تجربه و آزمایشچریخودروهای چینیهفته نامه

تجربه رانندگی با چری تیگو7 پیش از ورود به بازار!

آخر هفته گذشته، از طرف شرکت مدیران خودرو نماینده رسمی تولید و عرضه محصولات کمپانی چِری در ایران، مَجالی برای خبرنگاران حوزه خودرو فراهم شد تا جدیدترین محصول این شرکت یعنی تیگو۷ را پیش از ورود به بازار مورد بررسی و آزمایش قرار دهند. این برنامه با حضور دو دستگاه تیگو۷ در پیست آزادی تهران برگزار گردید و فرصتی بود تا اصحاب رسانه از نزدیک با عضو جدید بازار خودروی کشور آشنا شوند. در ادامه حاصل این دیدار چند ساعته را می‌خوانید و می‌بینید.

طراحی بیرونی
در مورد تیگو۷ همه چیز از بیرون شروع می‌شود. زبان طراحی خودرو به گونه‌ای است که شاکله نهایی تپُل، متناسب و با اختلاف بسیار زیادی جذاب‌تر از مدل‌های قبلی از آب درآمده و مهم‌تر از همه اینکه کپی‌کاری واضحی در آن به چشم نمی‌خورد.


در نمای جلویی سپر عضلانی و پف‌کرده، چراغ‌های سه‌گوش و جلوپنجره شش ضلعی را می‌بینیم که قُطر افقی آن تا زیر چراغ‌ها امتداد یافته است. داخل سپر دو ورودی باریک هوا و چراغ‌های مه شکن تعبیه شده و در کنار نوار نقره‌ای مرکزی به جذابیت این قسمت کمک می‌کند. از پهلو که به آن نگاه می‌کنید ابعاد بزرگ رینگ و لاستیک‌ها و تناسب بسیار خوبی که با جثه خودرو دارند (برخلاف اغلب خودروهای چینی) نظرتان را جلب می‌‌سازد. این تناسب همچنین با پف گلگیرها و پنجره‌های باریک همراه شده تا طعم اسپرت‌تری به نیمرخ خودرو ببخشد. به عقب هم که می‌رسیم بازهم با سپری تپل روبرو می‌شویم که برآمدگی‌اش تا نیمی از درب صندوق ادامه یافته و فرورفتگی عمیقی زیر چراغ‌ها ایجاد کرده است. در این بخش تنها به پوششی پلاستیکی-نقره‌ای و تعبیه چراغ دنده عقب، شب‌نمای افقی دو طرف و نوشته‌های Chery و Tiggo7 اکتفا شده و شلوغ کاری خاصی به چشم نمی‌خورد.

چه بخواهیم چه نخواهیم طراحی بیرونی این مدل پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته و باید به‌عنوان نمادی از قدم‌های رو به جلوی چریِ تازه‌کار، بدان احترام بگذاریم!

طراحی داخلی
با باز شدن درب‌ها فضایی پوشیده از چرم، پلاستیک و آلومینیوم میزبانتان خواهد بود. سبک طراحی اتاق همانند بیرون پخته‌تر از قبل به نظر می‌رسد. غربیلک فرمان با آن کنترل‌های ذوزنقه‌ای دو طرف شباهت زیادی به دیگر فرزندان چری دارد اما هنگام استفاده خوشدست‌تر است. نشان‌دهنده‌های پشت فرمان شامل دو عقربه قرینه برای سرعت و دور پیشرانه و یک نمایشگر کوچک برای نمایش اطلاعاتی همچون سرعت و مصرف سوخت لحظه‌ای، دمای هوای بیرون، وضعیت جعبه‌دنده و دمای آب می‌باشد. داشبورد و کنسول میانی درمجموع ساده کار شده و اینجا هم شلوغ کاری خاصی به چشم نمی‌خورد. پایین نمایشگر مرکزی تنها پنج دکمه مربوط به عملکردهای اصلی و کنترل‌های سامانه تهویه (به علاوه سوییچ تنظیم صدای سیستم صوتی) را مشاهده می‌کنید.

Tiggo7

فضای بین دو صندلی به جا لیوانی، اهرم تعویض دنده (که شباهت جالبی به نمونه‌های موجود در خودروهای عضلانی آمریکایی دارد!)، دکمه استارت و دکمه گرم‌کن صندلی اختصاص داده شده است. خروجی‌‌ برق دوازده ولتی هم دُرست زیر این قسمت و USB و فندک داخل زیر آرنجی جای گرفته‌اند.

