آکورا

معرفی آکورا ADX، شاسی‌بلند کوچک بر اساس اینتگرا

آکورا با مدل کاملاً جدید ADX، وارد بخش شلوغ کراس‌اوورهای لوکس پایه می‌شود. این خودرو که پایین‌تر از RDX قرار می‌گیرد، بر اساس اینتگرا و هوندا HR-V ساخته شده است.

این کراس‌اوور جدید آکورا ۴,۷۱۹ میلی‌متر طول، ۱,۸۴۱ میلی‌متر عرض و ۱,۶۲۱ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۶۵۴ میلی‌متر است. با این ابعاد، ADX از رقبای خود مثل لکسوس NX و کادیلاک XT4 بزرگ‌تر است. با این ابعاد سخاوتمندانه، کوچک‌ترین کراس‌اوور آکورا فقط کمی از مدل کامپکت RDX با طول ۴,۷۶۰ میلی‌متر طول کوچک‌تر است. ADX در نسخهٔ پایه با رینگ‌های ۱۸ اینچی ارائه می‌شود اما نسخهٔ A-Spec از رینگ‌های ۱۹ اینچی بهره می‌برد. آکورا همچنین برای بهبود آیرودینامیک، کراس‌اوور کوچک خود را به جلوپنجرهٔ فعال و کاور زیر خودرو مجهز کرده است.

در داخل، هرچند قطعاتی مثل نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی، غربیلک فرمان، کنترل‌های سیستم تهویه و شیفتر از هوندا HR-V گرفته شده‌اند ولی آکورا عناصری الهام گرفته از اینتگرا مثل دریچه‌های تهویه را هم در داخل این کراس‌اوور جدید به کار گرفته است. ازجملهٔ امکانات استاندارد این ماشین می‌توان به شارژر بی‌سیم گوشی، در صندوق برقی، ۱۰ ایربگ و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی اشاره کرد درحالی‌که در تیپ‌های بالاتر صندلی‌های جلوی برقی ۱۸ جهته، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور باران و دوربین ۳۶۰ درجه هم ارائه می‌شود.

آکورا ADX پیشرانهٔ خود را هم از سیویک و اینتگرا قرض گرفته است. این یک موتور ۱.۵ لیتری توربو است که هرچند آکورا خروجی آن را اعلام نکرده ولی باید حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. ADX در حالت استاندارد به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود که تا ۵۰ درصد نیرو را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. برای این ماشین همچنین حالات رانندگی مختلفی هم در نظر گرفته شده که واکنش پدال گاز، تنظیمات گیربکس و احساس فرمان را تغییر می‌دهد.

آکورا فعلاً قیمت دقیق ADX را اعلام نکرده ولی از رقمی در حدود ۳۰ هزار دلار حرف زده است. با این قیمت، کراس‌اوور جدید ژاپنی‌ها از رقبایی مثل ب‌ام‌و X1 با قیمت پایهٔ ۴۰ هزار دلار بسیار ارزان‌تر خواهد بود. تولید ADX به‌زودی در آمریکای شمالی آغاز خواهد شد و در اوایل سال آینده به نمایندگی‌های فروش خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1582 ديدگاه)

    خودرو های اکورا فوق العاده جذابن

    موافقم 29
    مخالفم 4
    1. hosen

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (827 ديدگاه)

      دقیقا فوق‌العاده ظریف و چشم نوازن مخصوصا گرافیک چراغ هاشون

      موافقم 19
      مخالفم 4
  2. مردیم از خوشی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1470 ديدگاه)

    بیش از ۴.۷ متر هست دیگه سایز کوچک به حساب نمیاد و میان سایز حساب میشه

    موافقم 10
    مخالفم 6
  3. Taha Ayoobi

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4507 ديدگاه)

    خوشگله

    موافقم 13
    مخالفم 4
  4. 🇰🇷

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (277 ديدگاه)

    موتور ۱.۵ توربو و CVT اونم برای برند لوکس !
    حداقل ۵ هزار دلار گرون میکردی اما فقط گیربکس رو عوض میکردی . این ماشین در شأن نیسان و اینفینتی بود نه هوندا و آکورا
    لکسوس NX هم موتور ۲۰۰ اسبی داره اما نه با ۱.۵ لیتر حجم و زور توربو . بلکه با ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک . بخاطر همینه جایگاهش در بازار عالیه
    کادیلاک xt4 هم انجین ۲ لیتر توربو و گیربکس اتومات داره . تنها مزیت اکورا قیمت حدود ۳۰ هزار دلاریه که ارزون تر از لکسوس و کادیلاکه . معتقدم این مدل صرفا برای افزایش درامد و استفاده از مزیت فروش خوب شاسی بلندها با حداقل هزینه جمع شده. از قطعات مشترک کابین تا انجین و …
    توقعم از هوندا با این همه سرمایه بیشتر بود …

    موافقم 17
    مخالفم 12
    1. Cehx

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (102 ديدگاه)

      شما یا نمی فهمی یا خودتو زدی به اون راه این خودرو برای استفاده شهری هسته و هر چقدر حجم و مصرف بنزینی کمتر باشه بهتره ولی درک نکردم یه بار یه بنده خدایی زیر پست ef7 نوشته بود چرا گفتین 1.7 این موتور 1.6 خب موتور کم حجم تر باشه برای استفاده شهری هم مصرف سوختش کناره هم تکنولوژی بالاتره پیشرانه رو نشون میده البته از ef7 دفاع نمی کنم بعدشم کاملا مشخصه که خودرو برای قشر متوسط رو به پایین هست ولی خب بازم گیربکس CVT اذیت می کنه درباره ی گیربکس باهاتون موافقم 5 هزارتا نیومد روش ولی گیربکسش عوض می شد

      موافقم 3
      مخالفم 21
  5. JaMsHiD-B

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2892 ديدگاه)

    نام لوکس و یک و نیم لیتر و سی وی تی همه اینها در تضاده باهم

    موافقم 10
    مخالفم 11
  6. Iman 007

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    کاش موتور گیربکس بهتر بود مثلا ۲.۵ با گیربکس اتوماتیک

    موافقم 3
    مخالفم 5
  7. m.h

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    نمیفهمم واقعا این ژاپنی باید ورشکسته بشند اا دست از سی وی تی تو مدل های گران قیمت بردارند !!!!!!
    الان امار های نیسان و اینفنیتی و میتسوبیشی و حتی هوندا و آکورا و … میبینی هم تو ضعف هستند
    و بر خلافش این کره ای ها با این که دوام بالایی ندارند اما تنوع موتور و گیربکس را بالا برده اند و فروش خوبی هم دارند
    سی وی تی فقط پال خودرو اقتصادی هست
    یه نگاه به اروپایی ها بندازید
    ماشین اقتصادی شون هم دنده هست
    کره ای ها هم همینه
    هیوندا آی ۱۰ را ببینید با کیا پیکانتو چه تنوع موتور گیربکسی دادند
    هممین کمری ده سال قبل چه تنوعی داشت همین کرولا ها را ببینید چه تنوع موتور گیرکسی داشت

    موافقم 3
    مخالفم 7
  8. Galant.VR4(JDM)

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    برند لوکس+CVT=زباله
    هرکی اینو بخره به خودش فحش داده
    الان ژاپن خلاصه میشه توی تویوتا هوندا و مزدا که آکورا با پشتوانه قوی خیلی احمقانه هست بخواد از یه گیربکس معیوب ارزون استفاده کنه اگه هوندا میخواد مثل میتسوبیشی و نیسان/اینفینتی نشه باید دست از سر cvt برداره
    ژاپن و زباله‌سازی؟ ازش بعید بود

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. sina

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2656 ديدگاه)

    بالاخره سبد کراس اورهاش رو کامل کرد
    ایول
    البت ابعادش خیلی نزدیک به RDX هست و خب گیربکس cvt هم تو چشم میزنه
    مطلبید که کوچکتر و لوکستر باشه که همپوشانی نداشته باشه با rdx

  10. sina

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2656 ديدگاه)

    بالاخره سبد کراس اورهاش رو کامل کرد
    ایول
    البت ابعادش خیلی نزدیک به RDX هست و خب گیربکس cvt هم تو چشم میزنه
    مطلبید که کوچکتر و لوکستر باشه که همپوشانی نداشته باشه با rdx

    موافقم 4
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا