درگ سیویک تایپ R و اینتگرا تایپ S با هوندا S2000 و نسل اول NSX

یک‌شنبه 19 شهریور 1402 - 08:30
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault
در درگ‌هایی جالب، هوندا سیویک تایپ R و آکورا اینتگرا تایپ S امروزی به مصاف خودروهای اسپرت قدیمی هوندا یعنی S2000، نسل اول NSX و اینتگرا تایپ R...
تبلیغات

در درگ‌هایی جالب، هوندا سیویک تایپ R و آکورا اینتگرا تایپ S امروزی به مصاف خودروهای اسپرت قدیمی هوندا یعنی S2000، نسل اول NSX و اینتگرا تایپ R می‌روند.

تاریخچهٔ هوندا در خودروهای پرفورمنس با مدل‌هایی مثل S2000، سیویک تایپ R و NSX بسیار پربار و درخشان است اما این خودروها در یک مسابقهٔ درگ در برابر یکدیگر چه عملکردی خواهند داشت؟ هاگرتی قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد. در این ویدئو، آکورا اینتگرا تایپ R، هوندا S2000، نسل اول هوندا NSX، آکورا اینتگرا تایپ S امروزی و جدیدترین مدل سیویک تایپ R گرد هم جمع شده‌اند تا مدل‌های اسپرتی که چندین دهه توسعهٔ خودرو را نشان می‌دهند باهم مقایسه شوند.

اولین درگ بین کلاسیک‌های گروه یعنی S2000، اینتگرا تایپ R و NSX برگزار می‌شود. NSX از همان ابتدا جلو می‌افتد و پیشتازی را رها نمی‌کند. S2000 و اینتگرا تایپ R اما عملکردی نزدیک به هم دارند تا اینکه درنهایت رودستر هوندا جلو می‌افتد. NSX مسافت 400 متر را در 13.5 ثانیه طی می‌کند و S2000 با زمان 14.2 ثانیه دوم می‌شود. درنهایت هم اینتگرا تایپ R پس از 15.2 ثانیه به خط پایان می‌رسد.

پس‌ازاین، پیروز درگ اول یعنی NSX به مصاف رقبای امروزی می‌رود. سیویک تایپ R و اینتگرا تایپ S اشتراکات فراوانی باهم دارند و هردو از یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو و گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کنند. بااین‌حال، آکورا با 320 اسب بخار قدرت کمی از سیویک با 315 اسب بخار قدرت قوی‌تر است. با آغاز درگ، NSX به لطف چسبندگی بیشتر به خاطر ترکیب موتور وسط، ابتدا جلو می‌افتد اما سیویک و اینتگرا به‌سرعت اختلاف را جبران می‌کنند و جالب اینکه هر سه خودرو هم‌زمان پس از 13.5 ثانیه از خط پایان عبور می‌کنند.

این نتیجه آن‌قدر نزدیک است که هاگرتی تصمیم می‌گیرد درگ را دوباره به‌صورت رولینگ برگزار کند ولی این بار هم سه خودرو تقریباً هم‌زمان به خط پایان می‌رسند.

کپی لینک

مشخصات فنی

 

اینتگرا تایپ S

سیویک تایپ R

آکورا NSX

هوندا S2000

اینتگرا تایپ R

پیشرانه

2.0 لیتری I4 توربو

2.0 لیتری I4 توربو

3.0 لیتری V6

2.2 لیتری I4

1.8 لیتری I4

قدرت

320 اسب بخار

315 اسب بخار

270 اسب بخار

237 اسب بخار

195 اسب بخار

گشتاور

420 نیوتن متر

420 نیوتن متر

285 نیوتن متر

220 نیوتن متر

176 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته دستی

6 سرعته دستی

5 سرعته دستی

6 سرعته دستی

5 سرعته دستی

محور محرک

جلو

جلو

عقب

عقب

جلو

وزن

1457 کیلوگرم

1444 کیلوگرم

1374 کیلوگرم

1265 کیلوگرم

1161 کیلوگرم

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.