Tiggo7

ردیف عقب فضایی بیشتر از حد انتظار ارائه می‌کند. طراحی نشیمن و تکیه‌گاه صندلی‌ها به‌ گونه‌ای است که اندکی بدن را در خود فرو برده و راحتی قابل‌قبول‌تری برای سرنشین فراهم می‌سازند. از قسمت مرکزی تکیه‌گاه یک زیر آرنجی با دو جا لیوانی (البته اندکی کم عمق!) بیرون می‌آید. دو عدد خروجی تهویه تعبیه‌شده در انتهای کنسول میانیِ جلو نیز وظیفه هوارسانی به این قسمت را بر عهده دارند.

مشخصات فنی
چِری تیگو۷، ۴۴۳۲ میلی‌متر طول، ۱۸۳۷ میلی‌متر عرض، ۱۶۷۰ میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوریِ برابر با ۲۶۵۰ میلی‌متر دارد. رینگ‌ها در نمونه موردبررسی از نوع ۱۹ اینچی آلومینیومی بوده و با لاستیک‌های ۵۵/۲۲۵ کوپِر (Cooper) پوشیده شده‌اند. وزن کلی خودرو هم به ۱۴۴۰ کیلوگرم می‌رسد.

Tiggo7
این کراس‌اوور جوان در بازار چین با دو پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی و ۱.۵ لیتری توربو عرضه می‌شود. مدیران خودرو برای بازار ایران گزینه دوم (کد SQRE4T15B) با حجم دقیق ۱۴۹۷ سی‌سی را انتخاب کرده که به ازای هر واحد بنزین، ۹.۵ واحد هوا تخلیط می‌کند و حداکثر می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت (در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه) و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور (در ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه) تحویل دهد. در ادامه این پیشرانه، جعبه‌دنده شش سرعته دو کلاچه (DCT) قرار گرفته و ورودی خود را تماماً به چرخ‌های جلو می‌رساند. شاید برایتان جالب باشد که طراحی بلوک ۱.۵ لیتری مذکور با همکاری شرکت AVL اتریش صورت گرفته و کمپانی گتراگ (Getrag) آلمان در مراحل طراحی جعبه‌دنده DCT دستی بر آتش داشته است. از دیگر خصائص فنی هم می‌توان مخزن سوخت ۵۷ لیتری و سامانه تعلیق مستقل مَک‌فرسون با فنرلول، میله نگه‌دارنده و ضد لغزش در محور جلو و مجموعه چند اتصالی با فنر لول در محور عقب را نام برد.

پشت فرمان
همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، با ورود به داخل اتاق اولین نکته‌ای که متوجهتان می‌سازد کیفیت بالاتر و طراحی پخته‌تر و زیباتر به نسبت مدل‌های پیشینِ چری است. صندلی‌ راننده در حالت معمول راحتی مناسبی داشته و بدن راننده را تا حدودی در خود نگه می‌دارند. شروع حرکت بدون نکته خاصی انجام شده و تیگو۷ آماده است تا توانایی‌ها و پیشرفت‌هایش را به رخ راننده بکشد. پاسخ‌ها و لمسِ پدال گاز به میزان زیادی بهبود پیدا کرده و دیگر خبری از آن حس گنگ و ناملموس زیر پای راننده نیست. جعبه‌دنده شش سرعته DCT تعویض‌ها را با نرمی قابل‌قبولی انجام می‌دهد اما گاهاً کمی کُند عمل می‌کند و سرعت‌عمل موردنیاز راننده را ندارد. شتاب اولیه خودرو نسبت به سایر هم‌خانواده‌هایش ازجمله X22 وضعیت بهتری دارد. عمده این وضعیت را باید مدیون توربو شارژری بود که بیشینه گشتاور را از دور ۱۷۵۰ در دسترس راننده قرار می‌دهد. صدای ورودی به داخل اتاق نیز (از زیر کاپوت) در آغاز حرکت و دورهای پایین کم و ناچیز اما در دورهای بالا کاملاً ملموس است.

Tiggo7
سر پیچ‌های تندِ پیست، دربرگیرندگی صندلی‌ها کاهش یافته و همزمان، ناپایداری عمودی اتاق موجب برهم خوردن راحتی سرنشینان می‌گردد. دقت فرمان با توجه به جثه ۱۴۴۰ کیلوگرمی و ابعاد خودرو در سطح مطلوبی قرار داشته و البته کاملاً معمولی و بدون نکته خاصی عمل می‌کند. ترمزها نه خیلی قوی و نه خیلی ضعیف‌اند و به‌عنوان مثال در تُندی ۱۲۴ کیلومتر بر ساعت با قدرت قابل‌قبولی تیگو۷ را متوقف می‌سازند، اما مسأله‌ای که وجود دارد این است که مخصوصاً در سرعت‌های بالا با فشردن کامل پدال ترمز، دماغه رو به پایین رفته و اصطلاحاً خودرو کلّه می‌کند. عملکرد سامانه تهویه را نیز می‌توان دیگر نکته قابل‌ذکر دانست که تأثیر زیادی از شرایط پرفشار رانندگی نمی‌پذیرد و با تقریب نسبتاً خوبی به خنک کردن اتاق ادامه می‌دهد.

Tiggo7

پس از طی چند دور نسبتاً آرام، با فشردن یکی از دکمه‌های موجود در سمت چپ غربیلک فرمان، سامانه کنترل الکترونیکی پایداری (ESP) را غیرفعال کردم و بار دیگر به دل پیست زدم. تیگو۷ این بار ناآرام‌تر بود و بخش عقب سر پیچ‌ها تمایل بیشتری به منحرف شدن از خود نشان می‌داد؛ البته نه اینکه تصور نمایید به همین آسانی می‌توانید از راه به درش کنید! خاموش بودن ESP تأثیر منفی افزونی روی پایداری عمودی اتاق نگذاشته و کیفیت آن به سیاق سابق باقی می‌ماند. لاستیک‌ها اما جیغشان بیشتر بلند می‌شود و اندکی روی سطح زمین لیز می‌خورند. درواقع وقتی ESP از مدار خارج می‌گردد بخشی از وظیفه حفظ پایداری خودرو بر عهده راننده قرار می‌گیرد و وضعیت به‌طور خلاصه اینگونه است که طی رانندگی عادی تفاوت خاصی در رفتار خودرو مشاهده نمی‌کنید، اما اگر اهل دستی کشیدن و بازی با پدال‌ها و غربیلک فرمان باشید شرایط کمی متفاوت خواهد بود و هیجان خونِتان رو به افزایش خواهد گذاشت!

در مجموع تیگو۷ کراس‌اووری چابک و سرحال است (در حد و اندازه خودش) که با بهره‌گیری از جعبه‌دنده DCT و توربو شارژر، علی‌رغم کاستی‌هایی نظیر تعادل نه‌چندان خوب، توانسته حس رانندگی جذاب‌تری نسبت به پیشینیانِ خود ارائه کند. البته برای حصول شناخت و درکی درست از رفتار آن نیاز به بررسی‌های بیشتر و جامع‌تر هست و فعلاً نمی‌توان نظر قطعی داد.

امکانات ایمنی و رفاهی
پس از پایان آزمایش اولیه رانندگی سراغ بررسی تجهیزات و امکانات خودرو رفتم. در بحث ایمنی شش عدد کیسه هوا (سرنشینان جلو، جانبی ردیف جلو، پرده‌ای ردیف جلو و عقب)، ترمز دیسکی هر چهار چرخ (در جلو از نوع خنک شونده)، سامانه‌های ترمز ضدقفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سامانه‌های کنترل پایداری TCS، HHC، DTC، EBA و ASR، ایموبیلایزر، حسگر پارک جلو و عقب، هشدار باز ماندن درب‌ها، دوربین دید ۳۶۰ درجه اطراف خودرو، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای هردو ردیف، سامانه نمایش فشار باد لاستیک‌ها (TPMS) و دوربین جلو و عقب پویا داشته‌های تیگو۷ را تشکیل می‌دهند.

برای رفاه سرنشینان هم موارد مقابل تعبیه گردیده است: صندوق بار ۴۱۴ لیتری (۱۱۰۰ لیتر با تا کردن صندلی‌ها)، سقف پانوراما برقی، کروز کنترل، قابلیت انتخاب دو حالت رانندگی اسپرت (Sport) و اقتصادی (Eco)، چراغ جلو خودکار، حسگر باران، سامانه فرمان برقی (EPS)، صفحه‌نمایش ۹ اینچی مرکزی داشبورد، سیستم صوتی-تصویری با شش بلندگو و خروجی USB، پشتیبانی از تلفن همراه از طریق بلوتوث، سامانه نمایش اطلاعات سفر (مسافت، مصرف سوخت و…)، چراغ روزتاب LED، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، آینه‌‌های جانبی تمام برقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده، سامانه تهویه دوگانه خودکار، سامانه ورود بدون کلید + دکمه استارت.
توجه داشته باشید که برخی از تجهیزات گفته شده مربوط به تریم فول آپشن بازار ایران (تیپ Excellent) هستند و در تریم ارزان‌تر یعنی Luxury موجود نخواهند بود.

Tiggo7

قیمت دقیق و زمان عرضه چری تیگو۷ را در خبر مربوط به رونمایی این خودرو مشاهده فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. DEADPOOL

    ۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    این همونه که میخان به قیمته یه سراتو بندازن بهمون؟?
    اگه همونه که ارزش نداره به نظرم حداکثر تا 100 تومن خوبه مردم میخرن 200تومنم باشه مردم میخرن کلن مردم میخرن?
    ولی چیز خوبی به نظر میاد از صندلی هاش خوشم اومد?
    تویکی از عکسا راننده داره سر پیچ عقبو میلرزونه به نظرم واقعا جرعته زیادی داره?

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. سامان اذری

      ۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3193 ديدگاه)

      قیمتش رو 129 تومن اعلام کردند
      هووووشح
      129 تومن !!!!!!!
      من مغز خر هم خورده باشم به این 129 تومن نمیدم
      با 129 تومن میشه مدل تمیز اسپورتیج توسان پرادو …اکورد ازرا و………..خرید

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. سعید110

        ۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        sسلام.ولی مهم اینه که مردم واسه تیگو 5 حدود 100 تومن دادن با اون وضعش.این که هم قشنگ تره هم موتورش از اون خیلی بهتره.پس شک نکن اگه 150 هم میدادن به جرات بازار کشش داشت!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mohsen

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        اونیکه نقد این همه به این بده رو …. باید خواند ولی خوب بیشتر چینی یا دارن با نزول ه ه بی ادبی شد سود مشارکت میدن اولش یه 20 30 تومن بده بعدش دست چک و بزار اونجا بیا بیرون وگرنه با این پوله کپچر 0 میخرم که جز دست کافر چیزی بهش نخورده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. مهدی

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (41 ديدگاه)

        یادش ب خیر????? الان با ۱۳۰ تومن میشه پراید خرید???

        موافقم 1
        مخالفم 0
      4. ناشناس

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (165 ديدگاه)

        الان با ۱۲۹ تومن یه پراید اتاق تعویض مدل ۸۵ شاید بدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مسافری از 99

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      من از اینده نه چندان دور میام الان شده 500 میلیون شاید دو سال بعد بشه 1 میلیارد پس همون 130 بخرید

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (41 ديدگاه)

        سلام منم از اینده اومدم. خواستم بگم الان شده ۱ ملیارد???

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. علی

          ۲۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (377 ديدگاه)

          سلام من از یک سال بعد اومدم الان به قیمت مدیران خودرو گرونتر از بازار هست

          مدیران خودرو میگه 990 میل
          بازار میگه 700 تا 800
          همتون ضایع شدیددد!😂😂😂

          شاید در آینده منم ضایع بشم 😐

          موافقم 2
          مخالفم 0
  2. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    همه چی به کنار رینگ 19 اینچی چی میگه از چینی ها بعید بود این نوع حرکتها ولی قیمت 129 زیاده تو محدوده 100 تا 110 با توجه به بازار کشور میتونست خیلی موفق بشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. حمید رضا

      ۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (60 ديدگاه)

      129 تومن؟ نوش چنده؟؟!! باهاش سی دس آموزشی هم میفرستن.؟ نصبش چی؟ رایگانه؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. aston martin

      ۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      باید اعتراف کنم پیشرفت قابل ملاحضه ای داشته
      یه لعنت حسابی هم باید بفرستم به خودروسازان داخلی و عوامل حامی اونها که مارو ازین ها محروم کردن

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. AMG

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (32 ديدگاه)

        تاخیر گیربکسش وحشتناکه

        موافقم 2
        مخالفم 3
  3. معین

    ۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (49 ديدگاه)

    سواله اول اینکه چرا پلاکش از این جدیدا نیست؟ داستان چیه؟
    سواله دوم اینکه. این همه امکانات داره دمش گرم. ولی امکاناتش کار میکنن بعده دو سال؟
    بهرحال چینیه
    سنگ یانگ تیوولی بنظرم انتخابه بهتریه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aston martin

      ۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      نه عزیزم تو شصت هزار تای اول از کار میوفتن نصفش خاطرت جمع

      موافقم 0
      مخالفم 2
    2. پیمان

      ۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (75 ديدگاه)

      من که مدل 530 رو دارم خوشبختانه بعد از 5 سال تمام امکاناتش (اگرچه کمتر هستند)کار می کنند.در ضمن این خودروها 5سال گارنتی دارند.و کیفیت بالایی هم دارند.
      یک نکته هم بگم من با سانتافه و توسان هم رانندگی کردم کلا شاسی بلندها تعادلشون از سدان ها کمتره یعنی روی سرعت گیرهاقشنگ جابه جا میشی.
      نکته غم انگیزش اینه که تو منطقه آزاد اروند که ماییم میشه با 100 تومن سانتافه 4×4صفر خرید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. OMID-LAMBO

    ۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (406 ديدگاه)

    چینیه ؟ قبول
    گرونه ؟ قبول
    به پای کره ای ها نمیرسه ؟ قبول
    هزار و یک دلیل منطقی از ایراداش ؟ قبول
    ولی آیا ما خودمون میتونیم همچین چیزی تولید کنیم ؟ به هیچ وجه !
    پس کار ما شده ایراد گرفتن از چه آلمانیا !!!!!!!!!!!! چه کره ای ها ! چه چینیا

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      نمیدونم تا چند سال دیگه باید با این توجیه کلیشه بی منطق در کامنت ها مواجه بشیم!
      من یا شما مهندس طراح خودرو یا خودروساز نیستیم که بخوایم بگیم میتونیم بسازیم یا نمیتونیم بسازیم
      اینکه دولت و شرکت های خودروسازی دولتی کشور ما چنین توانی ندارند بحث دیگری است و این وظیفه اونهاست.
      ما مصرف کننده هستیم و باید به نحوی عمل کنیم تا حق انتخاب بهترین ها را داشته باشیم
      شمایی که مصرف کننده هستی ماشین آشغال و بی ارزش نخر…
      (وظیفه تو همینه که به شخصیت خودت و پیشرفت صنعت کشورت ولو با تحریم خرید این بنجل ها و مونتاژ های وطنی احترام بذاری و تغییر اوضاع کمک کنی)

      پ.ن:اتفاقا ما حق داریم به عنوان یک علاقه مند در این عرصه و در وهله دوم به عنوان مخاطب تولید، نه تنها ماشینای چینی بلکه ماشینای اروپایی و آمریکایی و ژاپنی رو هم نقد بکنیم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. OMID-LAMBO

        ۸ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (406 ديدگاه)

        داداش ما پراید سوار شو ! شما راننده ی مجله تاپ گیر و کا ر اند درایور
        !!شما یه نگاه به بازار خودرو بنداز بعد بیا بگو که چی بخر چی نخر یا حمایت بکن یا نکن !
        با این وضع یه جوون همین که بتونه یه پراید بخره بره کلاشو بندازه بالا !
        وقتی بی کیفیت ترین خودروهای بقول شما مونتاژ داخلی!!! رو گرون میکنن من چرا باید پول رو بریزم تو جیب خودروسازایی که خودشون سوار ماشینای تولیدی خودشون نمیشن ! و با پول من و شما میرن آلمانی سوار میشن ؟
        تحریم که ماشالاه جواب داد ! با ی وام 25 میلیونی باز شد همون آش و همون کاسه !
        من هدفم ازون نظر (کامنت) این بود بعضیا حتی این پراید قوطی حلبی ام نمیتونن سوار شن ولی میان میگن چینیا فلان میکنن کپی میکنن و … !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شهداد

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (6 ديدگاه)

        مسئله اینه که ما ماشینایی رو نقد می کنیم که واقعا حتی سوارشون هم نشدیم
        مثلا همین ماشین.
        من یه دونه تیگو 5 دارم مدل 2017 البته فقط 10000 تا کارکرده ولی قبلش مزدا 3 داشتم.واقعا از نظر راحتی حتی از مزدا 3 هم بهتره تنها بدیش موتور و شتابشه

        موافقم 0
        مخالفم 1
      3. رضا

        ۲ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        شما احتمالاً مدیر عامل سایپا نیتسی مهندس؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حمید رضا

      ۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (60 ديدگاه)

      این دفعه ایرادات وارده توسط دوستان حول محور قیمت گذاری این ماشینه. نه اینکه ماشینی که سوار نشدیم رو الکی تخریب کنیم. مشکل اینجا است که این ماشین الان با 129 شروع میشه وبعد چند ماه به 150 هم میرسه. این ایرادشه. این ایراد کل بازار ماست نه مختص این شرکت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. عطا

      ۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      امید جان اشتباه نکن خیلی داری اشتباه میکنی. ما نمیگیم که این چرته. ما به قیمت گذاری این خدا لعنتشون کنه ها ایراد میگیریم.از یه فورد تاروس گرون تره.میفهمی که چی میگم فورد تاروس و امثالهم … الی اخر!!!معلومه که این خودرو از تولیدی ویران خودرو بهتره و صد در صد بهتره.ولی نه اینکه با این قیمت بندازن.این قیمتگذاری یعنی اوج بیفکری ، اوج جهالت ، اوج جهان سومی و *** فرض کردن مردم ( با معذرت) یعنی این قیمت گذاری یه نوعی توهینه به مردم.تا کی میخوایین پول حروم بخورید ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهداد

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (6 ديدگاه)

        شما برو با این قیمت یه ماشین 0 بهتر بخر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. وحید

    ۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    با اینکه نمیشه ایراد کلی ای به طراحیش گرفت اما به نظرم چهره این ماشین فاقد جسارت و جنگندگی لازمه
    انگار خود چری هم میترسیده ماشینی در این سطح طراحی کنه
    چراغ ها و جلو پنجره کوچیک، خط و خطوط کم قدرت و محافظه کارانه به هیچ وجه صلابت لازم این کلاس رو ندارند

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. محسن

    ۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (148 ديدگاه)

    فرمونش خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. معین

    ۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (49 ديدگاه)

    یکی سوال منو جواب بده لطفا
    پلاکش چرا طرح قدیمه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DEADPOOL

      ۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (164 ديدگاه)

      بخر گلم مشکلی پیش نمیاد برات

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Sardar

    ۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    بزرگترین مشکلش اینه که تک دفه و موتورشم ضعیفه بنظرم . اگه موتوری با 170 اسب و دو دف بود شاید 125 م ارزش داشت اما الان اصلا قابل توجیه نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. MAHDI . TUNING

    ۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    تو نمایشگاه شیراز بودش
    با تیگو 5 مقایسه کردم و با این قیمتی که اینا میگن همون تیگو 5 به صرفه تره
    این کیفیت خوبی داره و صندلی نرم و خوبی هم داره و از عکساش هم زیبا تر و بهتره اما خب با این قیمتش من که قبولش ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سام

    ۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (899 ديدگاه)

    بهای نسخه 1.5 لیتری توربو (مشابه با ایران) چری تیگو 7 در بازار چین بین 138,900 تا 153,900 یوآن(حدود 80,3 الی 89 میلیون تومان) است.در ایران نیز نسخه فول این خودرو 127,9 میلیون تومان و نسخه نیمه فول آن 119,9 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mohammad

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (118 ديدگاه)

    سلام: چرا قیمت همچین ماشینی اونم نیگو 7 بالاس قیمتش ؟ چرا اف قیمت داره ها؟ این ماشین به نظرم قیمتش حول و حشو 50/000000میلییون تا 60/000000 میلیون باید باشه هم تو بازار هم در کارخونش اینطور که اینا برای تیگو قیمت گذاشتن انصاف نیست یه مقدار مراعات کنید قیمت این ماشین باید بیاد پایین اینطور مردم راحت میتونن این ماشین و خریداری کنن؟ دوستان یه سوال این سانگ یانگ تیولی در بازار قیمتش چنده ؟؟ اگه کسی میدونه بگه ممنون میشم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مصطفی

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (205 ديدگاه)

    سانگ یانگ در بازار حدود 120 قیمتش است. من خودم اگر بخوام بخرم قطعاً تیوولی میخرم .چون حداقل اصالت بهتری داره و خودش را هم در بازار نشون داده ولی این کاملا جدید است نه در ایران و نه در چین کارش را پس نداده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      به کپچرم فکر کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شهداد

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      آقا جان تیوولی یه کلاس کوچیکتره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. علی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با توجه به مشخصاتش بیشتر از 70 میلیون تومان نمی ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آیدین

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      داداج با 70 میلیون چه ماشینی العان میشه خرید با این ابعاد و با این امکانات و بروز؟ یا اصلا 100 میلیون, دوستانی که میگن سانگ یانگ تییولی میتونن ابعاد این ماشین رو با اون مقایسه کنن؟ به نظرم قیمتش رقابتیه مشکل ما اینه که همه ی ماشینا گرونن بی خود و بی جهت نه فقط این

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. آیدین

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ببینید چری یه کمپانیه تازه تاسیسه چینیه که اکثر تولیداتش تو خد چین هم فروش خوبی نداره برید تحقیق کنید, تو ایران چون مردم کلا میخرن کلا همه کار میکنن به ضرر خودشون از ماست که بر ماست, ایران شده بازار اول شرکت چری, کاری به داخلیا ندارم اونا کلا فرقون سازن, اما سیاست کلان مملکت و افراد سودجو که قدرت دستشونه باعث شدن مردم بدبخت مجبور بشن هر ماشین جدید چینی رو بخرن به خاطر تنوع لامصب داخلیا که 30 ساله چیزی نمیدن بیرون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامیار

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (75 ديدگاه)

      چری نزدیک 30 سال سابقه تولید داره و بزرگترین صادر کننده خودرو چینه و هفتیمن تولید کننده خودرو در چین هست و محصولات جگوار و رنج روور را در چین تولید می کنه ،بنابراین کمپانی کوچکی نیست.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. شهداد

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      عزیزم تیگو 5 وارد بازار اروپا شده و چری جدیدا یه محصول خوب مختص بازار اروپا زده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. آیدین

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    البته نباید غافل بشیم از پیشرفت سریع این کمپانی همین تیگو 7 خیلی ماشین به روزی و با کیفیتی نسبت به تولیدات قبل داره من از نزدیک دیدم اما تو نمایشگاه, کمپانی های مطرح چینی مثل byd, faw, geely, mg,…. همین العانش در سطح جهانی کار میکنن و فروش خوبی دارن, نسبت به چینی ها بی منطق هم نباشیم, و اما قیمت یکی بگه به من کدوم ماشین قیمتش یه قیمت جهانی نزدیکه حداقل 2,3 برابره میدونم اینم گرونه ولی خب بقیه هم گرون هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. mohsen

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    به قول اقا حسن ریوندی ایران کاخونه ی بازیافت چینی میخوان یه چیزی بندازن دور میگن ننداز ایران هست بنداز اونجا
    تبریک میگم به هموطنان عزیزم
    یه عده کارمندان و حقوق بگیران دولتی که هر روز 15 دقیقه کار مفید دارن و میرن لیزینگی از اینا برمیدارن که به همکارشون بفهمونن شاسسستیی بلند دارن غافل از اینکه همکارشم در همون شرایطه و اینگونه این چینی ها اوج میگیرن
    کسی واقعا اینجا هست که کسی رو متقاعد کرده باشه مثلا به جای 80 تومن داادن به چینی یه رنو سیمبول بخره یا تو رده های بالاتر به جای سوناتا یه خورده بزاره روش یه تالیسمان بخره؟ داریم؟ من که نتونستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حمید

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    وقتی ماشین چینی راه نمیره و در برابر یک ال 90 هم ذلیله شکل و قیافه میخاد چیکار.راست میگی یه درگ بذار با هر کدوم از این چینی ها و ال نود.

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. یک تجربه واقعی از چری

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (15 ديدگاه)

      آقا حمید…کمی فکرتو باز کن انقدر بدم میاد از این L90 سوارایی که یه ماشین سطح پایین دارن و با هر چیزی مقایسش میکنن…L90 سوارا به هماهنگی گیربوکس و موتورش مینازیدن که تازکیا کشک شده.. تو قیمت جهانیش شاید ماشین به صرفه باشه جهت فقط جابه جای وگرنه جز لاستیکو موتورو یه اتاق پلاستیک خوشک چیزی نیست.
      نمیخواد به L90دت فشار بیاری لینکای زیرو نگاه کن:
      http://www.aparat.com/v/4oHcZ/%D8%AF%D8%B1%DA%AF_%DA%86%D8%B1%DB%8C_%D8%AA%DB%8C%DA%AF%D9%88_7_%D8%A8%D8%A7_%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C_%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%86_TL

      http://www.aparat.com/v/ovNfC/%D8%AF%D8%B1%DA%AF_%DA%86%D8%B1%D9%89_%D8%AA%DB%8C%DA%AF%D9%88_%D9%A7_%D9%88_%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D8%AC

      موافقم 3
      مخالفم 0
  18. امین

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرم ماشین خوبی هست

    موافقم 3
    مخالفم 0
  19. مانی.ر

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستانِ صاحب نظر در همه امری…
    ببینین این هم یه ماشین برا یه شرکت و برای یه کشوریه مثه بقیه ماشین های دیگه باید با هم طراز خودش مقایسه شه و مهم اینه که چی از ماشین میخوایین….
    بیشتر حرفم اینه که اگه پول نقد ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون رو تو حسابتون دارین خوب قطعا و اقاعدتا باید برین سراغ ماشین های کره ای یا ژاپنی و دیگه بحثی باقی نمیمونه که به این ماشین باید پول بدین یا ندین وکلی انرژی بزارین و با دوستای دیگه یا هم عقیده شین یا بحث کنین….!!!!
    ولی اگه واقعا حتی اندازه ماشین های پژو(چینی) پول ندارین لطفا و خواهشا خودتون رو خسته نکنین و اظهار نظر نکنین ….
    التماس کمی تفکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سروش

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    چینی ها پیشرفت کردن و با این سرعت نمیدونم تو پنج شش سال اینده کجای صنعت خودرو سازی وایسادن؟ تو این کره خاکی هر چیزی که توسط بشر درست شده ارزشی داره . بعنوان مثال لگه ی سامسونگ میان رده تر و تمیز رو صد هزار تومان بخری همه به‌به و چه‌چه میکنن و میگن عالیه و خوب کاری کردی ولی اگه همون گوشی رو پانصد تومان که قیمت اکبندشه بخری همه میگن اشتباه کردی . ماشینهای چینی رو اگه با قیمت واقعی بخری عالیه ولی حالا دارن با قیمت بهترین ماشینهای اروپایی بهمون میندازن . پس طبیعیه ملت جبهه بگیرن . ی مشکل بزرگی که ماشینهای چینی دارن اینه که همیشه باید در حال بحث و جدل با ملت باشی که اینجوریام نیست که میگن و اشغال نیست و خوبه
    نکته اخر رو هم بگم . نمیدونم چ دردیه که هرکی هر ماشینی داره میگه عالیه و خوبه . دیروز در باره روا ی مطلبی خوندم که پایین صفحه کاربرانی که روا داشتن نظر داده بودن . یکی میگفت با چهار سرنشین پژو تک سرنشین رو شلاق دادم . یکی دیگه میگفت شتاب اولیه‌ش از پژو بهتره و یکی دیگه قسم میخورد که دویست کیلومتر سرعت رفتم با روا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احمد

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت تیوولی در امارات حدود 57000درهم و تیگو7 79000درهم است اما تعرفه ها باعث میشود این دو ماشین در کشور قیمت مثل هم داشته باشند .اگر بخواهیم در کشور آزادتر از لحاظ تعرفه ای خودروها را مقایسه کنیم ارزش و کیفیت تیگو 7 خیلی بالاتر از تیوولی هست اما اگر صرفا بخواهیم چینی بودن را علم کنیم جای بحث منطقی دیگری نمیماند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مصطفی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    چرا مردم انقدر فکر میکنن که ماشین چینی ها خیلی بد هستن؟!کسانی که خودشون سوار میشن این ماشینا رو کلی ازشون تعریف میکنن بعد اونایی که حتی دستشونم ب این ماشینا نمی‌رسه میان اینجا اظهار نظر میکنن.
    داداش تو برو همون ۴۰۵ و پراید ۷۰ سال پیش اروپایی ها رو سوار شو پولتو بریز تو جیب ایران و خودرو و …
    والا بیچاره به اون کسی که بخواد بیاد این نظرات رو بخونه و باعث تغییر تصمیمش بشه.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  23. Mopar or No Car

    ۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    کسی که سوار ماشین چینی میشه هیچ وقت نباید ادعا کنه ماشین بازه…

    موافقم 1
    مخالفم 11
  24. علي

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دیروز ٢٠/١١/٩٨ رفتم نمایندگی ۵٠٠ میلیون تومان

    موافقم 7
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا