آیا بی ام و M4 CSL ارزش پرداخت 140 هزار دلار را دارد؟

یک‌شنبه 15 آبان 1401 - 13:30
مطالعه 4 دقیقه
P90461745_highRes
بی‌ام‌و M4 CSL در روی کاغذ خودروی احساس‌برانگیزی است. این محصول اسپرت قوی‌تر از M4 کامپتیشن استاندارد ظاهر می‌شود و از صندلی و وزن کمتر و همچنین...
تبلیغات

بی‌ام‌و M4 CSL در روی کاغذ خودروی احساس‌برانگیزی است. این محصول اسپرت قوی‌تر از M4 کامپتیشن استاندارد ظاهر می‌شود و از صندلی و وزن کمتر و همچنین توانایی‌های بیشتر در پیست برخوردار است؛ اما نظرتان درباره قیمت گزاف 140 هزار دلار آن چیست؟ خودروهای معدودی واقعاً ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارند مخصوصاً اگر بدانیم اکثر محصولات بی‌ام‌و چنین قیمتی ندارند. با این تفاسیر آیا مشتریان باید بی‌ام‌و M4 CSL را انتخاب کنند؟

در ویدئوی جدید تراتل هاوس شاهد بررسی این خودرو و همچنین پاسخ به این سؤال خواهیم بود که آیا M4 CSL خودروی 140 هزار دلاری است یا خیر. مجریان این برنامه با محصول بی‌ام‌و در پیست نیز حاضر می‌شوند و آنجا می‌فهمند شما با این پول می‌توانید خودروهای دیگری را نیز انتخاب کنید. برای مثال می‌توان با پرداخت مبلغ کمتر مالک شورولت کوروت Z06 شد که خودرویی سریع‌تر، پیشرانه وسط و زیباتر است. همچنین با 140 هزار دلار می‌توان پورشه کیمن GT4 RS را انتخاب کرد که هندلینگ بهتر، طراحی پیشرانه وسط و ظاهر زیباتر را ارائه می‌کند. گزینه دیگر آئودی R8 V10 RWD خواهد بود که پیشرانه و ظاهر بهتری دارد. با اندکی بودجه بیشتر نیز می‌توان پورشه 911 GT3 را برگزید که شاید بهترین خودروی اسپرت دنیا باشد.

به ترتیب از راست به چپ: پورشه کیمن GT4 RS، آئودی R8 V10 RWD، شورولت کوروت Z06

برای دانستن اینکه بی‌ام‌و M4 CSL واقعاً ارزش 140 هزار دلار را دارد یا خیر تراتل هاوس در پیست تست خود حاضر شده و زمان این خودرو را با رقبای یاد شده مقایسه کرده است. جالب آنکه محصول سفارشی و خاص این خودروساز توانسته بسیاری از این خودرو و حتی برخی محصولات اخیر بی‌ام‌و همچون M5 CS و M2 CS را شکست دهد. البته این خودرو کندتر از 911 GT3 بوده که رکورد خود را با شرایط غیر ایده آل و با لاستیک‌های لغزنده‌تر ثبت کرده است. همچنین باید دانست GT3 با گیربکس دستی عرضه می‌شود.

تراتل هاوس می‌گوید محصول موردبحث بی‌ام‌و در پیست جذابیت بالایی دارد و یکی از مجریان خاطرنشان می‌سازد M4 CSL خودرویی دوست‌داشتنی است. البته مجری دیگر این برنامه محصول اسپرت ژرمن ها را ترسناک می‌داند. از نظر او پورشه 911 GT3 پیچ‌ها را حذف می‌کند اما بی‌ام‌و مسیر مستقیم را به پیچ تبدیل می‌کند. شاید برخی افراد این رفتار را در پیست هیجان‌انگیز و جذاب بدانند ولی برخی دیگر آن را عصبی کننده و ترسناک خواهند دانست. در نهایت به سؤال 140 هزار دلاری خود می‌رسیم: آیا این خودرو ارزش ترجیح داده شدن به بسیاری از خودروهای مشابه دیگر را دارد؟ خودروهایی که شاید محصولات اسپرت جدی‌تری هم باشند؟ نظر شما چیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.