنراتور اصلی از طریق ذخیره انرژی جنبشی ناشی از ترمز، باتری ها را شارژ می کند. موتور AC الکتریکی با استفاده از آهنربای دائمی سنکرون می تواند ۱۴۱ اسب بخار نیرو و ۱۹۹ پوند فوت گشتاور تولید نماید. در حالت ترکیبی قدرت به ۲۰۰ اسب بخار بالغ می گردد. باتری ها نیز از جنس هیدرید فلز-نیکل با توان ۱.۶ کیلو وات ساعت می باشند. سیستم انتقال نیرو نیز اتوماتیک است.

 toyota camry hybrid badges taillight
toyota camry hybrid taillight

کمری هایبرید با وزن ۱۵۹۱ کیلوگرم، می تواند شتاب خوب  ۷.۳ ثانیه ای را برای صفر تا صد بدست آورد. صفر تا ۱۶۰ کیلومتر نیز کمتر از ۱۹ ثانیه طول می کشد. اما عملکرد این خودرو برای مصرف سوخت عامل مهمی است که خریداران را جذب آن می کند. ۶ لیتر مصرف در مسافت ۱۰۰ کیلومتر شهری و ۵.۵ لیتر در بزرگراه.

2012 toyota camry hybrid engine
toyota camry hybrid engine

سه ترکیب ظاهری با تغییراتی در سپرها و جلوپنجره از کمری جدید در بازارهای مختلف ارائه خواهد شد. در داخل اطاق از آلومینیوم پرداخت شده استفاده شده و ترکیب داشبورد به مدلهای هیوندای شبیه شده است. جای دوخت روکش بالایی داشبورد، جلوه ای لوکس به آن داده است.  یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی لمسی بهمراه سیستم ناوبری و مالتی مدیا همراه با سیستم صوتی JBL و سیستم تهویه اتوماتیک و روکش چرمی صندلیها از جمله امکانات این خودرو می باشند.

2012 toyota camry hybrid interior
toyota camry hybrid interior
2012 toyota camry hybrid dashboard
toyota camry hybrid dashboard

قیمت پایه مدل EL  حدود ۲۶ هزار و ۶۰۰ دلار و  قیمت نمونه مورد آزمایش، ۳۴ هزار و پانصد دلار می باشد. رقیب بزرگ این خودرو  همانند مدلهای بنزینی آن، هیوندای سوناتا هایبریدی است .

2012 toyota camry hybrid rear
Toyota Camry hybrid rear

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Moh

    ۲۰ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ماشین بدی نیست ولی کلا ماشین های تویوتا نسبت به پولشون به درد نخورند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      دیسلایکو بیا
      رکورد زدیا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        اون تک لایک هم مال خودشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. محمد

    ۶ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (29 ديدگاه)

    تو راست میگی. آخه آدم حسابی 8 ملیون نفری که هر سال ماشین های تویوتارو میخرند، نمیفهمند فقط تو میفهمی. قابل توجهت 90 % واردات خودروی آمریکارو تویوتا داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این مدل توی بازار ایران هست؟
    اصلا ماشین های هیبریدی موجود توی بازار ایران کدوما هستند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ک

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من 5 سال کمری دارم تا حالا نمی دونم موتور و گیبکس داره تعمیرگاه را ندیده مصرف سوخت 5.5 تا 6.5 داره سوناتا و اپتیما بین 9 تا 19 مصرف دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. عباس کمری

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    جالبه فقط اونایی میگن تویوتا بدرد نخوره که تا حالا پراید هم نداشتن بدونن ماشین چیه-تا حالا شده شب بخاین برین تو جاده ای که گنجشک پر نمیزنه؟با غیر از تویوتا به هیچ ماشینی نمیشه اعتماد کرد که خراب نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامران

      ۷ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منم 5 ساله کمری 2007 دارم
      ازش به شدت راضیم چون همه نیازای من رو بر طرف میکنه و به هیچ عنوان هزینه رو دستم نگذاشته.
      ممنون از سایت خوبتون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علیرضاآرین پور

    ۲۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    فرض کنید بعنوان مثال سوناتا 2010 با100000کیلومترکارکردداریم وکمری باهمین میزان کارکردیعنی مدل 2010 کارکرد100000 کیلومتر هردوبدون تصادف بوده شماکدام راانتخاب می کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      سوال نداره
      سوناتا سطله اشغال
      کمری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. محمد ... ماشین فقط ژاپنی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    تویوتا یعنی کیفیت بالا و آلایندگی و اسطحلاک کم … من یه پرادو 2008 دارم 6 سیلندر ، تاحالا حداقل 10 بار جونم تو جاده نجات داده…تویوتا همیشه بهترینه …سبز ترین ، بزرگترین ، ارزشمند ترین و پرکیفیت ترین خودروساز در دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      کلا تویوتا یعنی
      بخر و بورو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. amin

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا تویوتا رافور ٢۵٠٠ هیبریدى که موتورش عین اینه مصرف سوختش ٨ تا هستش از این بالاتره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا