آئودی

معرفی آئودی R8 RWD GT، نسخه ویژه و تولید محدودی برای خداحافظی

آئودی R8 به آخر خط رسیده و سازندهٔ آلمانی نسخهٔ ویژه‌ای را برای خداحافظی با این سوپرکار ۱۰ سیلندر معرفی کرده است. این خودرو که R8 RWD GT نام دارد، نسخه‌ای قوی‌تر و سبک‌تر است که غروب سوپراسپرت جذاب آئودی را نشان می‌دهد. البته در سال ۲۰۱۰ هم نسخهٔ ویژه‌ای با نام R8 GT ارائه شده بود اما این مدل جدید برخلاف سلف خود، نسخه‌ای محرک عقب است.

در این ماشین، پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که تمام این نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. برای این کار نیز یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ جدید توسعه داده شده که دنده‌ها را سریع‌تر از همیشه تعویض می‌کند؛ اما علاوه بر افزایش قدرت، مردان انگولشتات موفق شده‌اند وزن این خودرو را هم ۲۰ کیلوگرم نسبت به R8 RWD معمولی کاهش دهند. این کاهش به لطف رینگ‌های ۲۰ اینچی فورج‌کاری شدهٔ سفارشی، ترمزهای سرامیکی، صندلی‌های اسپرت و آنتی‌رول بار فیبر کربنی جلو حاصل شده و وزن خودرو را به ۱۵۷۰ کیلوگرم رسانده است.

به لطف قدرت بیشتر، وزن کمتر و گیربکس سریع‌تر، R8 RWD GT ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و پس از ۱۰.۱ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه این R8 ویژه نیز قابلیت تنظیم مقدار گشتاور ارسالی به چرخ‌های عقب است که در هفت سطح مختلف قابل انتخاب خواهد بود.

آئودی برای اینکه R8 RWD GT را در ظاهر هم از نسخه‌های معمولی متمایز کند، کیت آئرودینامیکی جدیدی را برای آن تدارک دیده که در تونل باد طراحی و از فیبر کربن ساخته شده است. همچنین به‌منظور اشاره به R8 GT قبلی، این خودرو با رنگ خاکستری مات سوزوکا رنگ‌آمیزی شده است اما خریداران می‌توانند رنگ‌های خاکستری متالیک دیتونا یا قرمز تانگو را هم انتخاب کنند. علاوه بر این، لوگوی آئودی در جلو و نشان R8 در عقب نیز مشکی‌رنگ شده‌اند.

در داخل R8 RWD GT شاهد فضایی مشکی با تریم قرمزرنگ هستیم که این هم به R8 GT سال ۲۰۱۰ اشاره دارد. علاوه بر این، پلاکی اختصاصی هم زیر شیفتر دنده کار شده که شمارهٔ ساخت هر دستگاه و تولید محدود بودن آن را نشان می‌دهد زیرا آئودی دقیقاً مثل نسخهٔ قبلی، از این R8 پایانی هم تنها ۳۳۳ دستگاه تولید خواهد کرد. البته هرچند R8 GT قبلی در نسخهٔ اسپایدر هم ارائه می‌شد اما این نسخهٔ جدید فقط به‌صورت کوپه تولید می‌شود. آئودی R8 RWD GT سال ۲۰۲۳ راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد و قیمت آن در آلمان از ۲۲۵ هزار یورو آغاز می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    با اینکه موتور دا سیلندر داشت اما هیچگاه بهش مثل یک ده سیلندر واقعی توجه نکردن الان هم داره از خط تولید می ره …

    موافقم ۵۲
    مخالفم ۶
    1. کافر مقدس

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1533 ديدگاه)

      یه سری ماشین ها همیشه آندر ریت میشن مثل آئودی و برخی الکی اور ریت میشن مثل مازراتی

      اشکودا رو آندر ریت ترین عالم میدونم که واقعا حق ش نیست . اور ریت ترین هم که مشخصه نیاز به توضیح نداره

      موافقم ۵۷
      مخالفم ۰
      1. MC20

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1085 ديدگاه)

        کافر جان اگه در این ۱۰۸ ساله قدمت مازراتی چیزی ازش ندیدی ، به نظرم همین الان از دنیای خودرو لفت بده … عمرت رو هم بیش از این هدر نکن … هرچند کسی که واسه اشکودا دلش بسوزه ، معلوم الحاله … اصلا ولش کن … شما راحت باش … منم اشتباه کردم ریپلای کردم … آره قربونش … راحت باش …

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۲۶
      2. Porsche 911

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1121 ديدگاه)

        اینطور نیست به نظرم
        شاید در حال حاضر مازراتی افت‌ کرده باشه به هر دلیلی اما نباید گذشته اش رو نادید گرفت
        به شخصه اطلاعاتی در مورد اش ندارم اما میدونم که یکی از بهترین برند ها در اوج خودش بود

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۲
        1. MC20

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1085 ديدگاه)

          محمد جان ( Porsche 911 ) سلام رفیق … برای خودت که بسیار دوست داشتنی و باشخصیت هستی … ارادت … Maserati V4 Sport 16 Cylinder Zagato 1929 : During the years of Free Formula racing cars, Alfieri Maserati built the V4 in 1929. The engine comprised two 8 cylinder 26B engine blocks with crankshaft in a 25° V-shape mounted on acommon crankcase. This engine with two carburettors and two Roots superchargers generated an output up to 305 hp.
          The V4 designation accounted for V engine and 4 Litres (3.961 cc) total capacity. One power unit ran clockwise so that the exhaust pipes could be affixed on bothy sides. In 1929 Baconin Boracchini drove the 16 cylinder V4 along an ordinary road near Cremona to set up a speed record over 10 km at 246 kph ………………. https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/488029.jpg https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/488030.jpg https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/488031.jpg https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/488031.jpg https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/1049502.jpg https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/1049503.jpg https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/1049506.jpg https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/1050270.jpg https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/1095295-1536-1400×753.jpg https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/1084133-1536-1400×933.jpg

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۱
  2. Reza Waffen SS

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (4619 ديدگاه)

    خداحافظ اسطوره جاودان

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۱
  3. محمد

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (330 ديدگاه)

    R8رو از نزدیک دیدم
    توصیفش واقعا با یه کلمه و جمله واقعا سخته
    R8 و nsx در عین شایستگی حذف میشن

    موافقم ۵۱
    مخالفم ۰
    1. حمزه آجرلو

      ۱۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (90 ديدگاه)

      من آر ایت داشتم ، به آقای بخردی فروختم ، تو یوتیوب هم از ماشینم بعد خریدش ، یک تست گذاشت ، با چهارده هزار دلار پیش پرداخت گرفتمش و اگه شرایط پرداخت ، ریماین اکسپریسشو داشتم ، نگه میداشتم ، از هر لحاظ ماشین عالی و درجه یکی محسوب میشه ، علی الخصوص طراحی گیربکس و سیستم انتقال قدرتش .

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  4. مهدی

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    اگر ذهن رو از سبقه برند لامبو و آیودی پاک کنی از نظر ظاهری اگر جذابتر از اوراکان نباشه کسل کننده تر هم نبود اما خب معادلات بازار فرق می‌کنه

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۱
    1. MC20

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1085 ديدگاه)

      داش مهدی آئودی خیلی خوبه … اما توو خود آلمان هم به اندازه بیمر و بنز ، بهش بها نمی دن ، بازارهای جهانی که دیگه بماند … آئودی هم مثل برند پوما که بعد از آدیداس و نایکی ، به سوم بودن عادت کرده ، بعد از بیمر و بنز به سوم بودن عادت کرده ، در حالی که شاید حقش نباشه … حالا هم که دوره زمونه عوض شده و جاروبرقی ها از راه رسیدن … از خیلی ها بپرسی ، شاید بگن تازه R8 این چند سال هم ، قاچاقی زنده بوده …

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۵
    2. حمزه آجرلو

      ۱۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (90 ديدگاه)

      از هوراکان ارزونتره ، من خودم بعلت ارزونتر بودن و شرایط خرید استثناییش خریداری کردم ، البته بعدها بنا بدلایلی فروختم ، ولی چند ماه در اختیار داشتم و میتونم بکم اسپیشال بهترین سوپراسپورت قابل دسترسه ، از نظر قیمت ، دیزاین و لوک بعد از هوراکان قرار میگیره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. احمدرضا

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (482 ديدگاه)

    یکی از جذابترین ماشینای دنیا که هیچوقت طرحش تکراری نشد
    من نسل اولش بخاطر خطوط ملایمش بیشتر از نسل فعلی که خطوط تیز داره دوس داشتم

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۲
  6. DNA

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (234 ديدگاه)

    خیلی دوست داشتم داخل کابین هم مث ظاهر بیرونش باشه
    منتظر جانشینش هستم

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۰
    1. Reza Waffen SS

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (4619 ديدگاه)

      R8 یکی از بهترین کابین هارو بین سوپراسپرتا داره تعجب میکنم چرا نپسندیدید

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۰
      1. Royal Driver UK 70

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (675 ديدگاه)

        چون مردم فازه مانیتور دارن میخواستن مانیتور داشته باشن. ماشین اسپرت واقعی رو چه به مانیتور ار۸ بهترین بود‌

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۲
        1. Sobhan

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (234 ديدگاه)

          بوگاتی هم مانیتور نداره ،ربطی‌ به مانیتور ندارع آعودی واقعا تو سوپر اسپورت در برابر بقیه حرفی برای گفتن نداره 🙌

          موافقم ۳
          مخالفم ۱۹
  7. AMANTE

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1111 ديدگاه)

    R8 و ۹۱۱ تنها سوپرماشین هایی بودن که در کنار قیمت مناسب عملکرد خوب در پیست و رانندگی شهری دارن یا برای R8 داشتن.
    خیلی بده که R8 قراره با یک مدل الکتریکی جایگزین بشه البته اگه بشه.

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
    1. datsun

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2789 ديدگاه)

      عجب

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
  8. Pouyan

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    ماشینی که من عاشقش بودم ولی هیچوقت به اندازه لیاقتش ازش تعریف و تمجید نشد

    خداحافظ قدر ندیده ترین سوپرکار دوره ما …….

    زیباترین ماشین آلمانی این سالها به عقیده من

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۰
  9. BMW

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    دنیا بی رحمه

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  10. Farzad

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ماشینا ژاپن حرف ندارن از همون قدیم بهترین بودن که تو جنگ ایران و عراق به وفور ازشون استفاده شد.بله تروریستا هم دنبال ماشین مردی مثل تویوتا می‌گردن ن دنبال ماشین سوسول

    موافقم ۴
    مخالفم ۸
  11. Royal Driver UK 70

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (675 ديدگاه)

    خداحافظ…. اگر روزی رفتم خارج نسل قدیمیشو که توی عکس دومیه پیدا میکنم. دسته دوم هم باشه اشکال نداره. هعی این یک آعودی واقعی بود. نمیدونم چرا آعودی جدیدا داره خیلی نامید کننده میشه. برندی که میبایست از بیشترین قدرت استفاده کنه و جنتلمن ترین باشه.

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  12. استلا

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    سپر جلوش زشته ، ولی بقیه قسمتاش حرف نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۵
  13. Porsche 911

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1121 ديدگاه)

    زیبایی R8 در هر نسلی مثال زدنیه
    درسته R8 هیچوقت در درگ ماشین پر ادعایی نبود اما یکی از جذاب ترین انتخاب های کلاسش بود
    طراحی بشدت زیبا و موتور محشر ۵.۲ لیتر ۱۰ سیلندر چیزایی بودن که این ماشین رو به اوج محبوبیت برای من رسوند

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  14. Hadi

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (323 ديدگاه)

    خداحافظ هیولای دوست داشتنی…

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  15. Payfast

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (727 ديدگاه)

    LEGENDS NEVER DIE

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  16. جناب ایکس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1441 ديدگاه)

    من که به شخصه کشته مرده R8 LMS Flying Lizard هستم، یکی از مخوف ترین مسابقه ای های تاریخه

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  17. خان

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    اینم رفت😒

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  18. علی

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (216 ديدگاه)

    همه از این اسطوره به نیکی یاد میکنن، هر چی خوبه زود تموم میشه می‌ره

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  19. محمد ملکی

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اولین بارسال ۲۰۰۶ تولید شد تو مجله ماشین قبل از تولید شدنشو خوندم تکنولوژی که داشت در سال ۲۰۰۶ الان نمیشه پیدا کرد شاسی که از داخل با لیزر جوشکاری شده اونم به صورت لانه زنبوری وبه روش فضایی و جتس المینیوم انژکتورهایی که به صورت کریستال مایع هستن و با ولتاز برق کار میکنن موتور تیتانیوم المینیوم موتور v8 tdi گازوییلی گیربکس دوکلاچه کلا ال ای دی بود حتی کیلومتر شماراش …..
    و بقیشو دیگه یادم نمیاد در زمان ظهورش هیولایی بود ولی دیگه دوره موتورهای بنزینی و گازوییلی تمام شد
    عکسشو زده بودم رو کمد سربازی ارزوی داشتنش هیچوقت واقعی نشد و الانم که دیگه تز دور دادن خارج میشن …ساختن که استفاده کنیم ولی نه دیدیم نه خریدیم لعنت به این زمونه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. MC20

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1085 ديدگاه)

      فدای سرت درست می شه …

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  20. Arshia m3csl

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (143 ديدگاه)

    ائودی r8 خیلی عالیه حیف که میخواد از خط تولید خارج بشه از هوراکان خیلی سرتره طراحیش حیف که بخاطر مارک ائودی بهش توجه نشده ائودی عالیه همیشه ولی مارکش رو دوست ندارن خیلی ها چون براز پز دادن به دردشون نمیخوره ائودی برای ادم حسابی هایی هست که دنبال لذت بردن از ماشین بدون پز دادن هستن

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  21. Poria

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    جذاب بوده و هست ولی قیمتش هم زیاده شاید هم بخاطر اینکه اخریشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
Close