دو محصول جدید با قیمت مشابه و کلاس بدنهی متفاوت، گزینههای جالب برای طبیعتگردی و رانندگی خارج جاده هستند. در مسیرهای سخت، سوزوکی جیمنی و پیکاپ جک KMC T9 قابلیتهای متنوع دارند.
طی سالهای اخیر، علاقه به طبیعتگردی در میان رانندگان ایران افزایش یافته است. از سویی دیگر، واردات خودروهای ایمن با تواناییهای مناسب نیز، دیده نمیشود. مردم ایران، نهتنها از مدلهای جدید ساخت برندهای امریکایی مثل جیپ و فورد محروم هستند، امکان خرید محصولات تویوتا هم ندارند. به این ترتیب، بازار کشورمان تحت تاثیر خودروهای چینی و هندی باقی مانده است.
بیشتر بخوانید:
کرمان موتور در زمستان ۱۴۰۲ وانت پیکاپ پهنپیکر جک T9 را برای بازار ایران رونمایی کرد. استقبال علاقهمندان وانتهای چینی از KMC T8 کرمان موتور، فرصت مناسب برای محصول بزرگتر و گرانتر بهوجود آورد. جک T9 به عنوان وانت پیکاپ اندازه بزرگ و پرچمدار برای شرکت سازنده، شناخته میشود. این محصول با نام هانتر یا هانتو (Han Tu)، علاوهبر چین به بازار امریکای جنوبی نیز رسیده است و ظاهرا توسط کرمان موتور به زودی وارد کشورمان خواهد شد. فراتر از ابعاد بدنه، بهرهگیری از گیربکس اتوماتیک باعث میشود T9 ردهی قیمتی متفاوت با T8 داشته باشد و رقابت با آمیکو آسنا یا فوتون تونلند G7 اتوماتیک را آغاز کند.
جیمنی (Jimny) از سال ۱۹۷۰ توسط سوزوکی تولید میشود. طی ۵۰ سال، حدود ۴ میلیون جیمنی با نامهای مختلف شامل سامورایی، سانتانا و فوکس در سراسر دنیا فروخته شدهاند. نسل چهارم هماکنون با دو نوع بدنهی ۳در و ۵در توسط کارخانههای ژاپن و هند، مونتاژ میشود. این خودرو برای تمام کشورهای جهان، جیمنی یا جیمنی سیرا نام دارد. در ایران، شرکت راسا موتور واردکنندهی محصولات سوزوکی، شامل بالنو، سوئیفت و جیمنی است.
باوجود تفاوتهای واضح بین سوزوکی جیمنی ۵در و جک KMC T9 حدود قیمت ۲/۲ تا ۲/۵ میلیارد تومان برای این خودروها، دیده میشود. به همین دلیل در مطلب پیشرو، مقایسهی خودروهای مذکور و نظر سنجی از کاربران پدال انجام شده است.
مقایسه طراحی سوزوکی جیمنی با پیکاپ جک KMC T9
راسا موتور اقدام به واردات دو مدل جیمنی کرده است. نسخهی ارزانتر، سهدر با امکانات محدود و قیمت پایه محسوب میشود؛ اما مدل اصلی، ۵در همراه تجهیزات اضافی است. در سمت دیگر، جک KMC T9 برای بازار ایران، فعلا با یک مدل دو دیفرانسیل دو کابین وجود دارد.
باوجود شباهتهای جزئی در سوزوکی جیمنی با بعضی خودروهای مشهور و لوکس، مثل مرسدس G کلاس، نمیتوان جیمنی را یک شاسیبلند جذاب و زیبا برای تمام اقشار جامعه توصیف کرد. این محصول، خودرویی اقتصادی با انبوه ادوات پلاستیکی است که ابعاد مناسب برای شهرهای پرترافیک و مسیرهای باریک فراهم میکند. جیمنی سهدر ۲۰۲۳، طول ۳,۵۵۰ میلیمتر، عرض ۱,۶۴۵ میلیمتر، ارتفاع سقف ۱,۷۲۰ میلیمتر و فاصله محوری ۲,۲۵۰ میلیمتر دارد. مدل ۵در با ۴ متر طول و فاصله محوری ۲/۶ متر، عرضه میشود.
میتوان با ارفاق، جک KMC T9 را یک پیکاپ زیبا در گروه وانتهای چینی مونتاژ ایران، توصیف کرد که البته با نکات منفی، مثل انبوه مواد پلاستیکی داخل سپرها و دیگر اجزای بدنه، ارائه میشود. این مدل با طول بدنهی۵۳۳۰ میلیمتر، عرض ۱۹۶۵ میلیمتر و ارتفاع سقف ۱۹۲۰ میلیمتر تولید شده است و فاصله محوری ۳۱۱۰ میلیمتر دارد.
ابعاد خودرو برای طبیعتگردی، کماهمیت نیست. از یک سو، چرخهای بزرگ و لاستیکهای پهن، نقش مهمی در عبور از سطوح سخت یا بسیار لغزنده مثل گِل و برف دارند؛ اما از سویی دیگر، ممکن است برای مسیرهای باریک، مشکلساز شوند. دیگر مورد مهم که نکتهی مثبت جک KMC T9محسوب میشود، فضای بزرگ در قسمت بار برای حمل وسایل مختلف است. سرنشینان جیمنی، حتی در مدل ۵ در، صندوق عقب بسیار کوچک ۲۱۰ لیتری دارند و هنگام سفر، مجبور به استفاده از باربند روی سقف هستند.
جک KMC T9 از چرخهای ۱۸ اینچ با تایرهای ۲۶۵ میلیمتر عاج دار استفاده میکند. سوزوکی جیمنی، روی چرخهای ۱۵ یا ۱۶ اینچ با تایرهای ۱۸۵ و ۲۰۵ میلیمتر ارایه میشود. این شرایط، برتری T9 هنگام عبور از مسیرهای سنگلاخ را نشان میدهد.
مقایسه کابین سوزوکی جیمنی با پیکاپ جک KMC T9
ابعاد کوچک برای جیمنی، راحتی سرنشینان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. افراد بلندقد و سنگینوزن، روی صندلیهای باریک جیمنی، حس خوبی ندارند. خصوصا برای ردیف دوم، فضای جلوی زانو و بالای سر، راضیکننده نیست. در مقابل، پیکاپ جک KMC T9 شرایط بسیار خوبی برای ۴ سرنشین فراهم میکند و راحتی مورد نیاز برای سفرهای طولانی مدت را ارایه میدهد.
امکانات رفاهی در سوزوکی جیمنی و پیکاپ جک KMC T9 بسیار متفاوت هستند. صندلیهای پارچهای، داشبورد تمام پلاستیک ساخته شده از مواد ارزانقیمت، دستهدندهی بزرگ اهرمی و تودریهای فاقد تزئینات، فضای داخلی جیمنی را مشابه خودروهای اقتصادی و نظامی نشان میدهد. صندلیهای تمام چرم، داشبورد زیبا، کلیدهای ظریف و دستهی دندهی الکترونیک، همراه پوشش باکیفیت دور فرمان و تودریها، حس یک خودروی مدرن را برای سرنشینان KMC T9 فراهم میکنند. پیکاپ چینی از نمایشگر ۱۰/۴ اینچ لمسی و پنل دیجیتال پشت فرمان استفاده میکند اما مجهزترین نسخهی وارداتی از سوزوکی جیمنی، صرفا نمایشگر لمسی ۷ اینچ دارد.
مقایسه پیشرانه و تجهیزات فنی سوزوکی جیمنی با پیکاپ جک KMC T9
برای بازار جهانی (جیمنی سیرا) پیشرانهی ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی دارد. گیربکس دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۴ سرعته در مدلهای مختلف جیمنی وارد شده به ایران دیده میشود؛ اما سیستم دو دیفرانسیل و دنده کمکی، آپشن ثابت برای جیمنی هستند. قدرت ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۳۰ نیوتنمتر، جیمنی ۱۱۰۰ کیلوگرمی را در زمان ۱۵ تا ۱۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. میانگین مصرف سوخت این خودرو، ۶ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر است و نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. باک جیمنی، ۴۰ لیتر بنزین میگیرد و هنگام سفر در مسیر ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر، نیازمند سوختگیری مجدد است.
جیمنی به عنوان یک خودروی دو دیفرانسیل همراه تنظیمات دستی، برای رانندگان حرفهای جذابیت دارد. مثلا به صورت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک یا دو دیفرانسیل سنگین، قابل استفاده است. این خودرو میتواند از شیب ۳۷ درجه بالا رود و ۴۹ درجه را به سمت پایین طی کند. از زاویهی جانبی هم تا شیب ۲۸ درجه برای رانندگی با جیمنی، مشکلی وجود ندارد.
موتور ۲ لیتر توربوشارژ برای T9 قدرت ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتنمتر فراهم میکند. نهایت گشتاور از ۱۹۰۰ دور بردقیقه تولید میشود و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ساخت ZF با سیستم دو دیفرانسیل ارایه شده است. این خودرو با وزن خالص ۲۳۰۰ کیلوگرم، به نهایت سرعت ۱۵۰ کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر ارائه میدهد.
زمان لازم برای سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت KMC T9 هنوز اعلام نشده است اما باتوجه به اطلاعات موجود، احتمالا مشابه KMC T8 در حدود ۱۴ ثانیه پیشبینی میشود. جک T9 از سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDi) استفاده میکند. این خودرو در حالت رانندگی عادی، محرک عقب است و به خواست راننده، دو دیفرانسیل سبک یا سنگین را فعال خواهد کرد.
امکانات ایمنی و تجهیزات رفاهی سوزوکی جیمنی
جیمنی استاندارد، صندلیهای پارچهای و گیربکس غیراتوماتیک دارد؛ اما در ایران مدل ۵در، دنده اتوماتیک است. ترمز دستی اهرمی در تمام مدلها دیده میشود و نمایشگر لمسی با ناوبری ماهوارهای هم مخصوص جیمنی ۵در است. نسخههای آپشنال دارای ۴ کیسه هوا، ترمز ضد قفل و سامانه کنترل پایداری الکترونیک ABS و EBDوESP تنظیم حالت انتقال قدرت برای چرخهای جلو یا عقب، صندلی چرم، سنسور نور و باران، هشدار برخورد از جلو یا عقب، سیستم پیشگیری از تصادف، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، تهویه هوای اتوماتیک، سامانه کنترل حرکت در شیب و شستشوی خودکار چراغهای جلو هستند.
امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی جک KMC T9 کرمان موتور
نسخههای دارای امکانات کامل، مجهز به هفت کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری ESP و کنترل کشش TCS ، ترمزهای دیسکی به همراه ABS و EBD ، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل کاهنده و افزاینده سرعت، هشدار برخورد از جلو، رادار هدایت بین خطوط، رادار نقطه کور، سنسور پارک و دوربین عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژر بیسیم، تنظیم برقی صندلیهای جلو همراه گرمکن، آینههای برقی تاشو و گرمکن داخلی، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سانروف هستند.
مقایسه قیمت سوزوکی جیمنی با پیکاپ جک KMC T9
راسا موتور برای جیمنی ۵در، قیمت ۲ میلیارد و ۵۷۹ میلیون تومان را تعیین کرده است. اندک نمونههای عرضه شده از این محصول در نمایشگاههای تهران، هماکنون ۳ میلیارد تومان قیمت دارند و البته خبری از معاملات پرتعداد جیمنی توسط مردم نیست. شرایط برای پیکاپ جک KMC T9 منطقیتر به نظر میرسد و این محصول که توسط کرمان موتور به قیمت ۲/۲ میلیارد تومان پیشفروش شده بود، در بازار آزاد هم ۲/۳ تا ۲/۴ میلیارد تومان ارزشگذاری شده است.
رقبای جیمنی و جک KMC T9 در ایران
فوتون تونلند G7 اتوماتیک و آمیکو آسنا، دیگر خودروهای صفر کیلومتر دو دیفرانسیل در ایران هستند. نکتهی جالب، شباهت تونلند G7 با جک T9 در بحث فنی است؛ به طوریکه محصول مونتاژ ایران خودرو کمی قدرت بیشتر و گشتاور کمتر، همراه گیربکس مشابه ارائه میکند. از سویی دیگر، آمیکو آسنا اتوماتیک از موتور ۲/۴ لیتر توربوشارژ، قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتنمتر میگیرد که روی کاغذ، ضعیفتر از جک T9 است. اما درواقع مطرحترین و حذابترین رقیب جیمنی که میتواند خریداران آن را کاملاً به سوی خود جذب کند گریت وال تانک ۳۰۰ است.
هراکلیوس
۸ آذر ۱۴۰۳فقط یه نکته هر دو ماشین برای قشر متوسط جامعه طراحی شده ولی تو کشور ما با این حقوق ها جزو خودروهای لوکس حساب میشه هرروز ایرانی کم پول تر اقازداه ها میلیارد تر
۸ آذر ۱۴۰۳متاسافانه ایران و هند و دو سه تا کشور همسایه و نزدیک فقط اینجوریه
اما ایرانی ها نژاد برتر بین همساین و جهانن اما در بدبختی به سر میبرن
و اینکه نیسان رونیز برا آفرود گزینه خوبیه بنظرم
JAPAN
۸ آذر ۱۴۰۳با نظرت موافق بودم تا رسیدم به
“ایرانی ها نژاد برتر بین همساین و جهانن”
شدیدا با این حرف مخالفم و هیچکس نژاد برتر نیست
(افضلکم عند الله اتقاکم)
هیچکس نژاد برتر نیست نه ایرانی و نه عربی و نه هندی تاریخ غنی داریم ولی نژاد برتر رو نه ما و نه هیچکس دیگهای داره!
موفق باشی دوست عزیز
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ آذر ۱۴۰۳نژاد برتر 😀🙃 در اوج عقب افتادگی و اسراف منابع
یک ایرانی هیچ برتری نسبت به ترک و عرب و افغان نداره
اول الفبای پیشرفت فرهنگی یاد بگیریم و انسانها رو برابر ببینیم، شاید بعدا به پیشرفت اقتصادی هم برسیم
بهروز
۸ آذر ۱۴۰۳کاملاً اشتباه گفتید. هردوی این ماشینها از خشت اول برای اقشار زیر خط فقر ساخته شدند ولی در ایران میان رده به حساب میان. دوتا آسیایی بنجل هستند
آرمین
۸ آذر ۱۴۰۳شما اگه توی نمایشگاه جیمنی و T9 رو کنار هم دیده بودی هیچوقت این حرف رو نمیزدی. نمیخوام تعریف ار ماشین چینی بکنم ولی جیمنی رو که میشینی توش کاملا حس کابین ساینا و کوییک بهت دست میده، و علاوه بر اون فضای اتاق فوق العاده تنگی داره (به ویژه فضای پای ردیف عقب). از لحاظ برزگی ماشین و کابین که T9 سر تره، موتور و آپشن هم که سر تره، والا اون قیمت نجومی جیمنی به هیچ وجه برای من قابل درک نیست!
ممد ژانگولر
۸ آذر ۱۴۰۳به نظر من اگه سوزوکی جیمنی خریدین حتما پیچ رادیوشو بچرخونین رو موج هندوستان و پاکستان برید تو جاده چالوس حالشو ببرید . اما اگر T9 خریدین حتما پیچ رادیوشو بچرخونید رو موج چاینا کلی با آهنگهای چینی حال کنید و هی ذهنتونو نبرید رو اینکه ۳ میلیارد پولمو دور انداختم صبور باشید و با موسیقی گوش کردن حال کنید و فراموش کنید رفته تو پاچتون.
کسرا
۹ آذر ۱۴۰۳چرا باید بره پاچشون؟
چون با قیمت کمتر قدرت و گشتاور ۲ و ۳ برابر با کلی امکانات مختلف سرتر و کابین با کیفیت تر با ظاهر و اندازه زیبا و بزرگتر به علاوهی خدمات پس از فروش بیشتر نصیبشون شده؟
Parham
۸ آذر ۱۴۰۳تمام امکانات و آشنا و ظاهر جیمنی خنده داره تا وقتی میره به بخش آفرود و این جمله:”اما سیستم دو دیفرانسیل و دنده کمکی، آپشن ثابت برای جیمنی هستند.”
اونجا دیگه یهو جدی میشه
Sina_carshow
۸ آذر ۱۴۰۳با اینکه جیمنی نسبت به پول پرداختی هیچی برا ارائه نداره یا آپشن خاصی نداره ولی
آفرود جیمنی فوق العاده هستش و تقریبا در سطح بهترینا هستش درسته قدرتی نداره ولی قدرت موتور تجربه آفرود رو تضمین نمیکنه
معتقدم پا یه پای بهترینا میاد علتش وزن فوق العاده سبک این ماشین هس که باعث میشه هرزگردی حداقل باشه و کمتر گیر کنه لای گل و شن و ماسه
اگر دوست دارید ببینید آفرودش چه جوریه ویدیو مت واتسون هم ببینید که بین جی کلاس و جیپ رانگلر و جیمنی مقایسه گذاشته
نانو
۸ آذر ۱۴۰۳اون قیمت مسخره هر دوشون بزاریم کنار اخه کی میاد سوزوکی ول کنه بره او اشغال چینی که جلو ماشین از بازیافت زباله ساخته شده برداره
hosen
۸ آذر ۱۴۰۳یجوری میگی سوزوکی رو ول کنه انگار فورد رپتوره
عليرضا
۸ آذر ۱۴۰۳شما اگه توی نمایشگاه جیمنی و T9 رو کنار هم دیده بودی هیچوقت این حرف رو نمیزدی. نمیخوام تعریف ار ماشین چینی بکنم ولی جیمنی رو که میشینی توش کاملا حس کابین ساینا و کوییک بهت دست میده، و علاوه بر اون فضای اتاق فوق العاده تنگی داره (به ویژه فضای پای ردیف عقب). از لحاظ برزگی ماشین و کابین که T9 سر تره، موتور و آپشن هم که سر تره، والا اون قیمت نجومی جیمنی به هیچ وجه برای من قابل درک نیست!
Jimbo
۸ آذر ۱۴۰۳اتفاقا من اگه جیمنی رو ۱۵۰۰ هم بدن نمیگیرم جاش میرم یه x55 پرویی یا kmc t8 کارکرده ای میگیرم.چیه این ماشین نه موتورش جون داره نه آپشنی نه رخی هیچی نداره.فقط افرودش خوبه اونم مگه قراره همش توی گلو لای باشم؟ادمی که عقلشو از دست داده با این قیمت جیمبو میخره…
محمد
۸ آذر ۱۴۰۳سوزوکی هندی
Ali.d
۸ آذر ۱۴۰۳حیف پول …
احسان
۸ آذر ۱۴۰۳کلا این مقایسه اشتباهه
سوزوکی جیمنی اصلا در حد و اندازه KMC T9 نیست قدرت موتور T9 بیشتر از 2 برابر جیمنیه وزن T9 هم معادل 2 تا جیمنی هست
حتی تویوتا هایلوکس هم در حد T9 نیست
لطفاً تعصب رو کنار بگذارید تا واقعیت ها رو راحت تر درک کنید
Rebel
۸ آذر ۱۴۰۳همونطور که در متن گفته شد رقابت اصلی بین جیمنی و تانک ۳۰۰ ئه که امیدوارم در پدال ببینیم . من به علت موتور تنفس طبیعی ، وزن کم و برند معتبر ، جیمنی رو برمیدارم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ آذر ۱۴۰۳تانک ۳۰۰ خیلی گرانتر از جیمنی هست و تقریبا 3/5 میلیارد قیمت خورده ابعادش هم بزرگتره، از نظر موتور هم خیلی قویتره
عليرضا
۸ آذر ۱۴۰۳شما اگه توی نمایشگاه جیمنی و T9 رو کنار هم دیده بودی هیچوقت این حرف رو نمیزدی. نمیخوام تعریف ار ماشین چینی بکنم ولی جیمنی رو که میشینی توش کاملا حس کابین ساینا و کوییک بهت دست میده، و علاوه بر اون فضای اتاق فوق العاده تنگی داره (به ویژه فضای پای ردیف عقب). از لحاظ برزگی ماشین و کابین که T9 سر تره، موتور و آپشن هم که سر تره، والا اون قیمت نجومی جیمنی به هیچ وجه برای من قابل درک نیست!
Cehx
۸ آذر ۱۴۰۳باورم نمیشه خودرو افرود با 130 نیوتون متر مغزم میگه kmc دلم میگه جیمنی ولی بازم تو یه قیمت با توجه به اینکه این خودرو ها رنگ افرود نمیبینن kmc ولی برای افرود بنظرم جیمنی حداقل مطمعنی وسط کویر جات نمیزاره
Ehsan
۸ آذر ۱۴۰۳کلا این مقایسه اشتباهه
سوزوکی جیمنی اصلا در حد و اندازه KMC T9 نیست قدرت موتور T9 بیشتر از 2 برابر جیمنیه وزن T9 هم معادل 2 تا جیمنی هست
حتی تویوتا هایلوکس هم در حد T9 نیست
لطفاً تعصب رو کنار بگذارید تا واقعیت ها رو راحت تر درک کنید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ آذر ۱۴۰۳دلیل مقایسه در متن گفته شده :)
Scuderia Ferrari
۸ آذر ۱۴۰۳نمیدونم چرا هیچ حس و ارتباطی با محصولات چینی نمیتونم بگیرم ؟؟!! حتی اگه بهترین ها رو بسازن
منکر پیشرفت صنعت خودروسازیشون به لطف انتقال تکنولوژی از برندهای بزرگ ، جاسوسان صنعتی و کپی کاری ها و … نیستم ولی اسمش سابقه خوبی نداره
شاید سوزوکی گزینه بهتری باشه ولی نه با این قیمت
یه تویوتا 2f ، 3f یا کالسکه بازسازی شده همه اینا رو تو آفرود رنده میکنه
🇩🇪🇮🇹REZA🇮🇹🇩🇪
۸ آذر ۱۴۰۳حس شما دیگه قدیمی شده مونده تو اون چندین سال پیش یکم خودتو آپدیت کن کم تو دوران قدیم باش
میلاد
۸ آذر ۱۴۰۳تی ۹ حتما خیلی بهتره حداقل موتور گیربکس قوی داره وابشن های قابل قبول این سوزوکی بی کیفیت هیچ ابشنی ندارد و کابین کوچیکی دارد با ی موتور گیربکس ضعیف آخه موتور ۱۵۰۰ تنفس طبیعی به چه درد میخوره من که سوزوکی جیمینی رو از نزدیک دیدم واقعا بیخود بود
محمد ۱
۸ آذر ۱۴۰۳به قول اون خانومه که با گریه میگفت…
چه ربطی داره؟
خخخ
Yasin.sn
۸ آذر ۱۴۰۳جیمنی از هر لحاظ کاملا اقتصادیه .
ارزش پولو از اینجا میشه فهمید …
saeedfarshchian
۸ آذر ۱۴۰۳کی ام سی بنظرم بهتره
چرا چون اکثرا مردم ما برای آفرود که نمیخرن اینارو
خصوصا با این قیمتا
برای همون گنده گویی کی ام سی بهتره
جفتشونم انقدر نباید باشن
پژمان
۸ آذر ۱۴۰۳اصلا قابل قیاس با هم نیستن
دو تا کاربری متفاوت
اختلاف ابعاد زیاد
Ali
۸ آذر ۱۴۰۳ماشین ژاپنی اصلا قابل قیاس با چینی نیست آخه.
ژاپن میخری تا ۱۰ سال اصلا تعمیرگاه نمیری. ولی چینی به سال نرسیده باید موتور بیاری پایین
🇩🇪🇮🇹REZA🇮🇹🇩🇪
۸ آذر ۱۴۰۳اونایی که جیمنی را انتخاب کردن فکر کنم دارن تو رویا و خواب زندگی میکنند که حاضرند این اختلاف قیمت را پرداخت کنن و کیفیت ساخت پایین نبود امکانات و طراحی معمولی و موتور ضعیف و … را تحویل بگیرند واقعا منطقیه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ آذر ۱۴۰۳بیش از ۹۰ درصد ایرانیها، هرگز با هیچ ماشینی آفرود نمیرن
اگر هم انجامش بدن، فقط یک بار برای همیشه است
افرادی که به عنوان طبیعتگرد، زیاد آفرود میرن، کمتر از یک درصد کل جمعیت ایران هستند
حتی بهترین مدل تویوتا و فورد و جیپ هم بعد از یک سال رانندگی خارج جاده، هزینه نگهداری دارن که غالب مردم ایران نمیتونن پرداخت کنن
پیرمرد قدیمی
۹ آذر ۱۴۰۳آقای اشتری این کامنتی که شما دادی، جواب تمامی کامنت های این مقالست، همه دارن برای استفاده داخل شهر از این دو خودرو حرف میزنن درحالی که اصل قضیه چیز دیگست…
من به شخصه هیچ وقت حاضر نیستم با سوزوکی جیمنی 4 میلیارد تومنی ( قیمت میانگین ) یا جک KMC T9 با قیمت 2.3 میلیارد تومن آفرود سنگین یا سبک برم.
این رومیدونم که، آفرود به ماشین رحم نمیکنه، پس برای طبیعت گردی بهتره که سراغ گزینه های خیلی ارزون و دست دوم رفت.
احمد
۸ آذر ۱۴۰۳با جیمنی 10 سال میشه با خیال راحت آفرود رفت ولی با این چینیه فوقش 2 سال بتونید با خیال ناراحت آفرود برید
shetab-car
۸ آذر ۱۴۰۳وقتی میگم نباید ماشین غیر چینی بیسیک وارد بشه نتیجه اش میشه این که بیای یه ماشین چینی درجه دو رو با یه ژاپنی -هندی مقایسه کنی
Casra
۹ آذر ۱۴۰۳بخاطر وضعیت دراماتیک قیمتگذاری وتعرفه درایران چنین مقایسه هایی بجایی نمیرسه! جیمنی در دنیای آزاد جزء گزینه های اول خرید و بسیار پرطرفداره جوری که ماشین باز ها تو آمریکا شاکی هستن که چرا وارد آمریکا نمیشه! مثلا تو انگلیس باید تو صف انتظار باشی برای خریدش! پس یه دلیلی داره که مثلا همچین بازاری تو دنیا برای جیمنی وجود داره ولی تو نقطه مقابل کمتر کسی ماشینای چینی رو حتی میشناسه. موضوع دیگه اینه که فقط تو کشورایی مثل ما ماشین رو نقدی میخرن تو دنیا همش لیز و فاینانسه و به کسی فشار نمیاد نتیجتا شما هر چی دوس داری میخری ! من شخصا تو ایران این پولا رو به ماشین نمیدم ولی خارج ایران حتما یه جیمنی میخرم
علیرضا
۹ آذر ۱۴۰۳من جیمنی استفاده نکردم ولی سوزوکی ویتارا چهارده سال دارم استفاده میکنم به نظر من خودروی چینی به هیچ وجه قابل مقایسه با خودروی ژاپن نیست ..باید هردو رو استفاده کنید تا تفاوت رو حس کنید ..خودروی ژاپن اگه به موقع سرویس بشه یک عمر کارمیده و نیازی به تعمیر پیدا نمیکنه ..سوزوکی ویتارا با چهارده سال کار هنوز تعمیر نرفته و همه چیش پلمپ هست
Arash Kashani
۱۲ آذر ۱۴۰۳جیمینی بیشتر برای آنرود مناسبه
به هیچ عنوان با این گشتاور توانایی آفرود بالایی نخواهد داشت
هیچ وقتم منطق یه ماشین دو دیفرانسیل 100 اسبی رو نفهمیدم
این توان صرفا برای مصارف شهری مناسبه
کلا سگمنت این دو ماشین قابل مقایسه نیست