پورشه

پورشه تایکان، سریع‌ترین الکتریکی چهار درب جهنم سبز!

پس از ثبت رکوردی غیرعادی در پیستی ناتمام توسط کاین توربو S E-Hybrid، پورشه یک‌بار دیگر مزیت‌های استفاده از قوای محرکه‌ی الکتریکی شده را با خودروی جدید تایکان نشان داده است. این خودروی الکتریکی توانسته یک دور پیست مشهور نوربرگ رینگ را در زمان قابل‌توجه ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه طی کرده و رکورد جدیدی را برای خودروهای الکتریکی چهار درب ثبت کند. این خودرو تنها ۴ ثانیه کندتر از پانامرا توربویی است که رکورد ۷ دقیقه و ۳۸ ثانیه‌ای را در سال ۲۰۱۶ ثبت کرده است.


تایکان پیش‌تولیدی که در دستان لارس کرن راننده‌ی تست پورشه خودنمایی می‌کرده مسافت ۲۰.۶ کیلومتری پیست را طی کرده است. پورشه با رکوردشکنی در نوربرگ رینگ کاملاً آشناست چراکه قبلاً نیز با خودروی بدون محدودیت ۹۱۹ هیبرید اوو توانسته رکورد کل این پیست را بشکند.


اما تایکان حاضر در نوربرگ رینگ از نوع پرچم‌دار بوده و از دو پیشرانه استفاده کرده است. این خودروی الکتریکی به سیستم‌های چهار چرخ محرک و فرمان‌پذیری تمام چرخ‌ها مجهز بوده و قدرت بیش از ۶۰۰ اسب بخاری آن از طریق رینگ‌های ۲۱ اینچی به کف پیست منتقل شده است.


تایکان از سیستمی به نام کنترل شاسی ۴D پورشه سود می‌برد که وظیفه‌اش تحلیل و سنکرونیزه کردن تمامی سیستم‌های شاسی این سدان الکتریکی است. از جمله‌ی این سیستم‌ها می‌توان به سیستم تعلیق بادی تطبیقی و پایدارکننده های الکترومکانیکی اشاره کرد که به منظور ایجاد حداکثر پرفورمنس باهم کار می‌کنند. البته کارکرد این سیستم‌ها به نوع حالت رانندگی انتخابی بستگی دارد به گونه‌ای که در حالت اسپورت پلاس همه‌چیز تیزتر خواهد شد.

پورشه تایکان در چهارم سپتامبر و طی سه رویداد جداگانه و هم‌زمان در آلمان، چین و کانادا معرفی خواهد شد.


به عنوان سخن پایانی باید گفت رکورد پانامرا توربو در بخش طویل‌تر نوربرگ رینگ (طول ۲۰.۸ کیلومتر) به دست آمده است.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    آفرین
    پورشه تو ساخت خودرو با هندلینگ خوب کارش خوبه
    هر چند من اصلا درک نمیکنم چرا حتی قبل از معرفی رکورد میزنن و اعلام میکنن
    یعنی تبلیغ به این واضحی زشته
    دارن خرید شو توجیه میکنن با این کار
    به هر حال فروش می‌کنه نیاز به نگرانی نیست که

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      ((((( هر چند من اصلا درک نمیکنم چرا حتی قبل از معرفی رکورد میزنن و اعلام میکنن
      یعنی تبلیغ به این واضحی زشته)))
      زشته ؟!؟؟!؟
      کجاش زشته !؟!؟!
      درکش سخت نیست نمی دونم چرا نمی تونی!!!
      زمانی که خودروسازها در نوربرگرینگ به عنوان طولانی ترین و سختترین پیست جهان ثبت میکنن به عنوان سنگ محک مطرح میشه و برای کسی که علاقه مند به خرید خودروی اسپرت و سوپر اسپرت هستش میتونه اهمیت داشته باشه
      در حال حاضر تقریبا تمام خودروسازهای مهم خودروهاشون رو در این پیست تست میکنن ( هم تست پیش تولید و هم تایمگیری ) چه آمریکایی چه اروپایی و آسیایی
      اینکه جنبه ی تبلیغ هم داشته باشه یک چیز کاملا واضح و کاملا توجیه پذیر هستش
      چون در هر صورت نشان دهنده ی توانایی های خودروی مورد نظر خواهد بود
      حرف شما شبیه به اینه که بگی شتاب و حداکثر سرعت اتومبیل رو اعلام نکنید زشته !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۵ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (420 ديدگاه)

        یعنی هر جور شده هر چیزی که خوشت نمیاد رو توجیه میکنی
        اره این پیست یه سنگ معیار هست
        همه خودرو ساز ها قبل از معرفی
        بعد از معرفی نسخه پیش تولید رو میبرن و اونجا رکورد گیری میکنن
        ولی هیچکدوم قبل معرفی رکورد اعلام نمیکنن
        میزارن برای بعد معرفی
        مثلا کوروت قبل معرفی میگفتن این ماشین تایمش شد زیر 7
        خودت همین حرف هارو بهم نمیگفتی ؟؟
        تازه مشخصات ماشین برای فروش و برای خریدار مهم
        ولی رکورد یه پیست چه ربطی به ماشین داره
        خودت خندت نگرفت از این مثال خودت ؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. porschesport

          ۵ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (141 ديدگاه)

          نه خندش نگرفت ما هم خندمون نگرفت .ِ. وقتی یه ماشین الکتریکی یه پیست 20 کیلومتری رو با نهایت توان طی میکنه کم نمیاره و رکورد هم میزنه این یعنی دوام یعنی تکنولوژی وقتی هم یه فرد اینو میبینه کشش بیشتری به خرید پیدا میکنه و هنگام رونمایی این خودرو بازخورد بهتری پیدا میکنه به عنوان یه رکورد دار. اون کوروت خوشگلتونم توانایی زدن رکورد نداشت که نبردن مثلا رکورد چیو میخواست بزنه رکورد svj رو؟ رکورد gt2 rs رو؟ پوفف رکورد یعنی بهترین بودن بنظرت کوروت میتونه زیر 6:50 بزنه ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۵ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          ((((یعنی هر جور شده هر چیزی که خوشت نمیاد رو توجیه میکنی))))
          جواب منطقی بده می پذیرم
          .
          (((( تازه مشخصات ماشین برای فروش و برای خریدار مهم
          ولی رکورد یه پیست چه ربطی به ماشین داره
          خودت خندت نگرفت از این مثال خودت ؟؟))))
          یعنی چی که نوشتی رکورد پیست چه ربطی به ماشین داره ؟!؟!؟
          یعنی رکورد پیست ربطی به ماشین نداره ؟!؟!؟ پس به چی ربط داره ؟؟
          شما با پیکان همون رکورد پورشه میزنی ؟؟؟؟حالت خوبه ؟؟
          برای ی خودروی اسپرت چی مهمه ؟؟؟؟
          کدوم اسپرت ساز به تایم پیست رو برای توسعه اهمیت نمیده
          چرا کوروت میاد نوربرگرینگ تایم بزنه ؟؟؟
          .
          مشکل این کجاست که ی خودروساز تلاشش رو بکنه تایم بهتری بزنه و خودروی اسپرت بهتری تولید کنه ؟؟؟؟
          .
          ((( ولی هیچکدوم قبل معرفی رکورد اعلام نمیکنن
          میزارن برای بعد معرفی))))
          مشکلش کجاست ؟؟؟
          یعنی اگر بعد معرفی رکورد رو اعلام کنن مردم دیگه ترغیب نمیشن تایکان بخرن ؟؟؟؟
          .
          “من زحمت میکشم ماشین خوب میسازم که رکورد خوب بزنه بعد به مردم میگم ماشین من تایم بهتری زده ”
          ضرر این موضوع کجاست ؟؟
          هم سازنده خودروی بهتری ساخته هم خریدار با در نظر گرفتن این موضوع خودروی بهتری خریده

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. MAHDI

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      دیمن جان شورولت کوروت C8 هم قبل معرفی در پیست زمان گیری کردن که زمانش رو روی تمام نسخه های در حال تست چاپ کرده بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۵ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (420 ديدگاه)

        اول برام جالبه بدونم اون تعدادی که بهت لایک دادن فازشون چیه ؟؟
        دوم اینکه فاز خودت چیه ؟؟
        الان برای من یکی که ثابت شد
        شما از دنیای بیرون ایران که هیچی نمیدونی هیچ
        یه سری خیال بافی مثبت در مورد ایران
        و یه سری خیال بافی منفی در مورد غرب داری
        حتی مطمین شدم از دنیای ماشین هم هیچی نمیدونی
        اون عدد که روی پوشش استتاری کوروت بود
        تاریخ معرفیش بود
        و به رکورد این چیزا ربطی نداره
        اون عدد رو بزار کنار تاریخ معرفی همین کافیه
        خیلی دوس دارم بیای گروه تلگرام پدال

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. M

        ۵ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        مهدی جان برای اولین بار باید بگم محمد راس میگه خب بنده خدا ما میگیم حدسی که زدی اشتباهه اون رکورد نوربرگ رینگ نیست تاریخ معرفیه هی باز میایی میگی رکورد جهنم سبز!
        بالغ بر 10 باره که من و دوستان اینو بهت میگیم ولی انگار نمیخونی !

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAHDI

          ۵ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          جدی!!!! راستش من دیدم فکر کردم زمان نوربرینگ هستش.البته اگه اون زمان بود افتخارش بیشتر بود براشون چون الان دیگه فکر میکنم بعیده بتونه اون زمان رو بزنه. راستش تاحالا ندیدم کسی بگه اون زمان معرفی هستش.اگه گفتن بهم من ندیدم جواب دوستان رو.ممنون دیگه توجیه شدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. یانکی

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      برای یه برقی خیلی خوبه و آینده رو روشن تر میکنه.ولی اینکه بعضی میان سریع تسلا رو بکوبن بدونن صاحب تسلا صبح که میاد تو ماشین بشینه با پیغام افزایش قدرت افزایش برد رفع ایرادهای قبلی مواجه میشه.یعنی بدونه این که خودت بدونی کارهای ماشین انجام میشه.بقیه موارد بماند.تسلا مثل اسمش بابای برقیاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. sina7

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (435 ديدگاه)

      لامبورگینی قبل از معرفی svj تو پیست رکورد زد
      یعنی میخواست ماشینی که تولید محدوه رو بیشتر بفروشه؟
      چه ربطی داره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. حسین

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (259 ديدگاه)

      کجای تبلیغ کردن زشته؟؟؟!!! اگه قابلیت واقعی ماشینو تبلیغ نکنن، پس دیگه چیشو تبلیغ کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mehran911

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    شاهکار بود
    به عنوان یک خودروی الکتریکی زمانی فوق العاده ای ثبت شد
    صرفا جهت مقایسه ، رکوردی که راننده آماتور با تسلا مدل S ثبت رسونده معادل ۸:۵۰ بود
    این اختلاف عجیب غریب بر می گرده به تخصص در ساخت و توسعه خودروهای اسپرت که نیاز به صرف زمان و تجربه زیادی در موتوراسپرت داره
    پورشه در تایکان از بهترین و پیشرفته ترین سیستم های کنترل شاسی و تعلیق مثل سیستم پایش وکنترل بی وقفه شاسی Porsche 4D-Chassis Control که با تحلیل بی وقفه همواره بهترین حالت رو برای تعلیق برنامه ریزی میکنه و همینطور کنترل فعال تعلیق PASM و PDCC و PTV plus که در مجموع بهترین دینامیک ممکن رو برای یک سدان اسپورت لوکس به ارمغان میارن
    همه ی اینها در کنار بیش از ۶ میلیون کیلومتر تست پیش تولید که به عنوان یک رکورد جدید در خودروسازی مطرح است ، کیفیت و قابلیت اطمینان تایکان رو تضمین می کنن
    .
    تایکان کلاس سدانهای لوکس الکتریکی رو تعریف خواهد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    تایمش خوبه ولی عالی نیست…
    امید وارم تخت گاز یا موتورترند تسلا Model S p100d را به نوربرگرینگ ببرند چون می‌دونم تسلا علاقه‌ای به این کار نداره وگرنه از سال ۲۰۱۶ تاکنون این کارو می کردن .
    با این کار رقابت خودروهای الکتریکی وارد فاز جدیدی میشه که بسیار جذاب خواهد بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      (( تایمش خوبه ولی عالی نیست ….))
      این عدد از پیشبینی خود پورشه هم بهتر بود
      متاسفانه شما توانایی تشخیص تایم خوب و بد رو در یک خودروی “الکتریکی” رو نداری
      برو تایم های مدل S و مدل ۳ رو ببین بعد بیا بگو کدومشون زیر ۸ زدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۵ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        Model S یا Model 3 نه تنها توسط تسلا بلکه حتی توسط یه مجله خودرویی تازه کار هم هرگز به نوربرگرینگ برده نشدن…
        فقط همینو می دونم که چند ماه قبل تخت گاز بین model 3 Performance و BMW M3 یک رقابت جذاب در چهار راند درگ ، تایم ۰-۱۰۰-۰ ، دور پیست و دریفت انجام داد که model 3 در سه تای اول با اختلاف پیروز شد…!!! (( می دونم خودت هم رقابتو دیدی))
        خوبه بدونی موقع تایم زنی در پیست رانند اینقدر محو چابکی model 3 شده بود که ماشینو از پیست خارج کرد ولی با این زمانی زیادی را از دست داده بود باز با ۲ ثانیه اختلاف بر M3 پیروز شد…..
        .
        امید وارم top gear را قبول داشته باشی…!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAHDI

          ۵ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          دوست عزیز میشه بگی چطور میشه تسلا 3پرفومنس در رقابتی که مجله THROTTLE HOUSE انجام داده تسلا3پرفومنس کندتر از M2 بوده؟؟؟؟؟
          این همون مجله ای هستش که همیشه پدال رقابت هاشو میزاره.
          درکدوم پیست تسلا3 پرفومنس از M3 سریع تر بوده. نکنه منظورت اون نمایش تاپ گیر هستش که حتی زمان تست تسلا 3پرفومنس یکبار از پیست خارج شداونم نه توسط راننده حرفه ای وفقط توسط یه مجری دور پیست رو زدن.
          اون رقابت همون قدر واقعی بود نتیجه اش که درگ پورشه 911GT2 با تسلا3پرفومنس واقعی بود. که دیگه تکرار نشد. چون بعدش تسلا3 پرفومنس تو مسابقه درگ چندین بار از مجلات مختلف از مرسدس E63 و ب ام وM850 شکست خورد.
          هروقت توچندپیست معتبر تونست از M3 ویاC63 سریع تر باشه بعد بگو سریع تره.من وقتی نتیجه زمان گیری های پیست رو میارم زمان دهها پیست از مجلات مختلف رو میارمکه توسط راننده حرفه ای زمان گیری شدن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. porschesport

          ۵ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (141 ديدگاه)

          مجله میخوای ؟ بیا برو توصیفات مجله thedrive درباره عملکرد پیست تسلا رو بخون حالشو ببرhttps://www.thedrive.com/news/5207/this-video-reminds-us-that-the-tesla-model-s-is-an-awful-track-car

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mehran911

          ۵ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          بالا گفتم قیاس تایم ی خودروی الکتریکی با درون سوز در حال حتضر صحیح نیست
          در خودروی الکتریکی گشتاور بصورت آنی در دسترس قرار داره و به همین خاطر از برای خودرویی الکتریک نیاز به چرخدنده های متعدد نیست
          و به همین ازیک دنده برای کاهش دور موتور از حدود ۸۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ برای انتقال به چرخ های استفاده میشه که برای رانندگی عمومی مناسب خواهد بود
          اما
          وقتی قرار بر این باشه خودرو برای شتابگیری ثانویه و برای سرعت های بالا برنامه ریزی بشه دیگه استفاده از یک محدود کننده سرعت پیشرانه کافی نخواهد بود و با افت شتابگیری شدید در عین حال کاهش بازده شدید مواجه میشی
          در حال حاضر بهترین پاسخ به این موضوع استفاده است سیستم انتقال قدرت ۲سرعته است که در تایکان وجود داره که باعث میشه کاملا پایدارتر بتونه شتاب ثانویه اش رو تا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت بدون کاهش افت توان شدید رقم بزنه
          در مجموع تایگیری در پیست شتاب ثانویه بسیار تعیین کننده است که از این نظر پورشه دست برتر رو داره
          به علاوه پیست ۲ کیلومتری تاپگیر با طول کلی و مسیر مستقیمی کوتاه برای “من” تعیین کننده نیست
          باید در نوربرگرینگ تایم بزنن که همینطور که دیدم تا حالا تسلا زیر ۸ نزده چه برسه به این رکورد
          رکورد ۸:۵۰ توسط راننده آماتور زده شده اما اختلافش با رکورد تایکان بیش از یک دقیقه است
          مدل اس چه از نظر پیشرانه و چه دینامیک و انتقال قدرت و طراحی داخلی حریف پورشه نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mehran911

          ۵ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          شرمنده
          بد مینویسم دارم میرم مسافرت
          فقط مینویسم می فرستم
          خودم نمی خونمشون

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Amirferrari

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (352 ديدگاه)

      تو هر زمینه ای میخوای بگی امریکاییا دست برتری دارن!!! یه بار ندیدیم تو از یه برند غیر از امریکایی تعریف کنی،تسلا جونتم با دیدن مهندسی پورشه پشم ریزون میکنه تو دیگه جای خود داری

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۵ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (420 ديدگاه)

        اقای امیر جان
        خب اینکه داره از رقابت یه مدت پیش تسلا با بی ام و میگه و اعلام میکنه
        چه ربطی به دست برتر داشتن امریکایی ها داره
        مگه همین دوسامون مهدی ام 5 از هر 10 پیامش 8 تاش برتری المانی ها به رقبا نیست
        و قتی تسلا مدل سه رکورد پیست بهتر از غول سدان کامپکت المان ام 3 داره
        شک نکن تسلا مدل اس هم دست برتر بین رقبا داره
        این خاصیت تسلاست
        باید بهتر باشه
        یه چیز دیگه شک نکن رودستر هم بهتر از رقبا خواهد بود
        همون جور که مدل ایکس بهتر از رقباست
        همون جور که کامیون تسلا رقیب نداره
        حتی پیکاپ تسلا هم شاخ خواهد بود برای خود امریکایی ها

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. محمد حسین

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (489 ديدگاه)

      یاد عدم علاقه بوگاتی به ثبت رکورد سرعت افتادم !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. porschesport

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (141 ديدگاه)

      علاقه ای به این کار نداره؟ کجایی داداش واقعا راجب تسلا میخونی یا نه ؟ تسلا اصلا نمیتونه پیست نوربرگرینگو تموم کنه علاقه ای نداره چیه چرا بهونه میاری مدل s هرگز نمیتونه با نهایت توان 20 کیلومترو طی کنه نهایتن تا 3 دقیقه میتونه مگر اینکه بخواد توان کمتری بزاره و به صورت اماتور رانندگی بشه که در اون صورت تایم های افتضاحی میزنه مثل همون 8:50

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Abbas

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    هنوز نیومده رقیب میطلبه لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سینا

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (69 ديدگاه)

    از یه طرف طراحی حبابی پورشه زیادی تکراری شده بود مخصوصا بعد از اینکه ال ای دی چهارتایی گذاشتن کل فلسفه و اصالت طراحی چراغها رو خراب کرد…ازین طرف هم این تایکان بسیار کسل کننده و نچسبه الان واقعا به حرف جرمی کلارکسون پی بردم البته باید صبر کنیم این پوشش ها برداشته شه شاید بیشتر شبیه کانسبت اولیه دراومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. دانیال_Surrey،England

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    یه ماشین چهار درب الکتریکی با این همه تکنولوژی و با این وزن،عالیه این رکورد از نظر من.
    بعضی ها هم که ادعای بهترین بودن دارن((تسلا)) اصلا خبری از رکوردشون نیست!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      از شما دیگه انتظار نداشتم انقدر بچگونه نظر بدید
      خب اینکه تسلا علاقه ای به رکورد گیری نداره
      یعنی نمیتونه رکورد بزنه
      پورشه یه برند اسپورت هست
      عادیه رکورد بگیره
      ولی تسلا اولویت هاش چیز های دیگه ای هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۵ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (2028 ديدگاه)

        اولویت هاش چیه ؟؟؟؟
        برای مدل اس به عنوان یک سدان لوکس ( البته به قول تسلا) شتاب ۲.۲ ثانیه ای چقدر اهمین داره که انقدر روش مانور میدن ؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۶ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (420 ديدگاه)

          مهران برای هاچبک های کند هم شتاب مهمه چه برسه به سدان لوکس !
          همه کمپانی ها روی شتاب مانور میدن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. دانیال_Surrey،England

        ۵ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        محمد جان، ایلان ماسک و تسلا، با این همه ادعا اونوقت پیست براشون اولویت نیست.
        ماشینشون رو میفرستن فضا برای جلب توجه اونوقت پیست اولویتش نیست؟؟
        __پورشه یه برند اسپورت هست
        عادیه رکورد بگیره
        ولی تسلا اولویت هاش چیز های دیگه ای هستن__
        اون زمان که ایلان ماسک ادعا کرد هیچ سوپر اسپرتی توان رقابت با رودستر جدیدشون رو نداره باید فکر اینجاهاشو میکرد.
        به قل خودشون آزمایشگاه مخفی دارن و فلان و……
        ..
        هیچ خودروسازی رو من بیخودی تحسین نمیکنم کاره پورشه هم واقعا قابل تحسین بود.
        یا ماشین فوق العاده لوکس وقابل اطمینان.
        تصور کنید مدل های اسپرت تر تایکان چه تایمی میتونه بزنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۶ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (420 ديدگاه)

          من عادت ندارم جواب هر کسی رو بدم
          ولی دانیال جواب فرد منطقی مثل شمارو باید داد
          خب رودستر که هنوز نیومده درسته ؟؟
          بیاد میدونم هیچ سوپر اسپورتی رقیبش نمیشه !
          خب پورشه برند اسپورت
          هندلینگ برای محصولاتش مهمه
          و ثبت اعلام کردنش هم همینطور
          تسلا با اینکه برند اسپورت نیست
          ولی از نظر هندلینگ عالی بود محصولاتش
          مثلا همین مدل ۳ پرفورمنس
          از نظر هندلینگ و پرفورمنس تو پیست حتی یه ذره از m3 بهتره
          پس شک نکن تسلا به فکر هندلینگ خوب محصولاتش هست
          فقط علاقه ای به ثبت کردن و نمایشش نداره
          هر چی مشتری از تسلا بخواد اون میشه اولویت تسلا
          برد بیشتر
          امنیت
          آپشن های راحتی
          کیفیت
          قدرت
          قیمت مناسب

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. حامد قدسی

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (262 ديدگاه)

    با سلام.
    نمی خوام حرف احساسی و غیرعلمی بزنم و اصلا هم هدفم زیر سوال بردن توانایی های هیچ شرکتی نیست هر گروهی تلاش می کنه بهترین محصولی که می تونه رو بده بیرون و مطمئنم پورشه هم بهترین تلاشش رو کرده اما تو یه رقابت همه جانبه از نظرهای مختلف برای من که در طی چند سال گذشته تسلا و بقیه ی شرکت ها رو تو بحث خوردروهای الکتریکی دنبال می کنم باید بگم که تسلا تو یه سطح دیگه است کلا و بقیه در حال رقابت با هم برای نفر دوم هستن. البته هیچ کسی آینده رو نمی دونه شاید یه رقیب جدی پیدا شد یه روزی. در ضمن اینم بگم طراحی داخلی تایکان جذاب بود واقعا. البته به نظرم عصر نمایشگرهای بزرگ و چندگانه با فراگیر شدن هالوگرام های تعاملی سه بعدی به زودی تموم میشه و فضای داخلی ماشین کاملا مینیمالیسیتی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mohammadreza

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    خودروهای الکتریکی یه مزیت بسیار مهم درمقابل با درون سوزها دارن و اون قابلیت تطبیق پذیری بسیار بالاشونه. برای مثال همه ما حتما چندین بار در مجلات مختلف خوندیم که سواری خودرویی مثل اونتادور svj در شهر و سرعت های پایین فوق‌العاده خشک ناراحته و برعکس یه خودرو نرم و ساکت هیچوقت در پیست توانایی های قابل توجهی نداره اما با ورود و توسعه خودرو های الکتریکی شما میتونید هردو این ویژگی ها یعنی پرفورمنس و آرامش رو درکنار هم در یک خودرو داشته باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (870 ديدگاه)

      به بیان ساده تر خودرو های الکتریکی میتونین در پیست تبدیل به یک ببر درنده و در جاده های تنگ و شلوغ شهری یک گربه ملوس بشن.
      مثال برتری خودرو های برقی و درون سوز همینجا مشخص شد.درحالی که تاحالا کلا 10 خودروی الکتریکی در دنیا تولید انبوه نشده این خودروی سدان تونست در پیست زمانی نزدیک به پرفورمنس ترین سدان های درون سوز که بیش از 130 سال توسعه رو پشت خودشون دارن ثبت کنه.
      تازه این اول راه خودروهای الکتریکیه. اگه کمی دیگه صبر کنیم ورود هوش مصنوعی به خودروهای الکتریکی این ماشین هارو وارد فاز جدید از توانایی ها خواهد کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. MAHDI

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این ماشین بی نهایت جذاب هستش!!!

    این روز اصلا خبر های خوبی از شرکت تسلا شنیدی نمیشه. چندوقت پیش ضرر بیش از یک میلیارد دلاری تسلا بود وچندروز پیش ضرر بیش از 400میلیون دلاری تسلا بازهم شنیده شد.تواین روزا خبر تصادف یک دستگاه تسلا 3اومد بخاطر سیستم خودران که باعث آتش سوزی شدیدی شده بعد تصادف!!!
    چند روز پیش خبری اومد که کمپانی next move که سفارش 100 دستگاه تسلا 3 رو داده بود بعد تحویل گرفتن چنددستگاه بخاطر مشکلات ریز ودرشت این ماشین ابراز نارضایتی کردن که باعث شده قراردادشون رو کنسل کنن!!!
    البته مشکل کیفیت رو مدت هاست بهش اشاره کردن در مورد خودروهای تسلا.
    خبر دیگه بخاطر پنل های خورشیدی شرکت تسلا بوده که باعث آتش سوزی 7فروشگاه والمارت شده که این شرکت از تسلا شکایت کرده!!!!

    آخرین خبر این بود که بعد شرکت والمارت اینبار آمازون اعلان کرده که بخاطر نصب پنل های خورشیدی تسلا یکی از انبارهاش دچار آتش سوزی شدیدی شده که این شرکت اعلان کرده که دیگه از پنل های این شرکت استفاده نمیکنه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MAHDI

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    برای مقایسه مجله کارانددرایو تسلا S P85D که حدود 700 اسب بخار قدرت داره رو در پیست معروف خودش باهاش زمان گیری کرده که زمان 3:17.5 رو ثبت کرده که برای مقایسه زمان چندخودروی دیگه در این پیست اینطور هستش!!

    ب ام و آلپینا B7 ثبت زمان 3:4.03
    لکسوس LC500 ثبت زمان 3:04.08
    X5M مدل2012 ثبت زمان 3:11.00
    فولکس واگن گلف R ثبت زمان 3:12.03
    تسلا مدل S P85D ثبت زمان 3:17.05
    سوبارو BRZ ثبت زمان 3:18.06

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اینجا مشخصه که ساخته پورشه چه مهندسی با خودش داره. البته نه بخاطر زمان گیری دور پیست. اول اینکه طراحی خیره کننده ای داره.دوم اینکه طراحی داخلی بسیار زیبایی هم داره. سوم اینکه کیفیت بسیار بالایی هم داره.وهمینطور مهندسی بسیار بالا…..
      ارزشمند اونه که کامل باشی مثل یک آلمانی!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (259 ديدگاه)

      خیلی جالب بود. هم اختلاف قیمت و هم اختلاف کلاس اما سریع تر بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Amir evolution

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (106 ديدگاه)

    متاسفانه تسلا وارد پیست و رکورد زنی نمیشه…. نمیدونم چرا و ب چ دلیل
    ولی شک ندارم بعد از رکورد پورشه، تسلا میاد تو میدون با این کار تحریک میشه
    و دوستانی ک ماشین های درون سوزو با الکتریکی مقایسه میکنن کارشون اشتباهه… چون ن تو پیست ن تو درگ
    ن حتی تو پرفورمنس… برابر نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسین

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا انقدر بحث میکنید؟؟! اعداد نوربرگ رینگ خودش بهترین محکه و فصل الاخطابه. در ضمن مقایسه ماشین خوبی مثل تسلا S با ماشین ذاتا اسپورتی مثل تایکان مثل مقایسه بی ام و معمولی با سری M بی ام و هست. فقط میمونه بحث قابلیت اطمینان که اون تو میان مدت مشخص میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا