چریخودروهای چینی

اعلام مشخصات کراس‌اوورهای چری برای عرضه در ایالات‌متحده

چندی پیش خبر رسید که هولدینگ اتومبیل HAAH برند جدیدی بنام وانتاس را ایجاد کرده و قصد دارد توسط این برند کراس‌اوورهای چری اکسید را در ایالات‌متحده عرضه کند. وانتاس از اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ کراس‌اوورهای TXL و VX را در ایالات‌متحده عرضه خواهد کرد. این خودروها درواقع نسخهٔ ری‌بج شدهٔ مدل‌های اکسید TXL و VX چری هستند. حال وانتاس مشخصات این دو کراس‌اوور چینی برای بازار ایالات‌متحده را منتشر کرده است.

وانتاس TXL که نسخهٔ کشیدهٔ کراس‌اوور میان سایز TX محسوب می‌شود و ظرفیت حمل پنج نفر را دارد، ۴,۷۷۵ میلی‌متر طول و ۲,۷۹۹ میلی‌متر فاصلهٔ محوری دارد. هرچند نسخهٔ چینی این خودرو به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز است اما نسخهٔ آمریکایی آن با یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با بیش از ۲۴۰ اسب بخار قدرت ارائه خواهد شد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود.

دومین محصول وانتاس در ایالات‌متحده کراس‌اوور فول سایز VX خواهد بود که احتمالاً اوایل سال ۲۰۲۲ راهی بازار خواهد شد. این خودرو توسط چری برای اولین بار در قالب یک کانسپت در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۹ رونمایی شد و به‌زودی در بازار چین عرضه می‌شود. وانتاس VX با ۴,۹۷۰ متر طول و ۲,۸۹۸ میلی‌متر فاصلهٔ محوری، به‌صورت استاندارد با سه ردیف صندلی ارائه می‌شود. مثل TXL، این کراس‌اوور هم با همان پیشرانهٔ ۲ لیتری و گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک به بازار آمریکا عرضه خواهد شد.

البته به گفتهٔ وانتاس، ممکن است این مشخصات تا زمان عرضه به بازار تغییر کنند زیرا فرایند مناسب‌سازی این کراس‌اوورها با قوانین ایالات‌متحده هنوز تکمیل نشده است. همچنین قرار است هردو مدل TXL و VX در ایالات‌متحده تولید شوند و به همین دلیل چری و وانتاس هم‌اکنون جستجوی سایت‌های بالقوه برای تولید این کراس‌اوورها را آغاز کرده‌اند. به گفتهٔ وانتاس، به‌منظور دستیابی به اهداف فروش جاه‌طلبانه، فقط امکانات موجود برای تولید این خودروها موردبررسی قرار می‌گیرد.

هردو مدل وانتاس TXL و VX در ۱۵ تا ۱۷ فوریهٔ در نمایشگاه ملی اتحادیهٔ نمایندگی‌های فروش خودرو ۲۰۲۰ به نمایش درآمده‌اند و تاکنون ۸۰ نمایندگی برای فروش محصولات وانتاس در ایالات‌متحده اعلام آمادگی کرده‌اند. از بین این دو کراس‌اوور، در ابتدا مدل میان سایز TXL از اواخر سال آینده در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. این کراس‌اوور چینی اما در آمریکا با رقبای بسیار سرسخت و خوش‌نامی مثل کیا سورنتو، شورلت بلیزر، هیوندای سانتافه، نیسان مورانو و فورد اج مواجه خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    به رقابتی ترین بازار خودرو در دنیا خوش آمدی
    این گوی و این میدان ؛ ببینم چه میکنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حميدرضا

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    80 تا نمایندگی حاضرن این ماشین رو پذیرا باشن به نظرم طراحی خوبی داره ولی حجم موتور ممکنه پاشنه آشیل بشه براش ولی باید صبر کرد و دید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. مسعود

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    برگ برنده خودرو های چینی در آمریکا بین سایر رقبا قیمته که فکر کنم رفته رفته مسیر کیا و هیوندای رو در پیش بگیرن و از لحاظ برند سازی و افزایش کیفیت و طراحی روز به روز پیشرفت کنند .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      البته این برگ برنده وقته بخوان کیفیت ببرند بالا از دستشون میره و از طرفی تولید محصول باکیفیت و قیمت مناسب مثل ژاپن و کره کار هر بز نیست

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. Taimaz

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (24 ديدگاه)

    ورود خودرو سازی چین به آمریکا نشان از موفیقت صنعت خودرو سازی این کشور و رسیدن به استاندارد های متعارف جهانی دارد ،ولی هنوز هم ضعف های کوچکی بر این خودرو وارد هست بر فرض مثال سایز رینگ و لاستیک های این خودرو به نسبت حجم سازی بدنه و گلگیر های عضالانی خودرو میتوانسب بزرگتر باشد و صد البته اونها باید بیشتر روی کاربردی بودن SUV هاشون تمرکز کنند تا ضاهر فریبدنه اون ، تو بازاری که مشتری ها برای خریدن خودرو آیتم حداکثر وزن قابل بکسل رو در نظر میگیرند با صرفا ظاهر زیبا نمیتوان موفق بود.
    از این مبحث گذر کنیم این خودرو به نظر چندین مرتبه با کیفیت تر از بهترین محصول چری در ایران یعنی tiggo7 هست ، درسته از لحاظ قیمتی هم، قیمت تموم شده ی کمتری نسبت به خودرو های دیگه ( کره ای ، ژاپنی ، اروپایی ) خواهد داشت ولی آیا سیاست حمایتگرانه ی ترامپ از صنعت آمریکا اجازه ی نفوذ و تهدید بازار رو برای جدی ترین دشمن آمریکا یعنی چین خواهد داد؟ باید دید در آینده چه خواهد شد.

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا