خودروهای چینی

آغاز تحویل شاسی‌بلند NIO ES8 به مشتریان چینی

کمپانی تازه‌کار NIO در حال افزایش سرعت تحویل شاسی‌بلند تمام الکتریکی ES8 به مشتریان چینی بوده و برنامه‌هایی برای تحویل حدود ۳۰۰ دستگاه از این خودرو به مشتریان تا پایان ماه جاری دارد.

NIO ES8

این خودروساز که اولین بار با سوپرکار الکتریکی EP9 خبرساز شده در آوریل سال ۲۰۱۷ اقدام به رونمایی ES8 به عنوان یک شاسی بلند ۷ نفره پرفورمنس که تسلا مدل X را هدف گرفته کرد. این خودرو که در چین ساخته می‌شود پیش از اعمال تخفیف‌ها و مشوق‌ها قیمت ۶۹ هزار دلاری دارد.

NIO ES8

NIO ES8
در مقام مقایسه باید گفت یک دستگاه تسلا مدل X وارداتی با قیمت دو برابری در دسترس چینی‌ها می‌باشد؛ بنابراین جای تعجب زیادی وجود ندارد که چرا این خودروساز که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده ۱۵ هزار سفارش خرید با سپرده ۷۷۰ دلاری را دریافت کرده است.


جک چنگ از بنیان‌گذاران این شرکت در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته که دلیل NIO برای ساخت این خودرو نبود رقیب بوده است.
او می‌گوید:

به خاطر اینکه هیچ شرکتی در این کلاس حضور ندارد، شما با نصف قیمت یک تسلای وارداتی خودرو می‌سازید، تجربه کاربری بسیار خوبی را با بهترین مشخصات و امکانات ارائه می‌دهید و آن را پیش از اعمال مشوق‌ها با قیمت ۷۰ هزار دلاری می‌فروشید. هیچ‌کسی نمی‌تواند به این نقطه برسد و سود هم بکند. این یک فاکتور کلیدی است.

نیروبخش NIO ES8 دو پیشرانه الکتریکی با مجموع قدرت ۶۴۳ اسب بخار بوده و البته یک باتری ۷۰ کیلووات ساعتی نیز پیشرانه‌ها را حمایت می‌کند. این شاسی بلند محدوده حرکتی ۵۰۰ کیلومتری داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن تنها ۴.۴ ثانیه می‌باشد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۸۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

NIO ES8
در روی کاغذ می‌توان ES8 را یک رقیب بسیار قدر برای تسلا مدل X دانست. این شرکت تلاش دارد تا سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۱۰۰ جایگاه شارژ را در چین بسازد. در حال حاضر NIO روی بازار چین تمرکز دارد اما چنگ می‌گوید شاید در آینده با یک کراس اوور وارد بازار آمریکا شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    عجب چیزی ساختن.احسنت به این همه سرعت پیشرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      کاش میشد یه موتور ۱ لیتری توربو ب عنوان شارژر(مثل ب ام و i3 اکستندد رنج) اضافه کنن
      فک کنم با به باک ۶-۷ لیتری بتونه ۱۵۰-۱۰۰ کیلومتر افزایش برد بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    بنظرم همینطور که چین داره پیش میره ، در فاصله زمانی خیلی کوتاهی چیزی حدود ۹۰٪ خودروسازان ورشکسته میشن و توان مقابله با چین صنعتی و مدرن رو ندارند .
    اصلاً طرفدار چینیها نیستم ، اما اینطور که دارند پیش میرن ، یواش یواش فاتحه کشورهای صنعتی و مدرنیته (( آمریکا و اروپا ))خونده میشه و تنها راه کنترلش سیاست تعرفه ای ترامپه ، و اِلا با این نوع خدمات و قیمت کلاهای چینی (( چینیهای ایران رو نگفتم که بُنجُل هستن و چین درجه بندی داره برای محصولاتش )) تمام دنیا به زانو در میان و اَسیر تکنولوژی میشند که خودشون به چین دادن و حالا چین اون تکنولوژیها رو به صورت داخلی ارتقاء میده و چه بسا بهتر .
    روزی مسخرشون میکردیم (( حتی یکیش خودم بودم )) ولی واقعاُ با این پیشرفت در تمام زمینه ها فقط باید به پشتکارشون زانو بزنیم و تشویقشون کنیم .
    ما چی بودیم ، اونا چی بودن ، ما چی شدیم ، اونا چی شدن .
    ترامپ مجبوره برای آینده کشورش دست به جنگ اقتصادی با چین بزنه و اِلا دارین صنعت ایران رو میبینید که با سوء مدریت ، دزدی ، دروغ و قیمت تمام شده ارزان جنس چینی تمام تولید کننده ها در تمام زمینه ها به خاک سیاه نشوندن .
    یک نمونه بارزش قطعه سازان خصوصی و دولتی کشور هست که با اون همه اشتغالزایی توسط تجار ایرانی که از چین جنس میاوردن با قیمت کمتر به کارگاه و کارخونه های متروکه تبدیل شدند .
    چیزی که حاکمان ما نفهمیدن و راحت راهو برای بازار چین در ایران باز کردند و به روی تمام دنیا بستند و همه کارهاشون برعکس بقیه جاهای دنیاست .
    واردات از لیف تا سنگ پا و خودرو داده شده به کشور چین و میخواهند حمایت کنند از کالای داخلی دیوانه های دایناسور .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      پیشبینی ت در مورد چین کاملا درسته نوید
      یادمه جرمی کلارکسون هم تو تخته گاز همین حرفو زد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سام

    ۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    چینی ها روی خودروهای برقی خیلی سرمایه گذاری کردند ولی هنوز به نظرم خیلی مانده تا از لحاظ پیشرفت صنعتی و قدرت فنی و تکنولوژیک به کشوری مثل آمریکا برسند و آن را از دور رقابت در دنیا خارج کنند .در حال حاضر، جمعیت چین 4 برابر آمریکاست و هنوز هم بخش عمده ای از این جمعیت در خارج از دایره زندگی مدرن زندگی می کنند و حتی دنیای صنعت را هم درک نکردند و این وضعیت در استان های فقیر غربی چین به خصوص تبت و سین کیانگ نمود بارزی دارد.از طرفی،چین کشور چندان جذابی هم برای مهاجرت نخبگان مالی و فکری دنیا نیست و حتی خیلی از کارآفرینان این کشور ترجیح می دهند که تا در آمریکا،کانادا و استرالیا و اروپا سرمایه گذاری کنند یا خانه بخرند تا در خود چین.در سرعت پیشرفت صنعتی چین هیچ شکی وجود ندارد ولی هر کشوری برای پیشرفت پایدار و رسیدن به قله های قدرت و صنعت در جهان به آیتم های دیگری هم نیاز دارد که از جمله مهم ترین آنها عبارتند از :
    1) ثبات سیاسی و گردش آرام نخبگان در قدرت و آزادی احزاب و نقد و گفتگو،چیزی که در چین تنها در انحصار حزب کمونیست است و در درون جامعه آن نمود چندانی ندارد.
    2)نبود قشر وِیژه که به طور انحصاری به منابع قدرت و ثروت دسترسی دارند.امری که در چین امروز کمتر دیده می شود و اغلب سرمایه گذاری ها مربوط به فرزندان و وابستگان به مقامات حزب حاکم است و به اعتقاد برخی از کارشناسان، این افراد هم خودشان به مانعی برای اصلاحات واقعی و ریشه ای در این کشور بدل شده اند و هم اجازه رقابت سالم و آزاد را به دیگر کارآفرینان غیر وابسته را نمی دهند.
    3) رسانه های آزاد،امری که در چین امروز وضعیت نامناسبی دارد و سرعت اینترنت در این کشور حتی از برخی از کشورهای در حال توسعه نیز کمتر است.
    4) جاذبه مهاجرتی نه فقط برای سرمایه گذاری صنعتی و سودبری بلکه برای زندگی،این مورد هم در چین امروز کمتر دیده می شود.آیا کسی را تا حالا دیده اید که برای مهاجرت و زندگی به چین اقدام کند؟
    5)وابستگی فنی و تکنولوژیک،امروزه بخش عمده ای از صنایع چین از لحاظ فنی وابسته به تکنولوژی غرب،ژاپن و کره هستند و بخش عمده ای از صادرات صنعتی چین هم توسط کمپانی های بزرگ چند ملیتی این کشورها صورت می گیرد،بنا بر برخی از آمارها،منبع بیش از نیمی از صادرات صنعتی این کشور مربط به سرمایه گذاری شرکت های غربی،ژاپنی و کره ای است.
    و…..
    پس همانطور که می بینید خیلی زمان لازم است تا چین از لحاظ فنی و صنعتی و قدرت تکنولوژی با کشوری مثل آمریکا که دارای ثبات نهادهای سیاسی و مدنی (240 سال سابقه دموکراسی و انتخابات)،تکنولوژی پیشرفته صنعتی،رسانه های آزاد،اینترنت پر سرعت،آزادی سرمایه گذاری و رقابت برای همه افراد و مهم تر از همه جاذبه شدید برای زندگی است، همتراز شود.امروزه در رسانه های جهان درباره چین خیلی سرو صدا می شود ولی درباره این مسائل کمتر اشاره ای می شود.دکتر جعفر خیرخواهان استاد دانشگاه درباره چین مقالات متعددی را چاپ کرده است که همه دوستان پدالی را به خواندن آن دعوت می کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    دقیقا حرفت درسته پیشرفت یک کشور بستگی به ایتم ها و شاخص های زیادی در توسعه یافتگی داره و یکی از مهمترین این فاکتور های پیشرفت تکنولوژی هستش با کارافرینی به وجود میاد چیزی که امریکا در ان استاد هستش مثلا دل اچ پی گوگل فیس بوک و همین تسلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Azad

    ۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (62 ديدگاه)

    چه من و شما از چین خوشمون بیاد یا نه چین با سرعت حیرت آوری در حال پیشرفت در خودروسازی است.مخصوصن سرمایه گذاری زیادی در بخش خودروهای برقی کرده اند.و عنقریب در زمینه فنی به تکنولوژی ژاپن و آمریکا در بخش خودروهای تمام الکتریکی خواهند رسید.من در اروپا شاهد این موضوع هستم و میبینم که دفاتر تحقیقاتی زیادی در اروپا دایر کردند.احتمالن در کمتر از یک دهه دیگر اکثر خودروسازهای بزرگ دنیا در مالکیت چین خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. HAMID.HEMI

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    آفرین عجب طراحی زیبایی داره چه رنگ قشنگی.
    کاش بجای این آشغالایی که وارد بازار ایران شده از این محصولات درجه یک چینی وارد میکردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسن

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شبیه سانتافه های جدید شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا