نگاهی اجمالی به برلیانس H230، چینی میان‌قیمت

خودروسازان کشورمان را می‌توان مردان واقع‌بین و دوراندیشی دانست! آن‌ها واقف‌اند که علیرغم تمامی ادعاها و لاف و گزاف‌ها، از آورده چندانی برخوردار نیستند و در عالم صنعت نیز جایگاه درخوری را واجد نمی‌باشند؛ شاید به همین خاطر است که در اولین فرصت بلیت ممالک راقیه را خریداری نموده و جهت اخذ تکنولوژی راهی این سرزمین‌ها می‌گردند. زمانی این مقاصد سئول و پاریس بود و اکنون هم سرزمین اژدهای سرخ.

Brilliance H230
Brilliance H230

خودروسازی ما را می‌توان آینه تمام نمای فرصت سوزی نامید، به همین سبب است که هرگز نتوانسته رضایت خاطر عامه را به خود جلب نماید و هر اندازه که مدیران این صنعت از موفقیت‌ها و فتوحات خود دم زده و شمارگان تولیدشان را به رخ خریداران می‌کشند، به همان نسبت هم بر حجم دلزدگی ها و کراهت‌ها نیز افزوده می‌گردد، شاید این مسئله بدان علت است که این صنعت همچون جزیره‌ای دورافتاده، از دستاوردهای دنیای نوین گریزان است و قصد دارد یک‌تنه و با مدیریتی ضعیف، صنعتی قوی را اداره کند؛ لی ایا کوکا مدیرعامل سابق فورد و کرایسلر در کتابش به نام «فراز و شیب» می‌نویسد:

هر سازمان تولیدی سه وجه عمده دارد: نیروی انسانی، کالا، سود. اول نیروی انسانی است. وقتی افراد خوبی نداشته باشی، دو وجه دیگر را نخواهی داشت. یعنی بدون وجود مدیریت تخصصی و شایسته‌سالاری در یک مجموعه، نه کالای مرغوبی تولید خواهد شد و نه سود مناسبی به دست خواهد آمد (منظور کسب سود در یک بازار رقابتی است نه انحصاری).

چند وقتی است که خودروسازان کشورمان دست به دامان شرکت‌های چینی شده و از آن‌ها مدد می‌طلبند، جالب اینجاست که زمانی برخی از همین افراد، حتی کره‌ای‌ها و فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها و… را هم‌شأن خود ندانسته و در برابر هر نوع سرمایه‌گذاری مؤثر آنان سنگ‌اندازی می‌نمودند؛ روزی این کار را با شعار خودکفایی انجام می‌دادند و زمانی هم به نام استفاده از استعدادهای جوان داخلی! و……عدم سرمایه‌گذاری درست در سال‌های گذشته و فرصت سوزی‌ها و ندیدن واقعیت‌ها و……خودروسازی‌مان را به روزی انداخته است که همگان شاهدیم!

Brilliance H230
Brilliance H230

حال که بر سر ناچاری و نیز تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی در پی همکاری با شرکت‌های چینی هستیم، لااقل سعی کنیم شیوه صحیح خودروسازی را از آنان بیاموزیم! شاید این سخن من برای متصدیان خودروسازی‌مان بسیار سنگین باشد و آن‌ها چینی‌ها را به هیچ عنوان همسنگ خود ندانند؛ ولی باید این مسئله را درک نمود که بازار جهانی عرصه واقعیات است نه پندار و توهمات. واقعیت دردناک هم این است که چینی‌ها در بسیاری از موارد از ما پیشی گرفته و محصولاتی زیباتر، مجهزتر و عامه‌پسندتر و حتی تا حدی باکیفیت‌تر و ایمن‌تری نسبت به مجموعه‌های داخلی به بازار عرضه می‌نمایند.

Brilliance H230
Brilliance H230

یکی از محصولات چینی که قرار است در آینده‌ای نزدیک وارد بازار کشورمان شود و علاوه بر آن از بهایی نسبتاً رقابتی برخوردار است، خودروی برلیانس H230 است. این خودرو درصورتی‌که با قیمت اعلامی به بازار عرضه گردد و کیفیت خود نیز را تا حدی اثبات نماید، می‌تواند نمونه‌های قدیمی و پرفروش داخلی را کاملاً به دردسر اندازد. حال به بررسی اجمالی این خودرو می‌پردازیم.

Brilliance H230
Brilliance H230

برلیانس H230 برای نخستین بار در آگوست سال 2012 میلادی پا به عرصه بازار نهاد. طراحی این خودرو کار دست طراحان ایتالیایی می‌باشد. در وب‌سایت این شرکت تنها به نام جیوجیارو (GIUGIARO) بسنده شده است؛ اما از آنجایی که این فرد در شرکت ایتال دیزاین مشغول به فعالیت است، می‌توان این حدس را زد که طراحی بدنه آن دست‌پخت همین موسسه است. شرکت برلیانس به مدت 5 سال نیز با موسسه پنین فارینا ایتالیا ارتباط تنگاتنگی داشته و برخی از مدل‌های جدید این شرکت، از جمله H330 و H530 و…. هم با همکاری این مجموعه طراحی شده‌اند. اما چندی پیش، شرکت برلیانس، رئیس تیم طراحی شرکت پنین فارینا را به استخدام خویش درآورد. آن فرد هم کسی نبود جز دیمیتری ویکدومینی (DIMITRI VICEDOMINI)، که از 15 سال تجربه کاری در این زمینه برخوردار است. نامبرده، پیش از این، رهبری تیم پنین فارینا را در طراحی خودروهایی همچون برلیانس BS4 نیز به عهده داشته است.

Brilliance H230
Brilliance H230 2014

در چند سال اخیر استفاده از طراحان غربی به پدیده‌ای نوین در میان خودروسازان چینی درآمده است. به طور مثال، شرکت BAIC از مشاوره طراح پیشین کمپانی فراری به نام لئوناردو فیوراونتی (LEONARDO FIORAVANTI)، برای طراحی برخی مدل‌هایش بهره برده است و یا می‌توان شرکت جیلی را مثال آورد که طراحی خودروهای جدید خود را به پیتر هاربی (PETER HORBUY)، رئیس تیم طراحی ولو سوئد، واگذار نموده است.

Brilliance H230
Brilliance H230

در کل، منابع چینی طراحی برلیانس H230 را خوب و مناسب و خطوط بکار رفته در جلوپنجره آن را قوی ارزیابی نمودند. در جای‌جای بدنه آن نیز خطوط تیز به‌کاررفته و طراحی بخش پشتی آن نیز متناسب است. چراغ‌های این خودرو نیز به‌خوبی کناره‌های های بدنه را فرا گرفته‌اند. در مجموع، این رسانه‌ها، طراحی خودروهای جدید برلیانس و از جمله این مدل را گواهی بر پیشرفت سریع این برند در زمینه طراحی دانسته‌اند.

Brilliance H230 Interior
Brilliance H230 Interior

داشبورد این خودرو هم از طراحی نسبتاً زیبایی برخوردار بوده و در بخش‌های گوناگون آن نیز از پلاستیک‌های سخت و ارزان‌قیمت بهره گرفته شده است. برخی منابع چینی، کیفیت مونتاژ این بخش را در حد مناسبی ارزیابی نمودند. شاخص‌های اسپرتی در نقاط گوناگون آن مشاهده می‌گردد و فرمان آن نیز از طرح مهیجی برخوردار است؛ البته همه این موارد چندان بی‌دلیل هم نیست! زیرا بنا به ادعای برخی از وب‌سایت‌های غربی، داشبورد این خودرو از شباهت بسیاری به برخی از ساخته‌های کمپانی سیتروئن همچون مدل C3 و DS3 برخوردار است و این مسئله‌ای نیست که از چشم‌های تیزبین مغفول مانده باشد. یکی دیگر از مزایای این خودرو نیز صندوق بار نسبتاً بزرگ آن است که جوابگوی نیازهای یک خانواده معمولی در هنگام سفر است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014

این مدل از یک پیشرانه 1.5 لیتری بهره می‌برد که توان آن معادل 103 اسب بخار و گشتاور خروجی آن هم برابر با 143 نیوتن‌متر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم این مدل در دو نسخه 5 سرعته دستی و 6 سرعته AMT عرضه می‌شود. منبع گیربکس AMT این خودرو هم از شرکت GETRAG آلمان است، که در حال حاضر از بزرگ‌ترین سازندگان این سازه در دنیاست. همچنین بنا به ادعای وب‌سایت شرکت برلیانس، این خودرو برای توقف از سرعت 100 کیلومتر به صفر، به مسافتی معادل 44.4 متر جهت ترمزگیری نیازمند است. از آنجایی که ممکن است که برخی از خوانندگان آشنایی چندانی با کارکرد گیربکس AMT نداشته باشند در اینجا به طور خلاصه نحوه کار این نوع جعبه‌دنده را بررسی می‌نماییم.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014

گیربکس AMT: عبارت AMT مخفف عبارت AUTOMATED MANUAL TRANMISSION است که به معنی گیربکس دستی اتوماتیک شده می‌باشد. این سامانه برای نخستین بار در سال 1996 میلادی توسط شرکت BMW به بازار معرفی شد. AMT، همان گیربکس دستی است، با این تفاوت که فرایند تعویض دنده و کلاچ گیری در آن به وسیله یک مجموعه رباتیکی هوشمند انجام می‌گیرد. در این نوع از جعبه‌دنده، پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است، زیرا عمل کلاچ‌گیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام می‌شود. دنده‌ها نیز می‌تواند به صورت خودکار و با هدایت سیستم مدیریت کامپیوتری تعویض شوند، هر چند که راننده نیز می‌تواند به صورت دستی در کار این سیستم دخالت کرده و دنده‌ها را سبک یا سنگین کند، در این وضعیت نیز فرمان راننده مبنی بر سبک یا سنگین کردن دنده‌ها مانند گیربکس‌های موسوم به تیپ‌ترونیک و به صورت «+» و یا «-» است و در نهایت فرمان راننده به صورت یک پالس الکتریکی به سیستم می‌رسد و ادامه کار همچنان بر عهده واحد مدیریت کامپیوتری و مجموعه الکتریکی است. در سطح بین‌المللی این سیستم جزو سیستم‌های پیشرفته محسوب شده و از جایگزین‌های سیستم دستی به حساب می‌آید. مزیت اصلی این سیستم شامل قیمت کم، سادگی تعمیر و نگهداری و کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان و بالابردن عمر قطعات خودرو و نیز راحتی در رانندگی است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014

به لحاظ ایمنی نیز این خودرو 5 ستاره را از موسسه C-NCAP چین دریافت نموده است و در برخی از تیپ‌هایش نیز از 4 عدد کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد؛ اما نمونه‌های ارائه شده در ایران تنها مجهز به 2 ایربگ می‌باشد. علاوه بر این، خودروی مذکور از سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و همچنین سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز برخوردار است و از کمربندهای سه نقطه‌ای هم بهره می‌برد. کمپانی برلیانس مدعی است که ساختار کابین این خودرو را بسیار مستحکم طراحی نموده و بدین لحاظ در بیش از 50 درصد از بخش‌های بدنه آن از فولاد با استحکام بالا بهره گرفته است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014 1.5 Engine

از نظر قیمت نیز این خودرو با بهایی معادل 37.5 میلیون در دنده دستی و 42.9 میلیون تومان در دنده اتوماتیک عرضه می‌شود که به طور مستقیم بازار خودروهایی همچون تندر و پژو پارس و MVM 530 و دنا را هدف گرفته است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014

مشخصات فنی

حجم موتور: 1498 سی‌سی

توان: 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه

گشتاور: 143 نیوتن‌متر در 3800 – 4200 دور در دقیقه

حداکثر سرعت: 180 کیلومتر بر ساعت

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی

سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب: کاسه‌ای

استاندارد آلایندگی: یورو 4

مصرف سوخت ترکیبی: 6.3 لیتر در 100 کیلومتر

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4390/1703/1482 میلی‌متر

فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2570 میلی‌متر

وزن خالص: 1207 کیلوگرم (نمونه دارای دنده دستی)- 1214 کیلوگرم (نمونه دارای دنده اتوماتیک)

حجم صندوق بار: 500 لیتر

حجم باک بنزین: 42 لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب: 185/60 R 15

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014

ایمنی

5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP

2 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو) – در برخی از تیپ‌های عرضه شده در چین و بازارهای جهانی 4 عدد کیسه هوا وجود دارد.

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD


برخی از تجهیزات رفاهی این خودرو

لامپ‌های مه شکن جلو و عقب

سانروف برقی

6 عدد بلندگو

سیستم صوتی + CD + MP3 + پورت USB و AUX

سنسور دنده عقب

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

رینگ‌های آلومینیمی

آینه‌های برقی

محفظه برای عینک

ریموت بازکننده درب صندوق عقب

تنظیم کننده نور چراغ‌های جلو

قفل مرکزی خودکار (در سرعت 24 کیلومتر فعال می‌شود)

آینه داخلی عقب ضد تشعشع

نگه‌دارنده‌های فنجان برای سرنشینان جلو و عقب

روشن شدن چراغ‌های جلو همراه با استارت خودرو


قیمت

در ایران: 37.5 میلیون تومان (دنده دستی – ثبت‌نام در نمایندگی) – 42.9 میلیون تومان (دنده AMT – ثبت‌نام در نمایندگی)

در چین: 55,800 الی 62,800 یوآن (دنده دستی) – 66,800 الی 68,800 یوآن (گیربکس AMT)


[دانلود ویدئو]
نوشته: سام کاویانی

درباره نویسنده

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

288 دیدگاه

  1. جواد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با سلام
    من هم اول اسفند 95 صفرش رو خریدم . انصافا ماشین خوبیه. حرف نداره. زیبا و جادار و شیک و کم مصرف. در مسافرتها اصلا احساس خستگی به آدم دست نمیده.
    هر کسی شک داره بخره یا نه با خیال راحت بره بخره.

    پاسخ
  2. امیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ایا ماشین شما شتاب ندارد
    ایا در درب عقب بلندگوندارد

    پاسخ
  3. ج
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    و اینو هم بگم که اگر بخواهیم با ماشینهای ایرانی مقایسه کنیم چین اینا رو در بازار رقابتی و تجارت آزاد میزنه که باید بتونه با برندهای زیادی در سراسر دنیا رقابت کنه (چون این ماشین الان به کشورهای آسیایی و روسیه و اروپای شرقی و آمریکایی جنوبی ) صادر میشه در ماشینای ایرانی در یک بازار انحصاری و فقط برای مصرف داخلی تولید میشه و برای اینکه سود بیشتری عایدشون بشه میرن قطعات بی کیفیت از چین وارد میکنن میزنن رو ماشینا و تا سر یکسال حتما باید حداقل یکبار تعمیر اساسی بشن.
    من به اونایی که قصد خرید این ماشینو دارن میگم که اولا خودتون برید سوار شید یه دوری باهاشون بزنید ثانیا با اونایی که 230 دارن صحبت کنید اگر از 50 نفر حتی یک نفر هم گفت ماشین خوبی نیست نخرید.

    پاسخ
    1. کیان داوودی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      اگه ماشین خوبی هم باشه باز تو 50 نفر حتما چند نفر غرمیزنند.

      پاسخ
  4. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به خدا عالیه – با این قیمت ماشین بهتر و نرم تر و کم مصرف تر گیرتون نمیاد.
    تو رنج قیمت خودش بی رقیبه تو بازار
    من 20000 تا باهاش رفتم و هیچ ایرادی نداشته و فقط سرویس های دوره ای رو رفتم.
    راضی ام حتی از اون چیزی که انتظار داشتم بهتره

    پاسخ
  5. محمدرضا صفری
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام من برلیانس H230 اتوماتیک سایپا دارم ماشین 13000 کار کرده از وقتی که ماشین تحویل گرفتم فقط تو نمایندگی درگیر تعمیر ماشین هستم از تاریخ 95/11/25 ماشین بابت اوفتادن داخل چاله که باعث خرابی پولس و رام و طبغ چپ ماشین شده ماشین شده . تواین مدت کل بازار ونماینگی مرکزی کیلومتر ۱۷زیر پا گذاشتم ولی امروز که 95/12/26 هیچ گونه قطعه نتونستم پیدا کنم . ماشین برلیانسH230سایپا مصرف بسیاربنزین بالا دارد اشتباه نکنید پول دوبله پراید میدید هیچ فرقی با پراید نداره از در رادیات گرفته که پرایدی هستش تا کفی زیر پا سینی زیر موتور و ظبط DVD وLCD که ورداشتن وبه طور ابشن ماشین خود نمایندگی میفرشه. ماشین پارس خودرو برلیانس یا سایپا هیچ فرقی نمیکنه جفتش یکی هستش پول پرای میدی اشتباه نکنید.

    جزییات بیشتر : قیمت و مشخصات برلیانس h220 وh230 +شرایط فروش

    پاسخ
  6. بهروز
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام .من اسفند 95 h230 دستی گرفتم وتا حالا هیچ گونه مشکلی از نظر فنی یا مصرف سوخت مشاهده نکردم . فقط تو این مدل در های عقب فاقد بلند گو هستند.

    پاسخ
  7. اسماعیل
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام من h230اتومات دارم بسیار ماشینه عالیه تو رنجه قیمتش حرف نداره ماشین جا دار کم مصرف بسیار تو دل برو

    پاسخ
  8. کامیاب
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام ، من مدل دستی این ماشینو خریدم یک ماهه که صفر خریدم ، واقعا عالیه و داخل کابین کاملا بیصداست و کولر خیلی قوی داره و در خریدش شک نکنید قطعاتش توی نمایندگی ها هست ، فوق العادست

    پاسخ
  9. اکبر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام.
    با اینکه منم ماشین رو صفر خریدم اما اصلا از خدمات. و گارانتی ماشین راضی نیستم قطعات فقط تو فروشگاه های سایپا اونم اگه موجود باشه و مشکل اصلیشون هم کمکهای بسیار بد و خشک این خودرو با رینگهای بسیار نرمه که با کوچکترین چاله های شهرداریهای محترم در سطح شهر تاب برمیداره. خلاصه اگه تونستید نخرید

    پاسخ
  10. پرهام
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    لطفا راهنمایی کنید.نمیدونم برلیانسh230 بخرم یا ال نود.کدوم بهتره؟؟؟

    پاسخ
  11. احمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ماشین فوق العاده راحتی هست اصلا شک نکنید البته حرف منو تا زمانی که پشتش نشینید نمی فهمید باید پشتش بشینید تا ببینید که تندر و پارس اتومات آشغالن و به نظرم بهترینه تو این رنج قیمت 10 هزار تا تا الآن با هاش رفتم عالیه جادار و کم مصرف

    پاسخ
  12. !!!
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام .دوستانی که یکی دو سال هست برلیانسh230دارن (دنده معمولی). ازتون راهنمایی میخوام. به نظر شما این مدل بهتره یا ساندرو ی معمولی؟ ال 90داشتیم. ماشین خشکی هست. صندلیاش مثل پراید تو مسافرت. سر سرعت گیر میکوبونه .انگار داری با چانت رو سرعت گی کشیده میشی!!!! اگه اطلاعات دارین لطفا راهنمایی کنین. تو همین رنج قیمت 40_45، یه چیز میخوام قوی باشه. بنزین کم. مثل ال 90 هم نباشه.

    پاسخ
  13. امین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من مدل اتومات این ماشین رو مرداد 96 تحویل گرفتم. بهتون توصیه میکنم به هیچ وجه اتوماتش رو نخرید. پولتون رو دور ریختید. اتوماتش همون دنده دستیه که کلاج برقی داره.
    گیربکس حالت اتومات داره ولی اصلا نمیتونه تشخیص بده چی زمانی باید دنده رو عوض کنه. بردم نمایندگی مهندس ماشین های اتوماتشون بهم گفت این ماشین دستیه که کلاج برقی داره، خودتو درگیر اتومات بودنش نکن. همشون همینطورن.

    پاسخ
    1. امید
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام. من هم اتوماتش رو دارم و تا حالا باهاش 10000 تا رانندگی کردم.
      یه نکته در مورد نظر شما اینه که شما فقط به کلاچ برقی خودرو اشاره دارید اما این رو مد نظر قرار نمیدید که اصل تکنولوژی AMT مربوط به کلاچ برقی نیست بلکه مربوط به رباتی است که دنده را تعویض میکنه. ضمن اینکه طبق تجربه من به شما میگم که ممکنه چند هزار کیلومتر هم رانندگی کرده باشید اما قلق ماشین دستتون نیست. عملکرد گیربکس از اونی که شما میگید بهتره. اما موافقم که این ماشین مشکلاتی هم داره.

      پاسخ
  14. رحمانی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام به همه شبتون خوش
    230رو یک هفته میشه تحویل گرفتم. ماشین خوبیه نسبتاً، ظاهر خوبی داره داخلش هم جا دار و خوب هست
    اما روز اول سپر عقب رو مالیدم، چون سنسور دنده عقب نذاشتن براش
    مدل دنده دستی گرفتم ولی بازم این برام سوال شده که ماشین های تمام دنیا دیگه سنسور پارک یا دوربین عقب دارن این ماشین چرا نداره تعجبم
    از شتابش راضیم چون قبل این ماشین پژو تی یو فایو داشتم شتابش تقریبا مثل همونه و تو گردنه ها هنوز نرفتم اما بزودی مسافرت میرم و از قدرتش هم بهتون گذارش میدم

    پاسخ
  15. رحمانی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    آقا جون اگر این ماشین رو داری و سوار شدی و تجربه داری نظر بده الکی مردم رو گمراه نکن من صفر گرفتم خوبه خیلی هم نسبت به پرشیای 40میلیون تومنی و ال نود بهتره
    من که در حد پولی که دادم ازش راضیم
    خوبه لااقل شکل و قیافه داره

    پاسخ
  16. امیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بنام خدا.من چند روزه که مدل دنده دستی این ماشین و خریدم و از این ماشین راضی هستم کولرش فوق العاده ست صدای ماشین کم و داشبورد کشیده و فاصله شیشه جلو با سر نشین زیاده و این خیلی خوبه اما وقتی دیدم باندهای عقب نیست ناراحت شدم و تا روزی که ما ایرانی ها فرهنگمون در صنعت این باشه به جایی نخواهیم رسید

    پاسخ
  17. frd
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    h230 تو دفترچه اش قدرتش رو 76 اسب نوشته.
    وزنش هم 1269کیلو. با نوشته های سایت سایپا و پارس خودرو فرق داره.
    به نظرم شتابش واسه سبقت ناگهانی مخصوصا تو سربالایی کمه.
    مثل موتورهای پژو عکس العمل سریعی به گاز نشون نمیده.
    اما فوق العاده کم مصرفه .
    فرمون برقیشم نرمه .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x