ام وی ام MVMخودروهای چینی

نگاهی اجمالی به ام‌وی‌ام 550، در تکاپوی رقابت

جدیدترین آماری که از میزان تولید و عرضه خودرو در سال ۱۳۹۳ شمسی انتشار یافته نکات جالبی را بازگو می‌کند. در این لیست شاهدیم که دو خودروساز به‌ظاهر خصوصی کشورمان – مدیران خودرو و کرمان موتور- توانسته‌اند شمارگان تولید خود را در قیاس با سال ۱۳۹۲، بیش از دو برابر افزایش داده و بیشترین رقم رشد را هم در این بازه از آن خود سازند. در این میان، شرکت مدیران خودرو (سازنده خودروهای چری یا ام‌وی‌ام) با رشد ۱۳۹ درصدی، مقام نخست را در میان تمامی سازندگان داخلی کسب نمود و پس از آن نیز کرمان موتور (سازنده خودروهای لیفان و جک) با رشد ۱۳۴ درصدی جای گرفت.
نکته جالب اینجاست که در بین تمامی برندهای چینی موجود در کشورمان، بیشترین حساسیت و دیدگاه منفی هم نسبت به محصولات ام‌وی‌ام وجود دارد اما در عرصه عمل، شاهد رویکرد متفاوت و یا حتی متضادی از سوی خریداران هستیم! برخی این موضوع را ناشی از شیوه فروش اقساطی این شرکت می‌دانند و بعضی‌ها هم به جاذبه‌های بیشتر این برند در مقابل رقبایش اشاره دارند. مسئله هر چه باشد، واقعیت آن است که علیرغم همه مخالفت‌ها و گلایه‌هایی که وجود دارد، خودروهای ام‌وی‌ام به‌آرامی و نرمی هر چه تمام‌تر در حال ورود به لایه‌های گوناگون بازار هستند. بگذریم!

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
فروش ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5، در آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی در بازار چین آغاز شد. این خودرو جانشین چری A5 و یا همان ام‌وی‌ام ۵۳۰ بوده و به لحاظ فنی و تکنیکی نیز بر مبنای همین خودرو تکوین یافته است. خودروی ام‌وی‌ام ۵۳۰ نیز در سال ۲۰۰۶ میلادی به بازار معرفی شد و علاوه بر چین، در کشورهایی همچون ایران، روسیه و مصر هم تولید شده است.
چندی پیش از خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5 در داخل کشورمان رونمایی شد و در حال حاضر هم از نمونه اتوماتیک (CVT) این خودرو در نمایندگی‌های آن ثبت‌نام به عمل می‌آید لذا به همین بهانه مطلبی را از سایت اماراتی «AUTOMIDDLEEAST» گزینش نمودیم که امیدواریم مورد توجهتان واقع گردد.

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550

خلاصه بررسی MVM 550

کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
پیشینه سری E چری به سال ۲۰۱۲ میلادی باز می‌گردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازه‌وارد در بازار محسوب می‌شود که رقبایی همچون جک J5 و نیز خودروی کره ای کیا سراتو را هدف‌گذاری نموده است. با بهایی که به‌وضوح به نفع مشتری ارزیابی می‌شود، چری E5 مدل ۲۰۱۴ در مسیری صحیح از موفقیت گام نهاده است (لااقل در حال حاضر).

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
نمای ظاهری
بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابی‌تان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که به‌آرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغ‌های جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامی‌گیرد که ایده‌های طراحش همین‌جا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد می‌کشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید.

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
کابین
داخل این خودرو به نحو شگفت‌آوری خوب و مناسب طراحی شده است، کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره می‌برد و علاوه بر آن، فضاهای زیادی هم برای قرارگیری بار و اشیاء در آن وجود دارد. همچنین، میزان مناسبی از پلاستیک در جای‌جای کابین آن به‌کار رفته که به نحو کاملاً هوشمندانه ای نیز از نگاه تیز سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. فاصله ۲۶۰۰ میلی‌متری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم می‌آورد.

Chery E5 - MVM550 interior
Chery E5 – MVM550 interior
مهندسی
این مدل که در طیف خودروهایی با بهای زیر ۵۰,۰۰۰ درهم طبقه‌بندی می‌گردد، به نحو اعجاب‌آوری، خوب تجهیز شده است. چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشه‌های برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو به همراه پورت USB بهره می‌برد. آری، تمامی آنچه را که خوانده‌اید واقعیت دارد.

آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مستقر است که توان خروجی آن ۱۳۰ اسب بخار در ۵,۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور آن نیز برابر با ۱۷۰ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس CVT از این توانایی برخوردار است که شتابی معادل ۱۰.۸ ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با ۱۸۵ کیلومتر را به این خودروی ۴۵۸۰ میلی‌متری چینی ارزانی دارد.

Chery E5 - MVM550 Engine
Chery E5 – MVM550 Engine

جمع‌بندی نهایی

برای آن دسته از اشخاصی که نگران جاذبه‌های مرتبط با آرم و نشان یک خودرو هستند، چری E5 نمی‌تواند شوق برانگیز باشد و حتی می‌تواند موجب انصرافشان شده و آنها را به این سمت سوق دهد که برندهای دیگری را جهت خرید، مدنظر قرار دهند ولی برای آن طیف از افرادی که واقعاً در پی یک خودروی شهری هستند که گهگاهی هم آنها را از مکان A به مکان B حمل نماید، چری E5 می‌تواند ارائه گر ویژگی‌های درخشانی در برابر بهای پرداختی‌اش باشد، مثلاً این خودرو یک گارانتی ۵ ساله را در این بازه قیمتی عرضه می‌کند که وجود همین امر به‌تنهایی می‌تواند دیگر همتایان چینی این خودرو را شرم‌زده سازد.

Chery E5 - MVM550
Chery E5 – MVM550
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
با هزینه ای که به‌طور معمول برای خرید یک خودروی دست دوم صرف می‌کنید، چری این امکان را به شما می‌دهد که مالک یک خودروی نو گردید.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بیشتر مردم کماکان شاهد این مسئله‌اند که وسایل نقلیه چینی ویژگی‌های سطح پایینی را از خود بروز می‌دهند.

مشخصات فنی MVM 550

پیشرانه ۱.۸ لیتری:
حجم موتور: ۱۸۴۵ سی‌سی
توان: ۱۳۰ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه ۲ لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):
حجم موتور: ۱۹۷۱ سی‌سی
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیق
گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: مستقل، مولتی لینک (چند عضوی)
سیستم ترمز: دیسکی (جلو و عقب)
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی – CVT
استاندارد آلایندگی: یورو ۴

ابعاد
طول/ عرض/ ارتفاع: ۴۵۸۰/۱۷۶۰/۱۴۸۳ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلی‌متر
وزن خالص: نمونه ۱.۸ لیتری با گیربکس CVT: 1336 کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با جعبه‌دنده دستی: ۱۳۶۶ کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با گیربکس CVT: 1401 کیلوگرم
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۵۵ R 15 (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم باک: ۵۰ لیتر

ایمنی
۲ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سه نقطه ای

برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو
سانروف برقی
سنسور دنده عقب
سیستم فرمان برقی
آینه‌های برقی جانبی به همراه گرم‌کن
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
۴ عدد بلندگو، استریو
صندلی‌ها با روکش چرمی
نشانگر لحظه ای مصرف سوخت
زیرپایی استاندارد
پاور ویندوز
سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER
رینگ‌های آلومینیمی
لامپ‌های مه شکن جلو
برخی از تیپ‌های این خودرو که در بازار چین عرضه می‌شوند از تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب و سامانه GPS برخوردارند.

قیمت
قیمت در ایران: ۶۱ تا ۶۴.۶ میلیون تومان (مدل با گیربکس CVT – ثبت‌نام در نمایندگی)- ۵۳ تا ۵۶ میلیون تومان (دنده دستی- ثبت‌نام در نمایندگی)
قیمت در امارات: ۴۳,۹۰۰ الی ۴۶,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری، گیربکس CVT)

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

مطالب مشابه

‫۹۷۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    یه مشکل
    کسی میدونه چراغ سرویس ام وی ام 550 چطور خاموش کنم

    همون علامت اچارو میگم

    اگه یه پیام تو واتساپ یا تلگرام بده ممنون میشم

    09190242242

    محمد هستم

    من از این ماشین فوق‌العاده راضیم

    ماشین ایرانی داشتم
    سمند سورن ای اف 7 و پژو 206 صندوقدار. 206 هاچبک. تیبا. پرشیا
    و خارجی
    کمری 2014 و رافور 2014 داشتم
    و خانواده توسان و سانتافه 2014

    با خارجیا نمیشه مقایسه کرد

    ولی 2 سرو گردن از ایرانی جماعت بالاتره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. امیرپویا

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    بی شک ام وی ام ۵۵۰ خودرویی عالی از همه نظر با توجه به قیمتش و اصلا با خودروهای ایرانی حتی دنا پلاس قابل قیاس نیست…خودروی ام وی ام ۵۵۰ با صدای موتور بسیار کم و پرقدرت عالیست

    موافقم 5
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان ریست دستی چراغ آچارmvm۵۵۰کسی انجام داده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. آرش

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من پیشنهاد می کنم ، بین لول فنر ، از ضربه گیر های ، لاستیکی استفاده شود . نتیجه فوق العاده است. عملکرد آن یک چیزی در حد بنز می شه .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. علی هاشم

    ۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ی mvm۵۵۰ دارم که وقتی امدم چراغ صندوق عقبوتعویض کنم اتصالی کردنمیدونم کدوم فیوز ازکارافتاده .الان سانروف ا ازکارافتاده و جعبه فیوز داخل موتور و زیر فرمان چک کردم همه درست بودن لطفاًراهنمایی کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا