مقایسه نسل جدید تویوتا تاکوما با شورلت کلرادو و فورد رنجر

یک‌شنبه 31 اردیبهشت 1402 - 08:30
مطالعه 8 دقیقه
Cars-1
با توجه به اینکه نسل جدید شورلت کلرادو، فورد رنجر و تویوتا تاکوما تقریباً هم‌زمان معرفی شده است، مقایسه‌ای بین ویژگی‌ها و مشخصات آن‌ها ترتیب داده‌ایم.
تبلیغات

شاید این مشیت الهی بوده که کل بخش پیکاپ‌های میان سایز بازار آمریکا به‌یک‌باره نونوار شده است. این بخش برای مدتی طولانی پر از مدل‌های سالخورده و فرتوت بود اما شورلت کلرادو، فورد رنجر و تویوتا تاکوما تقریباً هم‌زمان همگی وارد نسل جدید خود شده‌اند؛ بنابراین، وقت آن رسیده که این سه پیکاپ جدید را به‌صف کرده و مشخصات آن‌ها را باهم مقایسه کنیم.

کپی لینک

قوای محرکه

تاکوما پایه با یک پیشرانهٔ 2.4 لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شود که 228 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود. در تیپ‌های بالاتر خروجی پیشرانه به 278 اسب بخار و 430 نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند اما در صورت انتخاب گیربکس دستی این ارقام به 270 اسب بخار و 420 نیوتن متر کاهش خواهند داشت. علاوه بر این، یک نسخهٔ هیبریدی هم برای تاکوما ارائه می‌شود که قوای محرکه آن از ترکیب همان پیشرانهٔ 2.4 لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده و 326 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نسخهٔ آفرودی TRD Pro به‌صورت استاندارد به این پیشرانهٔ هیبریدی مجهز است.

شورلت کلرادو با یک پیشرانهٔ 2.7 لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شود که ابتدا در سینهٔ سیلورادو 1500 قرار گرفت و در اینجا در سه سطح قدرت قابل انتخاب خواهد بود. نسخهٔ پایهٔ این موتور 237 اسب بخار قدرت و 351 نیوتن متر گشتاور دارد، در نسخهٔ میانی 310 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در بالاترین نسخه که در مدل آفرودی ZR2 به‌صورت استاندارد و در دیگر مدل‌ها به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود، قدرت بدون تغییر است اما گشتاور به 583 نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند. انتقال نیروی هر سه نسخهٔ این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

فورد رنجر غیر از رپتور با دو پیشرانه ارائه می‌شود. موتور پایه از نوع 2.3 لیتری چهار سیلندر توربو با 270 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که موتور 2.7 لیتری V6 توربو 315 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن متر گشتاور را به راننده هدیه می‌دهد. رنجر رپتور هم با پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توربو ارائه می‌شود که با 405 اسب بخار قدرت و 583 نیوتن متر گشتاور، از دو رقیب آفرودی خود قوی‌تر است. نیروی هر سه پیشرانه نیز توسط یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

پیشرانه

قدرت

گشتاور

کلرادو

2.7 لیتری I4 توربو

237 اسب بخار

351 نیوتن متر

کلرادو

2.7 لیتری I4 توربو

310 اسب بخار

530 نیوتن متر

کلرادو ZR2

2.7 لیتری I4 توربو

310 اسب بخار

583 نیوتن متر

رنجر

2.3 لیتری I4 توربو

270 اسب بخار

420 نیوتن متر

رنجر

2.7 لیتری V6 توربو

315 اسب بخار

542 نیوتن متر

رنجر رپتور

3.0 لیتری V6 توربو

405 اسب بخار

583 نیوتن متر

تاکوما

2.4 لیتری I4 توربو

228 اسب بخار

330 نیوتن متر

تاکوما

2.4 لیتری I4 توربو

278 اسب بخار

430 نیوتن متر

تاکوما TRD

2.4 لیتری I4 هیبریدی

326 اسب بخار

630 نیوتن متر

کپی لینک

حمل بار و یدک کشی

تمام تیپ‌های شورلت کلرادو غیر از ZR2 می‌توانند تا 3500 کیلوگرم را یدک بکشند درحالی‌که ظرفیت حمل بار در تیپ‌های WT و LT برابر با 765 کیلوگرم و در تیپ Z71 و تریل باس 720 کیلوگرم خواهد بود. نسخهٔ آفرودی ZR2 اما توانایی‌های حمل بار کمتری دارد زیرا ظرفیت یدک کشی آن تنها 2720 کیلوگرم و ظرفیت بار آن 520 کیلوگرم است. همین داستان در مورد رنجر هم وجود دارد. نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک این پیکاپ هردو می‌توانند تا 3400 کیلوگرم را یدک بکشند اما ظرفیت بار در نسخهٔ محرک عقب 820 کیلوگرم و نسخهٔ چهارچرخ محرک 775 کیلوگرم است. ظرفیت یدک کشی و حمل بار رنجر رپتور هم به ترتیب 2500 کیلوگرم و 640 کیلوگرم است. تویوتا اما فعلاً ظرفیت بار نسخه‌های بنزینی نسل جدید تاکوما را اعلام نکرده و صرفاً میدانیم که نسخهٔ هیبریدی می‌تواند تا 2720 کیلوگرم را بکسل و 775 کیلوگرم را حمل کند. ظرفیت یدک کشی نسخهٔ بنزینی قوی‌تر 278 اسب بخاری هم 2950 کیلوگرم اعلام شده است.

ظرفیت بار

ظرفیت یدک کشی

کلرادو WT و LT

765 کیلوگرم

3500 کیلوگرم

کلرادو Z71 و تریل باس

720 کیلوگرم

3500 کیلوگرم

کلرادو ZR2

520 کیلوگرم

2720 کیلوگرم

رنجر 4x2

820 کیلوگرم

3400 کیلوگرم

رنجر 4x4

775 کیلوگرم

3400 کیلوگرم

رنجر رپتور

640 کیلوگرم

2500 کیلوگرم

تاکوما بنزینی

؟

2950 کیلوگرم

تاکوما هیبریدی

775 کیلوگرم

2720 کیلوگرم

کپی لینک

داخل و تکنولوژی

تیپ‌های پایینی تاکوما با یک صفحه آمپر دیجیتالی 7 اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 8 اینچی ارائه می‌شوند درحالی‌که در تیپ‌های بالاتر این نمایشگرها به ترتیب با نمونه‌های 12.3 اینچی و 14 اینچی جایگزین می‌شوند. در کابین این پیکاپ ژاپنی کنترل‌های فیزیکی هم جذاب و هم منطقی هستند و صندلی‌ها و متریال داشبورد نیز جذاب به نظر می‌رسند. نسخهٔ TRD Pro هم با صندلی‌های منحصربه‌فرد ایزومتریک عرضه می‌شود که جذب‌کنندهٔ ضربه هستند.

در رنجر پایه صفحه آمپر دیجیتالی 8 اینچی و نمایشگر مرکزی 10.1 اینچی هستند اما در تیپ‌های بالاتر هردو به نمونه‌های 12.4 اینچی افزایش پیدا می‌کنند. بااین‌حال، نمایشگر مرکزی بزرگ با فرم عمودی، توسط کنترل‌های فیزیکی کمتری از آنچه ما دوست داریم احاطه شده است. از سوی دیگر اما کابین پیکاپ میان سایز جدید فورد در جلو و عقب به‌اندازهٔ کافی جادار است.

برخلاف دو رقیب قبلی، تمام تیپ‌های کلرادو به‌صورت استاندارد با نمایشگر لمسی اطلاعاتی-سرگرمی 11.3 اینچی ارائه می‌شوند. در اینجا بیشتر کنترل‌ها منطقی هستند اما چند مورد عجیب به چشم می‌خورد مثل کنترل چراغ‌های جلو که فقط از طریق نمایشگر لمسی صورت می‌گیرد. کابین کلرادو در جلو جادار است اما در عقب فضای پای کمتری از چیزی که انتظار می‌رود دارد. همچنین متریال داخلی این پیکاپ هم خیلی چشمگیر به نظر نمی‌رسد اما در ZR2 شرایط بهتری دارند.

کپی لینک

آفرود

برای بررسی آفرود این پیکاپ‌ها سراغ نسخه‌هایی می‌رویم که برای این کار ساخته شده‌اند یعنی رپتور، ZR2 و TRD Pro که همگی از سامانهٔ چهارچرخ محرک با گیربکس کمکی ضریب سنگین و صفحات محافظ زیرین بهره می‌برند. کلرادو و رنجر هردو به قفل دیفرانسیل جلو و عقب مجهز هستند درحالی‌که تاکوما فقط یک قفل دیفرانسیل عقب دارد. بااین‌حال، این پیکاپ ژاپنی از آنتی‌رول قابل قطع کردن بهره می‌برد که دو رقیب آمریکایی فاقد آن هستند. با قطع کردن آنتی‌رول بار انعطاف‌پذیری تعلیق تا 10 درصد بهتر می‌شود. فاصله از زمین و زوایای آفرودی پیکاپ‌ها را هم در جدول زیر مقایسه می‌کنیم.

کلرادو ZR2

رنجر رپتور

تاکوما TRD Pro

فاصله از زمین

272 میلی‌متر

272 میلی‌متر

279 میلی‌متر

زاویهٔ حمله

38.3 درجه

33.0 درجه

33.8 درجه

زاویهٔ فرار

25.1 درجه

26.4 درجه

25.7 درجه

زاویهٔ شکست

24.6 درجه

24.2 درجه

23.5 درجه

کپی لینک

قیمت

قیمت نسل جدید کلرادو در مدل پایهٔ محرک عقب از 30,695 دلار آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت پایهٔ رنجر 35,755 دلار خواهد بود. پرچم‌دار خانوادهٔ کلرادو یعنی ZR2 با قیمت 48,295 دلار به فروش می‌رسد که بسیار از رنجر رپتور با قیمت 58,555 دلار ارزان‌تر است. اختلاف قیمت 10 هزار دلاری بین این دو پیکاپ آفرودی رقم چشمگیری است. قیمت تاکومای جدید اما هنوز اعلام نشده است ولی برای مقایسه، نسخهٔ TRD Pro نسل قبلی 49,890 دلار قیمت دارد و در نسل جدید قطعاً شاهد افزایش قیمت خواهیم بود که آن را به رنجر رپتور نزدیک می‌کند. درنتیجه، کلرادو ZR2 از هردو رقیب خود با اختلاف قابل‌توجهی ارزان‌تر خواهد بود.

[poll id="143"]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.