تویوتا

معرفی تویوتا هایلوکس GR اسپرت با کیت اسپرت و نسخهٔ کم‌ارتفاع در تایلند

تویوتا در تایلند از هایلوکس GR اسپرت در دو نسخهٔ ارتفاع بلند و ارتفاع کوتاه رونمایی کرده است. البته این اولین باری نیست که هایلوکس GR اسپرت را می‌بینیم زیرا در سال ۲۰۱۸ هم چنین مدلی در قالب نسخه‌ای تولید محدود برای برزیل معرفی شد اما این نسخه جدید بر اساس هایلوکس فیس‌لیفت ساخته شده که به پیشرانهٔ توربودیزل قوی‌تری مجهز است.

نسل کنونی یا هشتم هایلوکس در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و دو بار در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ فیس‌لیفت شد. در فیس‌لیفت آخر، نسخهٔ جدیدی از پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری توربودیزل با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور به همراه گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک در سینهٔ این پیکاپ ژاپنی قرار گرفت. در این نسخهٔ GR اسپرت جدید هم از همین پیشرانه بدون هیچ تغییری استفاده شده و تفاوت آن با نسخهٔ معمولی صرفاً در سیستم تعلیق و کیت بدنه خلاصه می‌شود. همچنین درحالی‌که نسخهٔ ارتفاع بلند به سامانهٔ چهارچرخ محرک با قفل دیفرانسیل مجهز است، نسخهٔ ارتفاع کوتاه فقط به‌صورت محرک عقب عرضه می‌شود.

نسخهٔ ارتفاع کوتاه هایلوکس GR اسپرت ۲۳ میلی‌متر به زمین نزدیک‌تر است که موجب می‌شود هندلینگ بهتر و تمرکز کمتری روی آفرود داشته باشد. این نسخه همچنین از کیت بدنهٔ اسپرت هم بهره می‌برد که شامل قطعات آئرودینامیکی اضافی در سپر جلو، رکاب‌ها و دیفیوزر به همراه قاب جلوپنجرهٔ همرنگ بدنه و مجموعه‌ای از برچسب‌ها می‌شود. این نسخهٔ هایلوکس GR اسپرت علاوه بر ارتفاع کمتر تعلیق، روی رینگ‌های ۱۷ اینچی مشکی‌رنگ با لاستیک‌های مخصوص آسفالت قرار گرفته است و برای بدنهٔ آن‌هم فقط سه رنگ سفید، قرمز و مشکی قابل انتخاب خواهد بود.

از سوی دیگر، نسخهٔ ارتفاع بلند هایلوکس GR اسپرت به دلیل فاصلهٔ زیاد از زمین و رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۸ اینچی همراه با سیستم تعلیق تقویت‌شده و سامانهٔ چهارچرخ محرک، کاملاً آفرودی به نظر می‌رسد. این نسخه همچنین کیت بدنهٔ متفاوتی نسبت به همتای کوتاه خود دارد که شامل جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر با نوشتهٔ TOYOTA، سپر جلوی جدید با مه شکن‌های یکپارچه و محافظ قسمت زیرین، بچه گلگیرهای همرنگ بدنه، پله رکاب برای ورود و خروج راحت‌تر به کابین، گِل‌پخش‌کن، باربند اسپرت و برچسب‌های رنگی روی درها می‌شود.

هایلوکس GR اسپرت در داخل نیز از تودوزی جیر و چرم مصنوعی با دوخت قرمزرنگ، صندلی‌های اسپرت با نشان GR و پشت‌سری‌های یکپارچه، پدال‌های آلومینیومی، نشان قرمزرنگ روی غربیلک فرمان و نشان GR در صفحه آمپر بهره می‌برد. مثل نسخه‌های معمولی هایلوکس، در اینجا هم نمایشگر هشت اینچی لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی وجود خواهد داشت. در بخش ایمنی اما نسخهٔ ارتفاع بلند با برخورداری از هفت ایربگ، شرایط بهتری نسبت به نسخهٔ کوتاه با تنها سه ایربگ دارد.

تویوتا هایلوکس GR اسپرت هم‌اکنون با قیمت پایهٔ ۸۸۹ هزار بات معادل ۲۷,۱۰۰ دلار برای نسخهٔ کوتاه و ۱.۳ میلیون بات معادل ۴۰ هزار دلار برای نسخهٔ بلند در تایلند عرضه می‌شود. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این هایلوکس در کشورهای دیگر هم عرضه خواهد شد یا نه اما درهرصورت، این GR اسپرت هیچ ارتباطی با هایلوکس GR که شایعه شده با قدرت و توانایی‌های بیشتر ساخته خواهد شد ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. yazdan mopar

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (19 ديدگاه)

    کم ارتفاعه یجوریه!!! خیلی رینگاش کوچیکن

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. 🔥A.H MOTORS🔥

      ۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (494 ديدگاه)

      یاد اون بابایی که سانتافه اش رو کف خواب کرده بود افتادم….!

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. Amir

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    هایلوکس ارتفاع پایینش چقد عجیبه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ارسلان

      ۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (450 ديدگاه)

      شما و بقیه کسانی که تعجب کردین سن تون قد نمیده تویوتا هایلوکس قدیما ارتفاع پایین بود که توی ایران بهش میگفتن تویوتا ۹۸ که رنگ قرمز تیره یا همون آلبالویی یا maroon بود معمولا ، و تویوتا ۹۶ یا ۹۴ هم آبی تیره و سبز تیره بودن توی ایران ارتفاع بالاش به شدت کم بود و فکر هم نمیکنم بصورت کارخونه ای ارتفاع بالا می‌بود احتمالا دستی اینجوریه میکردن
      اون زمان باهاش قاچاق میزدن سمت ما ، باره پارچه و با سرعت خیلی زیاد میرفتن اون زمان هایلوکس از نظره مردم ایران یه وانت عادی بود و فرق چندانی بین هایلوکس و وانت مزدا و نیسان آبی قائل نبودن و مثله الان یه ماشین میلیاردی لوکس نبود اون موقع زنگ میزنی وانتی نود درصد مواقع هایلوکس میومد

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. datsun

        ۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3477 ديدگاه)

        نسلهای قبل هم مدلهای تک دف کوتاه بودن

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. امیر

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    چرا اینقدر نسخه کم ارتفاع رینگاش کوچیک هست ؟ خیلی عجیبه.
    ارتفاع بلند باز بهتره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ممد ژانگولر

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3505 ديدگاه)

    فکر کنم رینگاشو با چی چی فندقی آدماش ست کردن

    حالا شد وانت با قدو قواره تایلندیها

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Afg

      ۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (497 ديدگاه)

      عجب فکر بدی کردین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مسعود

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    ارتفاع پایینش خیلی زشته
    انگار با یه مشکل مادرزادی بدنیا اومده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. بهنام

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (984 ديدگاه)

    چه رینگ های کوچیکی انداختن زیر هایلوکس با ارتفاع کوتاه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. ایران

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    والا به نظرم با ارتفاع بلند خیلی بهتر ارتفاع کوتاه رو اصلا خوشم نیومد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. مسلم

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همین رینگ فندوقی هم آرزوست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. میثم

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    انقدر اتاق بالاشو دیدین، اتاق پایینش براتون عجیب بنظر میاد ولی سمت جنوب خودمون و حاشیه خلیج فارس و جنوب شرق آسیا و استرالیا خیلی زیاده ولی فقط برای کار و باره و معمولا با حداقل آپشن
    اتاق پایینش خوراک دریفت و دستی کشیدنه
    فکر کنم 23 میلیمتر تفاوت ارتفاع هم اشتباه باشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. با مهربونی جهان زیباتره

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    یادمه قبلا یا تو استرالیا تولید میشدن یا تایلند
    عجیبه ک هایلوکس اجازه فروش تو امریکا رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (870 ديدگاه)

      در آمریکا تاکوما حضور داره که پلتفرم مشترک با هایلوکس داره و پرفروش ترین پیکاپ میدسایز آمریکا شمالی هم هست.

      موافقم 4
      مخالفم 0
  11. یاس ی

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    همینجور که دوستان گفتن قدیما هایلوکس به ندرت با اتاق بلند وارد میشد و 99 درصد یا بیشتر همه کوتاه بودن. اصولا اتاق بلندها به مدل معروف به 2000 وارد میشد که بلوچستان دیده میشدن. ولی بقیه از مدل 1978 تا 1997 یا 98 که واردات آزاد بود همه کوتاه بودن. یک مدت واردات ممنوع بود بعد که دوباره آزاد شد تایلندیهای بلند وارد شد برای همین نسل جدید هایلوکس را با تایلندی اتاق بلند میشناسن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    😂😂😂😂برگام اون نسخه کم ارتفاع چرا اینجوریه؟! انگار مثل رایان رینولدز توی فیلم ددپول۲شده اون وسطا پاهای بچه گانه داشته درعوض خودش یه غول بود!😂

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا