آکورا

معرفی آکورا NSX تایپ S، هدیهٔ 600 اسبی برای خداحافظی

پس از انتشار چند تیزر، آکورا رسماً NSX تایپ S را معرفی کرده است. این سریع‌ترین و قوی‌ترین NSX تولیدی تاریخ و همین‌طور نسخه‌ای برای خداحافظی با نسل دوم این سوپرکار ژاپنی محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. NSX تایپ S در تعداد محدود ۳۵۰ دستگاه در اوهایو تولید می‌شود که از این تعداد ۳۰۰ دستگاه برای بازار ایالات‌متحده در نظر گرفته شده است.

طراحی بیرونی تایپ S به خاطر طراحی زاویه‌دار سپر جلو که ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و اسپلیتر برجسته‌تری دارد، بیشتر به یک فیس‌لیفت از نسل دوم NSX شبیه است. البته این قطعات جدید فقط برای زیبایی نیستند و به بهبود آئرودینامیک و همین‌طور خنک‌کنندگی هم کمک می‌کنند. برای این نسخه همچنین رینگ‌های فورج‌کاری شدهٔ جدیدی در نظر گرفته شده که در دو رنگ خاکستری مات و مشکی براق ارائه می‌شوند. در همین حال، به فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها در جلو ۱۰ میلی‌متر و در عقب ۲۰ میلی‌متر اضافه شده و سقف فیبر کربنی استاندارد هم مرکز ثقل خودرو را کاهش داده است.

در عقب، سپر خودرو بازطراحی شده و برای افزایش داون‌فورس یک دیفیوزر فیبر کربنی بزرگ‌تر در آن تعبیه شده است. در طرفین سپر هم خروجی‌های هوا کوچک‌تر شده‌اند تا نمای جذاب‌تری ایجاد کنند. برای تایپ S تعداد ۱۰ رنگ بیرونی جدید ارائه شده که یکی از آن‌ها همین خاکستری مات است که در تصاویر مشاهده می‌کنید. البته این رنگ خاص فقط برای ۷۰ نمونه از ۳۵۰ دستگاه ارائه خواهد شد. قاب آینه‌های جانبی و دستگیرهٔ درها به رنگ مشکی براق هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این ماشین هستند.

قوای محرکهٔ NSX تایپ S از همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده است اما به لطف توربوشارژرهای جدید که از مدل مسابقه‌ای NSX GT3 Evo گرفته شده و ۵.۶ درصد بوست بیشتری دارند به همراه انژکتورها و اینترکولرهای جدید، خروجی موتور V6 به‌تنهایی به ۵۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. بدین ترتیب حالا مجموع خروجی قوای محرکه به ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۷ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته که ۲۷ اسب بخار و ۲۲ نیوتن متر از NSX معمولی بیشتر است.

علاوه بر این، ظرفیت باطری‌ها ۲۰ درصد و خروجی آن‌ها ۱۰ درصد بیشتر شده تا بهتر بتوانند موتورهای الکتریکی که حالا قوی‌تر شده‌اند را تغذیه کند. در همین حال، گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک NSX حالا ۵۰ درصد سریع‌تر دنده‌ها را تعویض می‌کند و از حالتی بنام معکوس سریع هم برخوردار شده است. سیستم کنترل گشتاور بُرداری SH-AWD آکورا نیز برای ارائهٔ پرفورمنس بهتر در پیچ‌ها تنظیم شده است.

هر چهار حالت سیستم پویایی یکپارچهٔ آکورا یعنی ساکت، اسپرت، اسپرت پلاس و پیست دوباره تنظیم شده‌اند، سیستم کمک‌فنرهای تطبیقی از نو کالیبره شده، صدای پیشرانه جذاب‌تر شده و لاستیک‌های پیرلی P-Zero جدید که به‌طور خاص برای تایپ S طراحی شده‌اند هم چسبندگی بیشتری را ارائه می‌کنند. برای کسانی که حتی از این هم بیشتر می‌خواهند، آکورا پکیجی بنام سبک‌وزن را با قیمت ۱۳ هزار دلار برای تایپ S ارائه می‌کند که شامل ترمزهای کربن سرامیکی برمبو با کالیپرهای مشکی، نقره‌ای، قرمز یا نارنجی، کاور فیبر کربنی پیشرانه و پکیج فیبر کربنی داخلی می‌شود و ۲۶ کیلوگرم از وزن خودرو را کم می‌کند.

آکورا فعلاً هیچ‌گونه عددی در مورد پرفورمنس تایپ S اعلام نکرده اما ادعا می‌کند که این تغییرات موجب شده این نسخهٔ جدید در پیست سوزوکا ۲ ثانیه از NSX معمولی مدل ۲۰۲۱ سریع‌تر باشد. در داخل تایپ S اما تغییراتی که انتظار داشتیم صورت نگرفته و به‌روزرسانی‌ها صرفاً در موارد محدودی مثل رو سقفی جدید آلکانترا، لوگوی تایپ S روی جعبه‌داشبورد، لوگوی NSX روی پشت‌سری‌ها و دوخت متضاد خلاصه می‌شود. این یعنی هیچ به‌روزرسانی‌ای در نمایشگر ۷ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یا صفحه آمپر دیجیتالی انجام نگرفته است.

آکورا قبلاً پذیرش سفارشات برای NSX تایپ S را از طریق وب‌سایت رسمی خود آغاز کرده است و همان‌طور که در ابتدا گفته شد، تنها ۳۵۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد که ۳۰۰ دستگاه در ایالات‌متحده و ۵۰ دستگاه در دیگر بازارها به فروش می‌رسد. قیمت NSX تایپ S از ۱۶۹,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود که این مبلغ بدون احتساب ۱,۹۹۵ دلار هزینهٔ حمل تا مقصد است. همچنین غیر از پکیج ۱۳ هزار دلاری سبک‌وزن، چند آپشن دیگر هم برای این خودرو وجود دارد که شامل ‌تریم داخلی فیبر کربن با قیمت ۲,۵۰۰ دلار، ترمزهای کربن سرامیکی با قیمت ۹,۹۰۰ دلار و رنگ‌های خاص مثل همین خاکستری مات با قیمت ۶ هزار دلار می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. AMG GT R

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    بالأخره یه دستی روی NSX کشید

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. SF90 STRADALE

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3894 ديدگاه)

      NSX هم مثل بقیه بزرگان غزل خداحافظی رو خوند
      در نسل بعدی دیگه خبری از قلب تپنده V6 نیست
      ۰ تا ۱۰۰ این ماشین زیر ۳ ثانیه هست
      تاپ اسپید ۳۰۷ کیلومتری داره

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. محمدهادی

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2134 ديدگاه)

        محشره
        شورولت کوروتیه براخودش

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. Reza Waffen SS

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      طراحیش خیلی خوب شده

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. محمدهادی

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2134 ديدگاه)

      حالا به ان اس ایکس واقعی نزدیک تر شد
      عالیه این ارتقا
      کاش پایان تولید نمیشد
      تازه داشت راهشو پیدا میکرد
      یه نسخه تایپ آر فوق سبک هم میزد دیگه حسابی قلب هارو نشونه مرفت
      درکل خیلی خوب شده
      درخور نام ان اس ایکس
      درد و بلاش بوخوره تو سر سوپرای جدید

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. Iman99

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        چه ربطی به سوپرا داره اینها تو دو سگمنت متفاوت هستن که اصلا مثالش رو هم نباید بزنی ضمن اینکه همین ان اس ایکس رو هم کلا تو امریکا بطور کلی طراحی و تولید کردن یعنی طراحی و تکنولوژی و تولید اون امریکاییه هوندا یا ژاپن تقریبا هیچکاره بودن تو این تو همه چیزای دیگه هم همینطوره.

        موافقم 0
        مخالفم 2
    4. Iman99

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      به پای رقبای اروپایی و امریکایی نمیرسه چون اونها از همه نظر خیلی بهتر هستن ولی در حد خودش مناسب و قابل قبوله.

      موافقم 0
      مخالفم 3
  2. امین

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (78 ديدگاه)

    حیف این ماشین که دیگه تولید نمیشه.بینهایت زیباست.قیمتش هم نسبت به رقیباش بالا نبود.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. با مهربونی جهان زیباتره

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    بح بح گیربکس ۹ دنده
    دوستان اگه یه ماشین تعداد دنده های بیشتری داشته باشه حتما اون گیربکس بهتره ؟

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      نمیشه گفت حتما بهتره ولی در کل بهتره.
      شتاب بهتر ، مصرف کمتر ، استلاک کمتر موتور( تعداد دنده بیشتر انتخواب بیشتری به موتور میده که با دور موتور بهینه حرکت کنه) و…
      در عوض استهلاک گیربکس بیشتره و پیچیدگی بیشتری داره و تعمیرش سخت تره.
      در مجموع بهتره.
      بین خودروسازان اقتصادی هوندا اکورد گیربکس ۱۰ دنده داره.

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        جنرال‌موتورز و فورد هم باهم یه گیربکس 10 سرعته توسعه دادن که تو محصولات مختلف دو شرکت مثل کادیلاک بلک‌‌وینگ، برانکو، F150، اسکالید، نویگیتور، شورلت تاهو و… استفاده میشه

        موافقم 3
        مخالفم 0
      2. با مهربونی جهان زیباتره

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1108 ديدگاه)

        ممنون بابت پاسخگویی دست همگی درد نکند

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      ببین اگه یه ماشینی مثل پراید ۹ تا دنده داشته باشه اتفاقی که میوفته اینه که از دنده ۴ به بالا دیگه ماشین سرعتش بیشتر نمیشه و بلکه دور موتر فقط میاد پایین تر و اون وقفه سرعت رو هم میاره پایین تر و باعث میشه حداکثر سرعت و شتاب گیری ۵ با ۴ هیچ فرقی نداشته باشه

      موافقم 2
      مخالفم 1
  4. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    خوبه ولی کمی یاد آوره آئودی R8 هست از نمای جلو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. PHILIPP

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    طراحی جلوش یکم بهتر شد
    کاش یکمم عقبشو دست کاری می کردن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. AMANTE

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    بازگشت اسپرت و سوپراسپرت های ژاپنی محبوب اصلا خوب نبوده (سوپرا، NSX)
    کسی از عملکرد NSX استاندارد توی پیست در مقابل رقبا اطلاعتی داره؟ اگه داره لطفا یه لینک بده یا همینجا بنویسه ممنون.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. ساسان

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    خیلی طراحی‌زیبایی داره و مشخصه هزینه زیادی برای تحقیق توسعه این محصول شده.
    منتها قیمت گذاریش به صورتی بود که انتخابهای بهتری با برندهای معتبرتری وجود داشت.
    درکل بسیار دوست داشتنی هست

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    حالا این شد یه چیزی ،

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. امیرحسین

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    فوق‌العاده
    عالی
    فداشم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  10. ♦SHAHRUKH♦

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (101 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ای بود ولی قیمت گذاری اشتباه نابودش کرد به امید بازگشت مجدد این اسطوره ژاپنی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    خداحافظ اسطوره سنتی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. Sina10

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    قیمتش فقط ۱۶۹هزار دلاره؟؟
    اونم برای ماشینی با تولید ۳۵۰ دستگاهی؟؟
    به نظرم خیلی ارزونه
    قیافه ی جلوش رو خیلی دوست نداشتم ولی ایکاش تولیدش خیلی بیشتر بود زیادی تولیدش محدود شده
    حتما پرفورمنس خوبی هم داره
    امیدوارم نسل بعد داشته باشه و نسل بعدش هم همینجوری هیبرید باشه ولی پرفورمنسش بتونه بهتر رقابت کنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. R@m!n

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    جانشینی بسیار ضعیف و گرون برای پدره افسانه ایش. NSX دهه 90 فراری و پورشه رو لوله می کرد این حتی سایه ای از اونم نبود. کلا ژاپنی ها تو بازسازی نمادهای اسپرتشون واقعا گند زدن.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  14. ارشیاsvj

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    زیباترین اکورا و کلا هوندایی که تا حالا ساخته شده.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. محمدهادی

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2134 ديدگاه)

    هوندا با این ماشین ثابت کرد که براحتی قدرت ساخت یک سوپراسپرت بالا رده رو درنهایت کمال داره
    دمشگرم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    این که جلوش عین دماغ میمون های آفریقایی شده!😂😂😂😂همون اولیش خیلی بهتر بود،البته فرقی نداره اینم تولیدش متوقف شد…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. آریا ماشین

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    پرفورمنس عالی ۶۰۰ اسب بخاری
    آغاز راه شش سیلندر های هایبرید
    قیمت کمتر از رقبا ( مدل پایه قیمت ۱۵۷ هزار دلاری داشت )
    خودروی عالی ای بود و یاد اسطوره قدیمی رو زنده کرد و حالا با این تایپ s بهتر هم شد
    واقعا نمیدونم چرا فروش کمی داشت این اواخر فروشش به زیر ۲۰۰ دستگاه در سال رسیده بود و منطقی بود که بازنشست بشه
    ولی حیف…
    ژاپنی مورد علاقه م بود و به نظرم بهترین اسپرت ژاپنی بازار
    ❤HONDA NSX❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد مختاری آذر

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    در کل چیز خوبی شده قدرت کمی داره فقط 600 اسب بخار طراحی جلو عالی هستش طراحی عقب می تونست بهتر باشه
    ولی اون نسل اول واقعا دلنشین هستش و نمیشه با این جدید ها عوضش کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا