خودروهای چینیهفته نامه

معرفی جدیدترین کراس‌اوورهای چینی (قسمت سوم)

به سومین قسمت از سری مطالب معرفی جدیدترین کراس‌اوورهای چینی رسیدیم. در قسمت قبلی اقدام به معرفی کراس‌اوورهای چینی تا برند هایما کردیم و حالا امروز ادامهٔ این سری مطالب را از برند هاوال پی خواهیم گرفت.

هاوال H4

تاریخ معرفی نمایشگاه گوانگژو 2017
کلاس کامپکت
طول 4.41 متر
قیمت پایه 15,900 دلار

هاوال که صرفاً به ساخت خودروهای شاسی‌بلند می‌پردازد، در نمایشگاه گوانگژو 2017 کراس‌اوور جدیدی بنام H4 را به سبد محصولات خود اضافه کرد. این خودرو یک کراس‌اوور کامپکت است که بین مدل‌های H2 و H6 قرار می‌گیرد. H4 هم مانند بسیاری از محصولات هاوال در دو نسخهٔ مختلف بنام‌های Red Label و Blue Label تولید می‌شود که دماغهٔ آن‌ها باهم متفاوت است. هاوال برای این کراس‌اوور کامپکت جدید دو موتور مختلف را در نظر گرفته که شامل 1.3 لیتری توربو با 140 اسب بخار قدرت و 255 نیوتن متر گشتاور و 1.5 لیتری توربو با 170 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور می‌شود. انتقال نیروی هردوی این موتورها توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد.

هاوال M6

تاریخ معرفی جولای 2017
کلاس کامپکت
طول 4.65 متر
قیمت پایه 13,500 دلار

M6 کراس‌اوور کامپکت جدیدی است که سال گذشته توسط هاوال معرفی شد. این خودرو روی پلت‌فرم نسل قبلی مدل H6 ساخته شده است. این در حالی است که نسل قدیمی H6 همچنان در حال تولید است و بنابراین H6 قدیمی، H6 جدید و M6 هر سه در یک کلاس قرار می‌گیرند. بااین‌حال طراحی ظاهری M6 با سایر محصولات هاوال متفاوت است و از لحاظ قیمتی بین نسل قدیم و جدید H6 قرار می‌گیرد. M6 تنها با یک پیشرانه عرضه می‌شود که از نوع 1.5 لیتری توربو بوده و 150 اسب بخار قدرت دارد. این موتور برای هردو نسل H6 هم ارائه می‌شود.

هوانسو S5

تاریخ معرفی سپتامبر 2016
کلاس کامپکت
طول 4.46 متر
قیمت پایه 8,900 دلار

هوانسو برندی است که از طریق جوینت ونچر بین گروه خودروسازی بایک و گروه موتورسیکلت‌سازی Yinxiang تأسیس شده و از زیرمجموعه‌های شرکت بایک محسوب می‌شود. این شرکت در اواخر سال 2016 کراس‌اوور کامپکت جدیدی بنام S5 را معرفی کرد که بر روی پلت‌فرم بایک سنووا X55 ساخته شده است. برای S5 یک موتور 1.3 لیتری توربو در نظر گرفته شده که 133 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور دارد. هوانسو S5 از ژانویهٔ 2017 در بازار چین عرضه شده است.

جک S1

تاریخ معرفی نمایشگاه پکن 2016
کلاس سگمنت A
طول 3.77 متر
قیمت پایه 6,000 دلار

S1 کوچک‌ترین کراس‌اوور جک است که برای اولین بار در نمایشگاه پکن 2016 رونمایی شد. این خودرو ابعاد بسیار کوچکی داشته و یکی از معدود کراس‌اوورهایی است که در سگمنت A قرار می‌گیرد. S1 جایگزین هاچ‌بک کوچک جک YueYue شده و از همان پیشرانهٔ 1.3 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی YueYue استفاده می‌کند که 100 اسب بخار قدرت و 126 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. عرضهٔ این کراس‌اوور کوچک و ارزان‌قیمت در بازار چین از ژانویهٔ سال گذشته آغاز شد.

جک S7

تاریخ معرفی نمایشگاه شانگهای 2017
کلاس میان سایز
طول 4.80 متر
قیمت پایه 14,600 دلار

S7 در نقطهٔ مقابل S1 قرار دارد چراکه بزرگ‌ترین کراس‌اوور یا پرچم‌دار کراس‌اوورهای این شرکت محسوب مس‌شود. این خودرو یک کراس‌اوور میان سایز است که برای اولین بار در نمایشگاه شانگهای 2017 رونمایی شد و در دو نسخهٔ دو ردیفه و سه ردیفه عرضه می‌شود. S7 از استایل ظاهری زیبایی برخوردار است که هرچند هنوز هم الهاماتی از خودروهایی چون لکسس و آئودی در آن دیده می‌شود اما طبق زبان طراحی جک شکل گرفته و جذاب به نظر می‌رسد. سازندهٔ چینی برای این کراس‌اوور هفت‌نفره دو موتور مختلف در نظر گرفته که شامل یک واحد 1.5 لیتری توربو با 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور و یک نمونهٔ 2 لیتری توربو با 190 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور می‌شود. انتقال نیروی این موتورها هم توسط گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. چند وقتی است که زمزمه‌های عرضۀ این خودرو توسط کرمان‌خودرو در کشورمان شنیده می‌شود.

جتور X70

تاریخ معرفی ژانویهٔ 2018
کلاس میان سایز
طول 4.72 متر
قیمت پایه

جتور برند جدیدی است که به‌تازگی توسط چری تأسیس شده و به دیگر برندهای این شرکت یعنی کوین و کوروس پیوسته است. نخستین محصول این برند جدید، کراس‌اوور میان سایزی بنام X70 است که اوایل امسال رونمایی شد. این خودرو با 4.72 متر طول، به سه ردیف صندلی مجهز است. چری برای این کراس‌اوور جدید یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری توربو با 150 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را در نظر گرفته است که انتقال نیروی آن به چرخ‌های جلو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. نسخهٔ اسپرت این خودرو هم با نام X70S ارائه شده که در بیرون از ویژگی‌های اسپرتی برخوردار است.

لندویند Xiaoyao

تاریخ معرفی نمایشگاه گوانگژو 2016
کلاس کامپکت
طول 4.44 متر
قیمت پایه 11,500 دلار

Xiaoyao کراس‌اوور کامپکت جدیدی است که برای اولین بار توسط لندویند در نمایشگاه گوانگژو 2016 رونمایی شد. این خودرو در اصل یک کپی ماهرانه از مرسدس بنز GLA محسوب می‌شود به‌گونه‌ای که فرم کلی خودرو و به‌ویژه قسمت عقبی آن شباهت زیادی به GLA دارد. Xiaoyao با دو پیشرانهٔ مختلف 1.5 لیتری توربو 150 اسب بخاری و 1.5 لیتری توربو 163 اسب بخاری عرضه می‌گردد اما این‌ها دو نسخهٔ مختلف از یک موتور نیستند و بسیار باهم تفاوت دارند زیرا موتور اول ساخت میتسوبیشی است درحالی‌که موتور دوم توسط شرکت Jiangling Moto ساخته شده است. نیروی موتور 150 اسب بخاری توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند اما در پیشرانهٔ 163 اسب بخاری این وظیفه بر عهدهٔ یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک واحد CVT قرار دارد. نیروی هردو موتور صرفاً به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

لئوپارد Mattu

تاریخ معرفی نمایشگاه پکن 2018
کلاس میان سایز
طول 4.70 متر
قیمت پایه 17,500 دلار

لئوپارد برندی متعلق به گروه خودروسازی گوانگژو یا همان GAC است که صرفاً به ساخت خودروهای شاسی‌بلند می‌پردازد. این شرکت در نمایشگاه پکن امسال کراس‌اوور جدیدی بنام Mattu را معرفی کرد. این خودرو کراس‌اوور میان سایز نسبتاً لوکسی است که پرچم‌دار لئوپارد محسوب می‌شود. Mattu ظاهر زیبا و شیکی دارد اما فرم چراغ‌های عقب آن تا حدود لینکلن MKX را به یاد می‌آورد. این خودرو به یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری توربو با 204 اسب بخار قدرت مجهز شده است. لئوپارد Mattu از سه‌ماههٔ سوم امسال در بازار چین عرضه می‌شود.

لیفان X80

تاریخ معرفی نمایشگاه گوانگژو 2016
کلاس میان سایز
طول 4.82 متر
قیمت پایه 16,500 دلار

لیفان در نمایشگاه گوانگژو 2016 بزرگ‌ترین کراس‌اوور خود را با نام X80 معرفی کرد. این خودرو یک کراس‌اوور میان سایز با سه ردیف صندلی است که ظرفیت حمل هفت نفر را دارد. لیفان کراس‌اوور پرچم‌دار خود را به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ مجهز کرده که توسط خودش توسعه یافته است. این موتور 197 اسب بخار قدرت و 286 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال این نیرو هم دو گیربکس مختلف در نظر گرفته شده که شامل شش سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک می‌شود. قیمت لیفان X80 از تنها 16 هزار دلار آغاز می‌شود که برای کراس‌اوور سه ردیفه‌ای با این اندازه بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

لینک ‌اند کو 02

تاریخ معرفی مارس 2018
کلاس کامپکت
طول 4.45 متر
قیمت پایه 18,400 دلار

گروه خودروسازی جیلی که مالک شرکت سوئدی ولوو است، در سال 2016 برندی بنام لینک ‌اند کو را تأسیس نمود. اولین محصول لینک ‌اند کو، کراس‌اوور کامپکتی بنام 01 بود که در نمایشگاه شانگهای 2017 رونمایی شد. سپس در اوایل سال جاری، این برند تازه تأسیس دومین محصول خود را هم با نام 02 رونمایی کرد. این خودرو هم یک کراس‌اوور است اما ابعاد کوچک‌تری از 01 دارد. 02 هم مانند 01 روی همان پلت‌فرم CMA ولوو ساخته شده یعنی همان پلت‌فرمی که در ولوو XC40 مورداستفاده قرار گرفته است. کراس‌اوور 02 با دو موتور مختلف عرضه می‌شود. موتور اول یک واحد 1.5 لیتری توربو است که خود در دو سطح قدرت مختلف 156 و 180 اسب بخار ارائه می‌گردد. موتور دوم اما از نوع 2 لیتری توربو با 190 اسب بخار قدرت است. انتقال نیروی این موتورها هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه انجام می‌گیرد.

 

ادامه دارد…

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه

  1. محمد

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1437 ديدگاه)

    لینک اند کو بینظیره
    و نشان دهنده مسیر موفقیت در صنعت خودروسازی
    مالکش سهام ولوو و بنز رو میخره
    وقتی همه نگران چینی شدن محصولات ولوو و بنز بودن،
    برند جدید چینی تاسیس میکنه که برعکس محصولات چینی رو اروپایی کنه
    قطعا در آینده بیشتر از این برند خواهیم شنید

  2. سام

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (706 ديدگاه)

    در واقعیت امر، چنین کراس اوورهایی را باید خودروسازان ایرانی تولید می کردند و نه چینی ها ….زمانی که ما خودرویی مثل سمند را به بازارهای داخلی و جهانی ارائه داده بودیم چینی ها حتی در رویاهای خود هم روزی را نمی دیدند که خودرویی مشابه با آن را بسازند، بس که خودروهای چینی در آن دوره بی کیفیت و البته زشت و نافرم بودند و اصلا با خودروهای ایرانی آنزمان قابل مقایسه نبودند.اکنون پس از طی یک دهه فاصله ما با خودروسازان چینی روز به روز دارد بیشتر می شود و اگر دیر بجنبیم فاصله ما با چینی ها آنچنان زیاد خواهد شد که هیچ وقت به گرد پای آنها نخواهیم رسید.به امید آنکه سازندگان داخلی ما فعالیت خود را دو چندان نموده و واحدهای طراحی و فنی خود را بیش از پیش تقویت کنند.

    1. SS

      ۲۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (278 ديدگاه)

      آلمانی ها تا چند سال دیگه باید از خودروسازی چین بترسن
      بعد شما الان امید داری که ما به چینی ها برسیم؟
      اون هم با این مدیران با لیاقت …

    2. حسن

      ۲۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (26 ديدگاه)

      فکر می کنم زمانی که ما اولین بار سمند رو تولید کردیم چین اصلا خودروسازی نداشت ولی به قول معروف گذشته ها گذشته، اما این رو باید متوجه بود که چین امروز دومین اقتصاد جهانه و حتی آمریکا رو نگران کرده. نزدیک یک ششم جمعیت جهان رو داره و جنگنده ی نسل ۵ میسازه بنابراین مقایسه ما با چین کار اشتباهیه.

  3. حمید

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1512 ديدگاه)

    اره به نظر می‌رسه لیند اند کو گزینه خوبیه با توجه به ‌لتفرم مشترک با ولو
    البته چرا اینقدر چینی ها خودرو سازی دارند
    قطعات برا استفاده دراز مدت چی میشه

  4. محمدرضا

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    لئوپارد یک کپی شایسته از لینکلن زده
    در حد نام لینکلن کپی کرده

  5. MAHDI

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3750 ديدگاه)

    لینک اندکو چه طراحی داخلی وچه خارجی جذاب وخاصی داره.و طراحی داخل هاوالh4هم دوست داشتن

  6. LAMB,O

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (32 ديدگاه)

    به نظرتون لینک اند کو 002 یه کم شبیه پورشه ماکان نیست؟

  7. حسین

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2130 ديدگاه)

    هوانسو S5 و لندویند Xiaoyao بنظر خوب هستن ، حداقل تنوع میشه!

  8. محسن

    ۲۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (251 ديدگاه)

    برام جالبه که تقریبا همشون موتور توربو دارن
    جک S1 هم اگر وارد میشد میتونست رقیب خوبی برای خودرو های کلاس A زیر 40 تومن باشه، یه تنوعی ایجاد میشد.

  9. Amin

    ۲۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    میشه گفت که حداقل در بحث طراحی چینیها کاملا به سطح جهانی رسیده اند

  10. ALI

    ۲۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (37 ديدگاه)

    فک میکنید ما الان از چین عقب نیستیم ؟؟ یه ماشین کراس اوور ایرانی نام ببر ک ما بگیم مساوی چین هسیم نه جلوتر.
    چرا دروغ تک تکمون الان پراید سواریم به اینا میگیم تخ..ما خیلی عقبیم
    البته مقصرش مانتو جلو باز و پیراهن استین کوتاه هست .نپوش برادر من نپوش

  11. نوید جهرمی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2841 ديدگاه)

    امیرخان دستتون درد نکنه. توی این سه تا مقاله عکسا خوب و باکیفیت بود. برا اولین باره عکس با کیفیت از ماشین های چینی میبینم.

    این چین چان چونگا خوب خودشونو بالا کشیدن. الان هم با توسعه خودروهای برقی و هایبریدی میتونن فاصلشون رو با بزرگا کم کنن. اگر به جای ب در و دیوار زدن اول بازار بزرگ داخلیشون رو تصاحب کنن بعد ب مردم بدبخت دنیا امثال ما فکر کنن ما هم ممنشون میشیم.

  12. حمیدرضا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2388 ديدگاه)

    تنوع رو نگاه ابعاد و اندازه های مختلف قیمتم از ۶۰۰۰ دلار تا ۱۸۵۰۰ دلار یعنی همه تحت پوششن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن