معرفی پورشه کیمن GT4 و باکستر اسپایدر، بازگشت به تنفس طبیعی

پورشه مدل‌های جدید کیمن GT4 و باکستر اسپایدر را معرفی کرده و خانوادهٔ سری 718 خود را گسترش داده است. هردوی این مدل‌ها به یک پیشرانهٔ 4 لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی جدید مجهز شده‌اند که 420 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین حالا بار دیگر شاهد قرارگیری قلبی تنفس طبیعی در سینهٔ کیمن و باکستر هستیم.

این موتور اما نسخه‌ای از پیشرانهٔ 4 لیتری H6 مدل 911 GT3 نیست بلکه بر اساس پیشرانهٔ توربوشارژ نسل جدید 911 کاررا ساخته شده است. این پیشرانه‌ای دور بالا است به‌گونه‌ای که ردلاین آن 8 هزار rpm بوده و حداکثر قدرت خود را در دور 7600 rpm ارائه می‌کند. در این پیشرانه، شخصیت فوق‌العادهٔ موتورهای تنفس طبیعی پورشه و همین‌طور صدای بی‌نظیر موتورهای تخت ارائه شده و درعین‌حال با وجود تمرکز بر عملکرد، به کاهش مصرف سوخت هم توجه شده است.

بدین منظور، پیشرانه به سیستم کنترل تطبیقی سیلندرها مجهز شده که بسته به شرایط، به‌طور موقت تزریق سوخت به یکی از دو ردیف سیلندرها را متوقف می‌کند. این موتور همچنین به تنفس متغیر و انژکتورهای Piezo هم مجهز شده است. این ویژگی قابل‌توجهی است زیرا به گفتهٔ پورشه، این برای اولین بار است که در پیشرانه‌ای دور بالا از این انژکتورها استفاده می‌شود. به لطف این ویژگی‌ها، مصرف سوخت کیمن GT4 و باکستر اسپایدر به 10.9 لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است.

پورشه برای انتقال نیروی در اعضای جدید خانوادهٔ 718 خود یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی را در نظر گرفته است. به لطف این قوای محرکه، کیمن GT4 و باکستر اسپایدر هردو ظرف 4.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند اما حداکثر سرعت باکستر اسپایدر 301 کیلومتر بر ساعت است درحالی‌که کیمن GT4 می‌تواند به حداکثر سرعت 304 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این در حالی است که کیمن GT4 یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را هم 10 ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی خود طی می‌کند.

اما علاوه بر پیشرانهٔ جدید، این اسپرت‌های موتور وسط در ظاهر نیز تغییراتی را تجربه کرده‌اند به‌گونه‌ای که کیمن GT4 به اسپلیتر جلو، بال عقب ثابت و یک دیفیوزر کاربردی مجهز شده است. به لطف این تغییرات، حالا خودرو 50 درصد داون‌فورس بیشتری نسبت به مدل‌های معمولی تولید می‌کند بدون آن‌که روی ضریب آئرودینامیک تأثیر منفی گذاشته باشد. علاوه بر این، پورشه برای کیمن GT4 سپر جلوی جدیدی را هم طراحی کرده که ورودی‌های هوای بزرگ‌تری دارد.

از سوی دیگر، باکستر اسپایدر نیز به درب صندوق منحصربه‌فرد با طرح دو حبابی مجهز شده که چراغ‌ترمز سوم شناوری به آن متصل شده است. این رودستر اسپرت همچنین از اسپویلر اتوماتیک عقب هم برخوردار است که در سرعت 120 کیلومتر بر ساعت از جای خود بیرون می‌آید. علاوه بر این، طراحان پورشه یک دیفیوزر کاربردی را نیز در این ماشین نصب کرده‌اند؛ بنابراین حالا باکستر اسپایدر اولین باکستری محسوب می‌شود که در محور عقب آن داون‌فورس آئرودینامیکی تولید می‌شود.

در داخل این اسپرت‌های موتور وسط نیز تغییراتی صورت گرفته که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به غربیلک فرمان GT، تودوزی آلکانترا، صندلی‌های اسپرت و تریم آلومینیومی یا رنگی اشاره کرد. علاوه بر این، مجموعه‌ای از آپشن‌ها هم برای این ماشین‌ها قابل سفارش خواهد بود که یکی از آن‌ها پکیج داخلی اسپایدر کلاسیک است. این پکیج تودوزی چرمی مشکی، تریم نقره‌ای GT و سقف پارچه‌ای دورنگ را ارائه می‌کند.

کیمن GT4 و باکستر اسپایدر هردو روی شاسی یکسانی ساخته شده‌اند که این یعنی ارتفاع هردوی آن‌ها از سطح زمین 3 سانتیمتر کمتر شده و هردو به سیستم مدیریت فعال تعلیق پورشه مجهز شده‌اند. علاوه بر این، مهندسان پورشه نسخهٔ باز تنظیم‌شده‌ای از سیستم مدیریت پایداری پورشه با قابلیت غیرفعال کردن و سیستم کنترل گشتاور پورشه با دیفرانسیل عقب مکانیکی را هم در این خودروها ارائه کرده‌اند.

به‌منظور متوقف کردن این خودروهای اسپرت یک سیستم ترمز عملکرد بالا با کالیپرهای آلومینیومی در نظر گرفته شده درحالی‌که امکان سفارش ترمزهای کامپوزیت سرامیکی هم برای آن‌ها وجود دارد. علاوه بر این، پورشه برای کیمن GT4 پکیجی سفارشی بنام کلاب‌اسپرت را هم ارائه کرده که رول بار فولادی، کپسول آتش‌نشانی و کمربند ایمنی شش نقطه‌ای صندلی راننده را شامل می‌شود. کیمن GT4 و باکستر اسپایدر هم‌اکنون قابل سفارش هستند و قیمت آن‌ها در ایالات‌متحده به ترتیب از 96,300 دلار و 99,200 دلار آغاز می‌شود. تحویل این خودروها به خریداران اما در بهار 2020 صورت خواهد گرفت.

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

23 دیدگاه

  1. Amir Machine
    سوابق: (540 دیدگاه) ,

    همه چیز تو این ماشین‌ها برا تجربه لذت ناب رانندگی فراهمه
    ترکیب موتور وسط، گیربکس دستی، موتور تنفس طبیعی
    نمیشه تصور کرد رانندگی با یه کیمن GT4 چه لذتی داره
    اما چرا اینقدر گرون؟! 100 هزار دلار برای یه ماشین 420 اسبی؟ چه خبره؟! قیمت آئودی TT RS با موتور پنج سیلندر 400 اسبی از حدود 70 هزار تا شروع میشه و حتی قیمت کوروت Z06 هم با 650 اسب از 80 هزار تا شروع میشه
    بابا کوتاه بیا پورشه…

    پاسخ
    1. Seyed AMG
      سوابق: (98 دیدگاه) ,

      حالا بحث کوروت Z06 که جداست اما آئودی TTRS نه از نظر پرفورمنس و نه لذت رانندگی به خوبی کیمن و باکستر نیست به همین دلیل اختلاف قیمت ۳۰ هزار دلاری به شدت منطقیه

      پاسخ
      1. فقط انگلستان
        سوابق: (776 دیدگاه) ,

        می شه گفت که فعلا بهترین خودرو تولیدی پورشه هم در حد مک لارن GT نیست چه رسد به 720s و سنا و …

        بابا کوتاه بیا پورشه!!!!!!

        پاسخ
        1. MAHDI
          سوابق: (2723 دیدگاه) ,

          پورشه مهندسی ترین خودروهای دنیارو میسازه.هیچ خودرویی تودنیا نمیتونه جای افسانه 911 رو بگیره.یک افسانه زنده

      2. mehran911
        سوابق: (1721 دیدگاه) ,

        ی موقع هست خودروسازی سال ۲۰۱۱ سری جدیدی رو با پیشرانه و شاسی جدید معرفی میکنه و بعد از گذشت ۵ سال یعنی درسال ۲۰۱۶ اون رو با کد ۹۹۱.۲ صرفا فیس لیفتش میکنه که به نوعی آخر عمرش رو می گذرونه بعد شما میای خودروی جدیدی برای رقابت با اون توسعه میدی که حالا در زمینه خاصی هم برتری داره
        خب این خیلی کار عجیب غریبی نیست
        GT2rs ، فارق از مدل اسپیدستر، آخرین مدل از پلتفرم قدیمی ۹۹۱ یا بطور دقیقتر ۹۹۱.۲ بود که سالها از توسعه اش میگذره
        نسل جدید ۹۱۱ تازه معرفی شده و از پلتفرم و پیشرانه و تکنولوژی های جدیدی بهره برده و اتفاقا ویدیوی بررسی مکلارن GT رو که سه روز پیش منتشر شد رو هم دیدم و همینجا میگم با تمام خوبی هاش تقریبا محال ممکنه حریف نسل جدید توربو و توربو اس بشه
        .
        در مورد کیمن و باکستر اسپایدر جدید باید گفت طبق معمول جوایز زیادی رو درو خواهند کرد
        مهمترین دلایل افزایش قیمت این دو مدل استفاده از پیشرانه جدید و شاسی توسعه یافته با استاندارهای مسابقات GT با مقاومت پیچشی بالاست که در این کلاس بی رقیبش میکنه
        TTRS کلا حریف نسل جدید کیمن GT4 نیست و کوروت هم که دیگه هیچی شما نمیتونی به دلیل قیمت بالای متریال سبک وزن و تکنولوژی جدید یک سوپراسپرت ۱۷۰۰ کیلویی توسعه بدی و برای جبران وزنش قدرتش رو به ۷۰۰ اسب برسونی و ادعای رقابت با کیمن GT4 رو در لذت رانندگی و هندلینگ داشته باشی …

        پاسخ
        1. mehran911
          سوابق: (1721 دیدگاه) ,

          ((( GT2rs ، فارق از مدل اسپیدستر)))
          آخه فارق !!!!! جالبه ادعامون هم میشه
          بازم خوب شد خودم دیدم

      3. mehran911
        سوابق: (1721 دیدگاه) ,

        در متن اومده :
        (((( این موتور همچنین به تنفس متغیر و انژکتورهای Piezo هم مجهز شده است. این ویژگی قابل‌توجهی است زیرا به گفتهٔ پورشه، این برای اولین بار است که در پیشرانه‌ای دور بالا از این انژکتورها استفاده می‌شود)))))

        پیشنهاد میدم در مورد این پیزو الکتریک بخونید ی تیم از دوستان هم رشته ای من در دانشگاه برای تولید پیزو الکتریک مصنوعی سه سالی رو درگیر بودن که خوشبختانه من هم در کم وکیف ماجرا بودم
        کلا داستان جالبی داره شما میتونید به نوعی با ایجاد فشار و تنش درپیزو از اون ولتاژ بگیرید و برعکس میتونید با ایجاد پالس الکتریکی با ولتاژ خاص در اون تنشی متناسب با فرکانس ولتاژ اعمالی ببینید
        کلا خییلی جاها کاربرد داره و هم نوع طبیعیش هست مثل کوارتز که در خیلی جاها مثل ساعت ها کاربرد داره و هم نوع مصنوعیش هست که در آزمایشگاه ها در دو حالت جامد سخت و نرم ( منعطف ) تولید میشه
        کلا در دستگاهای سونار و میکروسکوپ های روبشی و حتی سرعتگیر ها و پیاده رو ها برای تولید برق کاربرد داره
        خودم هم یکی دوتا ایده خفن از کاربردش در صنعت خودروسازی دارم که وقتی به یکی دوتا از اساتید گفتم شدیدا استقبال کردن و تا حالا بهش فکر هم نشده اما حوصله و سرمایه ی پیگیریش رو ندارم ( هرکی بود بیاد کار کنیم خخخخ )
        جدای از شوخی این سیستم پاشش انژکتور پیزو که بوش معرفی کرده هم اینجوریه که براساس و متناسب با فرکانس و قدرت ولتاژ اعمالی به پیزو الکتریک میشه تایم بندی زمانی و میزان سوختی که وارد سیلندر میشه رو کنترل کرد .
        چون به نوعی اون تنش و لرزشی که در پیزو به وجود میاد متناسب با قدرت و فرکانس ولتاژ اعمالی است میشه با افزایش دور موتور، فرکانس اعمالی به پیزو رو افزایش داد تا متناسب با حرکت پیستون و سرعت سیکل احتراق ، میزان و سرعت پاشش رو تنظیم کنه .

        پاسخ
        1. Amir Machine
          سوابق: (540 دیدگاه) ,

          mehran911
          راستش هرچند همونطور که گفتم در هندلینگ و لذت رانندگی کیمن و باکستر شکی نیست ولی بازم برای من قیمت صد هزار دلاری برای ماشینی با این مشخصات قابل‌قبول نیست
          در مورد کوروت هم جوری میگی دیگه هیچی که انگار کیمن رو با پراید مقایسه کردم!!
          کوروت تو این نسل خصوصاً تو نسخه‌های Z06 و ZR1 ماشین فوق‌العاده‌ای بوده و بسیاری از سایت‌های و مجلات معتبر این موضوع رو بیان کردن
          اصلاً همین لیست بهترین ماشین‌های سال 2019 به انتخاب Car & Driver که اتفاقاً کیمن و باکستر هم در اون حضور دارند، کوروت هم در نسخه‌های گرند اسپرت و Z06 در این لیست هست (Car and Driver 2019 10Best Cars)
          این نشون میده کوروت اونقدر شایسته هست که تونسته تو همون لیستی که کیمن و باکستر حضور دارن حضور داشته باشه
          اما خب از طرف دیگه، سوپراسپرت‌های موتور جلو دیگه بیشتر از این قابلیت ارتقاء ندارن و کوروت Z06 و ZR1 فعلی نهایت عملکرد و توانایی‌های سوپراسپرت‌های موتور جلو هستن، به همین دلیل هم هست که جنرال موتورز تو نسل آیندۀ کوروت سراغ ترکیب موتور وسط رفته و اون ماشین قطعاً حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت
          و در آخر، مهران جان یه کم با ماشین‌های آمریکایی مهربون‌تر باش!!!

        2. mehran911
          سوابق: (1721 دیدگاه) ,

          ((( در مورد کوروت هم جوری میگی دیگه هیچی که انگار کیمن رو با پراید مقایسه کردم!! )))
          قبول دارم کلا این بحث های همیشگی باعث این موضع گیری هاست
          .
          (((( اصلاً همین لیست بهترین ماشین‌های سال 2019 به انتخاب Car & Driver که اتفاقاً کیمن و باکستر هم در اون حضور دارند، کوروت هم در نسخه‌های گرند اسپرت و Z06 در این لیست هست (Car and Driver 2019 10Best Cars)
          این نشون میده کوروت اونقدر شایسته هست که تونسته تو همون لیستی که کیمن و باکستر حضور دارن حضور داشته باشه ))))
          میدونم اون لیست ها رو موقع انتشار میبینم
          اما کلا من حاضرم تمام جوایز افتخارات کیمن باکستر رو از همون سالهای معرفیشون یعنی ۹۶ـ۹۷ با کوروت مقایسه کنم از هر نظر خخخخخ جدی خیلی وقت پیش اینکارو کردم که میگم
          ولی جدای از شوخی خودمم از این نگاه صفروصدی نسبت به خودروها خوشم نمیاد قطعا هر خودرویی خوبی ها خودش رو داره
          .
          ((( ما خب از طرف دیگه، سوپراسپرت‌های موتور جلو دیگه بیشتر از این قابلیت ارتقاء ندارن)))
          جدا خییییییییییلی مخالف این جمله هستم اتفاقا هنوز هم ساختار FMR اگه خوب ازش بهره بگیرن فوق العاده خوب جواب میده هر چند برای خودرویی که صرف برای پیست توسعه داده میشه ساختار RMR بهترین هستش اما ساختارفعلی کوروت هم مزیت های فوق العاده ای برای یک سوپر اسپرت داره
          .
          ((( و در آخر، مهران جان یه کم با ماشین‌های آمریکایی مهربون‌تر باش!!!)))
          حقیقتش بیرون از فضای سایت با هییییچ خودرو سازی مشکل ندارم ولی فضای اینجا …
          مثلا همین پست گلادیاتور خب دوست داشتم کامنت بذارم اما فضا خیلی جالب نیست متاسفانه

    2. porschesport
      سوابق: (70 دیدگاه) ,

      دوست من قیمت که فقط بر اساس قدرت موتور گذاشته نمیشه , این خودرو ها نسل جدید خانواده ی 718 هستن , پلتفرم جدیدی دارن و همینطور برخی نو اوری های بینظیر و نباید با TT RS که نسل قدیم مقایسه بشن, راجب کوروت هم اینکه کوروت نسبت به قیمت عملکرد خوبی داره ولی بر خلاف قدرت 650 اسبی وزن زیادی داره و این نسبت به هیجان رانندگی رابطه عکس داره , همینطور در کیفیت متریال استفاده شده(نسبت به پورشه) ضعف هایی داره , ولی امیدوارم این مشکلات با معرفی کوروت موتور وسط حل بشه.

      پاسخ
  2. L-H-P-TT
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    باز هم پورش ، باز هم یک فرزند لایق و توانمند …..

    پاسخ
  3. سورنا
    سوابق: (406 دیدگاه) ,

    همین ٧١٨ وقتی وارد شد قیمتشو گذاشتن ٧١٨ تومن که همون موقه کلی سر این قضیه سرو صدا شد کلی روش فکر میکردم که این یا کیا استینگر
    حالا برو ببین قیمتش به لطف مقاومت اسلامی چند شده که خریدنشون رفته تو رویاهامون …

    پاسخ
  4. MAHDI
    سوابق: (2723 دیدگاه) ,

    واقعا خیلی جذابه. در مورد عملکرد وپرفومنس هم که هیچ کمبودی نداره

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (1721 دیدگاه) ,

      نسخه هایی که بطور ویژه برای پیست توسعه داده میشن ( همینطور مدل های T ) برای کاهش وزن بعضی از تجهیزات رو ندارن که البته اختیاری هستش و بدون هزینه اضافی نصبش میکنن

      پاسخ
      1. Mohammadreza
        سوابق: (539 دیدگاه) ,

        بنظرت اینکه بدون هزینه اضافه سیستم اطلاعات سرگرمی رو نصب میکنم شرافته یا کلاه برداری؟
        البته نمی‌خوام بگم پورشه کلاه برداره و … ولی اونقدر زرنگ هست که بلد باشه چطور پول اضافی از مشتری بگیره بدون اینکه اکثرشون متوجه قضیه بشن

        پاسخ
        1. mehran911
          سوابق: (1721 دیدگاه) ,

          خب کلا تعبیرت اشتباهه
          نه شرافته نه کلاه برداری
          هیچ شخصی این وسط ضرر نکرده نه پورشه نه خریدار
          شما وقتی خودرویی مثل GT4 رو که با بیشترین تمرکز برای پیست توسعه پیدا کرده خریداری میکنید و قطعا وزن کمتر بیشترین اهمیت رو برای شما داره …
          از طرفی میشه اون مانیتور رو بدون هزینه سفارش داد
          .
          شاید خیلی ارتباط نداشته باشه
          ولی همین موضوع پایینتر اعلام کردن حداکثر اسب بخار و گشتاور و شتاب و… در سوپرا و BMW و … به نظرم همینه در این موارد هم هیچ شخصی ضرر نکرده نه خریدار نه فروشنده
          هر چند اکثر اسپورت ساز ها اعداد شتاب و حداکثر سرعت رو در شرایط ایده آل اندازه گیری نمیکنن

  5. OMID
    سوابق: (694 دیدگاه) ,

    عاشق کیمن ام
    حتی تو بازی ها هم هندلینگش با بقیه ماشینا فرق داره

    پاسخ
  6. porschesport
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    بالاخره معرفی شد , با انجین و شاسی جدید , لحظه های درخشانی در انتظار پورشه خواهد بود مخصوصا با معرفی turbo s جدید .

    پاسخ
  7. net
    سوابق: (895 دیدگاه) ,

    اگر چراغ عقبش به جای رنگ سفید رنگش قرمز بود قشنگتر میشد و اگر صندوق عقب رو به پایین شیب نداشت و مسطح بود زیباتر میشد

    پاسخ
  8. مانی
    سوابق: (1148 دیدگاه) ,

    تو پیست فکر نکنم 911GT3 بتونه از پس این برآد

    پاسخ
  9. آریا ماشین
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    همینجوریشم عاشق باکستر بودم
    دیگه با تنفس طبیعی و قدرت ۴۲۰ هیچ ایرادی بهش نیست
    حتی بی ام و Z4 هم نمیتونه چیزی بگه
    باکستر بهترین ماشین اسپرت دنیا
    بهترین کانورتیبل دنیا
    عااااااااشقشم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.