چشم اندازخودروهای چینی

تانک 300 در ایران؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند آفرود وارداتی

امکان سفارش تانک ۳۰۰ از طریق طرح واردات خودروی جانبازان فراهم شده است. این محصول در میان مدل‌های صفر کیلومتر بازار ایران، احتمالا بهترین گزینه برای طبیعت‌گردی و رانندگی خارج جاده محسوب می‌شود.

بهمن ماه ۱۴۰۲ در نمایشگاه خودروی تهران، رونمایی از شاسی‌بلندهای دو دیفرانسیل بایک چین انجام شد. مدل‌های Bj40 و Bj60 از محصولات بایک، توسط دیار خودرو به بازار ایران می‌رسند؛ اما ظاهرا یک رقیب چینی قدرتمند هم برای آن‌ها وجود دارد. تانک ۳۰۰ فراتر از بازار کشور سازنده، به استرالیا و مناطق مختلف امریکای جنوبی صادر شده و باتوجه به قیمت، مورد تحسین قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بایک BJ40 مونتاژ ایران؛ شاسی بلند دو دیفرانسیل دیار خودرو برای آفرود
 بایک BJ60 دیار خودرو؛ مشخصات و قیمت دو دیفرانسیل لوکس در ایران
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۴
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کره‌ای در ایران

گروه خودروسازی گریت وال (GWM) سال ۱۹۸۴ تاسیس شد. این مجموعه یکی از اولین شرکت‌های چینی بود که صادرات خودرو به اروپا انجام داد. در ایران مردم ما با کراس‌اور هاوال H2 و وانت پیکاپ وینگل، محصولات گریت‌وال را شناختند اما هرگز، خودروهای پرچمدار این شرکت یا زیرمجموعه‌های آن، به بازار کشور ما وارد نشدند. تیراژ تولید گریت وال، سالانه  به ۱/۵ میلیون دستگاه می‌رسد و از این نظر، جایگاه هشتم کشور چین را دارد.

تانک 300 وارداتی نمای اصلی

تانک (Tank) یک برند زیرمجموعه‌ی گریت وال است که خودروهای دو دیفرانسیل و نیمه لوکس تولید می‌کند. چهار مدل شامل، تانک ۳۰۰ و ۴۰۰ و ۵۰۰ و ۷۰۰ در سبد محصولات این برند دیده می‌شوند. طبیعتا ارزان‌ترین و کوچک‌ترین نمونه، تانک ۳۰۰ است که البته نسبت به کراس‌اورهای اقتصادی مثل چری  X22 و X55 مونتاژ مدیران خودرو، ابعاد بزرگ‌تری دارد.

تانک ۳۰۰ از سال ۲۰۲۰ تولید می‌شود و آنچنان موفق به جذب مشتری شده که علاوه‌بر چین، خط مونتاژ دیگری در تایلند دارد. این خودرو با بدنه‌ی ۴در مکعبی و طراحی مشابه شاسی‌بلندهای امریکایی مثل جیپ رانگلر و فورد برانکو، مشهور شده است. تانک ۳۰۰ در تمام مدل‌ها، همراه سیستم دو دیفرانسیل و  گیربکس دنده اتوماتیک همراه قفل دیفرانسیل تولید می‌شود.

نمای بدنه و طراحی بیرونی تانک ۳۰۰ وارداتی

ترکیب چراغ‌های فورد برانکو و بدنه‌ی جیپ رانگر چهاردر، به علاوه‌ی کمی افزایش طول و عرض، تانک ۳۰۰ گریت وال را نتیجه داده است. شرکت سازنده، طی سال‌های قبل هم چند نمونه تویوتا پرادو و لندکروزر را با حالتی ناخواشیند، الگوبرداری کرده بود؛ اما تانک ۳۰۰ نسبت به شاسی‌بلندهای قدیمی گریت وال، جذابیت بیشتری دارد.

تانک 300 وارداتی نمای سه رخ

چراغ‌های کاملا گرد با یک خط افقی در وسط، وجه تمایز خودروی چینی از مدل‌های امریکایی است. مدل پایه، به وفور از ادوات پلاستیکی سیاه در جلوپنجره و سپر استفاده می‌کند. اگر به جزئیات دقت کنیم، لوگوی برند تانک با حرف T بزرگ نیز، نکته‌ی منفی محسوب می‌شود. البته باتوجه به محبوبیت تانک ۳۰۰ در چین و چند کشور شرق آسیا، انواع کیبت بدنه با سپر بزرگ فلزی و ادوات لوکس، توسط شرکت واسطه عرضه شده‌اند تا ظاهر این خودرو را بهبود دهند.

در نمای جانبی، قاب گلگیرهای سیاه و پلاستیکی دیده می‌شوند. رکاب، فریم پنجره‌ها، ریل باربند و آینه بغل هم از پلاستیک ساخته شده است. طرح بدنه مشابه دیگر خودروهای آفرودی در این کلاس، کاملا ساده به نظر می‌رسد و پیچیدگی خاصی ندارد. تانک ۳۰۰ در غالب کشورهای دنیا، همراه رینگ‌های آلومینیوم ۱۷ اینچ سیاه یا نقره‌ای و تایرهای پهن ۲۶۵ میلی‌متر با فاق ۶۵ درصد (۲۶۵-۶۵-۱۷) ارایه می‌شود.

نمای پشت، با چرخ زاپاس بدون قاب روی درپوش صندوق، حس یک شاسی بلند کلاسیک را برای تانک ۳۰۰ فراهم می‌کند که البته الهام گرفته از جیپ رانگلر و هامر است. چراغ عقب ساده، سپر پلاستیکی و جایگاه نصب پلاک در گوشه، همراه دست‌گیره‌ی برزگ سیاه، تانک ۳۰۰ را مناسب افراد علاقه‌مند خودروهای آفرود قدیمی، جلوه می‌دهد. از دیگر نکات خاص این خودرو متفاوت از شاسی‌بلندهای چینی، می‌توان به نصب برف‌پاک‌کن عقب در بالا اشاره کرد.

تانک 300 نمای روبرو

تانک ۳۰۰ با طول ۴,۷۶۰  و عرض ۱,۹۳۰  و ارتفاع ۱,۹۲۷  میلی‌متر همراه فاصاه محوری ۲,۷۵۰  میلی‌متر تولید می‌شود.  ابعاد این خودرو، نزدیک به تویوتا پرادو ۴در نسل سوم و چهارم موجود در ایران است؛ اما تانک۳۰۰ حدود ۵ سانتی‌متر طول کمتر و ۴ سانتی‌متر ارتفاع بیشتر دارد.

نمای داخلی و طراحی کابین تانک ۳۰۰ وارداتی

فرمان مدور برای خودرویی با سبک طراحی سنتی، چندان عجیب نیست اما پیوستگی نمایشگرها و ساختار کاملا تخت داشبورد، ناموزون به نظر می‌رسد. حالت دایره‌ای در خروجی‌های تهویه مطبوع، الگوبرداری طراحان تانک ۳۰۰ از مرسدس بنز G کلاس را نشان می‌دهد.

تانک 300 نمای داخلی

پوشش چرم برای صندلی‌ها و تودری، نکته‌ی مثبت برای شاسی‌بلند گریت وال است. روی سطح داشبورد هم مواد باکیفیت و نرم وجود دارد که در خودروهای چینی، به‌ندرت دیده‌ایم. تانک ۳۰۰، نه‌تنها طرح صندلی بسیار جذاب و راحت ارایه می‌کند؛ توجه ویژه به کنسول و چیدمان کلیدها داشته است. این شرایط با کلیدهای گردان و دسته‌دنده‌ی خاص این خودرو، دیده می‌شود.

فاصله محوری تانک ۳۰۰ تنها ۴ سانتی‌متر کمتر از تویوتا پردادو چهاردر نسل چهارم (مدل ۲۰۱۷) است. به همین دلیل، راحتی بسیار خوب برای ۴ سرنشین بلند قد، روی صندلی‌های شاسی‌بلند گریت وال فراهم می‌شود. این خودرو، ۴۰۰ لیتر فضای صندوق عقب دارد  که البته با توجه به ایعاد بزرگ بدنه، چندان جالب توجه نیست.

پیشرانه و تجهیزات فنی تانک ۳۰۰ وارداتی

در غالب کشورهای دنیا، موتور ۲ لیتر توربو با قدرت ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر برای تانک ۳۰۰ ارایه می‌شود. این خودرو از گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ZF آلمان مدل ۸HF استفاده می‌کند که در محصولات مختلف فولکس واگن و بی‌ام‌و نیز دیده می‌شود. تانک ۳۰۰ دو دیفرانسیل، ۲۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد و در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. نهایت سرعت این خودرو، ۱۷۰ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۹ تا ۱۰ لیتر در صد کیلومتر است.

تانک 300 نمای زیر

پیشرانه‌ی هیبرید نیز برای تانک ۳۰۰ وجود دارد. این مدل با همراهی موتور برقی در کنار محرک بنزینی ۲ لیتر توربوشارژ، مجموعا ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. تانک ۳۰۰ هیبرید، در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و مصرف سوخت ۶ تا ۷  لیتر در صد کیلومتر دارد؛ اما به دلیل قیمت بالا، فروش چندانی در بازارهای خارج چین نداشته است.

قیمت تانک ۳۰۰ در بازار جهانی و هزینه خرید ایران

در روسیه، استرالیا و افریقای جنوبی، آستانه قیمت ۲۵ هزار دلار امریکا برای تانک ۳۰۰  وجود دارد که باتوجه به وجود سیستم دو دیفرانسیل، گیربکس اتوماتیک دنده‌ای ZF و تجهیزات مناسب آفرود، جالب توجه است. این شرایط البته برای بازار ایران با نرخ دلار ۶۰ هزار تومانی و مخارج اضافی مخصوص خودروهای وارداتی، متفاوت خواهد بود و هزینه خرید تانک ۳۰۰ را به ۲/۸ تا ۳ میلیارد تومان خواهد رساند. همچنین، مدل هیبرید که به تازگی وارد استرالیا شده، حدود ۵ هزار دلار گران‌تر است.

در سمت دیگر ماجرا، اگر تانک ۳۰۰ و بایک BJ40 به عنوان شاسی‌بلندهای دو دیفرانسیل و نسبتا بزرگ وارد ایران شوند، فونیکس تیگو ۸ مونتاژ مدیران خودرو، تنها خودروی چینی در محدوده‌ی ۳ میلیارد تومان نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷۲ رای

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. ar-ma-n

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    تانک دو لیتری!!! ؟؟

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. پیام

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1534 ديدگاه)
      1. ar-ma-n

        ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (174 ديدگاه)

        هر کشوری به یک چیزی معروف ولی این اواخر آمریکا مثل قبل نیست سنت ها ش زیر پا گذاشت .

        آمریکا موتور میزد 5لیتری .8.4 لیتری ولی این اواخر خبری از اون دوران نیست .

        ممنون بابت این ویدئو واقعا جالب بود جدا از اینک یدک میکشه اون هام وزن انقد قدرت ماشین زیاد بود گاردون برد .🙏🏼❤

        موافقم 4
        مخالفم 13
        1. فرشید

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (187 ديدگاه)

          موتور 8.4 لیتری! این چیزا توی مجله و عکس برای نوجوون ها جالبه. توی واقعیت باید هر روز هفتاد هشتاد لیتر بنزین بزنی. وقتی ببینی جیبت داره خالی و خالی تر میشه با یه پریوس عوضش میکنی. واقعیت زمین تا آسمون با رویا فرق داره

          موافقم 5
          مخالفم 1
        2. Taha Ayoobi

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1205 ديدگاه)

          فرشید اینی که میدی برا کاربراتوری ها درسته
          ولی آنقدر سیستم های تزریق سوخت و… آمده که دیگه مشکلی نیست

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3165 ديدگاه)

    هم قیمت تانک واقعی می‌فروشن تو ایران 🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤮🤮🤮

    موافقم 12
    مخالفم 2
  3. ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3165 ديدگاه)

    لادا نیوا بیارن از این بهتره

    موافقم 9
    مخالفم 9
    1. اسپوتنیک

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      لادا عشق است ماشین با اصالت کم استهلاک و کارآمادی هست(فقط خیلی لاکچری نیست و ظاهرشم مد روز نیست(البته در اصل خوشگلم هست)

      موافقم 7
      مخالفم 9
      1. ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3165 ديدگاه)

        یواز پاتریوت هم خوبه
        لادا نیوا تراول هم همون نسخه جدیدترشه
        خدایی این ماشین روسی هارو جدیداشو پلاک ملی کنن تو ایران و رقیب ماشین چینیا کننش خوب میشه

        موافقم 7
        مخالفم 11
        1. اسپوتنیک

          ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3 ديدگاه)

          آره والا بازم روسیه حداقل تو صنعت صاحب سبک هست و یه زمون ابر قدرت بود(البته مخالف جنگ با اکراین هستم)

          موافقم 13
          مخالفم 5
    2. وطن پرست

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آخه چرا باید بخاطر کم عقلی یکسری از حکام بی سواد و بی کفایت همچین خودروهای بی کیفیت و ضعیفی وارد کشور بشه و شما هم تبلیغ کنید این تانک نسخه کپی برداری چینی شکست خورده جیپ هست ک در سال 2018 در نمایشگاه بین المللی چینی‌ها مشغول اندازه گیری اون بودن آخه شما آلیاژ و جنس رنگ رزین شرکت مارشال رو میخواید با کجا مقایسه کنید خودرویی ک رنگش ضد خش هست و در مقابل آفتاب هیچ تغییری نمیکنه رو با این خودرو مقایسه میکنید و نوید امدنشو میدید وای بر ما مردمی ک برای حواله همچین خودرو هایی صف میکشیم و سرو کله میشکونیم…!!!

      موافقم 5
      مخالفم 3
  4. UHF

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خداییش چرا بین مردم فرق میذارین جانباز و غیر جانباز و کارکنان ارتش و کارگر کارخونه و کارگر ورزشکار و فروشنده و‌‌‌‌‌‌‌‌‌…. همه مال یک آب و خاکن و آفرینندشون خدای جهانیان است

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. انسان

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چون در اینجا همه با هم برابرند، اما بعضی ها برابرترند.

      موافقم 17
      مخالفم 5
    2. Gabriel

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (91 ديدگاه)

      نه تفاوت که لازمه هر کی بسته به جایگاه شغلیش باید درقیاس با بغل دستی خودش تفاوتهایی داشته باشه صرفا مسأله اینه جانباز؛یعنی کسی که برای حفظ این ن_ظ_ام جان خود رو فدا کرده لذا هیچ منطقی پشتش نیست که امروز برخلاف نظر صریح شخص اول مملکت، بجای چاکری در مقابل تولید ملی دنبال دست ساخته اجانب و بیگانگان باشه می‌خواهند به جانباز احترام بذارن دنا پلاس توربو اتومات داخلی رو با صد میلیون تخفیف و تحویل ۶۰ روزه بفروشند این قابل قبوله اما تولید خارجی مخالف منش نظ_امه و نهایت تناقض!

      موافقم 8
      مخالفم 11
    3. مالم

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      به همه جانبازها نمیدن فقط قطع عضو ویا قطع نخاع.اگرماشین امریکایی با چینی فرقی نداره توهم با جانبازها فرق نداری.طرف جونش گذاشته با تویی که حاضر نیستی از کمترین حقت بگذری نباید فرق داشته باشی!

      موافقم 6
      مخالفم 1
  5. ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در صورت واردات میتونه گزینه جذابی باشه مخصوصا برای به خودنمایی و پز دادن .
    اما من خودم شخصا اگه بخوام آفرودر انتخاب کنم همون جیمنی ۲ در رو برمیدارم .

    راستی شیر خسته به خط تولید برگشت و تا آخر خرداد شاهد مونتاژ سلطان تمام دوران ها ، پژو پارس مدل ۴۰۳ خواهیم بود

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. ایول به ولت

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خخخخ یکی پارس شیر هست و یکیم دنا پلاس البته شیرخشک

      موافقم 12
      مخالفم 2
  6. سباتدحااتمچاو

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شاید روزی اشتباه کنم و از سر اجبار و ناچاری ماشین چینی(فیک) سوار شم ولی هیچ وقت واقعیت رو کتمان نمیکنم و صادقانه میگم ماشین چینی یعنی چرت و پرت (چینیا فقط به نفع خودشون فکر میکنن)

    موافقم 10
    مخالفم 11
    1. Sina_carshow

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (52 ديدگاه)

      این ماشین فیک نیس کلاس خودشو داره بین آفرود های اقتصادی
      نیازی نیست به ناچار چینی بخری فقط کافیه به نمایشگاه جتور و گریت وال تو امارات سر بزنید ببینید چه مشتری هایی خودرو های جتور تی ۲ و تانک ۳۰۰ دارن اکثرن اروپایی و عرب با ساعتای اومگا و کفشای ecco هستن و همیشه هم شلوغ هستش نمایندگی هاشون جوری شده برا خرید تانک ۳۰۰ یا جتور تی ۲ باید ۴ ماه کاری وایستی تو صف خرید
      چرا نخرن؟ هندلینگ خوبی دارن توانایی آفرود فوق العاده ای دارن نسبت به پول پرداختی
      مصرف بنزین خیلی کمتر و شتاب در سطح لندکروز و پاترولای موتور ضعیف دارن و هزینه تعمیرشون پایین تر و ارزونتره در صورتی که تعلیق هاشون آسیب دید و از همه اینا بهتر گارانتی های ۷ ساله و ۱۰ سالشون هس
      خود منم افرود بخوام بخرم اولویتم اونا هستش

      موافقم 5
      مخالفم 10
      1. Taha Ayoobi

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1205 ديدگاه)

        سینا، یه جوری میگی توانایی آفرود فوق‌العاده دارن انگار 3 سال آفرود بوید باهاشون

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. Sina_carshow

          ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (52 ديدگاه)

          سه سال که نه ولی همون لحظه بودم ماشینی بود هرکاری که جیپ و تویوتا توانایی انجام دادنشو داشتن اونم داشت ( البته من جتور تی ۲ و سوزوکی جیمنی رو میگم اینو سوار نشدم نظری ندارم ولی فکر نکنم از تی ۲ ضعیف تر باشه ) درکل از اینکه وجود دارن خیلی خوشم میاد

          موافقم 4
          مخالفم 6
      2. سایی

        ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        آره اکثر اروپایی و عرب ها دنبال این مدل های فیک هستن🤣🤣
        فقط موندم این اکثریت که شما میگی چطور که ما هیج جای اروپا این زشت بدقواره رو نمی‌بینیم

        موافقم 6
        مخالفم 4
        1. Sina_carshow

          ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (52 ديدگاه)

          زشت و بد قواره؟ به نظر من هیچی کم از جیپ رانگلر نداره اگه با کیت آفرودش سفارش بدی
          شما نمیبینی این ماشینارو چون وارد نشده و اصن هدف بازار امثال این ماشین و کمپانی اروپا نیس با خیابونای تنگش

          همین بی وای دی هرجا پاشو گذاشته یه سهم بزرگ از بازار هر کشوری رو گرفته
          اون عربا و اروپایی ها به مارک ماشین نگا نمیکنن ( میدونم اکثرشون شاید اونو به عنوان ماشین دوم میخرنش ) ولی خوب فعلا waiting list جفتشون بالا ۴ ماه شده و با شلوغ بودن نمایشگاهاشون مشخصه خریدار زیاد داره
          یه نفرو تو مکانیکی اینفینیتی qx80 داشت بحث جتور رو کشیدم وسط اینقدر ازش تعریف کرد که نگو از خدمات خوبش حداقل ۱۰ دقیقه راجب اپشناش بهم گفت طرف اشتباه نکنم پاکستانی بود میگفت اونقدر راضیه میخواد اینفینیتی را بفروشه

          مشکل اینجاس ما چون انتخاب نداریم میگیم چینی بده آشغاله زشته ولی اگر واردات آزاد شه خیلیامون بازم همینارو می‌خریم یکم با بقیه مقایسه کردیمشون

          موافقم 4
          مخالفم 5
  7. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (953 ديدگاه)

    نمیدونم چرا اسم تانک میذارن روش

    موافقم 5
    مخالفم 1
  8. NH-90

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اشتری جان ما رو به به دفترت نمیدعوتی؟ یه چای بزنیم ؟ مایی که اینهمه اومدیم سایت شما دنبال مطالب هوافضا

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      سلامت باشید
      من مقیم مشهد هستم و معمولا در کتابخانه امور نویسندگی و دبیری پدال انجام می‌دم
      دفتر پدال در لاهیجان هست و امور اداری مالی در تهران، توسط همکاران زومیت انجام می‌شه

      موافقم 12
      مخالفم 0
      1. NH-90

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        چاکریم ، پس حداقل بیا میانه سمت ما یه چای بزن

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2338 ديدگاه)

          تبریز اومدم خیلی عالی بود

          موافقم 8
          مخالفم 1
      2. NH-90

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        راستی به خانوم نیوشا انصاریم سلام برسون که یه افتخار واقعی برای ماست و تو NASA هست

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2338 ديدگاه)

          ما یک خانم یاسمین مقبلی می‌شناسیم بنده خدا متولد آلمان، خلبان هلیکوپتر کبری در نیروی دریایی آمریکا و NASA
          این مورد که شما گفتین هم جالبه

          موافقم 3
          مخالفم 3
      3. Anti Tesla

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (615 ديدگاه)

        آقای اشتری کدوم کتابخانه مشهد؟
        من خودم کرج زندگی می کنم یک مدت برای مطالعه به کتابخانه مسجد می رفتم و کلی دوست پیدا کردم.(البته بگم کرج خیلی کم کتابخانه داره و بهترین کتابخانه های کرج هم در مسجد هست)
        می خواستم بدونم شما هم به کتابخانه مسجد
        می رید یا کتابخانه خصوصی و یا دولتی؟

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2338 ديدگاه)

          من هیچوقت کتابخانه‌ خصوصی نرفتم قبلا کتابخانه پارک ملت مشهد می‌رفتم که خیلی بزرگ بود و طبیعتا سکوت کامل نداشت
          اتفاقا الان کتابخانه مسجد استفاده می‌کنم فوق‌العاده است. به نظر من فضای مطالعه و تحقیق هرچه کوچک‌تر باشه بهتره

          موافقم 6
          مخالفم 0
  9. parhamiof

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (683 ديدگاه)

    تااااننننننککککککککک😂.

    موافقم 3
    مخالفم 4
  10. هوشنگ

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ۲۱۵۵کیلو با یک موتور ۲لیتری؟
    چند سال کار میکنن؟

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1205 ديدگاه)

      3 ماه

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Ariyan

        ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (7 ديدگاه)

        برید فیلم های بررسیشو توی یوتیوب یا جاهای دیگه ببینید در استرالیا واقعا نسبت به قیمتی که داره خوب عمل میکنه

        موافقم 3
        مخالفم 0
  11. حسین

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    فیلمهای آفرودش رو دیدم و واقعا نسبت به قیمت خوب عمل می‌کنه.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  12. Anti Tesla

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    اگه یادتون باشه اون اوایل که هایلوکس اومده بود مثل الان گرون قیمت معروف نبود.
    برا این هم همین اتفاق می‌افتد، طول میکشه تا مردم بفهمن چه چیز سگ جونی هست.

    موافقم 5
    مخالفم 7
  13. جرمی کلارکسون

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (275 ديدگاه)

    حیف اسم تانک نیست که گذاشتن رو این

    موافقم 9
    مخالفم 5
  14. هیچ

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    تانک در مناطق کم برخوردار

    موافقم 5
    مخالفم 3
  15. Taha Ayoobi

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1205 ديدگاه)

    تا وقتی این همه ماشین های بهتر از این هست واقعا نمیارزه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  16. باهر

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این خودروها مخربترین وسیله برای تخریب و نابودی محیط زیست ایران می باشد که توسط تشنگان قدرت و شیفتگان ثروت کلان و حرام خربداری میشود تا اخرین مرحله شخم زنی ایران که همان تخریب محیط زیست ایران باشد توسط فرزندان جوان انها انجام گیرد و تخریب به برگشت ناپذیرترین حالت خود منجرشود و بقیه مردم هم بتوانند با خودروهای معمولی در پی آنها روانه کوه و دشت و بیابان گردند.

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. مانی

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (258 ديدگاه)

      لطفا مستند و فنی حرف بزنید.در بسیاری از نقاط ایران جاده های ناهموار و صعب العبور وجود دارد و برای عبور از چنین رجاده هایی حتما باید از خودروهای دو دیفرانسیل و شاسی بلند استفاده کرد.در ضمن،بسیاری از ادارات و سازمان های دولتی هم برای امور روزمره خود از خودروهای شاسی بلند و دو دیفرانسیل استفاده می کنند.بدون وجود چنین خودروهایی،بسیاری از امور روزانه در ایران قابل انجام نیست و کمک رسانی به نقاط سیل زده و زلزله زده ناممکن می شود.در ضمن،هر شهروندی حق دارد که هر خودرویی که دوست دارد را خریداری کند و این ربطی به من و شما ندارد.قبل از کامنت نوشتن کمی فکر کنید و هیجان زده نشوید.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  17. درخواست

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام آقای اشتری کاش درمورد تراکتورسازی ایران هم مطلب بذارید ببینیم کجای کاره تو دنیا البته نیدونم فیات ایتالیا مایه گذاری کردتش

    موافقم 2
    مخالفم 2
  18. Amir

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    اسکی خالص از برانکو

    موافقم 4
    مخالفم 2
  19. جمال

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین ۲۵ هزار دلاری رو سه میلیارد میخوان با منت بدن به مردم

    یعنی دلار رو ۱۲۰ هزار تومن‌حساب کردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. قدرت طهماسبی

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    گران قیمت و بی کیفیت و بد شکل

    موافقم 1
    مخالفم 1
  21. علیرضا کلبادی نژاد

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت جهانی تین خودرو در روسیه ۵۴۰۰۰۰روپل هست که معادل تقریباه ۷هزار دلار آمریکا میشه چطور قیمت به ۲۵۰۰۰دلار برای این اشغال چینی در آوردید با این قیمت خوده تویوتا میتونی بگیری تو بازار ازاد

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      قیمت X33 در چین 12 هزار دلار
      تانک 300 قیمت دارین 7 هزار دلار
      ————————————
      جدی می فرمایین؟

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا