فورد: هزینه‌های فرمول 1 خیلی زیاد است!

با به دست آوردن مالکیت فرمول 1 توسط لیبرتی مدیا امیدها برای آینده‌ی روشن مسابقات بیشتر شده و این ورزش محبوب می‌تواند باعث جذب خودروسازهای بیشتر شود.

ford-logo-badge
علاوه بر این فیا امیدوار است که این خودروسازها در حال حاضر وارد مسابقات نشده و هنگامی که بحث‌ها در مورد قوانین و پیشرانه‌ها تکمیل شد علاقه‌ی خود را نشان دهند.

Motor Racing - Formula One World Championship - Abu Dhabi Grand Prix - Race Day - Abu Dhabi, UAE
طبق توافقی که بین بدنه‌ی قانون‌گذاری مسابقات و خودروسازهای حاضر در مسابقات (مرسدس، رنو، فراری و هوندا) صورت گرفته، پیشرانه‌های 6 سیلندر توربوی هیبرید تا سال 2020 باقی خواهند ماند اما پس از آن تغییرات زیادی را شاهد خواهیم بود.
پس از این زمان باید بحث‌هایی درباره‌ی اصلاح و استفاده از پیشرانه‌های کنونی و یا استفاده از مفهومی کاملاً متفاوت صورت بگیرد.

Motor Racing - Formula One World Championship - Mexican Grand Prix - Race Day - Mexico City, Mexico
اما اگرچه که تغییرات در نظر گرفته شده از سال 2021 می‌تواند باعث علاقه‌ی تیم‌ها به شرکت در مسابقات شود اما فورد می‌گوید زمانی که هزینه‌های شرکت در چنین مسابقاتی این‌گونه بالا باشد، سود کمی عاید تیم می‌شود.

Ford GT Clocks Record Nurburgring Lap Time
Dave Pericak مدیر فورد پرفورمنس می‌گوید:

حقیقتاً ما دنبال فرمول 1 نیستیم. من آینده‌ی نزدیکی را برای حضورمان در مسابقات نمی‌بینم.
فرمول 1 بسیار گران است. اگر به هر بخشی که ما هم‌اکنون در آن هستیم نگاه کنید یک ارتباط و پیوستگی با تمامی اهداف ما خواهید دید. این موضوع دربردارنده‌ی توسعه ابراز، تکنولوژی و تزریق آن به خودروهای جاده‌ای است. هر موضوعی که ما در آن فعالیم عنصری از آن را دارد.

آخرین باری که فورد به‌صورت رسمی در فرمول 1 حاضر بود به سال 2003 و در قالب تیم جردن بازمی‌گردد. البته این حضور تنها تا یک سال بعد دوام داشت. یکی از مهم‌ترین رویدادهای فورد در فرمول 1 قهرمانی شوکه کننده‌ی جیانکارلو فیزیچلا در گرند پری 2003 برزیل بود.

Jordan 191
Pericak هفته‌ی گذشته نیز مجبور به رد کردن خبر برنامه‌های حضور فورد در مسابقات ایندی نیز شد. او گفت که احساس می‌کند برنامه‌های مسابقه‌ای مثل جی تی، رالی قهرمانی جهان و… که ارتباط بیشتری با خودروهای جاده‌ای دارند بهتر است:

ما از پیست برای تست و بهبود تکنولوژی‌های خود استفاده کرده و آن‌ها را وارد خودروهای جاده‌ای می‌کنیم. این موضوع به خوبی کار می‌کند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

16 دیدگاه

  1. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (2971 دیدگاه) ,

    بابا فورد رو چه به فرمول 1 اخه؟؟؟؟
    فورد فقط باید تو ناسکار و درگ باشه
    ماشین امریکایی فقط باید تو مسابقات ناسکار یا درگ باشند یا مسابقاتscca

    پاسخ
    1. Madjid
      سوابق: (10095 دیدگاه) ,

      .
      خوشم میاد علی جان 24 ساعته پدال رو زیر نظر داری تا صحبت از عشقت میشه میای و ازش دفاع میکنی.
      به تو میگن عاشق واقعی.
      این صفحه 15 ثانیه نشد که توش کامنت گذشتی.
      تحسین برانگیزه این علاقه.

      .

      راستی ، از اون گذشته ، حضورت رو در تمام صفحات پدال حس میکنم. 😜😉

      پاسخ
      1. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (2971 دیدگاه) ,

        چاکر رفقای ماشین باز هم هستیم از جمله داش مجید
        دیگه از قدیم گفتن عاشقی بد دردی هست و ماها هممون به این درد مبتلا شدیم دیگه

        پاسخ
        1. Madjid
          سوابق: (10095 دیدگاه) ,

          آره رفیق.
          دل به دل راه داره.

    2. us army
      سوابق: (110 دیدگاه) ,

      نطرھ من هم مثله شماست ولى انجینهای فورد تو تعداده مقام آورن تو تاریخه فورمول1 جایگاه سوم رو داره اول فراری دوم اگه اشتباه نکنم ھوندا. امروز حتمن تو آرشیوم میگردم دقیق میگم فکر کنم مجله ماشین ساله 74 باشه

      پاسخ
      1. Nima
        سوابق: (1010 دیدگاه) ,

        عزیز فورد از نظر تعداد برد براساس موتور استفاده شده دوم هست
        اول فرارى و بعد فورد و بعد با اختلاف زیاد بقیه

        پاسخ
        1. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (2971 دیدگاه) ,

          شرمنده دوستان امریکایی بازم به مولا
          امیدوارم امریکایی بازها ازم ناراحت نشده باشن

    3. Ferrari Zonda SV
      سوابق: (456 دیدگاه) ,

      شورولت تواناییش برای حضور توی ایندی کارز قابل توجهه…..قدرت موتورای ایندی بیشتر از فرمولاست ولی وزن ماشیناش بیشتره که باعث میشه ۳ثانیه کندتر باشه.
      به نظرم جنرال موتورز و مخصوصا شورولت برای فرمولا نسبت به فورد شانس و البته احتمال و کارایی بیشتری داره.

      پاسخ
  2. Elemento
    سوابق: (10095 دیدگاه) ,

    فورد در ساخت پیشرانه هایی که در مسابقات فرمول 1 برنده شدن ، بعد از فراری رتبه ی دوم رو داره.

    رتبه ی دوم برای خودروسازی که چندین سال از این مسابقات دور بوده. !!!

    فراری 1
    فورد 2
    رنو 3
    مرسدس 4
    هوندا 5

    پاسخ
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
      سوابق: (1627 دیدگاه) ,

      مجید اشتباه گفتی شرکت cosworth رتبه ی 2 رو داره 176 بار موتورهای این کمپانی تا زمانی که حضور داشتن تونستن قهرمانی کسب کنن.
      مجید یه لطفی بکن آمار اشتباهی به کسی نده.البته بلوک ها ی این موتور ماله Ford Kent
      این شعبه فورد بوده تو بریتاینا که نقش توسعه دهنده و طراحی رو داشته.
      این موتورها که از این بلوک و طراحی cosworth استفاده میکردن.تو انواع ماشین ها از سال 59 تا 1965 استفاده میشد. Lotus Mk.VII-Lotus 20B, 22, 23تا مسابقات Formula 3
      تو سال 65.
      البته قضیه خیلی مفصله و نقش فورد.که اگه خواستین میگم.
      دوستان آمریکایی باز اگه جایی از کامنتم مشکل داره بگین.

      پاسخ
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
        سوابق: (1627 دیدگاه) ,

        چند وقت پیش داشتم با امیرحسین میگفتم که فرمول یک خیلی هزنیه بره.و خیلی از شرکت ها نمیخوان این همه هزینه کنن.
        که الان مشخص شد.وقتی فورد با اون هم سرمایه حرف از هزینه زیاد این مسابقات میزنه.اون وقت بعضی ها انتظار دارن مک لارن تمام قطعات فرمول یکشو خودش بسازه.با اون بودجه بسیار محدودش.

        پاسخ
      2. ونوم
        سوابق: (543 دیدگاه) ,

        مکلارن درست میگه البته اونزمان این شرکت فکر میکنم تحت مالکیت فورد بوده یا بخش عمده سهامش متعلق به فورد بوده ضمنا در حال حاضر هم به مکلارن برا ساخت انجین کمک میرسونه

        پاسخ
      3. مجید / خودروسازی = آلمان + ایتالیا + ژاپن
        سوابق: (10095 دیدگاه) ,

        .
        اعداد من از ویکی پدیاست.
        شما کامنت خودت رو بذاری خیلی بهتره به نظرم.

        پاسخ
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
          سوابق: (1627 دیدگاه) ,

          مجید دقیقا میشه بگی کجای ویکیپدیا نوشته فورد بعد از فراری موتورهاش 176 بار قهرمانی به دست اووردن و از این حیث دوم هستن؟؟؟
          Cosworth has collected 176 wins in Formula One as engine supplier, ranking second with most wins behind Ferrari.(منبع ویکیپدیا)

        2. Ace
          سوابق: (10095 دیدگاه) ,

          176 که عدد تخیلیه.
          من تعداد قهرمانی ها در هر سال با یک موتور خاص رو مینویسم.
          نیازی به گفتنش نیست البته ولی نیما هم بالا حرف من رو تایید کرده
          Engine / Country/ Total
          Ferrari/ Italy/ 15
          Ford/ * United States United Kingdom/ 13
          Renault/ France/ 11
          Mercedes / West Germany/Germany /9
          Honda / Japan /5
          Climax / United Kingdom /4
          TAG ** / Luxembourg Germany/ 3
          Alfa Romeo/ Italy/ 2
          Maserati /Italy /2
          Repco/ Australia/ 2
          BMW /West Germany/ 1
          BRM / United Kingdom/ 1

          .

          بیشتر از این بحثی ندارم.
          بیشتر از این هم این صفحه نمیام این صفحه.
          نکته ی جالب هم اینکه tag heuer آلمانی/سوئیسی حساب شده.

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x