معرفی رسمی نسل جدید پورشه 911، قدرت بیشتر، ظاهر آشنا

سرانجام همان‌طور که وعده داده شده بود، پورشه نسل جدید 911 را رسماً در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کرده است. طی 55 سالی که از عمر پورشه 911 گذشته است، این خودرو تاکنون تنها هفت بار تغییر نسل داده و به همین دلیل معرفی نسل جدید 911 همیشه رویداد بسیار ویژه‌ای محسوب می‌شود. در نسل هشتم این خودرو که با کد 992 شناخته می‌شود، پورشه قصد داشته برترین خودروی اسپرت تاریخ را در همهٔ زمینه‌ها بهبود بخشد تا بتواند همچنان تمامی رقبا را مغلوب کند.

همان‌طور که پیش‌ازاین در تصاویر افشا شده معلوم شده بود، ظاهر 911 نسل 992 چندان با نسل قبلی متفاوت نیست و همانند اکثر نسل‌های جدید 911، این نسل هم تغییرات ظاهری ظریفی را تجربه کرده است. البته این موضوع چندان ناراحت‌کننده نیست زیرا نسل قبلی 911 خصوصاً در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ 991.2، ظاهر جذاب و زیبایی داشت. درهرحال نمای جلویی نسل جدید 911 تقریباً به‌طور کامل همانند نسل قبلی به نظر می‌رسد. البته در این قسمت تغییراتی جزئی مثل چراغ‌های جلوی جدید، ورودی‌های هوای تجدیدنظر شده و دی‌لایت‌های LED افقی متفاوتی به چشم می‌خورد.

علاوه بر این، در نسل جدید، تمامی نسخه‌های 911 صرف‌نظر از نوع مدل و سیستم انتقال قدرت، به گلگیرهای بزرگ مجهز هستند درحالی‌که روی درب صدوق جلو هم خطوط متفاوتی کار شده است؛ اما واضح‌ترین تغییر ظاهری نسل جدید 911 در عقب آن رخ داده است یعنی جایی که چراغ‌های باریک توسط یک نوار LED به هم متصل شده‌اند. این ویژگی طراحی در پورشه برای اولین بار در کانسپت Mission E دیده شد. در این قسمت همچنین طراحان پورشه سپر جدیدی را ارائه کرده‌اند اما مطمئناً هرکدام از نسخه‌های مختلف 911 از طرح سپر و سر اگزوزهای منحصربه‌فردی برخوردار خواهد بود.

اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، طراحی دیگر قسمت‌های نسل جدید 911 بسیار مشابه نسل قبلی است که این یعنی هنوز هم در آن گلگیرهای عضلانی، رینگ‌های اسپرت و خط سقف منحنی دیده می‌شود. البته دستگیرهٔ درها به‌صورت یکپارچه درون بدنهٔ خودرو تعبیه شده و هنگامی‌که فشار داده شوند بیرون می‌آیند. در 911 جدید همچنین به‌منظور مطابقت با قوانین جدید حفاظت از عابر پیاده، اوورهنگ جلو کشیده‌تر شده است. نسخهٔ پایهٔ کاررا در جلو مجهز به رینگ‌های 19 اینچی و در عقب 20 اینچی است اما مدل کاررا S از رینگ‌های بزرگ‌تر 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب سود می‌برد.

در داخل خودرو هم تغییرات قابل‌توجهی صورت گرفته است. به‌عنوان‌مثال، یک صفحه آمپر دیجیتالی جدید در جلوی راننده قرار گرفته و یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر 10.9 اینچی هم برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است درحالی‌که طراحی دکمه‌ها نیز دستخوش تغییراتی شده است. به گفتهٔ پورشه، طراحی زاویه‌دارتر داشبورد 911 جدید با الهام از مدل‌های دههٔ 70 شکل گرفته است. افزایش جزئی فاصلهٔ محورها و رشد 45 میلی‌متر فاصلهٔ عرضی محور جلو نیز بهبود فضای داخلی را به همراه داشته است.

هرچند ممکن است نسل جدید 911 در ظاهر خودروی چندان متفاوتی به نظر نرسد اما ارتقاءهای زیادی در زیر پوست آن صورت گرفته تا بهترین و سریع‌ترین 911 تاریخ شکل گیرد. خانوادهٔ این ماشین به نسخهٔ بهبودیافته‌ای از همان پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی قبلی مجهز شده است. این پیشرانه در ابتدا در نسل 991 معرفی شد و حالا پورشه آن‌را بار دیگر با سحر و جادوی خود ارتقاء داده است. به‌عنوان‌مثال، این موتور هم‌اکنون به منیفولدهای آلومینیومی جدیدی مجهز شده است.

این ویژگی در کنار ارتقاءهای دیگر، قدرت کاررا پایه را از 370 اسب بخار قبل به 385 اسب بخار افزایش داده درحالی‌که قدرت کاررا S هم از 420 اسب بخار به 450 اسب بخار افزایش یافته است. کاررا S در نسخهٔ دیفرانسیل عقب ظرف 3.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که نسخهٔ چهارچرخ محرک 4S این کار را در 3.6 ثانیه انجام می‌دهد؛ بنابراین هردو مدل کاررا S و کاررا 4S حدود 0.4 ثانیه سریع‌تر از قبل شده‌اند که این زمان در صورت سفارش پکیج Sport Chrono به میزان 0.2 ثانیه دیگر هم کاهش میابد.

حداکثر سرعت کاررا S نیز هم‌اکنون به 308 کیلومتر بر ساعت رسیده و در هر صد کیلومتر هم 8.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند که این عدد در کاررا 4S با کمی افزایش به 9 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. هردو مدل کاررا و کاررا S به‌صورت استاندارد با گیربکس هفت سرعتهٔ دستی ارائه می‌شوند اما امکان سفارش گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه هم برای آن‌ها وجود دارد. این گیربکس جدید ساخت ZF بوده و جایگزین نمونهٔ هفت سرعتهٔ PDK اتوماتیک قبلی شده است. برای هردو مدل کاررا و کاررا S امکان سفارش سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم وجود دارد.

پورشه نسل جدید 911 را به حالتی بنام حالت خیس مجهز کرده است که با استفاده از سنسورهای زیر چرخ‌ها میزان آب روی مسیر را تشخیص داده و ضمن فعال کردن سیستم کنترل پایداری و سیستم ضد قفل ترمز، به راننده هم هشدار می‌دهد. 992 همچنین به‌صورت استاندارد به سیستم هشدار مبتنی بر دوربین و سیستم ترمز کمکی هم مجهز شده که خطر برخورد با اشیاء متحرک را تشخیص داده و در صورت لزوم ترمز اضطراری را فعال می‌کند. برای اولین بار برای 911 امکان سفارش سیستم دید در شب با دوربین حرارتی هم وجود دارد. علاوه بر این موارد، 911 جدید به کروز کنترل تطبیقی هم مجهز شده که از قابلیت‌های تشخیص اتوماتیک فاصله و همین‌طور توقف و حرکت برخوردار است.

قیمت پورشه 911 کاررا S مدل 2020 در آلمان از 120,125 یورو و کاررا 4S از 127,979 یورو آغاز می‌شود. در ایالات‌متحده نیز قیمت پایهٔ کاررا S برابر با 113,200 دلار و کاررا 4S معادل 120,600 دلار اعلام شده است. امکان سفارش این دو مدل از هم‌اکنون وجود دارد اما تحویل آن‌ها در ایالات‌متحده تا پیش از تابستان 2019 صورت نخواهد گرفت.

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

با پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2018 همراه شما هستیم

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

18 دیدگاه

    1. Reza
      سوابق: (738 دیدگاه) ,

      بی صبرانه منتظر نسخه های GT3 – GT3 RS – GT2 RS – Turbo S با این پلت فرم هستیم.

      پاسخ
  1. كامي
    سوابق: (270 دیدگاه) ,

    هزار سال دیگه هم با همین طراحی میشه عاشقش بود

    پاسخ
  2. حامد
    سوابق: (623 دیدگاه) ,

    حتی سایت های که تخصصشون اخبار خودرو نیست خبر معرفی ۹۱۱ رو زودتر گذاشتن

    پاسخ
  3. net
    سوابق: (618 دیدگاه) ,

    شیشه عقب که مثل پانامرا چسبیده به چراغ عقب و هاچ بک شده جالب نیست و عقبش کشیده نیست=این مدل چراغهای دایره ای ساده پورشه دیگه قشنگ نیست=این مدل رینگ به رنگ تیتانیوم پورشه که شاخه های زیادی داره خیلی قشنگه و این مدل رینگ فقط پورشه تولید میکنه و قشنگه

    پاسخ
  4. Alireza
    سوابق: (404 دیدگاه) ,

    آقا مگه نمیگید اصالت چرا هیچ وقت واسه پورشه اصالت چراغای عقب مهم نیست در ضمن طراحی داخلی که دیگه اصالت نمی خواد آقا باید قبول کرو پورشه تیم طراحیش هیچ حرفی واسه گفتن ندارن کجان اون روزا که پورشه کاین و کیمن و کاررا جی تی طراحی می کرد الان چندساله داره چراغ عقب اون مدلا رو فیس لیفت میکنه واقعا حیفه فنی پورشست با این تیم طراحی

    پاسخ
  5. Hossein
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    با اینکه نسل قبلش خیلی زیبا بود ولی این نسلش بازم زیباتر شده
    از نمای عقب فارغ از چراغای زیباش خیلی یادآور نسل های اولش شده
    بی نهایت دوست داشتنیه

    پاسخ
  6. بهنام
    سوابق: (76 دیدگاه) ,

    قطعاً در نسخه های دیگر از این نسل 911 سپر عقب و جلو تغییر میکنن که صد در صد این ماشین رو زیباتر میکنه. طرح سپرهای این مدل بنظر من زیبا نیست، خصوصاً سپر جلو

    پاسخ
  7. مهدی
    سوابق: (1467 دیدگاه) ,

    مثل همیشه فوق العاده.وبهتر از همیشه.اون عکس که از بالا ازش گرفتن مثل یه یوزپلنگ میمونه که کمین کرده ومیخواد یهوجهش کنه وحمله ور بشه به سمت طعمه اش

    پاسخ
  8. Mohammadreza
    سوابق: (458 دیدگاه) ,

    ترکیب پیروز رو تغییر نمیدن
    911 یه طراحی ساده کلاسیک و زیبا داره
    شخصا با ماشین هایی که ظاهر فضایی دارن مثل لافراری و والکری خیلی حال نمیکنم این طور ماشین ها با طراحی کلاسیک رو بیشتر دوس دارم
    فقط سوالی که پیش میاد چطور قیمتش تو امریکا 112 هزار دلاره از اون ور قیمتش تو اروپا 120 هزار یورو؟!؟

    پاسخ
  9. Knight
    سوابق: (560 دیدگاه) ,

    طراحی جالبی داره زیباییشو بیشتر کردن
    رگه هایی از کانسپتهای دهه ۹۰ هم توش دیده میشه
    به خصوص از نمای بالا
    “حداکثر سرعت کاررا S نیز هم‌اکنون به 308 کیلومتر بر ساعت رسیده”
    جالبه پرفورمنس کارراهای الان از ۹۱۱ توربوهای ۲۰ سال بیشتره

    پاسخ
  10. doubt
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    دق میده 911 آخر بخدا دق میده این لعنتی

    پاسخ
  11. emad1990
    سوابق: (694 دیدگاه) ,

    من ظاهر نسل قبلو بیشتر میپسندم
    اما مطمعنم پورشه ماشین بهتری نسبت به قبلی ساخته

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.