تویوتا

چرا تویوتا علاقه‌ای به تولید خودروهای الکتریکی ندارد؟

چند سالی است که تویوتا خودروهای الکتریکی شده‌ی مشهوری را تولید می‌کند. البته این محصولات از نوع هیبریدی مرسوم هستند نه الکتریکی. همچنین این خودروساز ژاپنی از مدل پلاگین هیبریدی پریوس پرایم رونمایی کرده و اگرچه این خودرو اولین محصول پلاگین هیبریدی تویوتا نیست اما قطعاً موفق‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. تویوتا همچنین چند سالی است که روی خودروهای هیدروژن سلول سوختی تمرکز داشته و خودروهای تمام الکتریکی را کنار گذاشته است. هم‌اکنون تویوتا می‌گوید خودروی الکتریکی را هنوز عرضه نخواهد کرد چراکه نمایندگی‌ها نمی‌توانند آن‌ها را بفروشند.


ما می‌توانیم به تویوتا به خاطر تحلیل بازار و صبر برای تولید محصول الکتریکی بهتر تبریک بگوییم. این در حالی است که یکی از بزرگ‌ترین رقبا یعنی هوندا خودروی الکتریکی کلاریتی را در آمریکا عرضه کرده است. این خودرو تنها برای لیزینگ در دسترس بوده و سقف تولید آن بسیار پایین است. هیوندای و کیا نیز محصولات الکتریکی را تولید می‌کنند ولی خب سطح عرضه‌ی آن‌ها نیز محدود است.


برنامه‌ی تویوتا تازگی ندارد. در واقع این روش را تقریباً تمامی خودروسازان خارجی حاضر در آمریکا نیز در پیش گرفته‌اند. مدیر تویوتای آمریکای شمالی می‌گوید:

اگر نمایندگی‌های ما احساس می‌کردند تقاضای زیادی برای خودروهای الکتریکی وجود دارد ما قبلاً خودروهای تمام الکتریکی را تولید کرده بودیم. اگر یادتان باشد راو ۴ الکتریکی یکی از اولین خودروهای الکتریکی بازار آمریکا بوده است؛ بنابراین این تکنولوژی در دسترس ما بوده اما همانند هر موضوع دیگری در اقتصاد، اگر تقاضا پایین باشد دلیلی برای تولید بالا وجود نخواهد داشت.


تویوتا قبلاً نسخه‌ی الکتریکی راو ۴ را عرضه کرده و البته هم‌اکنون بازنشسته شده است. هالیس اما تأیید کرده تویوتا بررسی تکنولوژی‌های جدید قوای محرکه را کنار نگذاشته است.


او خاطرنشان ساخته است:

اما من می‌گویم سرمایه‌گذاری روزانه در تکنولوژی سلول سوختی، الکتریکی، پلاگین هیبریدی و هیبریدی وجود دارد؛ و هر ۴ بخش استراتژی الکتریکی سازی ما همچنان پیش خواهند رفت. ما طیف وسیعی از محصولات و قوای محرکه‌ی متنوع خواهیم داشت؛ اما فعلاً دلیلی برای مسابقه در این بازار وجود ندارد.


اگر خودروسازان زمینه را برای عرضه خودروهای الکتریکی مناسب ببینند و آن‌ها را با قیمت مناسب عرضه کنند نتایج سورپرایز کننده‌ای خواهیم دید. البته تنها راه برای دانستن این موضوع صبر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. کاوه

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    این مسئله را مزدا قبل از همه فهمید. اتومبیل الکتریکی فعلا برای رواج پیدا کردن مشکلات زیادی دارد. باتری می خواهند،پلاگین ها گاراژ با پریز برق می خواهند وکلی مکافات تعمیر و تعویض. این موج فعلا خواهد خوابید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. #ali.m#

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    هرچی بزرگتر خودروسازها بگه همونه ☺
    ?تویوتا?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. شاهنامه

    ۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تویوتا باید به طور جدی تولید ماشین های الکتریکی را در نظر بگیرد، زیرا این خودروها آینده صنعت خودرو هستند. تویوتا بدون شک در میان طرفداران بازار است و خودرو های هیبریدی بزرگ را تولید کرده است https://elanat.com/motors/cars/dubai/toyota/prius، هنوز خودروهای PEV و EV در برنامه های آینده خود موجود نیست. من در چند سال گذشته بسیاری از کشورها و به ویژه فرانسه و فنلاند بوده ام و صدها خودروی PEV و EV در جاده ها وجود دارد.
    دوم، در کل 50،000 وسیله نقلیه الکتریکی فروخته شده در چین در سال 2014، اما این رقم در سال 2018 به 500،000 رسیده است که 10 برابر بیشتر از سال 2014 است. در سال های آینده چین خودروی الکتریکی را 40 درصد افزایش خواهد داد. فروش وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی با حداقل 2 میلیون. علاوه بر این، مقامات چینی می خواهند همه تولید کنندگان خود را حداقل یک خودرو الکترونیکی در سال 2019 تولید کنند.
    جالب توجه است، کشورهای اروپایی نیز علاقه خود را به این خودروهای آینده نشان می دهند. براساس آمار و ارقام، نروژ و ایسلند در سال 2017 از نظر فروش خودروهای الکتریکی، دو کشور برتر در سال 2017 بودند. سهم نروژ در کل فروش ماشین 39.2 درصد است که تعداد زیادی است.
    و هنگامی که به تولید کنندگان رقیب می آید، نه تنها هوندا و هیوندای بلکه رنو نیسان هم در چند سال گذشته فروش قابل توجهی از وسایل نقلیه الکتریکی انجام داده اند. جالب توجه است، اتحادیه رنو-نیسان به تسلا، شرکتی که نخستین خودروی برتر تمام الکتریکی را طراحی کرد، بی نظیر است.
    به نظر می رسد تویوتا که مسئول این حادثه نیست، نمایندگی هایی است که علاقه مند به ماشین های الکتریکی نیستند، و بنابراین، تویوتا بیشتر به خودروهای سنتی بنزینی و هیبریدی تمرکز می کند. بنابراین، تویوتا باید در بازارهای بالا نظیر U.S، اروپا و شرق آسیا نظرسنجی ها را انجام دهد تا بتوانند روند دقیق را به دست آورند و یا در آینده با آن مواجه خواهند شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا