پورشه

پورشه 911 توربو 2021، سوپرکاری ارزان برای میلیونرها!

پورشه ۹۱۱ توربو کوپه و کابریولت مدل ۲۰۲۱ برای پر کردن فاصله بین نسخه‌های کررا S و توربو S وارد میدان شده است. قیمت این خودرو برای دو نسخه یاد شده از ۱۷۰۸۰۰ و ۱۸۳۶۰۰ دلار شروع می‌شود. هر دو خودرو هم‌اکنون قابل سفارش هستند اما اولین نمونه‌ها تا اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه نخواهند شد.

۹۱۱ توربو مدل ۲۰۲۱ از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی تخت با قدرت ۵۷۲ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متر سود برده و توانایی ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیه‌ای را دارد. البته مدل کانورتیبل یک دهم ثانیه کندتر است. حداکثر سرعت هر دو مدل نیز ۳۱۹ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

در مقابل باید گفت جدیدترین نسل از ۹۱۱ توربو S قدرت ۶۴۰ اسبی و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری داشته و نسخه‌های کوپه و کانورتیبل آن شتاب ۲.۶ و ۲.۷ ثانیه‌ای را ثبت می‌کنند. حداکثر سرعت این خودروها نیز ۳۳۰ کیلومتر در ساعت بوده و برای خریداری آن‌ها باید حداقل ۲۰۳۵۰۰ و ۲۱۶۳۰۰ دلار پرداخت کرد.

جدای از پیشرانه‌ای با قدرت کمتر، ۹۱۱ توربو تفاوت‌های زیادی از نظر قوای محرکه با مدل توربو S ندارد. این خودرو از همان گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک استفاده کرده و به سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب نیز مجهز است.

البته یکی از تفاوت‌های بین دو مدل به روتورهای ترمز مربوط می‌شود که در ۹۱۱ توربو از نوع معمولی بوده اما در نسخه توربو S از نوع کامپوزیت سرامیکی است.

داخل کابین نیز شاهد صفحه‌نمایش ۱۰.۹ اینچی استاندارد و صندلی‌های اسپورت برقی با تنظیم در ۱۴ جهت هستیم.

اگر خواهان ۹۱۱ توربو با برخی عناصر مدل توربو S هستید می‌توانید آپشن های متنوعی را انتخاب کنید. پکیج سبک‌وزن سفارشی باعث می‌شود کاهش وزن ۳۰ کیلوگرمی از طریق حذف صندلی‌های عقب و برخی متریال سرکوب‌کننده صدا حاصل شود. پکیج اسپورت نیز باعث اضافه شدن برخی تریم اسپورت بدنه و چراغ‌های عقب می‌شود.

کنترل شاسی دینامیک، سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر و سیستم اگزوز اسپورت نیز در دسترس هستند. مشتریان می‌توانند کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دید محیطی و دید در شب را نیز سفارش دهند.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    خداییش مفته نسبت به چیزی که بهت تحویل میدن
    چقدر تغیرات خوبی تو دگمه های داشبورد و زیر چراغ عقبش رخ داده

    جون میده تیپ ساده بزنی شلوار لی با تیشرت آستین کوتاه با تناسب اندام لاغر و خوشتیپ داشته باشی بری اطراف کافی شاپهای لاس وگاس یک هویج بستی با آب معدنی بزنی به بدن بعدشم تا خود برلین بذاری کروز کنترل هوشمند بیایی?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      بهتر از این مگه داریم ؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط آمریکا فقط ماسل

        ۲۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (11 ديدگاه)

        آره چلنجر هلکت رد آی

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. مسعود

      ۲۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (222 ديدگاه)

      لاس وگاس تا برلین ؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرید

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    چرا ظاهر چراغهاش رو عوض نمیکنه؟!
    چرا از نیروی هیبریدی بهره نمیگیره؟

    کجاش ارزونه؟ سه برابر کوروت قیمت داره!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      بدون بی احترامی به کوروت C8 ولی ۹۱۱ کلا در کلاس دیگه ای هست. مثل تفاوت ب‌ام‌و سری ۳ و سری ۵ شاید سری ۳ در بعضی مدل های خودش سریع ولی بسیار ارزون تر باشه مثل M340i ولی سری ۵ کلا با اون متفاوته و لوکس تره
      هیبرید ؟ چه کسی اون موتور فوق العاده رو با باتری های سنگین عوض میکنه ، موتور برقیا هیچ وقت به خوبی 6 سیلندر پورشه نیستن و پورشه در نسخه توربو S نشون داد که موتور بنزینی حتی در نقطه قوت برقیا یعنی شتاب هم پیروز میشه
      چراغ های این مدل اصالتش رو نشون میده، دقیقا مثل چلنجر اینا اصالتش هستن و بدون اینا نه تنها ۹۱۱ نیست بلکه کلا پورشه نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. تنها

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (19 ديدگاه)

      این در برابر کوروت عددی به حساب نمیاد فقط تبلیغات رسانه ای خیلی زیبا و گول زننده پشتش هست

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. آرمان

        ۲۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (148 ديدگاه)

        شما از کوروت برا خودتون یه افسانه ساختین در حالیکه کلاس 911 خیلی بالاتره از کوروت تازه پورشه کجا کوروت کجا مثل اینکه بگی چلنجر رو با آونتادور مقایسه کنی شاید پرفورمنس یکی باشه ولی لامبو کجا دوج کجا

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. رامین

          ۲۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          هر کدومشون به اندازه خودشون و قیمتی که دارن قابل احترامن واسه بالا بردن یه برند به برندای توهین نکن. هر کسی طرفدار یه برنده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فقط آمریکا فقط ماسل

          ۲۹ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (11 ديدگاه)

          داداش نزار اسم وایپر ACRبیارما مال چندین سال پیشه ولی از همه نظر عالیه هم تو پیست خوبه هم تو درگ هم برای جاده خب دیگه نبود؟
          تازه این با توربوعه وایپر تنفس طبیعی ۷۰۰ اسب قدرت داره ۱۰۰۰ نیوتون گشتاور داره دیو ترین موتورو داره V8 لیتری10 ۸۰۰ کیلو داون فورس و…
          پس دیگه نیاین از یه ۹۱۱ اشغال تعریف کنین

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. Khosrow

        ۲۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        درسته که کوروت 600 تا میره / گفتن 60 تا بیشتر نیا درت باز میشه ? ..

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. U.N.C.L.E

          ۲۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (58 ديدگاه)

          خدارو شکر عین چرمن ها صدر لیست کیفیت نیستن البته اگه لیست و برعکس کنی,,?

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. تنها

        ۲۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (19 ديدگاه)

        جواب به همه : پورشه در آلمان مثل پیکان در ایران میمونه

        موافقم 0
        مخالفم 3
  3. محمد

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    با این قیمت میشه یک لامبورگینی یا فراری خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      اینم پورشس ها
      پورشه هم هم سطح همین لامبورگینی و فراریه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Farzad

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      تنها شرکتی که داره خیلی خوشگل با فراری و لامبورگینی رقابت میکنه همین پورشه هستش .

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. فقط آمریکا فقط ماسل

        ۲۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (11 ديدگاه)

        یا میشه اسم فورد جی تی یا کوروت یا وایپرم آورد

        موافقم 0
        مخالفم 1
  4. عشقی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یادش بخیر با دوستم که با یکی از فوتبالیستای تیم ملی رفیق بود، سوار پورشه 911 شدیم که مال فوتبالیست بود و زدیم به اتوبان کرج. یه مقدار از راه رو من پشت فرمون نشستم. عجب حسی داشت. با خودم عهد کردم یکیشو بخرم. ولی قیمت ارز بالا رفت و نشد. فعلا به همین مازراتی باید ساخت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شمس

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یکی میاد میگه همه وسایلش اپله و نمیدونم ۴تا لپ تاپ اپل داره
      یکی میاد میگه بنز داریم
      یکی میاد میگه لامبورگینی تو پارکینگمونه
      شما هم میایی میگی مازراتی داری.
      بابا اگه دارین یه عکس بفرستین کیف کنیم ماها.

      رو یه تیکه کاغذ اسم و تاریخ رو با خودکار بنویسین بزارین کنار ماشینتون. بعدم عکس بگیرین.
      تو تلگرام با همین ترفند دست همه رو رو کردم. همشونم میگن نه عکس نمیگیریم ریا نشه. عکس نمیگیریم نمیخواییم پز بدیم. اما بهشون میگم اگه نمیخوایی پز بدی پس چرا مطرحش میکنی؟ یه بار تو یه گروه تلگرامی یکی از کاربردای قدیمی که خیلیم پز میومد گفتش ایفون مکس پرو دارم. باهاش کار کردم و مشخصاتش اینه. بقیه که نداشتن و سر در نمیاوردن. اما من گفتم این ایفون دقیقا ۱ ماه بیشتر نیست معرفی شده و هنوز حتی تو امریکا نیومده تو بازار. چون بعد معرفی چند هفته ایی طول میکشه تا وارد بازار اون امریکا بشه.
      عبعد طرف تو تهران بودش میگفت خریده
      یه عکس ساده از مازراتیتون بندازین اونوقت قبول میکنم دارین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۲۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        شمس جان آخه این چه کاریه، یعنی واقعا پیگیر بودی و درخواست کردی که طرف عکس بگیره!!! واقعا که چی بشه!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ADAK

        ۲۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        البته فکر کنم جمله ی آخر این دوستمون جنبه طنز داشت.
        اما در کل :
        خییییلی نمیخواد حرص این چیزا را بخوری رفیق…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. فقط آمریکا فقط ماسل

        ۲۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (11 ديدگاه)

        داداش سلامتی خودم زانتیا سوارم ????

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Hadi

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    مدل توربو جدید قدرت و شتابش به اندازه‌ی توربو s نسل قبل شده!
    2.6 ثانیه که اعداد اعلامی پورشه معمولاً در عمل بسیار بیشتر از دنیای واقعی هستش…
    تو تست هم 2.4 رو راحت میزنه…
    شاهکار مهندسیه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Sajjad

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    یکی از تکامل یافته ترین خودروهای دنیاست
    شخصا اگه توان خرید داشتم لحظه ای صبر نمیکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. آریا ماشین

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    ۹۱۱ توربو بهترین انتخاب بین مدل های ۹۱۱ هست
    مدل های کررا پرفورمنس و هیجان خیلی پایین تری دارند و ۹۱۱ توربو s هم به اندازه قیمت بیشترش بهتر نیست
    ۳۰ هزار دلار بیشتر برا ۰.۱ ثانیه؟
    اگه میخواستم یه ۹۱۱ بخرم صد در صد ۹۱۱ توربو میخریدم
    البته که نمیشه از مدل های gt هم گذشت??

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Brono

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا پورشه تا کی میخواد ازاین طراحی برای خودرو هاش استفاده کنه؟!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      تا وقتی‌ که مشتری‌های وفادارش بگن نه
      اون روز به این زودیها نمیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فقط آمریکا فقط ماسل

      ۲۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (11 ديدگاه)

      تایک میلیون میلیون میلیون سال دیگه البته اگه هنوز پورشه ای باشه

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا